Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykopaattien aivot eroavat jo sikiöaikana. Linkki

Vierailija
31.08.2019 |

Psykopaattien soluista otetuilla kantasoluilla on rakennettu psykopaatin aivot sikiöajalla.

Nyt tutkitaan järjestelmiä, miten pitäisi psykopaattia lääkitä jo lapsena, jotta hänestä kehittyisi normaalimpi ihminen.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/ba82d316-6354-4e25-bf96-18a11…

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi paljon ihanampi ilman psykopaatteja. Varsinkin kun moni psykopaatti pääsee häikäilemättömyytensä vuoksi korkealle. (puolue-eliittiin tai yritysjohtoon)

Mutta miettikää, jos tarvis pystyisi alkaa käyttää tuota vastakkaista lääkettä, kun mekanismista aletaan olla selvillä. Ihminen pystyisi halutessaan koettamaan itsensä. Kamalaa.

Vierailija
22/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi miettiä miten voisi varmistaa ettei psykopaatti tai kukaan muukaan voi tehdä liikaa vahinkoa. Olisiko yritysten johtajuus, poliitiikka yms uudistettavissa sellaisin turvamekanismein ettei tämä kaikki olisi enää mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, millaisia "lainkuuliaisen" psykopaatin ihmissuhteet ovat? Jos ei ole synnynnäistä empatiakykyä? Toimiiko ne jotenkin robottimaisesti jos pitää vaikka lohduttaa lasta?

Vierailija
24/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma olisi paljon ihanampi ilman psykopaatteja. Varsinkin kun moni psykopaatti pääsee häikäilemättömyytensä vuoksi korkealle. (puolue-eliittiin tai yritysjohtoon)

Mutta miettikää, jos tarvis pystyisi alkaa käyttää tuota vastakkaista lääkettä, kun mekanismista aletaan olla selvillä. Ihminen pystyisi halutessaan koettamaan itsensä. Kamalaa.

Toisaalta meillä taviksillakaan ei ehkä olisi kaikkia näitä etuja elämässämme jos ei olisi psykopaatteja. Voisi olla, maailma voisi olla jopa parempi. Mutta voisi myös olla, ettei maailma olisi ihan yhtä edistyksellinen ilman (ilman omantunnontuskia) aikaansaavia psykopaatteja.

Tosiaan sellaiset hirviöt kuten kuka nyt oli se itsemurhan tehnyt (?) p-fiili ja kaikki häneen liittyvät kaltaiset ovat varmasti psykopaattisia sadisteja ja siihen olisi hyvä keksiä lääke ja pian. Heistä ei ole mitään iloa tälle maailmalle tai jos onkin niin hinta on liian kova.

Vierailija
25/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, millaisia "lainkuuliaisen" psykopaatin ihmissuhteet ovat? Jos ei ole synnynnäistä empatiakykyä? Toimiiko ne jotenkin robottimaisesti jos pitää vaikka lohduttaa lasta?

Varmaan melko pitkälle noin koska onhan se heidänkin etunsa, ettei lapselle tule käytöshäiriöitä ym. Riippuu varmaan ihan tapauksesta. Psykopaatti ei kuitenkaan pysty aitoon myötäelämiseen ja niin läheisessä suhteessa kuin vanhempi-lapsi-suhteessa se varmaan näkyy ja tuntuu.

Vierailija
26/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten j ä n n ä kun paltallakin on ollut (tottakai provoja, mutta varmaan joitain totisiakin) vapaaehtoisesta ja mielekkääksi koetusta prostituutiosta. Naisillahan psykopatia ilmenee usein juuri prostituutiona. Ehkä se liittyy osin siihen, että psykopaattien aivojen palkitsemisjärjestelmä on erilainen ja he saavat erilailla kiksit seksistä kun "normaalit" taas tarvitsevat lisäksi läheisyyttä.

Tämä olisi ehkä palstamiestenkin hyvä tiedostaa hehkuttaessaan "laatunaisten" lämmintä syleilyä. Että tunne ei tosiaan ole aito.

Mutta tottakai pitää ottaa huomioon, etteivät kaikki maksulliset ole psykopaatteja vaan loput sosiopaatteja ja/tai ihmiskaupanuhreja. Semmota.

Vierailija
27/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi miettiä miten voisi varmistaa ettei psykopaatti tai kukaan muukaan voi tehdä liikaa vahinkoa. Olisiko yritysten johtajuus, poliitiikka yms uudistettavissa sellaisin turvamekanismein ettei tämä kaikki olisi enää mahdollista?

Korjaan : jos *tavis alkaisi käyttää vastakkaista lääkeainetta, (nyt kun syy on selvillä) j a pystyisi *kovettamaan itsensä.

Vierailija
28/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö psykopaatti uskomaan Jumalaan?

Vierailija
29/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään on puhuttu siitä että empatiakyky on synnynnäistä, lapset ovat syntyjään erilaisia. Nyt siitä on solutason todistekin.

Mä oonkin aina ihmetelly, kun pitkään oli lehdissä juttuja, kuinka lapsi oppii empatian. Ihmettelin aina sitä. Nimittäin itse olin tosi empaattinen lapsena, pelastin kastematoja kadulta, ötököitä vedestä jne.  Tuntui pahalta kalastettujen kalojen puolesta, jotka lillui ämpärissä jne. Olin tosi herkkä ja empaattinen lapsi ja tasan kukaan ei opettanu sitä mulle vaan tiedän hyvin, että se kumpusi itsestään sisältäni.

Vierailija
30/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kesken ajatus.

Eli on hyvä, että nykyään kyetään todistamaan, että empatia on synnynnäistä eikä sitä voi siis oppia ulkopuolelta käskyttämällä.

