Omakotitalo yli vuoden myynnissä, ei yhtäkään tarjousta
Noin 15 kilometriä Tampereen keskustasta. Missä vika?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Hinta ja siinä, että se on omakotitalo. Ei nuoret halua omakotitaloon ja sitoutua lainanmaksuun ja muihin kuluihin.
Eikö nuorten perheiden unelma ole yhä okt haja-asutusalueella?
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä tämä talo?
Asun samassa kunnassa, joten jos kyseessä tämä kohde niin valitettavasti hinta on epärealistinen.
Sijainti on lentokentän kyljessä ja lentokoneet (siis matkustajakoneet ja armeijan hävittäjät) pitävät päivittäistä meteliä, eipä sitä huvikseen kukaan kuuntele. Palveluja ei ole lähimainkaan, paitsi kirkonkylän koulu alakoululaiselle. Yläaste ja lukio on jo bussimatkan päässä. Lasten harrastukset ja ruokakaupat ovat automatkan päässä, eikä kauppaan poiketa pikaisesti (Cittariin on matkaa varmaan 10 km yhteen suuntaan). Mitään muitakaan palveluja (apteekki, kirjasto jne) ei ole lähimainkaan, tuohan on maaseudulla.
Talossa on isoja remontteja tehtävänä, pinnat pitäisi myös uudistaa. Terasseja ja pihaakaan ei ole tehty. Kuivunut vanha nurmikko ja pari puista terassilaattaa koivujen alla ei ole nyypäivän mukainen viihtyisä puutarha, jossa oleskella.
Tontin hinnaksikin tuon kohteen 159 000 euron hinta on liian korkea sijaintiin nähden. Jos kohteen haluaa myydä omakotitalona niin ehkä 100 000 - 110 000 olisi parempi hintapyyntö. Ja jos tuon haluaa myydä tonttina niin ehkä joku 70 000 olisi lähempänä totuutta (ostajalle jää vanhojen rakennusten purkamisesta aiheutuvat kulut).
Syy on se että talo ei ole Tampereen alueella.
Hinta myös kertoo että talo on huonossa kunnossa ja ei niitä kukaan halua. Noita huonokuntoisia tarjolla niin paljon.
Menettää Tampereen alueen palvelut, sairaanhoito, hammaslääkäri ja ym jos muuttaa kehyskuntaan
Sitä ei haluta.
Ollaan ostamassa lähivuosina ok-talo ja ollaan yli 50v.
Talon pitää olla Tampereen alueella.
Onhan meillä nytkin keskustaan matkaa 10 km.
Lapset on teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, ketkä jankuttavat tuota mantraa, etteivät nuoret osta ok-taloja. Ainakin täällä länsirannikolla useimmat kolmekymppiset kaverini ovat hankkineet ok-talon, jos rahkeet riittäneet. Kaikki ovat siis parisuhteessa ja pienet lapset (tai lapsia tulossa).
Mitä sinä jankkaat, että nuoret haluaa omakotitaloon kun MINÄ ja kaverini nautimme vuokralla-asumisesta liikaa. Tiedän, että huoltomies auttaa, jos jotain menee mieleen. Ei tarvitse ajatella jätemaksua, lämmityskuluja, harvemmin tiemaksuja, kiinteistöveroa. Vettäkin saa läträtä niin paljon kuin 25 euron vesimaksulla kehtaa. Emmekä todellakaa ole menossa pankkiin vaatimaan hirmuista asuntolainaa, koska nyt olisi aika hankkia se omakotitalo.
😏 Viestisi kertookin lähes kaiken. Täydennätkö sen verran vielä, että vuokran maksaa asumistuki. Sitten voit mennä jatkamaan vedellä läträämistä ja muuta aivotonta toimintaa.
Ei ainakaan mun vuokraa maksa asumistuki. Enkä läträä, mutta toki peseydyn.
Tampereen kehyskunnissa on niin paljon vanhoja ok-taloja myynnissä.
Myös riski ostaa koska niistä ei pääse eroon kun kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on työleiri ja rahareikä, asuntovelka on löysä hirttosilmukka. Kuka sellaista enää tänä päivänä itselleen haluaa? Ajat muuttuvat.
Monikin haluaa asumiseltaan enemmän laatua kuin mitä hikinen kerrostaloluukku voi koskaan tarjota.
Kerrostaloasunnon ei tarvitse olla hikinen eikä luukku. Voi olla ilman jäähdytys.
Kaikkia ei kiinnosta okt hoito vaikka osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo on työleiri ja rahareikä, asuntovelka on löysä hirttosilmukka. Kuka sellaista enää tänä päivänä itselleen haluaa? Ajat muuttuvat.
