Tyttöystävän ulkonäkö häiritsee
Olen yli kolmekymppinen mies. Olen seurustellut nykyisen naisystäväni kanssa jo useamman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti.
Rakastan häntä, mutta hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua. Tulemme toimeen äärimmäisen hyvin ja hänen kanssaan on mukava viettää aikaa. Koen myös, että hän olisi varmasti ihana äiti lapsille, joita myös toivoisin.
Olen yrittänyt kaikkeni, että ymmärtäisin tunteitani ja pääsisin yli moisesta pinnallisesti ongelmasta. Tottakai myös häpeän näitä tunteitani, enkä ikinä haluaisi näitä ajatuksiani hänelle kertoa. Hänen muut ominaisuutensa ovat niin hyviä, että olen jotenkin jämähtänyt nykyiseen tilanteeseen.
En myöskään mahda sille mitään, että haluaisin häntä kauniimman puolison. On minulla sellaisia myöskin aiemmin ollut, mutta näiden naikkosten kanssa suhteet eivät ole vaan toimineet.
Tiedostan että en ole enää nuorikaan mies ja myöskin sen, että nykymaailmassa on suuri riski siihen, että jää lopulta yksineläjäksi ja lapsettomaksi. Nykyään ihmisille on hyvin vaikea muodostaa pitkäkestoista suhdetta.
Kertokaa nyt oikeasti miten te muut, jotka olette "tyytyneet", olette päässeet yli siihen liittyvistä negatiivisista tunteista?
Tiedostan ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaa.
Kommentit (269)
Mä olen nainen ja otin nuorena komean miehen. Hän kielsi minua koskaan lihomasta ja lupasin, etten liho. No tuli sitten kuitenkin 20 kg elopainoa lisää niin mies jätti hoikan mutta kasvoiltaan aika ruman naisen takia. Nyt voisin ottaa vaikka minkä näköisen miehen, kun löytäisin vaan päästään normaalin miehen, joka ei olisi joko alkkis tai mt-ongelmainen. Mistähän niitä löytyy? N49
Ei taida nainen olla sun arvoinen. Kyllä ne on muut asiat, jotka suhteessa merkitsee. Mun mies on paljo paremmannäkönen kuin mä, mutta eipä oo haitannu. Hälle oon kuitenki ihanin.
Vierailija kirjoitti:
Kai se voi vähän häiritä joku Quasimodo likkakaverina.
Mieluummin Jennifer Lopez. . .
Onko ap itse joku bradpitt???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että suurin osa miehistä joutuu tyytymään siihen mitä saa. Harva voi valita.
Täällähän uli:t on sitä mieltä että naiset on s'*t*nan nirsoja kun eivät tyydy kaikkiin Yrjö-Pettereihin vaan haluavat "laatikkoleukaisia lentäjälääkäripalomies jännikksiä" ( oikeasti normaaleja, ei vauvapalstalla vinkuvia uli miehiä, jotka mieltävät itsensä kunnollisiksi ja kilteiksi kun eivät lyö kököh...) Ja sitten taas miehet tyytyvät vaikka p**kaan säkissä, koska eivät osaa olla yksin ja sitten valittavat kun kotoa se pihtaava hirviö löytyykin, eikä sitä passaavaa kaunotarta joka hänelle ehdottomasti kuuluisi!
Että voi kun on rankka ja kamala elämä.
Et ole ulipekkaa parempi. Opettelisitko ensin keskustelemaan, niin voisit päästä sieltä ulitasolta ylös?
Ehkä en olekkaan, mutta en sentään piehtaroi typerässä itsesäälissä kun en saa kaikkea mitä haluan.
Et ole.
Et sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että suurin osa miehistä joutuu tyytymään siihen mitä saa. Harva voi valita.
Mahtaiskohan olla niin että suurimalla osalla miehistä on epärealistiset haavet naisten suhten. Suurin osa joutuu todella tyytymään jos on niin, että suurin osa haaveilee bikinimalleista ja kuvittelee että heillä olisi ”oikeus” saada sellainen itselleen.
Haaveet ovat eri asioita. Suurin osa miehistä EI pidä oikeutena saada haaveittensa bikinimallia. Haaveet ja todellisuus ei kohtaa, eikä niiden tarvitsekkaan kohdata. Moniko unelmoi lottovoitosta, ja vielä jörjen vastaisesti yrittää sitä, tuossa on paljon isompi ihmettelyn aihe, mutta kun tämä koskeekin myös naisia, niin asia on normaali.
Ilmeisesti aika moni unelmoi ”lottovoitosta” koska täällä jatkuvasti koetaan, että miehet joutuvat tyytymään.. ihan tavalliseen naiseen.
Joo, usein joutuu tyytymään, kun ei täydellisiä ole ollut vielä olemassa. Edelleen se unelma on eri asia, vaikka vitsiniekkana koitatkin heittää hyvää huumoria. Tavallisella naisella on ongelmana se että he eivät kestä kritiikkiä.
Tavalliset naiset nyt eivät muuta osakseen saakaan kuin krittiikkiä. Toiset eivät kestä ja toiset turtuvat ja lakkaavat välittämästä.
