Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävän ulkonäkö häiritsee

Tyytyjä?
04.09.2019 |

Olen yli kolmekymppinen mies. Olen seurustellut nykyisen naisystäväni kanssa jo useamman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti.

Rakastan häntä, mutta hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua. Tulemme toimeen äärimmäisen hyvin ja hänen kanssaan on mukava viettää aikaa. Koen myös, että hän olisi varmasti ihana äiti lapsille, joita myös toivoisin.

Olen yrittänyt kaikkeni, että ymmärtäisin tunteitani ja pääsisin yli moisesta pinnallisesti ongelmasta. Tottakai myös häpeän näitä tunteitani, enkä ikinä haluaisi näitä ajatuksiani hänelle kertoa. Hänen muut ominaisuutensa ovat niin hyviä, että olen jotenkin jämähtänyt nykyiseen tilanteeseen.

En myöskään mahda sille mitään, että haluaisin häntä kauniimman puolison. On minulla sellaisia myöskin aiemmin ollut, mutta näiden naikkosten kanssa suhteet eivät ole vaan toimineet.

Tiedostan että en ole enää nuorikaan mies ja myöskin sen, että nykymaailmassa on suuri riski siihen, että jää lopulta yksineläjäksi ja lapsettomaksi. Nykyään ihmisille on hyvin vaikea muodostaa pitkäkestoista suhdetta.

Kertokaa nyt oikeasti miten te muut, jotka olette "tyytyneet", olette päässeet yli siihen liittyvistä negatiivisista tunteista?

Tiedostan ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaa.

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain tyytyisit johonkin? Se oikea odottaa sinua tuolla jossain.

Vierailija
142/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Itse en voisi olla parisuhteessa miehen kanssa, jonka ulkonäkö häiritsee jatkuvasti. Parisuhteen varmaan tärkein asia on se että kumppanin ulkonäkö on omaan silmään ihana. Jos toinen herättää inhoa, on tyypistä korkeintaan kaveriksi (ulkonäkö muuttuu siedettäväksi kun ei tarvitse väkisin kiihottua siitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi mieheni ulkonäkö suhteen alussa aika kauankin. En erityisemmin pitänyt hänen ulkonäöstään enkä kokenut häntä fyysisesti kovin viehättäväksi. Vähitellen vuosien myötä se muuttui, vaikka edelleenkään en mitenkään voi sanoa häntä komeaksi tai viehättäväksi. Hänen luonteensa on kuitenkin mahtava, hänen älykkyytensä on seksikästä ja lisäksi hän saa minut nauramaan. Hänessä on paljon ihania yksityiskohtia, kuten kauniit kädet, kaunis iho, mukava kävelytyyli jne. Nyt vanhemmiten en myöskään enää jaksa olla niin pinnallinen, että välittäisin ulkonäöstä. 

Minun onkin ollut vaikea ymmärtää, miksi niin paljon puhutaan kemiasta tai fyysisestä viehättävyydestä. Itsestä tuntuu, että meillä suhteen kulmakivi on ollut ystävyys, yhteiset arvot ja kumppanuus. En ole helposti syttyvä ihminen muutenkaan, enkä oikein koskaan törmää ihmiseen, jonka ulkonäkö viehättäisi erityisen paljon. 

Ehkä ap:n kannattaa erota, jos hän kokee ulkonäön tärkeäksi. Jos sillä ei ole väliä, eoäviehättävyyden kyllä pystyy sietämään ja siitä voi päästä ylitse. 

Koen myös näin omasta miehestäni. Hän ei ole mikään komistus ja lisäksi aika paljon vanhempi minua. En kuitenkaan yleensä rakastu kaikkein komeimpiin miehiin, toki heitä voin katsella sillä silmällä. Mutta aina kun olen oikeasti rakastunut niin mies ei ole mikään erityisen komea ollut. Tosin komea minun silmissäni, niinhän siinä käy kun rakastaa toista.

