Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalo yli vuoden myynnissä, ei yhtäkään tarjousta

Vierailija
03.09.2019 |

Noin 15 kilometriä Tampereen keskustasta. Missä vika?

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän vieressä jos on niin ymmärrettävää ettei tarjouksia satele.

Tuo toinen Lempäälässä on ulkoasultaan ihan kiva. Sisäremppaa pitää tietty tehdä, mutta miulummin ainakin itse revin pois vanhat sisustukset ja teen mieleistä kuin maksan jonkun aiemman asukkaan tekemästä remontista, minkä lopputuloksesta en pidä.

Luulisi että menisi noin lähellä Tamperetta kaupaksi, vai onko tuo kylä joku ihan yliankea paikka.

Vierailija
82/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on työleiri ja rahareikä, asuntovelka on löysä hirttosilmukka. Kuka sellaista enää tänä päivänä itselleen haluaa? Ajat muuttuvat.

Monikin haluaa asumiseltaan enemmän laatua kuin mitä hikinen kerrostaloluukku voi koskaan tarjota.

Laatua? 😂

Myin omakotitalon pois ja muutin kerrostaloon juuri siksi, että halusin elämään laatua. Pihatyöt, lumityöt, korjaukset, lämmityslaskut ja kaikki muut omakotitaloasumiseen liittyvät päänsäryt eivät ole osa laadukasta elämää. Toki joku saattaa tykätä jatkuvasta väkertämisestä ja makselemisesta, minä en. Ei koskaan enää omakotitaloon.

Laatua.

Piha- ja lumityöt menevät mukavina puhdetöinä. Ja mikäpä puuhastellessa, kun omaansa laittelee. Halpa lämmitysmuoto pitää kulut kurissa. Korjauksiin soitan ammattimiehen.

Ei ikinä enää kerrostaloon. Kokemusta riittävästi siitäkin 😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on työleiri ja rahareikä, asuntovelka on löysä hirttosilmukka. Kuka sellaista enää tänä päivänä itselleen haluaa? Ajat muuttuvat.

Taas mennään tähän vänkäykseen...

Omakotitalo on juuri sellainen työleiri, millaikseksi talon rakentaa tai remontoi. Kuukausittaiset kustannukset ovat pienemmän, kuin aikaisemmassa taloyhtiössä oli. Eikä ne kerrostalokämpätkään ihan ilmaisia ole isommissa kaupungeissa. 

Mutta tietysti jos ostaa 150k€ 70-luvulla rakennetun talon, niin varmasti saa laittaa saman verran kiinni remontteihin.

Vierailija
84/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin haluaa asumiseltaan enemmän laatua kuin mitä hikinen kerrostaloluukku voi koskaan tarjota.

Laatua? 😂

Myin omakotitalon pois ja muutin kerrostaloon juuri siksi, että halusin elämään laatua. Pihatyöt, lumityöt, korjaukset, lämmityslaskut ja kaikki muut omakotitaloasumiseen liittyvät päänsäryt eivät ole osa laadukasta elämää. Toki joku saattaa tykätä jatkuvasta väkertämisestä ja makselemisesta, minä en. Ei koskaan enää omakotitaloon.

Ot, mutta kyllä sinä maksat lämmityksestä kerrostalossakin ;)

Millaisessa murjussa sinä asuit? En ole ikinä ymmäränyt näitä ylivoimaisia töitä. Ja pihankin aurauksen voi tilata, jos ei lumityöt kiinnosta. Ihan kuin siellä kerrostalossakin.

Ja olisi kiva tietää mitä nämä jatkuvat väkerrykset ovat. 

Vierailija
85/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatua? 😂

Millaisessa murjussa sinä asuit? En ole ikinä ymmäränyt näitä ylivoimaisia töitä. Ja pihankin aurauksen voi tilata, jos ei lumityöt kiinnosta. Ihan kuin siellä kerrostalossakin.

Minäkään en ymmärrä miten siitä omakotitalossa asumisesta on niin kamalasti vaivaa. Ymmärrän toki sen, että joku toinen voi pitää vaikka lumitöitä tai haravointia kamalana vaivana, eikä siksi halua muuttaa omakotitaloon. Mutta itse en tuollaisia asioita pidä "kamalana vaivana", vaan niitä on ihan oikeasti mukava tehdä. Mä oon semmonen ihminen että tykkään puuhastella ja olla aktiivinen. Mutta ei omakotitalo ole mikään työleiri, ainakaan omasta kokemuksestani. Vaikka olen asunut 1940-luvulla rakennetussa talossa.

Vierailija
86/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä tämä talo?

https://www.etuovi.com/kohde/7889437

Tai tämä https://www.etuovi.com/kohde/9415619 ?

Saa kyllä laittaa vähintään saman verran rahaa remonttiin, jotta tuon saa kuntoon. 

Harmi kun tuoltakaan ei näe milloin ilmoitus on tehty.

Tuosta kannattaisi ensinnäkin maalata katto valkoiseksi ja ottaa uudet kuvat. Jos varaa on, niin vaihtaa lattiat. Uudet kuvat ja odottaa houkuttelisiko pienellä muutoksella ketään.

Vierailija
87/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta kertoo, että talo on mörskä. En ostaisi ihan sen perusteella, koska noin mittavat remontit on kalliita vaikka itse tekisi.