Ei saa mitään muuta? Etuoikeutettu nainen, äiti, tabu.
Tyhmä, l ä ski, ruma, pih tari, nalkuttaja, lompakkol oinen, heikko, pienipalkkalainen, sosiaaliyhteiskunnan elätti .. jne ? Millä tavalla etuoikeutettu? Avaatko vähän?
Lain silmissä etuoikeutettu, tabu. Palkka on valintakysymys. Mikään ei vain kelpaa. Kritiikkiä ei siedetä, koska etuoikeutetun ego ei sitä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on syntiä haluta hyvännäköinen kumppani?
Koska mammat niin sanoo. Ehkä se heistä tuntuu siltä 😳
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi mieheni ulkonäkö suhteen alussa aika kauankin. En erityisemmin pitänyt hänen ulkonäöstään enkä kokenut häntä fyysisesti kovin viehättäväksi. Vähitellen vuosien myötä se muuttui, vaikka edelleenkään en mitenkään voi sanoa häntä komeaksi tai viehättäväksi. Hänen luonteensa on kuitenkin mahtava, hänen älykkyytensä on seksikästä ja lisäksi hän saa minut nauramaan. Hänessä on paljon ihania yksityiskohtia, kuten kauniit kädet, kaunis iho, mukava kävelytyyli jne. Nyt vanhemmiten en myöskään enää jaksa olla niin pinnallinen, että välittäisin ulkonäöstä.
Minun onkin ollut vaikea ymmärtää, miksi niin paljon puhutaan kemiasta tai fyysisestä viehättävyydestä. Itsestä tuntuu, että meillä suhteen kulmakivi on ollut ystävyys, yhteiset arvot ja kumppanuus. En ole helposti syttyvä ihminen muutenkaan, enkä oikein koskaan törmää ihmiseen, jonka ulkonäkö viehättäisi erityisen paljon.
Ehkä ap:n kannattaa erota, jos hän kokee ulkonäön tärkeäksi. Jos sillä ei ole väliä, eoäviehättävyyden kyllä pystyy sietämään ja siitä voi päästä ylitse.
Koen myös näin omasta miehestäni. Hän ei ole mikään komistus ja lisäksi aika paljon vanhempi minua. En kuitenkaan yleensä rakastu kaikkein komeimpiin miehiin, toki heitä voin katsella sillä silmällä. Mutta aina kun olen oikeasti rakastunut niin mies ei ole mikään erityisen komea ollut. Tosin komea minun silmissäni, niinhän siinä käy kun rakastaa toista.
Mutta luulen että tässä asiassa miehet ja naiset eroaa toisistaan. Miehille ulkonäkö on tärkeämpää, koska miehet on visuaalisempia. Ja toki tämä on yksilöllistä, mutta väitän että sukupuolella on iso merkitys. Ap:na kyllä miettisin eroa, koska jos ulkonäkö ei miellytä et luultavasti rakasta oikeasti. Mieheni joskus sanoi hienosti ”jokainen rakastunut mies rakastaa maailman kauneinta naista”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaiskohan olla niin että suurimalla osalla miehistä on epärealistiset haavet naisten suhten. Suurin osa joutuu todella tyytymään jos on niin, että suurin osa haaveilee bikinimalleista ja kuvittelee että heillä olisi ”oikeus” saada sellainen itselleen.
Haaveet ovat eri asioita. Suurin osa miehistä EI pidä oikeutena saada haaveittensa bikinimallia. Haaveet ja todellisuus ei kohtaa, eikä niiden tarvitsekkaan kohdata. Moniko unelmoi lottovoitosta, ja vielä jörjen vastaisesti yrittää sitä, tuossa on paljon isompi ihmettelyn aihe, mutta kun tämä koskeekin myös naisia, niin asia on normaali.
Ilmeisesti aika moni unelmoi ”lottovoitosta” koska täällä jatkuvasti koetaan, että miehet joutuvat tyytymään.. ihan tavalliseen naiseen.
Joo, usein joutuu tyytymään, kun ei täydellisiä ole ollut vielä olemassa. Edelleen se unelma on eri asia, vaikka vitsiniekkana koitatkin heittää hyvää huumoria. Tavallisella naisella on ongelmana se että he eivät kestä kritiikkiä.
Tavalliset naiset nyt eivät muuta osakseen saakaan kuin krittiikkiä. Toiset eivät kestä ja toiset turtuvat ja lakkaavat välittämästä.
Tyhmä, l ä ski, ruma, pih tari, nalkuttaja, lompakkol oinen, heikko, pienipalkkalainen, sosiaaliyhteiskunnan elätti .. jne ? Millä tavalla etuoikeutettu? Avaatko vähän?
Lain silmissä etuoikeutettu, tabu. Palkka on valintakysymys. Mikään ei vain kelpaa. Kritiikkiä ei siedetä, koska etuoikeutetun ego ei sitä kestä.
Miten lain silmissä etuoikeutettu ja tabu? Anna esimerkkejä.
Mikä ei kelpaa?