Mutta luulen että tässä asiassa miehet ja naiset eroaa toisistaan. Miehille ulkonäkö on tärkeämpää, koska miehet on visuaalisempia. Ja toki tämä on yksilöllistä, mutta väitän että sukupuolella on iso merkitys. Ap:na kyllä miettisin eroa, koska jos ulkonäkö ei miellytä et luultavasti rakasta oikeasti. Mieheni joskus sanoi hienosti ”jokainen rakastunut mies rakastaa maailman kauneinta naista”.

Tartun tähän iän ikuiseen "miehet ovat visuaalisempia" -hokemaan. En ole ikinä pitänyt tätä kovin uskottavana. Jos miehet olisivat visuaalisempia, miksi he eivät ole innokkaampia sisustajia? Miksi he ostelevat naisia vähemmän vaatteita? Miksi keskivertomies ei edes muista, että minkä värinen paita sinulla oli eilen päällä?

Väittäisin kyllä, että naiset ovat visuaalisempia, jos pitää kärjistää.

Aloitus on trolli ja ap nainen, mutta mietin itse tätä ihan samaa yhtenä päivänä tässä XDDDD. Meinasin aloittaa siitä ketjunkin. Miehet visuaalisia XDDD Harvassa ovat miehet, jotka osaavat tai joita edes kiinnostaa sisustaminen. Pukeudutaan miten pukeudutaan, harvemmin kuitenkaan kovin tyylikkäästi. Yksi eksänikin, silloin 34-vuotias (?) käytti ihan karmeita, aivan liian lyhyitä työhousuja. Sanoin niistä useamman kerran hänelle XD. Hänkin oli varmaan tosi visuaalinen, kun ei peiliin katsoessa tajunnut miten kamalalta näytti liian lyhyissä housuissaan. Minun itseni on tosi vaikeaa käsittää, että monilta miehiltä puuttuu itsekritiikki kokonaan. Tulee äkkiseltään mieleen valuva taikinakin XDDD Kuka h**metti lähettää niin ällöttävän ruman kuvan itsestään toiselle????

Vierailija
144/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuva taikina oli ruma miekkonen, jonka kanssa ajauduin juttelemaan suoraan sanottuna säälistä netissä. En ollut missään vaiheessa kiinnostunut eikä ulkonäkönsä jostain kumman syystä (...) miellyttänyt tippaakaan. Sitten hän lähetti minulle whatsapissa ihan järkyttävän ruman kuvan itsestään. Kukaan ei voi albiinopiirteilleen mitään, itse en tosin albiinoista viehäty, mutta niitä albiinopiirteitä tuhat kertaa kamalampi asia oli se löysä, VALUVA läski-iho siinä kohtaa, jossa KUULUISI olla jonkin sortin leuka ja kaula. Minua oikeasti puistatti se kuva enkä voi käsittää, että miksi hän lähetti sen minulle. Missä itsekritiikki...

Vierailija
145/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ituttaa, että olen niin perus ystävällinen kaikille siinä vaiheessa, kun en heistä mitään tiedä. Sitten ajaudun aina juttelemaan rumilusten kanssa, jotka alkavat roikkumaan epätoivoisesti -_- Mutta en halua olla ilkeäkään. Tosin OSAAN olla ilkeä, jos tilanne sitä vaatii. Ja kuspäille olen surutta samanlainen XD.

Vierailija
146/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin XDDDD Samainen rumilus lähetti minulle whatsapissa videon itsestään autossaan XDD Ihan VAIVIHKAA kuvasi ratista auton merkkiä XDDD voi nolo... Kiinnosta hittoakaan rumilusten mersut. Miksi pitäisi???

Vierailija
147/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaliutilitarismin mukaan on olemassa korkeampia ja matalampia nautintoja. Korkeampiin nautintoihin kuuluvat henkiset nautinnot ja matalampiin nautintoihin esimerkiksi aistinautinnot. 

Tilanteessasi selkeästi ovat vastakkain kaksi arvoa: esteettisyys ja rakkaus/kiintymys. Näistä esteettisyys on aistinautinto ja rakkaus taas henkinen nautinto. Niinpä liberaaliutilitarismin mukaan voimme päätellä rakkauden olevan tärkeämpää kuin koetun esteettisyyden, eli sinun ei tulisi jättää tyttöystävääsi vain, koska hänen ulkonäkönsä ei miellytä sinua.