Monikin haluaa asumiseltaan enemmän laatua kuin mitä hikinen kerrostaloluukku voi koskaan tarjota.
Laatua? 😂
Myin omakotitalon pois ja muutin kerrostaloon juuri siksi, että halusin elämään laatua. Pihatyöt, lumityöt, korjaukset, lämmityslaskut ja kaikki muut omakotitaloasumiseen liittyvät päänsäryt eivät ole osa laadukasta elämää. Toki joku saattaa tykätä jatkuvasta väkertämisestä ja makselemisesta, minä en. Ei koskaan enää omakotitaloon.
Ot, mutta kyllä sinä maksat lämmityksestä kerrostalossakin ;)
Millaisessa murjussa sinä asuit? En ole ikinä ymmäränyt näitä ylivoimaisia töitä. Ja pihankin aurauksen voi tilata, jos ei lumityöt kiinnosta. Ihan kuin siellä kerrostalossakin.
Ja olisi kiva tietää mitä nämä jatkuvat väkerrykset ovat.
Minäkään en ymmärrä miten siitä omakotitalossa asumisesta on niin kamalasti vaivaa. Ymmärrän toki sen, että joku toinen voi pitää vaikka lumitöitä tai haravointia kamalana vaivana, eikä siksi halua muuttaa omakotitaloon. Mutta itse en tuollaisia asioita pidä "kamalana vaivana", vaan niitä on ihan oikeasti mukava tehdä. Mä oon semmonen ihminen että tykkään puuhastella ja olla aktiivinen. Mutta ei omakotitalo ole mikään työleiri, ainakaan omasta kokemuksestani. Vaikka olen asunut 1940-luvulla rakennetussa talossa.
Epäilen että istut työssäsi tietokoneen ääressä. Silloin pihatyö onkin vastapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Hinta ja siinä, että se on omakotitalo. Ei nuoret halua omakotitaloon ja sitoutua lainanmaksuun ja muihin kuluihin.
Eikö lainanmaksuun sitoudutakkaan samanlailla, kun vuokran maksuun? Vai onko vuokran maksu jotenkin helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Syy on se että talo ei ole Tampereen alueella.
Hinta myös kertoo että talo on huonossa kunnossa ja ei niitä kukaan halua. Noita huonokuntoisia tarjolla niin paljon.Menettää Tampereen alueen palvelut, sairaanhoito, hammaslääkäri ja ym jos muuttaa kehyskuntaan
Sitä ei haluta.Ollaan ostamassa lähivuosina ok-talo ja ollaan yli 50v.
Talon pitää olla Tampereen alueella.
Onhan meillä nytkin keskustaan matkaa 10 km.
Lapset on teinejä.
Asumme Tampereen ympäryskunnassa ja meillä on paljon ystäviä, jotka asuvat Tampereella. Tampereella pysymiseen on varmasti hyviä perusteluja, mutta kunnallispalveluiden paremmuutta en sellaiseksi koe. Kun vertailee kuinka nopeasti (lapsi tai aikuinen) on päässyt hammaslääkäriin, terveyskeskukseen tms. niin asuinkunnassamme ne ovat onnistuneet hyvinkin jouhevasti verrattuna tamperelaisten kavereiden kokemuksiin (asiakkaina tai työntekijöinä). Ympäryskuntien välillä on varmasti eroja ja eroja on Tampereen sisälläkin. Mutta en usko peruspalveluiden olevan automaattisesti Tampereella parempia, kuin rajan takana.
Sanoin juuri miehelleni että talon jos ostaa niin se pitää saada myös myytyä pois jos on tarvetta.
Miksi taloon muuttaessa pitäisi laittaa kaikki paikat heti uusiksi ja kaiken oletetaan olevan vaihtokunnossa ja hajalla? Onhan se edellinen omistajakin siinä asunut ihan hyvin. Ei niitä seitkytluvun kalusteita mikään pakko vaihtaa ole; ei se edellinen omistajakaan vaihtanut, eikä varmaan ole maailman ainoa, jolle kyseinen tyyli välttää, tai ei ainakaan ole tarvetta räjäyttää koko taloa uusiksi.
Remontoidaan sen mukaan mikä on välttämätöntä, ja pikku hiljaa. Rakenteellisesti hyväkuntoinen vanhempi omakotitalo ei vaadi mitään remontteja, ellei itse niitä jostain syystä vaadi. Totta kai jos katto vuotaa, se pitää korjata.
Miettikääpä: laina lyhennykset,sähkölasku,polttopuut,kiinteistöhuolto,kiinteistövero,aurausmaksut sun muut jotka ei käy pienituloisille..
Täällä päin pyydettiin olikos se nyt 170 000 talosta jonka kellari purettu täysin , myös sauna ! Muuten hyvässä kunnossa ja rempattu ,mutta kellari revitty auki ja sauna puuttui... Taisi sen joku lopulta ostaa kun hintaa oli tiputettu roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi taloon muuttaessa pitäisi laittaa kaikki paikat heti uusiksi ja kaiken oletetaan olevan vaihtokunnossa ja hajalla? Onhan se edellinen omistajakin siinä asunut ihan hyvin. Ei niitä seitkytluvun kalusteita mikään pakko vaihtaa ole; ei se edellinen omistajakaan vaihtanut, eikä varmaan ole maailman ainoa, jolle kyseinen tyyli välttää, tai ei ainakaan ole tarvetta räjäyttää koko taloa uusiksi.
Remontoidaan sen mukaan mikä on välttämätöntä, ja pikku hiljaa. Rakenteellisesti hyväkuntoinen vanhempi omakotitalo ei vaadi mitään remontteja, ellei itse niitä jostain syystä vaadi. Totta kai jos katto vuotaa, se pitää korjata.
Joo näin teimme me, ostimme 60-luvulla rakennetun talon jossa kaikki sisäpinnat olivat alkuperäiset ja niitä ollaan pikkuhiljaa rempattu.Siististi pidetty kyllä ettei ollut mitenkään rikkinäisessä kunnossa, vanhan näköistä vain. Rakenteet on ollut OK.
Luulen että ongelmana on että ihmisillä ei oikein ole aikaa ja energiaa tällaiseen nykyään. Työt ja pelkkä arjen pyörittäminen vie ajan ja mehut ja sitä pientä jäljellä olevaa vapaa-aikaa ei haluta käyttää remontoimiseen. Toisilla teettäminen taas maksaa hirveästi ja siinäkin on oma hommansa.
Meilläkin olisi luultavasti tullut halvemmaksi ostaa joku remontoitu talo samalta alueelta, mutta nyt tiedetään että hommat on tehty hyvin ja tarkasti ja saadaan sellaista jälkeä kuin itse halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin teimme me, ostimme 60-luvulla rakennetun talon jossa kaikki sisäpinnat olivat alkuperäiset ja niitä ollaan pikkuhiljaa rempattu.Siististi pidetty kyllä ettei ollut mitenkään rikkinäisessä kunnossa, vanhan näköistä vain. Rakenteet on ollut OK.
Luulen että ongelmana on että ihmisillä ei oikein ole aikaa ja energiaa tällaiseen nykyään. Työt ja pelkkä arjen pyörittäminen vie ajan ja mehut ja sitä pientä jäljellä olevaa vapaa-aikaa ei haluta käyttää remontoimiseen. Toisilla teettäminen taas maksaa hirveästi ja siinäkin on oma hommansa.
Meilläkin olisi luultavasti tullut halvemmaksi ostaa joku remontoitu talo samalta alueelta, mutta nyt tiedetään että hommat on tehty hyvin ja tarkasti ja saadaan sellaista jälkeä kuin itse halutaan.
rakenteet hyvin harvoin ovat hyvät tai edes ok tuon ikäisissä taloissa
kosteusvauriot, ilmanvaihdon puutteet ovat erittäin yleisiä ja kalliita korjata
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan vaikka nuo kaksi esimerkkiä, mitkä tähän ketjuun on linkattu, niin vaikuttaisi, että niissä on tehtävä isot remontit. Tuossa Kuljun tönössä suihkutilojen rakenteet ovat varasti saaneet kosteutta, ikkunat yms. olisi hyvä päivittää tälle vuosituhannelle ja pintaremonttia on paljon.
Ja koska remontin keskellä on tympeää asua, niin itse ainakin remontoisin talon lattiasta kattoon kerralla, jotta siinä voi sitten asua ainakin kymmenen vuotta ilman remontteja.
Ominaishaju?
Tuoksuuko vanhalle talolle?
Eihän tuollaista puliukkojen rötytaloa kukaan osta. Myyjä joutaisi mielisairaalaan!
No huhhuh mikä hinta! Vaikka mulla ois kuinka paljon rahaa tahansa, en IKINÄ maksaisi tuosta talosta noin paljoa! Oikeestiko tuo on jonkun mielestä oikein hyvä hinta noin kauheasta talosta?
Ja vaikka ekan linkin talo oli siistimmässä kunnossa, oli mun mielestä siinäkin ylihintaa. Itse en maksaisi siitäkään noin paljoa. Toki kyllä enemmän kuin tuosta kakkoslinkin murjusta.