Mitä kritiikkiä naisten tulisi sietää? Miksi? Anna esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mammat niin sanoo. Ehkä se heistä tuntuu siltä 😳
Mammat sanovat, että on syntiä haluta kiva komea mies sen sijaan että ottaisi sen ruman, puhumattoman, töykeän jurottajan, joka pitää itseään niiiin k*lttinä? Sinunko mammasi on tuota mieltä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole synti haluta hyvännäköistä. On synti roikuttaa siinä paremman puutteessa tyytymättömänä valheellisesti ei-hyvännäköistä, jonka lemppaisi heti kun parempi astuu näköpiiriin.
Ap lemppaa nyt vaan sen ei-hyvännäköisen ja jää sitten yksin jos ei nappaakaan, teet niin väärin tyttöystävää kohtaan kuin vain voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta, että naiset saavat pienempiä tuomioita kuin miehet.. ja armeijaakaan ei tarvitse käydä. Ei nämä kaksi asiaa silti kompensoi sitä kaikkea pskaa mitä naisena joutuu sietämään. Egon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lain silmissä etuoikeutettu ja tabu? Anna esimerkkejä.
Mikä ei kelpaa?
Mitä kritiikkiä naisten tulisi sietää? Miksi? Anna esimerkkejä.
En edes anna, koska keskustelen niin kuin mammoilla on tapana. Jätän tämän nyt vain tähän ilmoille 😀😀😀
Itse ainakin arvostaisin toista sen verran, että olisin rehellinen ja antaisin toiselle "paremman" elämän jonkun muun kanssa jos päässäni sattuisi kilahtamaan jotenkin ja toisen ulkonäön takia hylkäisin. En silti usko tämän olevan mahdollista ja ulkonäkö on ihmisellä kuitenkin sama jo silloin, kun aletaan seurustella joten tämän takia pitäisi jo silloin alussa sitä miettiä. Varmasti yksi ikävimmistä ja pinnallisemmista asioista erota jos kyse on ulkonäköseikoista. Ihmistä ei kukaan voi valita "sattumalta" kun kuitenkin näkee sen toisen ulkonäön heti ja nyt en siis puhu mistään vuosia yhdessä olleista, koska tietenkin ymmärrän, että ulkonäkö muuttuu. Itse mietin kuitenkin sitä, että jos joku ihminen rakastaisi minua niin minun pitää rakastaa häntä ihan tosissani. Hän on kuitenkin sen arvoinen ja jos olen häneen silloin rakastanut niin se rakkaus tuskin ulkonäön takia muuttuu. Tietenkin muita seikkoja voisi tulla eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se syntiä olekaan. Parisuhteeseen ei kuitenkaan pitäisi ryhtyä henkilön kanssa, jota ei koe riittäväksi. Se ei ole hänelle oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta, että naiset saavat pienempiä tuomioita kuin miehet.. ja armeijaakaan ei tarvitse käydä. Ei nämä kaksi asiaa silti kompensoi sitä kaikkea pskaa mitä naisena joutuu sietämään. Egon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Mistä tiedät mitä paskaa miehet joutuvat kestämään kuin mies? Naiset valitettavasti joutuvat kestämään naisvaltaisia aloja, ja tähän tarvitsisikin puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole synti haluta hyvännäköistä. On synti roikuttaa siinä paremman puutteessa tyytymättömänä valheellisesti ei-hyvännäköistä, jonka lemppaisi heti kun parempi astuu näköpiiriin.
Ap lemppaa nyt vaan sen ei-hyvännäköisen ja jää sitten yksin jos ei nappaakaan, teet niin väärin tyttöystävää kohtaan kuin vain voit.
Kyllä minäkin ajan vanhalla autolla niin pitkää ennen kuin pystyn vaihtamaan uuteen ja tyylikkäämpään. Samoin teen tyttöystävän kanssa. Onko syntiä olla taviksen näköisen naisen kanssa ennen kuin löytää helmen?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erittäin ihastunut yhteen naiseen ja menisin yhteen sekunnissa, jos hän suostuisi, mutta kyllä mä tiedostan, että enemmistö mieltää hänet rumaksi. Toki hän mun silmissäni on söpö, mutta tiedostan realiteetit. Hän ei voittaisi kauneuskilpailua. Mutta miksi tarvitsikaan? Asia ei haittaa mua.
Missit eivät ole oikeita ihmisiä. He ovat kaupallisia tuotteita ja näyttävät muovisilta meikkeineen stailauksineen.
Jos pestäisiin naamat niin todennäköisesti ihastuksen kohteesi olisi edelleen söpö, söpömpi kuin puhtaaksi pesty minä-minä-missi voisi ikinä olla.
Jos rakastat, unohdat "realiteetit". Nehän ovat vain standardeja, kuten sisustussivujen samanlaiset, muka-persoonalliset keittiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aina kompromissi, ominaisuuksiensa summa. Pitää yrittää löytää itselle se paras paketti mitä pystyy sietämään. Minä olenkin sinkku, koska en vain jaksa naisten määrittelyä ja kaksinaamaisuutta.