T. Lukion tokaluokkalinen, jonka filosofian kakkoskurssin opettaja yllytti vastaamaan tähän

Vierailija
148/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sanoisin naiselle että asia on näin, voitko jotain tehdä asialle. (Laihduttaa, meikata enemmän, ehkä parturissa käydä, pukeutua eri tavalla tms.)

Suoraan ainakin oma mieheni sanoi minulle että haluaisi että meikkaisin enemmän, aikaisemmin kun laitoin vain ripsiväriä. Ei minun mielestä ole iso vaiva jos oikeasti toisesta tykkää ja haluaa miellyttää. Ihan kuin se extra 10min meikkausta ois jotenkin kamalaa. En ymmärrä naisia/miehiä jotka voisivat tuollaisesta huomautuksesta suuttua, jos sanoo suoraan mielipiteensä ainakin pitkässä suhteessa.

Vierailija
149/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin sanoisin naiselle että asia on näin, voitko jotain tehdä asialle. (Laihduttaa, meikata enemmän, ehkä parturissa käydä, pukeutua eri tavalla tms.)

Suoraan ainakin oma mieheni sanoi minulle että haluaisi että meikkaisin enemmän, aikaisemmin kun laitoin vain ripsiväriä. Ei minun mielestä ole iso vaiva jos oikeasti toisesta tykkää ja haluaa miellyttää. Ihan kuin se extra 10min meikkausta ois jotenkin kamalaa. En ymmärrä naisia/miehiä jotka voisivat tuollaisesta huomautuksesta suuttua, jos sanoo suoraan mielipiteensä ainakin pitkässä suhteessa.

Oho, olet tosi epätoivoinen XDDD. Kai ymmärrät, että miekkosesi ei pidä sinua viehättävänä ilman pakkelikerrosta. Hän haluaa sinun leikkaavan, jotta pystyy katsomaan sinua tuntematta ällötystä. Ja sinä vielä suostut siihen XD. Huh...

Vierailija
150/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olet tosi epätoivoinen XDDD. Kai ymmärrät, että miekkosesi ei pidä sinua viehättävänä ilman pakkelikerrosta. Hän haluaa sinun leikkaavan, jotta pystyy katsomaan sinua tuntematta ällötystä. Ja sinä vielä suostut siihen XD. Huh...

Meikkaavan

Vierailija
151/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnevammaisen horinaa, 0/5

Vierailija
152/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tulee mieleen arvaus, että nainen on ollut hoikempi kun suhde on alkanut, mutta mies ei ole (vielä) lähtenyt, vaikka onkin (salaa?) tyytymätön naisensa ulkomuotoon. Mies tietääkseni harvemmin lähtee pidemmästä suhteesta, ellei ole todella onneton tai uusi nainen on jo katseltuna valmiiksi.

Ihme kyllä, vaikka tiedänkin miesten epärealistisista ulkonäkötoiveista naisensa suhteen, jaksan vielä uskoa rakkauteen, ja siihen, että osa noista ulkonäöllisesti epäsuhtaisista pareista saattaa olla onnellisessa ja rakastavassa suhteessa.

Vierailija
153/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo vain suoraan sen mitä suurin osa miehistä ajattelee omasta naisestaan.

Vierailija
154/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos esim. menet kimppaan 16-vuotiaana ja jatkat siita avoliittoon 19-vuotiaana, voi olla etta lihot tuona aikana ja vielä senkin jalkeen . Ja joskus tama kasvu tapahtuu eri suuntiin. Mulla se tarkoitti sita etta aloitin korkeakouluopinnot muutaman valivuoden jalkeen, ja avokille sita etta istuttiin kavereitten kanssa pelaamassa PC-peleja kaljapullo kourassa. :)

Vierailija
155/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos esim. menet kimppaan 16-vuotiaana ja jatkat siita avoliittoon 19-vuotiaana, voi olla etta lihot tuona aikana ja vielä senkin jalkeen . Ja joskus tama kasvu tapahtuu eri suuntiin. Mulla se tarkoitti sita etta aloitin korkeakouluopinnot muutaman valivuoden jalkeen, ja avokille sita etta istuttiin kavereitten kanssa pelaamassa PC-peleja kaljapullo kourassa. :)

mies lihoi mahasta ja sinä perseestä?

