Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18321/19266 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, että ehdottaa, saattaisiko tuoksusi olla pilaantunut. Se näyttää päälle päin vielä lähes normaalilta kommunikaatiolta, vaikka siinäkin jo tosiasiassa asetutaan toisen yläpuolelle ("tiedän asioita, joita sinä et tajua, joten ehdotan sinulle vaihtoehtoa, jota et itse osaa ajatella").

No, siihen vastataan lyhyesti mutta neutraalisti, että ei. Tuoksun kuuluu tuoksua tältä.

Sitä vastausta ei voi hyväksyä, koska henkilö edelleen olettaa tietävänsä asiat paremmin kuin toinen. Kukaan muu ei ole voinut 80-luvulla vielä tuoksuja haistella saati omistaa. Joten hän jatkaa väittämällä, että tuoksun ei kuulu tuoksua siltä, miltä toinen kuvailee omansa tuoksuvan ja että ylipäätään sellaisia tuoksuja, jotka tuoksuvat alkuun epämiellyttävältä, ei tehdä.

Tuo on tökeröä ja loukkaavaa, vaikka asettelisi sanansa näennäisesti miten kivasti vain.

Kyseinen tuoksu on intohimoni ja olen saanut todistaa, kuinka se nousee loistoonsa. Sillä on vaiheensa, se asettuu iholle yhtäkkiä kuin taikaiskusta ja säteilee sen jälkeen tuntikausia. Siksi kommentit olivat myös pettymys, sillä oletin, että täällä ymmärretään jotain tuoksuista. Törmäsinkin ennakkoluulon muuriin.

Vierailija
18322/19266 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä Emotion-liikkeestä löytyi uusi Clean Classic Strawberry Fields. Harmi kun ei ollut testeriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18323/19266 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Himoitsen mansikkatuoksua kevääksi/kesäksi. Viime viikolla yhdellä asiakkaalla oli joku ihana, kirpeän mansikkakarkin tuoksuinen tuoksu. Selkeä mansikka, muttei mitenkään lapsellinen tuoksu. Olen muutenkin nenäbongaillut nyt mansikkatuoksuja ihmisten ilmoilla. Ilmeisesti ainakin Burberry Her sopisi tähän? Olisko muita suosituksia?

Jimmy Choon Flash oli sokko-ostoksena aivan täysi huti meikäläiselle, vaikka siinä on Fragrantican nuottien mukaan Big Strawberry. Se oli vain riipivää jasmiinia ja jotain muuta kukkaista mun nenään :( Onneksi se oli edullinen Tori-ostos.

-leivosnenu

Tuo mansikkatuoksun kuvaus sopii täydellisesti Valentinon Valentina Pinkiin.

Toinen ihana mansikka on Xerjoffin La Capitale, mutta se on makea, ei kirpeä. 

Valentino julkaisee uuden mansikkaisen tuoksun tänä vuonna, Valentina 2025:

https://www.fragrantica.com/perfume/Valentino/Valentina-2025-102129.html

Vierailija
18324/19266 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh harmi että tuossa Valentinassa on patsulia. Muutenkin nuotit on melko samat kuin Mon Parisissa on (josta en pidä), pitää varmaan kokeilla kun tulee että ovatko kuinka samanlaisia. 

Vierailija
18325/19266 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tekisi mieli jotain appelsiinista tuoksua, tai appelsiininkukkaista! Siinä voisi olla ehkä jasmiiniakin.Sellainen iloinen ja lämmin tuoksu olisi hyvä nyt. Naisellinen.

Vierailija
18326/19266 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tekisi mieli jotain appelsiinista tuoksua, tai appelsiininkukkaista! Siinä voisi olla ehkä jasmiiniakin.Sellainen iloinen ja lämmin tuoksu olisi hyvä nyt. Naisellinen.

Montblanc Signature edp!

Vierailija
18327/19266 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikkim; löytyisipä jostain.

Vierailija
18328/19266 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tähän kuvaukseen sopisi Van Cleef & Arpels Orchidee Vanille. Mandariini tuo pirteyttä ja suklaa lämpöä. Suklaata ei näy nuoteissa mutta joskus nenäni muuntaa tonkapavun ja vaniljan suklaiseksi. Jasmiinia ei ole mutta ruusua ja orvokkia. Erittäin naisellinen.

Vierailija
18329/19266 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette säilyttäneet hajuvesiänne? Monet asiantuntijat neuvovat pitämään niitä valolta suojassa, liika lämpökin on pahasta. Vähän kuin viininkin säilytyksen  kanssa. Vintagen kanssa erityisesti kannattaa olla tarkka.

Vaikka hajuvesien alkoholipitoisuus on korkea niin eivät ne ikuisesti muuttumatta kestä. Tiivistyminen ja hapettuminen muuttavat koostumusta, ajan kanssa. Liian pitkä säilytys voi aiheuttaa pettymyksen, käy kuin vanhan viinin kanssa: aika tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
18330/19266 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elie Saabin Le Parfum voisi myös käydä. Se on mielestäni ihanalla tavalla "peruskiva" naisellinen tuoksu!

Vierailija
18331/19266 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elie Saabin Le Parfum voisi myös käydä. Se on mielestäni ihanalla tavalla "peruskiva" naisellinen tuoksu!

Tämä oli tarkoitettu siis vastaukseksi hänelle, joka etsi appelsiininkukkaista tuoksua :)

Vierailija
18332/19266 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette säilyttäneet hajuvesiänne? Monet asiantuntijat neuvovat pitämään niitä valolta suojassa, liika lämpökin on pahasta. Vähän kuin viininkin säilytyksen  kanssa. Vintagen kanssa erityisesti kannattaa olla tarkka.

Vaikka hajuvesien alkoholipitoisuus on korkea niin eivät ne ikuisesti muuttumatta kestä. Tiivistyminen ja hapettuminen muuttavat koostumusta, ajan kanssa. Liian pitkä säilytys voi aiheuttaa pettymyksen, käy kuin vanhan viinin kanssa: aika tehnyt tehtävänsä.

Mulla on vaatekaapin ylähyllyllä (samassa kaapissa kenkien kanssa). Huone on asuntomme viilein ja ovat siellä valolta suojassa. En ole huomannut, että alemmilla hyllyillä olevat kengät olisivat alkaneet haista parfymerialta, vaikka kaappi avatessa kyllä tuoksuu :)

Välillä olen miettinyt, että eniten käytössä olevia olisi kiva pitää jossain esilläkin (sellaisia jotka ehtivät kulua loppuun ennen kuin valo pilaa), mutta en ole keksinyt mitään järkevää paikkaa, niin ovat kaikki kaapissa.

Vierailija
18333/19266 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä huomio ja muistutus. Itsellänikin hajusteet kaapissa, poissa auringonvalosta (luulen sen olevan pahinta).

Mutta toisaalta mukava olisi pitää niitä näkyvillä, omaksikin mieliksi. Ei nyt sentään niin kuin joillakin bloggaajilla (sadat) pullot lasikaapeissa...Kauniita tyhjiä pulloja voi toki säilyttää näkyvillä.

Vierailija
18334/19266 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytän vessan tasolla kauniilla tarjottimella, koska haluan pitää ne esillä :) Vessa on siis pelkkä vessa, ei kylpyhuone tai kodinhoitohuone, eli eivät altistu kosteudelle, eikä sinne aurinkokaan paista. 

Minulla on joku Tokmannin suihkugeeli joka tuoksuu ihan maagiselle, siinä lukee Jasmine&Cedarwood. Tuo mieleeni vähän Sol De Janeiron body mistin nro 68, josta tykkään myös kovasti. Jasmiini niissä näyttäisi olevan ainakin kummassakin. Mikähän hajuvesi olisi samantyyppinen tuoksu? 

-nonnis

Vierailija
18335/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Van Cleef & Arpels on ehdottomasti laatutalo. Heidän First-tuoksunsa oli vuosia yksi mun signatureistani ja on yhä. Nyt sitä voi olla vähän vaikea löytää ja hintakin on raketoinut katosta läpi sen jälkeen kun prinssi Harry mainitsi kirjassaan tuoksun olleen yhden äitinsä lemppareista. No, mulla on varmaan 20 varapulloa (sekä edp että edt) joten mua toi hype ei häiritse. :)

Prinsessa Dianan suosikkeja olivat tuon Firstin lisäksi Hermès 24 Faubourg, Penhaligon's Bluebell ja Quelques Fleurs by Houbigant Paris.

Käytti Quelques Fleurs tuoksua häissään.

Tuo Hermès 24 Faubourg on ns. vanhan rahan rikkaan ja tyylikkään naisen tuoksu. Jotkut joskus sanoneet että se tuoksuu nimen omaan rikkaan naisen Hermès-silkkihuiville : )

Creedin Royal Water -tuoksu julkaistiin 1997 menehtyneen Dianan muistolle, Olivier Creedin toimesta.

Vierailija
18336/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säilytän vessan tasolla kauniilla tarjottimella, koska haluan pitää ne esillä :) Vessa on siis pelkkä vessa, ei kylpyhuone tai kodinhoitohuone, eli eivät altistu kosteudelle, eikä sinne aurinkokaan paista. 

Minulla on joku Tokmannin suihkugeeli joka tuoksuu ihan maagiselle, siinä lukee Jasmine&Cedarwood. Tuo mieleeni vähän Sol De Janeiron body mistin nro 68, josta tykkään myös kovasti. Jasmiini niissä näyttäisi olevan ainakin kummassakin. Mikähän hajuvesi olisi samantyyppinen tuoksu? 

-nonnis

Ariana Granden Cloud (sininen pilvipullo) tuoksuu samalle kuin tuo Sol de Janeiron vaaleanpunainen nro 68. Omistan molemmat. =)

Vierailija
18337/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade jonkun parfyymifanin miniatyyrikokoelmalle! :-o

Kuva löytyi sattumalta, en tiedä kelle kuuluu.

https://i.pinimg.com/originals/cd/49/c6/cd49c6a8db613fa992de9c1572577b8…

Minulla oli noin 15 vuotta sitten pari pientä seinätaulu-lokerikkoa jossa eri kokoisia miniatyyrejä eri kokoisissa lokeroissa, mutta alkoi ärsyttää jotkut niistä lokeroista kun en löytänyt niihin sopivia miniatyyrejä mistään, ja kun keräsi hieman pölyäkin, joten luovuin. Tuohon aikaan niitä miniatyyrejä oli vaikea löytää, eikä niitä 5-6 kpl settejä saanut enää ruotsinlaivaltakaan, eikä monet ulkomaan nettikaupat toimittaneet Suomeen. Hyvällä tuurilla joulupakkauksissa tuli ison pullon kyljessä pikkuinen, vartalovoiteen lisäksi. Minua on myös harmittanut että tuoksusarjojen talkit on lopetettu, mikään ei ollut ylellisempää kuin levittää sitä talkkia iholle suihkun jälkeen isolla puuterihuiskulla :-))

Vierailija
18338/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu kuinka rakentaa oma "fragrance wardrobe", toki tässä ei kyse määrästä vaan itselle sopivasta setistä :D

https://edit.sundayriley.com/how-to-build-a-fragrance-wardrobe-youll-lo…

Aikamoinen tuo ylhäällä olevan kuvan kokoelma, mutta mielestäni kaikki kivasti esillä valkoisessa hyllykössä, ei jää mikään niin sanotusti varjoon.

Vierailija
18339/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi mansikkatuoksuista, mielestäni Hanae Morin Butterfly Eau de Toilette on, tai oli ainakin joskus, ihanan villimansikkainen ja karhunvatukkaa mukana. En ole tuota vuosiin käyttänyt kun omani loppui.

Saman tuoksun Eau de Parfum ei mielestäni ollut yhtä mansikkainen vaan siitä tuli seetriä ja santelipuuta hieman miehekkäällä tavalla läpi.

Vierailija
18340/19266 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän pukeutumishuoneessa tarjottimella ajankohtaiset tuoksut, nyt vaihdoin sinne kevättalviset 10 kpl ja laitoin hieman "raskaammat" syystalviset arkistokaappiin, eli lokerikkoon pimeään. Pukeutumishuoneessani on vain kattovalo, joten auringonvalo ei pääse pilaamaan, ja siellä on melko viileää verrattuna muuhun huoneistoon, pelkästään koska haluan säilyttää nahkalaukkuja ja -kenkiä hieman viileämmässä.