Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä suvussa useita vaikeita perinnöllisiä sairauksia - onko täysin järjetön ajatus pyytää että lapsemme siittämiseen käytettäisi esim pitkäaikaista exääni

Vierailija
02.09.2019 |

Nykyisellä miehellä on hyvät tulot ja olisi hyvä hoitava isä mutta nuo suvun vaikeat sairaudet huolestuttavat

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä minua tässä kiinnostaa on se, millainen ihminen miettii päivät pitkät näitä kieroutuneita provoja palstalle? Esim. itse en olisi osannut keksiä tällaista ap:n esittämää skenaariota, on sen verran kipeä, niin mietityttää että millaiseen mieleen putkahtelee tällaisia tapahtumaskenaarioita? Ja mitä siitä saa, että niitä tänne palstalle keksii? 

Provoilija vastaa: yleensä mieleen tulee jostain muuta ketjua lukiessa että miksei se mennyt näin. Ja sitten kirjoittaa provon. Hyvässä provossa tärkeää on että joku oikeasti niin jossain miettii vaikka ei sitä mihinkään kirjoita. Olen varma että moni nainen on tämänkin ketjun asiaa ainakin hetken miettinyt vaikka tämän kirjoittaja olisikin porvoolainen.

Vierailija
22/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eei... Varmaan mieskin tykkää jakaa geeninsä ja varansa mieluummin jonkun muun kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, mitä on hankala uskoa, niin ap ilmiselvästi haikailee edelleen eksänsä perään.

Vierailija
24/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sen tiedät millaisia perinnöllisiä sairauksia siellä exän takana voi olla.

Kannattaa tietysti selvittää myös latentit tekijät riittävän monta polvea taakse päin ja eri suuntiin.

Vierailija
25/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että ex jätti ap:n ja siksi se haluis exän ees isäksi kun ei muuten saanu pidettyä :D

Vierailija
26/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä minua tässä kiinnostaa on se, millainen ihminen miettii päivät pitkät näitä kieroutuneita provoja palstalle? Esim. itse en olisi osannut keksiä tällaista ap:n esittämää skenaariota, on sen verran kipeä, niin mietityttää että millaiseen mieleen putkahtelee tällaisia tapahtumaskenaarioita? Ja mitä siitä saa, että niitä tänne palstalle keksii? 

Provoilija vastaa: yleensä mieleen tulee jostain muuta ketjua lukiessa että miksei se mennyt näin. Ja sitten kirjoittaa provon. Hyvässä provossa tärkeää on että joku oikeasti niin jossain miettii vaikka ei sitä mihinkään kirjoita. Olen varma että moni nainen on tämänkin ketjun asiaa ainakin hetken miettinyt vaikka tämän kirjoittaja olisikin porvoolainen.

Niin, hyvin monella onkin mies, jonka suvussa on useita perinnöllisiä sairauksia. Ei, kun miten se menikään...

Vierailija
27/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erittäin hyvä ajatus. En itsekään tekisi lasta lyhyen, jotenkin epämuodostuneen tai sairaasta suvusta tulevan miehen kanssa. Lapsen parasta ajatellen ja sitä ei kukaan voi kiistää. Eihän mini halua kehitysvammaista lastakaan ja näitä seulotaan sikiöseulonnoissa pois. Miten aloittajan ajatus eroaa tästä? Miksi ottaa turhia riskejä?

Mies saattaa loukkaantua mutta itsekästä on hyvän perustelun vuoksi loukkaantuminenkin.

Vierailija
28/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no just. miksi luulet että nää miehet suistuis tähän

Vierailija
29/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ihan tosissasi? Pakko olla joku provo.

Tavallinen nainen. Huoltaja pitää saada luotettavasta miehestä ja geenit muualta...

Typerä teoria, että huoltaja fiksusta ja varakkaasta ja geenit joltakin heikkolahjaiselta komistukselta. Lapsesta tulee todennäköisemmin se heikkolahjainen kuin fiksu. En tosin tiedä, mikä tässä tapuksessa on exän taso.

Vierailija
30/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukimenetelmällä vai perinteisellä? Exän vois myös laittaa maksamaan elarit ja viikko-viikko hoito. Sais laatuaikaa oman kullan kanssa ja rahaa lisää talouteen.

Vierailija
31/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä provon ja p***a provon erottaa ilmeisyys. Tämä on ilmeinen provo. Jos ap olisi jättänyt exän pois, niin tästä olisi voinut tulla hyvä. Kierroksia olisi voinut lisätä ilman exääkin, esim. kertomalla myöhemmin että suvun perinnölliset sairaudet ovat luokkaa sydän- ja verisuonisairaudet, jotka siis on tosi yleisiä ja joita sairastetaan lähes joka toisessa suvussa. Kyllä siinä olisi tullut provon vaatimaa pöyristävyyttä ihan tarpeeksi, mutta uskottavuus ei olisi kärsinyt. Heh, mustahan voisi tullakin hyvä provoilija. Harmi vaan että mulla on elämä. 

Vierailija
32/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Saatte kai siemenet vaikka spermapankista. Miten kenellekään tulee edes mieleen pyytää EXÄÄ siittäjäksi? Provonakin tämä on jo aivan absurdi ja jos olet tosissasi, suosittelen, että harkitsette myös lahjoitusmunasolua. Tyhmyyskin kun periytyy.

Vierailija
33/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä provon ja p***a provon erottaa ilmeisyys. Tämä on ilmeinen provo. Jos ap olisi jättänyt exän pois, niin tästä olisi voinut tulla hyvä. Kierroksia olisi voinut lisätä ilman exääkin, esim. kertomalla myöhemmin että suvun perinnölliset sairaudet ovat luokkaa sydän- ja verisuonisairaudet, jotka siis on tosi yleisiä ja joita sairastetaan lähes joka toisessa suvussa. Kyllä siinä olisi tullut provon vaatimaa pöyristävyyttä ihan tarpeeksi, mutta uskottavuus ei olisi kärsinyt. Heh, mustahan voisi tullakin hyvä provoilija. Harmi vaan että mulla on elämä. 

Exästähän tietää mitä saa, menet jonnekin pankkiin niin et tiedä millaiset geenit sieltä tulee

Vierailija
34/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää oli hyvä, nauroin. Älkää olko niin tosijkoja.

Vierailija
35/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tulokulma provoiluun - virkistävää vaihtelua!

Vierailija
36/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on näin tyhmä, niin miksi hänen geeninsä saisi jatkaa.

Vierailija
37/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Ex oli täysin erilainen kuin minä. Hän on fyysinen ja voimakas, jota minä en ole. Hän on myös erittäisin sosiaalinen ja osaa muodostaa strategioita.

Minä olen nopea, mutten fyysinen, älykkäämpi kuin hän ja paljon sitkeämpi. Olen myös paljon empaattisempi ja tarkkailen ja havannoin ympäristöä. 

On mielenkiintoista, että lapsi on niin erilainen kuin minä.

Jos saisin adoptoitua, varmaan adoptoisin lisää lapsia, koska olisi niin mielenkiintoista tutustua uusiin tyyppeihin ja keksiä näistä vahvuuksia. Ja todellakin, siinä olen lahjakas, kaivan ihmisestä vahvuudet vaikka kivenkolosta!

Olisi myös jännä nähdä, miten kasvatuksella pystyisi vahvistamaan ja tukemaan lapsen kehitystä ja voimistamaan hyviä piirteitä. Nimittäin kaikista niitä löytyy, pitää vain osata katsoa oikealla tavalla.

Ap, näin kun kirjoitin, en ymmärrä, miksi nyksäsi ei voisi haluta kasvattaa exäsi lasta. Ellei mustasukkaisuus ole esteenä.

Tosin ei kyllä mikään takaa, että lapsi on terve. Vaikka vanhemmat olisivat minkälaisia valioyksilöitä, voi syntyä sairas lapsi.

Vierailija
38/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pane ketä panet, eihän mies saa koskaan tietää koska isyyttä ei varmisteta automaattisesti eikä äidin ole pakko suostua virallisiin tutkimuksiin.

Vierailija
39/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua askarruttaa, että mikä on pitkäaikainen ex ja miksi juuri hän valikoitui kaikkien joukosta? Luulisi että jos sukupuoliroolit olisivat toisinpäin, niin internet räjähtäisi.

Vierailija
40/62 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pane ketä panet, eihän mies saa koskaan tietää koska isyyttä ei varmisteta automaattisesti eikä äidin ole pakko suostua virallisiin tutkimuksiin.

Tuo olisi rumasti tehty ja valhe kalvaisi lopun elämää. 

Valheella on lyhyet jäljet.