Vierailija
156/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaaliutilitarismin mukaan on olemassa korkeampia ja matalampia nautintoja. Korkeampiin nautintoihin kuuluvat henkiset nautinnot ja matalampiin nautintoihin esimerkiksi aistinautinnot. 

Tilanteessasi selkeästi ovat vastakkain kaksi arvoa: esteettisyys ja rakkaus/kiintymys. Näistä esteettisyys on aistinautinto ja rakkaus taas henkinen nautinto. Niinpä liberaaliutilitarismin mukaan voimme päätellä rakkauden olevan tärkeämpää kuin koetun esteettisyyden, eli sinun ei tulisi jättää tyttöystävääsi vain, koska hänen ulkonäkönsä ei miellytä sinua.

T. Lukion tokaluokkalinen, jonka filosofian kakkoskurssin opettaja yllytti vastaamaan tähän

Eli mies voittaa ja nainen häviää? Se on oikein? Viehätysvoima koostuu sekä ulkoisesta olemuksesta että persoonasta. Kun ulkonäkö on huono, miehen tuntema veto naista kohtaan vähenee. Nyt se on vain juuri ja juuri yli kriittisen tason. Yksin jäämisen pelko ohjaa miestä. Olisi kuitenkin naisen kannalta parempi, että hän tulisi jätetyksi ja lopulta löytäisi jonkun joka oikeasti pitää hänestä.

Vierailija
157/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauta nainen itseltäsi, hän ansaitsee rakastavan ja kunnioittavan puolison. 

Hataraa on rakkaus, jos ihmisen ulkonäkö alkaa inhottaa muutamassa vuodessa. Kuinka jotkut ovat 50 vuottakin naimisissa kaikkine ulkoisine muutoksineen ja rakkaus vain syvenee.

Vierailija
158/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus näyttää onnettomalta, jos jatkatte

Vierailija
159/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnkuvani mukana on tullut aikamoisen paljon ns. hiljaista tietoa ihmisten psyykestä ja sen heijastuksista itsetuntoon.

Olen huomannut, että miehet, jotka haluavat naisen olevan tietynnäköinen (joku haluaa, että läskiä ei näy missään ja nainen mahtuu nollakoon vaatteisiin, joku isot rinnat, kiinteän pepun, meikatun naaman jne. ja kokevat etteivät voi kiihottua, jos on ruma nainen), niin näillä miehillä on usien hyvin syviä itsetunnollisia vaurioita, joita sitten koitetaan korjata ulospäin nätillä kumppanilla tai vaikka kalliilla autolla.

Ikäänkuin nämä miehet kokevat, että jos näyttää ulospäin hyvältä, niin kaverit kadehtii ja ajattelee, että toi on menestyjä.  Osalla näistä miehistä, jotka kokevat ettei m kovetu tarpeeksi ruman kanssa, niin siellä voi olla erek tiohäiriö (tai kehittymässä oleva) ja se taas voi kieliä vakavammista ongelmista verenkiertoelimistössä.

Suurin syy näille: naiseni on liian ruma miehille on kuitenkin tuo itsetuntovaurio.

naistenkin kohdalla voi olla samoin, mutta minulla on kokemusta enemmän miesten kohdalla tästä ilmiöstä.

Vierailija
160/269 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät(te)kös, itse en välttämättä tunnistaisi omaa vaimoani samaksi henkilöksi kuin se maailman kaunein 14-kesäinen nuori nainen johon 15-kesäisenä itse rakastuin, on tullut kiloja lisää, rinnat roikkuu ja naamakin on jo rupsahtanut nyt kun neljänkymmenen vuoden rajapyykki häämöttää, mutta kummasti se vaan kaikkine "vikoineenkin" kauniilta näyttää. En tiedä, jos tulisi vastaan nyt, enkä tuntisi entuudestaan kiinnittäisinkö huomiota ollenkaan. Ymmärtääköhän kukaan, mitä ajan takaa?