Vierailija
88/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatua? 😂

Jollekin se oma rauha ja päätäntävalta on laatua, ja sitten taas kerrostalossa asumiseen kuuluvat yhteiset säännöt rajoittavat jotakuta. Turhaa määrittää mikä on kenenkin mielestä laatua ja mikä "turhaa väkertämistä". Itse nautin siitä, että on iso tontti missä puuhailla kaikkea, eikä tarvitse miettiä naapureiden häiriintymistä tai itse häiriintyä meluavista ja kyttäävistä naapureista.

Vierailija
89/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä postattu taloani lankaan. Ja taloni on sijainniltaan, kunnoltaan yms. parempi kuin nuo postatut.

t. AP

Vierailija
90/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku välittäjän postaus, jonka tarkoitus on saada ihmiset katselemaan alueella myytäviä taloja? 

Vierailija
91/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä postattu taloani lankaan. Ja taloni on sijainniltaan, kunnoltaan yms. parempi kuin nuo postatut.

t. AP

Auttaisi huomattavasti jos voisit sen itse tänne postata :)

Vierailija
92/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15 km keskustasta sopivaan suuntaan voi olla melkein keskellä ei mitään, kaukana kouluista ja palveluista. Varsinkin jos se noin on vähän alakanttiin ja matka linnuntietä. Aika iso ero, onko talo vaikka Lempäälän keskustassa vai Suinulassa tai jossain lentokentän takana metsässä.

Tämä just. Katsoin karttaa ja jos linnuntietä mittaa, niin sijainti voisi olla suunnilleen Aitolahden perukoilla joka on oikeasti aika kaukana mistään. Samoin se lentokentän takainen alue on vaan ihan metsää. Paljonko on matka-aika vaikka Linnainmaalle tai Lielahteen henkilöautolla? 

Vierailija
93/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. AP

No jos haluat oikeasti vastauksen kysymykseesi, niin linkkaa se myynti-ilmoitus tänne. Muuten me vain arvailemme.

Vierailija
94/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku välittäjän postaus, jonka tarkoitus on saada ihmiset katselemaan alueella myytäviä taloja? 

Vaikuttaa siltä, koska ap ei kuitenkaan halua oikeasti kuulla kommentteja asunnostaan. 

En oikeastaan taas ymmärrä aloituksen tarkoitusta. Kysytään kommentteja asunnosta, mutta kuitenkaan ei kerrota mistä asunnosta on kyse.

Vierailija
95/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. AP

Niin, sinun mielestä. Ja kuinkahan kauan nuo tänne linkatut esimerkit ovat olleet myynnissä.

Vierailija
96/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta itse en tuollaisia asioita pidä "kamalana vaivana", vaan niitä on ihan oikeasti mukava tehdä."

Juu...! (LOL)

Vierailija
97/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kysynyt välittäjältä mitä ihmiset ovat sanoneet, jotka ovat taloa käyneet katsomassa?

Vierailija
98/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta ja siinä, että se on omakotitalo. Ei nuoret halua omakotitaloon ja sitoutua lainanmaksuun ja muihin kuluihin. 

Itse ainakin olen aina ollut sellainen, joka ei voisi edes harkita ostavansa mitään kerrostalo tai rivitalo-asuntoa. Jos joskus oman ostan niin omakotitalo ehdottomasti.

Vierailija
99/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatua? 😂

Minäkään en ymmärrä miten siitä omakotitalossa asumisesta on niin kamalasti vaivaa. Ymmärrän toki sen, että joku toinen voi pitää vaikka lumitöitä tai haravointia kamalana vaivana, eikä siksi halua muuttaa omakotitaloon. Mutta itse en tuollaisia asioita pidä "kamalana vaivana", vaan niitä on ihan oikeasti mukava tehdä. Mä oon semmonen ihminen että tykkään puuhastella ja olla aktiivinen. Mutta ei omakotitalo ole mikään työleiri, ainakaan omasta kokemuksestani. Vaikka olen asunut 1940-luvulla rakennetussa talossa.

En itsekään ymmärrä tätä. Meilläkin on aika vanha talo, mutta oikeastaan mitään suurempaa työtä ei ainakaan jatkuvasti ole. Lumityöt hoituvat itse ja piha ei ole mikään niin suuri sekä katu ihan vieressä. Haravointi pari kertaa vuodessa sekä nurmikin ajo. Istutuksia on vähän, mutta ne monivuotisia. Remontit voi tilata muualta jos niitä tarvii ja ei halua itse tehdä mitään. Olen aina viihtynyt omakotitalossa ja en voisi kuvitella ostavani omaksi  mitään muunlaista asuntoa.

Vierailija
100/164 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon hintaa vaikuttaa sijainti ja kunto. Sijainnissa vaikuttaa sekä yleisempi sijainti (kasvukeskus vai perähikiä, kuinka kaukana palveluista) että ns. mikrosijainti (onko ihan tien vieressä, onko kivat maisemat vai pilaako naapurin ruma rotisko näkymät jne). Kivallakin alueella on parempia ja huonompia sijainteja.

Sitten kommentti OKT vs kerrostalo kinasteluun. Kerrostaloissa on oma helppoutensa, mutta toisaalta viereisistä asunnoista tulevaa melua ja hälinää ja yhteisomistuksen tuomaa kinastelua. OKT:ssa parasta on oma tupa - oma lupa. Kerrostaloista harvoin löytyy isoja perheasuntoja ja kaikki eivät halua sulloutua koko elämänsä ajaksi komeroon. OKT ei ole synonyymi työleirille, vaan sen voi laittaa niin helppohoitoiseksi kun haluaa: pihaksi ekopiha luonnonkasveilla, lumityöt huoltoyhtiöltä ja remontit remppayhtiöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme