Myös luvaton koskettelu ja käpälöinti on raiskaus sanoo Riina Mattila
Kun uokkatoveri käpälöi Riina Mattilan seitsemännellä luokalla se jätti pysyvät arvet ja terveysviranomaisten vähättely oli ajaa Mattilan itsenmurhan partaalle. Lopulta Mattila jätti sen tekemättä, mutta hän on edelleenin katkera lääkäreille ja Suomen terveydenhoitojärjestelmälle.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a43911b-f284-4e3d-bbdc-9bea678c58d1
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Jaa jos luvaton kosketus on raiskaus niin eiköhän sitä sitten voida kohtuullistaa raiskauksen tuomiota.
Semmoinen perus rikesakko "raiskauksesta" kuulostaa kohtuulliselta minusta.
Ärsyttää kun nämä kahelit heikentävät raiskauksen määritelmää ja kohta kukaan ei ota vakavissaan oikeatakaan raiskausta.
Lue artikkeli ennen kommentointia. Siinä ei sanota noin.
Koulukiusaajani r**kasivat minut koulussa. Siitä alkoi tapahtumaketju, jonka myötä päädyin sairaseläkkeelle ja menetin terveyteni täysin. Kuntoutuminen on hidasta, mutta uskon siihen vielä. Voimia kaikille, joilla on vastaavia kokemuksia.
Herranen aika nyt iski syyllisyys ! Olen joskus taputtanut olalle minua puolta nuorempia mies (ja nais ) puolisia alaisiani , pilasinko heidän elämänsä.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa artikkelissa lukee noin kuin otsikossa sanotaan?
Kuka on sanonut että otsikossa pitää olla sanatarkka sitaatti? Referointi on ihan yleistä.
Mutta kun tuo otsikko ei referoinut artikkelia. Artikkelissa Riina Mattila ei sanonut mitään sellaista, että luvaton koskettelu ja käpälöinti olisi r*iskaus. Hän sanoi, että hänet r*iskattiin ja mielenterveystoimistossa hoitaja väitti hänelle, ettei häntä ollut oikeasti r*iskattu. Luultavasti siksi koska tekijä oli Mattilalle tuttu, eikä hän ollut kyennyt tekemään voimakasta fyysisistä vastarintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ARGH, mikäköhän lapsuudentrauma minulla on kun en voi sietää näitä tarinoita jossa 30-40v uhriutuu kun silloin kerran ala-astella.
Minä en voi sietää ihmisiä, jotka hokeavat jatkuvasti uhriutumista ja uhriutujaa.
Tiedätkö sinä sitten mikä sinun lapsuudessa meni vikaan? Se, että ei siedä jonkun käytöstä on selvä merkki siitä, että kuvittelee olevansa jotenkin suhteessa muita parempi ihminen. Muutenhan ihminen osaa laittaa tuollaisen käytöksen käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin, eikä esim. kommetoi sitä.
No nyt tuli kyllä aika vahva syytös. Tämänhän perusteella ihan mikä tahansa käytös pitäisi sietää - tai kuvittelee olevansa muita parempi. Toki huomauttaessa toisen käytöksestä asettuu siinä kyseissä asemassa moraalisesti yläpuolelle - mutta vain siinä asiassa. Eli jos joku huorittelee, ei tätä tarvitse sietää vaan asiasta voi huomauttaa, jolloin on tietenkin oletettavaa, ettei huomauttaja itse huorittele (mikä olisi tekopyhää.)
Uhriutuminen taas pitää sisällään syytöksen - joka joskus (kuten mitä ilmeisemmin ap:n linkittämässä tapauksessa on perusteltua) toisinaan taas ei. Nyt kun kaikki politiikassa uhriutuu (Honkasalo siitä, että miehet juovat kahvia keskenään, Mäkelä siitä, että joutuu istumaan oikeassa reunassa), on uhriutumisesta tullut politiikan ydin. Vaikea osallistua keskusteluun, jos skippaa tämän uhriutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin tuon jutun enkä löytänyt kohtaa, jossa olisi kerrottu tapahtuneesta. Jos kuitenkin on kuten ketjun otsikossa tapahtunut, se ei ole minusta raiskaus. Termejä sotketaan jo ihan tarpeeksi, ei tätäkin nyt saa sotkea.
Otsikon mukainen tapahtuma on seksuaalista ahidstelua ja ehkä pakottaminen seksuaaliseen tekoon, mutta ei todellakaan raiskaus, jos ei tunkeuduttu toisen kehon sisään.
Minä olen joutunut seksuaalisen ahdistelun uhriksi, mutten tosiaankaan puhu siitä raiskauksena, vaikka minua kosketeltiin väkisin, päälläni maattiin etten pääse pois ja yritettiin väkisin suudella. Ei se ole raiskaus, koska mihinkään ei tunkeuduttu.
Kyllähän tuossa artikkelissa puhutaan siitä ettei Mattilan kokemukseen liity väkivaltaa ja pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
ARGH, mikäköhän lapsuudentrauma minulla on kun en voi sietää näitä tarinoita jossa 30-40v uhriutuu kun silloin kerran ala-astella.
