Onko normaalia, että viikko ennen naimisiinmenoa tulee riita?
Ja riidan yhteydessä toinen osapuoli sanoo, että haluaa vielä miettiä suhdetta ja naimisiinmenoa. Olen murskana.
Kommentit (87)
On normaalia. Älä mene naimisiin vielä. Jos on riitaa tai miettimistä. Ei naimisiinmeno ole koskaan ollut suhteen tae. Jos joku on toisen kanssa, se on ilman kirkon tai valtion sinettiäkin.
On meillä usein riitaa ja silloin mietitään vakavasti asioita ja että miten voimme olla yhdessä tulevaisuudessa, minkä on muututtava. Joskus saatetaan väsyä riitelyyn ja vihjata erollakin. Mutta kaikki sovitaan, aina. Tämä ajankohta ja se, että hänen pitää tosissaan kuulemma miettiä, järkyttää erittäin paljon.
Ap
On normaalia. Päätös on iso ja häät aiheuttavat ylimääräistä stressiä. Jos ilmassa on ollut pientä epävarmuutta, jokin vastoinkäyminen voi saada sen eskaloitumaan. Minulla ystäväni häät peruuntuivat viikkoa ennen. Oli kamalaa ilmoittaa häävieraille että häitä ei tulekaan ja kaikkia lahjoja ei pystynyt edes perumaan. Toisaalta jos päätös arveluttaa paljon, voi olla hyvä ottaa aikalisä, ettei tee isompaa virhettä. Tämä on asia, josta pitäisi olla yksimielinen.
Rimakauhua ja rakkautta. Iso muutos edessä, joka alkaa vähän mietityttää. Muistan kun hääpäivän jälkeisenä aamuna heräsin hotellihuoneesta miehen vierestä ja mietin, että mitä h* lvettiä olen mennyt tekemään. No, ensi kesänä vietetään helmihäitä. Sen saman miehen kanssa😉
Luultavasti häntä alkoi ahdistaa ajatus avioliitosta ja sen takia hakemalla haki riitaa. Kysy häneltä haluaako perua häät. Mitta vaadi maksamaan itse kaikki aiheutuneet kulut. Avioliitosta ei tule onnellista jos ei kumpikin ole varma. Itse menin epävarmana avioon. 30 vuotta kestin sitä, mutta nyt tuli ero, ja se on helpotus.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Päätös on iso ja häät aiheuttavat ylimääräistä stressiä. Jos ilmassa on ollut pientä epävarmuutta, jokin vastoinkäyminen voi saada sen eskaloitumaan. Minulla ystäväni häät peruuntuivat viikkoa ennen. Oli kamalaa ilmoittaa häävieraille että häitä ei tulekaan ja kaikkia lahjoja ei pystynyt edes perumaan. Toisaalta jos päätös arveluttaa paljon, voi olla hyvä ottaa aikalisä, ettei tee isompaa virhettä. Tämä on asia, josta pitäisi olla yksimielinen.
Aivan kamalaa ja inhottava kuulla. Mun pahin pelko. Oliko hääpari minkä ikäinen?
Ap
Voi, voi. Häät peruuntuivat pariinkin kertaan! Lopulta menimme naimisiin kahdestaan maistraatissa. Nyt 25-v aviossa.
Koskaan ei olla riidellessä uhkailtu erolla! Riidellään ja sovitaan, naimisiin mentiin ja riidellään edelleen joskus (ei mitään vakavaa). Yhdessä ollaan oltu 28v.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi. Häät peruuntuivat pariinkin kertaan! Lopulta menimme naimisiin kahdestaan maistraatissa. Nyt 25-v aviossa.
Kuka 25-vuotias?
Mua vähän ihmetyttää tämmöiset, että oikeasti uhataan perua häät. Tai että toinen osapuoli haluaa jotenkin miettiä sittenkin vielä uudestaan. Onko silloin oikeasti kannattavaa mennä naimisiin? En tiedä. Jotenkin omalla kohdalla oli niin päivän selvää, että se mies on mun mies ja toisin päin. Oli ihanaa aikaa suunnitella ja valmistella häitä. Hääpäivä oli upea ja täynnä rakkautta. Olo oli jatkuvasti niin luottavainen, että tämä on sitä mitä haluaa. Eikä se ajatus ole kyllä horjunut näiden vuosien aikana kertaakaan.
Jotenkin ajattelen, että vaikka olisi riitaa, niin tuollaisen kortin vetäminen esiin on toisen henkistä väkivaltaa tai siellä taustalla on jotain paljon suurempaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
On meillä usein riitaa ja silloin mietitään vakavasti asioita ja että miten voimme olla yhdessä tulevaisuudessa, minkä on muututtava. Joskus saatetaan väsyä riitelyyn ja vihjata erollakin. Mutta kaikki sovitaan, aina. Tämä ajankohta ja se, että hänen pitää tosissaan kuulemma miettiä, järkyttää erittäin paljon.
Ap
Avioehto
Olen kuullut, että oudon yleistä on.
Huh, rankka tilanne, Ap! Rukoilen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää tämmöiset, että oikeasti uhataan perua häät. Tai että toinen osapuoli haluaa jotenkin miettiä sittenkin vielä uudestaan. Onko silloin oikeasti kannattavaa mennä naimisiin? En tiedä. Jotenkin omalla kohdalla oli niin päivän selvää, että se mies on mun mies ja toisin päin. Oli ihanaa aikaa suunnitella ja valmistella häitä. Hääpäivä oli upea ja täynnä rakkautta. Olo oli jatkuvasti niin luottavainen, että tämä on sitä mitä haluaa. Eikä se ajatus ole kyllä horjunut näiden vuosien aikana kertaakaan.
Jotenkin ajattelen, että vaikka olisi riitaa, niin tuollaisen kortin vetäminen esiin on toisen henkistä väkivaltaa tai siellä taustalla on jotain paljon suurempaa ongelmaa.
Ei se kaikille ole niin itsestään selvää. Epäröinti on normaalia ja myös osoitus siitä, että ottaa avioliiton solmimisen vakavasti. Ihmisiä ja parisuhteita on niin monenlaisia. Minä tunnen ex-pareja, jotka myös olivat täynnä rakkautta eivätkä koskaan riidelleet, kunnes avioliitto päättyi eroon.
Te, ketkä uskotte Jumalaan kanssani; meitä saa muistaa iltarukouksessa.
Ap
Papin aamen ei tilannetta paranna. Ahdistus on entistä suurempi.
Ja mistä tämä niin suuri riita nyt tuli, että mies pohtii jopa häiden peruuttamista??
Oletteko riidelleet koskaan aikaisemmin?