Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset! Kysymys teille, joille tehty kehonkoostumusmittaus

Vierailija
02.09.2019 |

Mikä oli sinun rasvaprosenttisi? Minulla oli 28% ja olin kyllä todella hämmästynyt. Olen hoikka ja juoksen n.neljästi viikossa ja teen lihaskuntotreeniä joka ilta....Olen 30v ja kahden lapsen äiti.

Viimeksi minulle tehtiin tämä tutkimus 20 vuotiaana ja rasvaprosentti silloin 21. Sama paino....

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin viime talvena.

Rasvaprosenttini oli 20. Olen 36-vuotias nainen, liikun melkein päivittäin. Käyn salilla, kävelen ja hölkkään sekä harrastan hyötyliikuntaa.

Edellisen kerran tein mittauksen kymmenisen vuotta sitten ja rasvaprosentti oli silloin 16,9. Lukiolaisena tulos oli 16,5.

Vierailija
2/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja. Oletko kovinkin lihava ap? Minulla on sama rasvaprosentti ja olen 83kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurja. Oletko kovinkin lihava ap? Minulla on sama rasvaprosentti ja olen 83kg

Niin ja olen 40

Vierailija
4/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan 55kg.

Vierailija
5/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio? Samalla on toki myös tärkeää tarkastaa lihaskuntotreenien laatua ja se lepo.

Vierailija
6/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan 55kg.

Eli laihaläski?

Vierailija
7/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao jatkaa. Itseasiassa rasvaprosentti oli kuulemma hyvä...ihmettelen vain sen muutosta kymmenessä vuodessa. Olen nyt huomattavasti urheilullisempi kuin 20 vuotiaana. Minulla on myös näkyvät vatsalihakset...en käsitä...pilaako raskaudet naisen rasvakoostumuksen 🤔

Vierailija
8/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan 55kg.

Käsittämätöntä. Minä olen kyllä selkeästi ylipainoisen näköinen ja ns. skrode vartalomalliltani. Onkohan laite ollut rikki.

Vierailija
9/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24% enkä todellakaan ole lihava. 30v kolmen lapsen äiti ja 3h viikossa airobista liikuntaa plus koirien käytöt joka ilta. Itsellä ainakin lihasmassaa suhteessa painoon turhan vähän, mikä selittää tuota rasvan määrää kehossa.

Vierailija
10/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosenttini on 58%. Olen 160 cm pitkä ja painan 105 kg. 

Olin kyllä jo nuorena ja hoikkanakin rasvainen. Ekan kerran kun mittautin, olin noin parikymppinen kolmesti viikossa salilla treenaava ja mielestäni varsin hyvän näköinen kropaltani, painoa siinä 50 kg paikkeilla. Rasvaprosentti olin noin 30. 

Vierailija
11/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao jatkaa. Itseasiassa rasvaprosentti oli kuulemma hyvä...ihmettelen vain sen muutosta kymmenessä vuodessa. Olen nyt huomattavasti urheilullisempi kuin 20 vuotiaana. Minulla on myös näkyvät vatsalihakset...en käsitä...pilaako raskaudet naisen rasvakoostumuksen 🤔

Ei pilaa vaan ruokavalio, liikunta ja lepo. Eli todennäköisesti liikut sinne päin, syöt sinne päin ja nukut sinne päin ja oletat näiden olevan kunnossa kun vaaka ei näytä ylipainoa.

Vierailija
12/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20%. 

Vierailija
13/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä lasketaan mukaan rasvaprosentin laskemiseen. Käytännössä vaikka pysyisit saman painoisena koko ikäsi, ikäsi kasvaa joka vuosi, ja se kasvattaa rasvaprosenttiasi. 

Esimerkki:

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 21v:   rasva-% 21.74

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 30v:  rasva-% 23,81

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 80v:  rasva-% 35,31

Lahde: https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri

En ymmärrä tätä logiikkaa.

Vierailija
14/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Pilaa”?? Oletko tosissasi? Miksi luulet että alhainen rasvaprosentti olisi joku merkki terveydestä? Ei jessus näitä juttuja. 30 on täysin normaali rasvaprosentti naisella.

Vierailija
15/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rasvaprosentti on 18. Harrastan taitoluistelua, telinevoimistelua, balettia ja uintia. Ikää 23 vuotta.

Vierailija
16/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä lasketaan mukaan rasvaprosentin laskemiseen. Käytännössä vaikka pysyisit saman painoisena koko ikäsi, ikäsi kasvaa joka vuosi, ja se kasvattaa rasvaprosenttiasi. 

Esimerkki:

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 21v:   rasva-% 21.74

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 30v:  rasva-% 23,81

nainen 172cm, paino 55kg, ikä 80v:  rasva-% 35,31

Lahde: https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri

En ymmärrä tätä logiikkaa.

Vaikka pysyisit samassa painossa niin iän myötä lihaskudosta korvautuu rasvalla. Olettaen siis että liikuntatottumukset pysyy samoina suunnilleen, toki tätä kuviota muuttaa rajustikin se jos 21 v:nä oli sohvaperuna ja 40 v:nä salilla treenaaja.

Vierailija
17/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö mittaukset samoissa olosuhteissa, esim. Paastonnut 12 h, ollut tekemättä raskasta liikuntaa edellisenä päivänä jne.?

Vierailija
18/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-8433230

Naisten normaali rasvaprosentti on tuon jutun mukaan 25 - 33%. Miehet menee sitten ihan eri tasolla 13 - 21%. Muista jutuista voi löytää erilaisia rajoja, eli ei taida olla ihan niin selkeä juttu tämä.

Vierailija
19/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rasvaprosentti on 18. Harrastan taitoluistelua, telinevoimistelua, balettia ja uintia. Ikää 23 vuotta.

Oi mikä prinsessa! 40v mies täällä joka haluaa suukotella kaulaasi ja antaa parran sängen kaluta ihoasi.

Vierailija
20/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 % on 30-vuotiaalle naiselle oikein hyvä rasvaprosentti. Liian pieni rasvaprosentti ei todellakaan ole terveellistä.

Tosin nuo kehonkoostumusmittarit ovat hyvin epäluotettavia. Niillä voi lähinnä seurata oman kehonsa muutoksia silloin, kun mittaus on tehty samanlaisella laitteella samoissa olosuhteissa. Jo parin vesilasillisen juonti ennen mittausta voi vaikuttaa tuloksiin.