Häpeäisit, kun tulet sönköttämään ketjuun typeryyksiäsi. R*a*i*s*k*a*u*s on ihan eri asia kuin "silloin kerran ala-asteella".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luin tuon jutun enkä löytänyt kohtaa, jossa olisi kerrottu tapahtuneesta. Jos kuitenkin on kuten ketjun otsikossa tapahtunut, se ei ole minusta raiskaus. Termejä sotketaan jo ihan tarpeeksi, ei tätäkin nyt saa sotkea.
Otsikon mukainen tapahtuma on seksuaalista ahidstelua ja ehkä pakottaminen seksuaaliseen tekoon, mutta ei todellakaan raiskaus, jos ei tunkeuduttu toisen kehon sisään.
Minä olen joutunut seksuaalisen ahdistelun uhriksi, mutten tosiaankaan puhu siitä raiskauksena, vaikka minua kosketeltiin väkisin, päälläni maattiin etten pääse pois ja yritettiin väkisin suudella. Ei se ole raiskaus, koska mihinkään ei tunkeuduttu.
Kyllähän tuossa artikkelissa puhutaan siitä ettei Mattilan kokemukseen liity väkivaltaa ja pakottamista.
Missä kohtaa? Luvattomasta koskettelusta ja käpälöinnistä ei puhuta ainakaan mitään.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuonkin ongelmat ole ihan jossain muualla kuin jossain teinipojassa ja yhteiskunnassa.
Meinaat r***kauksen parantavan jotenkin ihmisen elämää? Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisit, kun tulet sönköttämään ketjuun typeryyksiäsi. R*a*i*s*k*a*u*s on ihan eri asia kuin "silloin kerran ala-asteella".
Kyseissä tapauksessa EI ole kyse rais-ka-uk-ses-ta.
Koskettelu ilman lupaa on itsemääräämisoikeuden rikkomista. Se ei ole raiskaus muualla kuin feministipsykooseissa.
Sanan väärinkäyttäminen tässä yhteydessä halventaa oikeita uhreja. Jatkuvasti tulee esiin jotain "raiskaustapauksia" jossa sitten lopulta joku känninen mies onkin taputtanut perseelle jotain tuntematonta naista.
Tämä määritteen löystyminen ei auta ketään, se päinvastoin tekee entistä enemmän hallaa oikeille uhreille. Mitä seuraavaksi, jos riittävän ruma mies tuijottaa niin se on raiskaus?
Miltei jokainen mieskin on raiskattu. Mitenköhän tähän olisi suhtauduttu, jos tuo uhriutuva oli isokokoinen köriläs make?
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajani r**kasivat minut koulussa. Siitä alkoi tapahtumaketju, jonka myötä päädyin sairaseläkkeelle ja menetin terveyteni täysin. Kuntoutuminen on hidasta, mutta uskon siihen vielä. Voimia kaikille, joilla on vastaavia kokemuksia.
Psyykkinen ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mat-ti-lan ko-ke-muk-seen ei lii-ty vä-ki-val-taa ja pa-kot-ta-mis-ta.
Vierailija kirjoitti:
Koskettelu ilman lupaa on itsemääräämisoikeuden rikkomista. Se ei ole raiskaus muualla kuin feministipsykooseissa.
Sanan väärinkäyttäminen tässä yhteydessä halventaa oikeita uhreja. Jatkuvasti tulee esiin jotain "raiskaustapauksia" jossa sitten lopulta joku känninen mies onkin taputtanut perseelle jotain tuntematonta naista.
Tämä määritteen löystyminen ei auta ketään, se päinvastoin tekee entistä enemmän hallaa oikeille uhreille. Mitä seuraavaksi, jos riittävän ruma mies tuijottaa niin se on raiskaus?
Lue se juttu!!!! Tämä Riina Mattila EI sano artikkelissa mitään tuollaista. Miksi ihmiset kommentoivat ennen kuin lukevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mat-ti-lan ko-ke-muk-seen ei lii-ty vä-ki-val-taa ja pa-kot-ta-mis-ta.
Sen-kin ää-li-ö. Mi-ten tä-mä vas-ta-uk-se-si liit-tyy kom-men-toi-maa-si vies-tiin ja mis-sä tuos-sa ar-tik-ke-lis-sa sa-no-taan mu-ka noin?
Luokkakaveri oli rais kannut kyseisen naisen, silloin tytön. Miten tähän nyt saa tuon käpälöinnin yhdistettyä, että henkilö puhuisi käpälöinnistä koska puhuu ihan muusta?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä psykoosit sulla on, kun et ymmärrä lukemaasi tai et edes lue juttua? Mattila ei väitä jutussa koskettelun tai käpälöinnin olevan r__a____iskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseissä tapauksessa EI ole kyse rais-ka-uk-ses-ta.
Mistä sinä sen tiedät?