Miehellä suvussa useita vaikeita perinnöllisiä sairauksia - onko täysin järjetön ajatus pyytää että lapsemme siittämiseen käytettäisi esim pitkäaikaista exääni
Nykyisellä miehellä on hyvät tulot ja olisi hyvä hoitava isä mutta nuo suvun vaikeat sairaudet huolestuttavat
Kommentit (62)
Sehän on ihan miehesi asia, eikä av-mammojen.
Ja muita ihmisiä ei ole maailmassa kuin se sun pitkäaikainen EX?
Ei se ole itsestään selvää, että lapset perivät kaikki sairaudet. Jos asia askarruttaa, on olemassa perinnöllisyyslääkäreitä, jotka voivat kertoa tarkasti mitä riskejä on olemassa ja miten vahvoja ne ovat.
Toivottavasti tämä on provo, mutta et missään nimessä voi hankkia exäsi kanssa lasta. Ei kukaan mies sellaiseen suostu, eikä ehkä exäkään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä ihan tosissasi? Pakko olla joku provo.
Tavallinen nainen. Huoltaja pitää saada luotettavasta miehestä ja geenit muualta...
Sinun ja miehesi asia. Palstauli ⬆️ näköjään mielellään siittää, mutta ei kanna muuta vastuuta
Pitkäaikainen ex? Onio hän siis ollut jo pitkään ex vai mitä?
Jos haluat nyksästä eksän, niin siitä vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen nainen. Huoltaja pitää saada luotettavasta miehestä ja geenit muualta...
U-li saa "todisteita" naisten kataluudesta väsäilemällä niitä itse vauvapalstalle.
Pitkäaikainen ex? Kerrankin löytyi suhdemuoto jossa minä voin olla ja pitkään.
Exä on exä syystä. Haluatko että hänen urpous periytyy?
Onhan se järkevintä. Omalla miehellä on ruma nenä niin laitatin itseni paksuksi komean työkaverin toimesta. Miehelle en aio kertoa, lapsen etuhan tässä on ensisijalla. Rumien geenien kanssa on raskasta elää.
Mistäs sen tiedät millaisia perinnöllisiä sairauksia siellä exän takana voi olla.
Ainoa mikä minua tässä kiinnostaa on se, millainen ihminen miettii päivät pitkät näitä kieroutuneita provoja palstalle? Esim. itse en olisi osannut keksiä tällaista ap:n esittämää skenaariota, on sen verran kipeä, niin mietityttää että millaiseen mieleen putkahtelee tällaisia tapahtumaskenaarioita? Ja mitä siitä saa, että niitä tänne palstalle keksii?
Keskustele ensin miehesi kanssa ja ota selvää suvun sairauksista eli kuinka korkea on periytymisaste, jos toinen suku on ns. terve jne. Jos riski on todellakin suuri ja mieksin myöntääs sen, niin voi olla järkevää miettiä olisiko parempi biologisen lapsen sijaan miettiä sijais- tai adoptio lasta tai lahjoitettujen siittiöiden käyttöä hedelmöityksessä.
Ex-miestä en sotkisi kuvioon millään tavoin. Riita on ihan varma. Ulkopuolinen, tuntematon lahjoittaja tai sitten oma miehesi ajatuksella "onpahan ainakin riskit tiedossa".
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järkevintä. Omalla miehellä on ruma nenä niin laitatin itseni paksuksi komean työkaverin toimesta. Miehelle en aio kertoa, lapsen etuhan tässä on ensisijalla. Rumien geenien kanssa on raskasta elää.
Alanuoli toimesta muodosta. Miten olisit voinut muotoilla lauseen paremmin?
Vaikka huono sepustus onkin.