Vierailija
31/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo lapselle: Tekoitkua, lopeta nyt ei kukaan usko tuota.

Vierailija
32/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ilmiö että marraskuussa syntyneistä monet on psykopaatteja tai sarjamurhaajia (Googleta jos et usko tätä) on mielenkiintoinen. Jotkut yrittää selittää tätä horoskoopeilla mutta itse uskon että näillä lapsilla laukeaa se psykopatia jo ihan vauvana koska heidän syntymänsä jälkeen on useita kuukausia pimeätä eikä serotoniinia tule tarpeeksi nopeasti aivoihin.

Psykopatiahan saattaa olla piilevänä ja iskeä sitten nuorena aikuisena jonkun vaikean elämäntilanteen yhteydessä.

Vierailija
33/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen psykopaatin sitten tunnistaa? Lasten robottimaisesta lohduttamisesta? 

Musta olisi ainakin kivaa olla psykopaatti. Ei oikeasti tarvitsisi välittää muitten ajatuksista. Sehän on oikeastaan supervoima.

Vierailija
34/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi ainakin kivaa olla psykopaatti. Ei oikeasti tarvitsisi välittää muitten ajatuksista. Sehän on oikeastaan supervoima.

Psykopaatin tunnistaa valitettavasti vasta sitten kun on liian myöhäistä. Hän on se kaikista karismaattisin tai herttaisin henkilö kenestä kukaan ei uskoisi mitään pahaa ja ei uskokaan jos tulee tilanne että psykopaatin uhri hakee muilta tämän psykopaatin tuntevilta apua tai tukea johtuen psykopaatista.

Vierailija
35/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ilmiö että marraskuussa syntyneistä monet on psykopaatteja tai sarjamurhaajia (Googleta jos et usko tätä) on mielenkiintoinen. Jotkut yrittää selittää tätä horoskoopeilla mutta itse uskon että näillä lapsilla laukeaa se psykopatia jo ihan vauvana koska heidän syntymänsä jälkeen on useita kuukausia pimeätä eikä serotoniinia tule tarpeeksi nopeasti aivoihin.

Psykopatiahan saattaa olla piilevänä ja iskeä sitten nuorena aikuisena jonkun vaikean elämäntilanteen yhteydessä.

Jaa, että tämäkö pätee siis myös aurinkoisissa maissa? Tai vaikka päiväntasaajan toisella puolella? 

Vierailija
36/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatin tunnistaa valitettavasti vasta sitten kun on liian myöhäistä. Hän on se kaikista karismaattisin tai herttaisin henkilö kenestä kukaan ei uskoisi mitään pahaa ja ei uskokaan jos tulee tilanne että psykopaatin uhri hakee muilta tämän psykopaatin tuntevilta apua tai tukea johtuen psykopaatista.

Taidan olla psykopaatti.

Vierailija
37/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllisyys ei poista kasvatuksen vaikutusta. Vaikka olisi jo sikiönä psykopaatti, voi niistä hyvällä kasvatuksella tulla tunteettomia kunnon kansalaisia. Tästä hyvänä esimerkkinä esim se lääkäri, joka tutki psykopaattien aivoja, ja huomasi omiensa vastaavan niitä. Googlatkaa, en itse jaksa etsiä.

Kasvatus ja ympäristö voi laukaista tai "poistaa" jonkun geenin vaikutuksen. Ja ainahan niillä oksettavimmilla sarjam*rhaajapsykoilla on ollut myös todella traumaattinen lapsuus.

Vierailija
38/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöllisyys ei poista kasvatuksen vaikutusta. Vaikka olisi jo sikiönä psykopaatti, voi niistä hyvällä kasvatuksella tulla tunteettomia kunnon kansalaisia. Tästä hyvänä esimerkkinä esim se lääkäri, joka tutki psykopaattien aivoja, ja huomasi omiensa vastaavan niitä. Googlatkaa, en itse jaksa etsiä.

Kasvatus ja ympäristö voi laukaista tai "poistaa" jonkun geenin vaikutuksen. Ja ainahan niillä oksettavimmilla sarjam*rhaajapsykoilla on ollut myös todella traumaattinen lapsuus.

Mä en kyllä usko, että kaikki sarjamurhaajat on psykopaatteja. Eivät varmaan ammattisotilaatkaan ole psykopaatteja. Mun näkemys on, että sarjamurhaajalla voi olla jonkun lapsuuden trauman johdosta pää vinksahtanut siihen malliin, että ne uhrit eivät ole sille ihmiselle ihmisiä, vaan sen ajeerattavan trauman purkamisen välineitä.

Vierailija
39/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jossain määrin voi muokata suuntaan tai toiseen mutta vaikea kuvitella että psykopaatti olisi koskaan esim. hyvä vanhempi. Työntekijänä voi olla ihan ok jos ei ole missään ihmisläheisessä roolissa.

Vierailija
40/80 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä usko, että kaikki sarjamurhaajat on psykopaatteja. Eivät varmaan ammattisotilaatkaan ole psykopaatteja. Mun näkemys on, että sarjamurhaajalla voi olla jonkun lapsuuden trauman johdosta pää vinksahtanut siihen malliin, että ne uhrit eivät ole sille ihmiselle ihmisiä, vaan sen ajeerattavan trauman purkamisen välineitä.

kyllä siihen jonkinlainen tunteettomuus tarvitaan myös, ei välttämättä täysin psykopaatti mutta heikko empatiakyky kuitenkin. Monet esim. sotaoloissa kasvaneet kärsivät traumaattisesta menneisyydestä mutta eivöt silti tee pahaa toisille, voi olla jopa päinvastoin, ovat erityisen empaattisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän