Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18361/19266 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynää kyseltiin. Uusimpia on Abercrombie & Fitchin Passion Woman.

Vierailija
18362/19266 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista tuo miten Chloe jakaa mielipiteitä.

Itselläni oli aikoinaan Lagerfeldtin alkuperäinen Chloe. Siitä minut tunnettiin, se oli signatureni.

Ystäväni osti uuden Chloen koska sanoi aina ihailleensa tuoksuani silloin ennen. Hän pettyi, sillä eihän uusi Chloe ole ollenkaan samanlainen.

Minä olen chyprejen ystävä ja keräilen niitä. En kaikkia, koska olen tarkka chypreistä. Kaikki eivät ole tasapainossa. Uusista Chloeista en perusta olleenkaan. Ja kuinka monta kertaa olen niitä kokeillut ja yrittänyt tykästyä. Näytteitä minulla on. Ruusu on kaunis, mutta tuoksu riitelee itsensä kanssa. Silti, Chloeja on kehuttu niin paljon että yritän vielä joskus.

Tuo Egypte poikkesi linjasta edukseen, vaikka en sitäkään itselleni ostaisi.

Nomadessa ei ole ruusua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18363/19266 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista tuo miten Chloe jakaa mielipiteitä.

Itselläni oli aikoinaan Lagerfeldtin alkuperäinen Chloe. Siitä minut tunnettiin, se oli signatureni.

Ystäväni osti uuden Chloen koska sanoi aina ihailleensa tuoksuani silloin ennen. Hän pettyi, sillä eihän uusi Chloe ole ollenkaan samanlainen.

Minä olen chyprejen ystävä ja keräilen niitä. En kaikkia, koska olen tarkka chypreistä. Kaikki eivät ole tasapainossa. Uusista Chloeista en perusta olleenkaan. Ja kuinka monta kertaa olen niitä kokeillut ja yrittänyt tykästyä. Näytteitä minulla on. Ruusu on kaunis, mutta tuoksu riitelee itsensä kanssa. Silti, Chloeja on kehuttu niin paljon että yritän vielä joskus.

Tuo Egypte poikkesi linjasta edukseen, vaikka en sitäkään itselleni ostaisi.

Nomadessa ei ole ruusua

En ole tuo jolle kirjoitit, mutta Nomadessa (sekä edp että edt) on ruusua, ainakin Fragrantican mukaan. Valmistajahan ei ilmoita kaikkia nuotteja, koska tuoksun koostumus on liikesalaisuus.

Vierailija
18364/19266 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tuo jolle kirjoitit, mutta Nomadessa (sekä edp että edt) on ruusua, ainakin Fragrantican mukaan. Valmistajahan ei ilmoita kaikkia nuotteja, koska tuoksun koostumus on liikesalaisuus."

Anteeksi, ilmeisesti erehdyin Nomaden ainesosista. Tv.ruusunkieltäjä

Vierailija
18365/19266 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on kevättuoksujen kaipuu taas, ja edessä ikuisuusongelma. Kevät on kaikkein vaikein aika löytää sopiva. En tykkää yhdistää kylmänkoleaan kosteaan vuodenaikaan viileitä vihreitä kevätkukkaisia tuoksuja enkä chyprejä. 1 uusi hankinnassa, ei vielä alustavaakaan käsitystä mikä se tulee olemaan.

Vierailija
18366/19266 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakastin L'Poemia, pari vuotta sitten taas meinasin ostaa, mutta ei ollutkaan niin ihana kuin muistin...liekkö maku muuttunut tai formula? 

Joten kokeilin YSL:n Libreä. Ihanan aikuinen.

Vierailija
18367/19266 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova on kevättuoksujen kaipuu taas, ja edessä ikuisuusongelma. Kevät on kaikkein vaikein aika löytää sopiva. En tykkää yhdistää kylmänkoleaan kosteaan vuodenaikaan viileitä vihreitä kevätkukkaisia tuoksuja enkä chyprejä. 1 uusi hankinnassa, ei vielä alustavaakaan käsitystä mikä se tulee olemaan.

Mitä olet käyttänyt aiempina keväinä?

Vierailija
18368/19266 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Chloen nomade sarjasta? Kävin testailemassa ja se perus edp ei iskenyt yhtään, todella outo ja mieleen tuli lähinnä miesten tuoksut. Nuit d'egyptiin taas rakastuin! Aivan ihana! Jos jollain lojuu se turhana kaapissa, niin laittakaahan toriin myyntiin niin käyn nappaamassa :)

Tuosta nuit d'egyptistä on tullut näköjään myös uusi versio, lumiere d'egypte, mutta tätä ei vielä näkynyt suomen myymälöissä. 

Outo? Etkö ole ennen chypre-tuoksuja kokeillut?

Minusta Nuit dEgypte oli melkoinen antikliimaksi. Uuteen Lumiere d'Egypte -tuoksuun suhtaudun lempeämmin, koska odotukset ovat nyt sopivan matalalla.

Minustakin se alkuperäinen Nomade oli huono - outo sekasotku. Ja kyllä olen monista chypre-tuoksuista tykännyt, tiedoksi vaan. Makuja on tunnetusti monia, ei niistä v

Tuo Nuit dEgypte oli alkuun aivan ihana, mutta ikävä kyllä mun iholla alkutuoksun haihduttua, se muuttui sellaiseksi geneeriseksi hajuvedeksi joka ei oikein herättänyt mitään mielenkiintoa. Onneksi sain testattua iholla, kun se oli tuossa joulun aikaan Kicksissä hyvässä alessa. Olisin varmaan ostanut jos olisi vain siinä kevyesti kokeillut.

Vierailija
18369/19266 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet käyttänyt aiempina keväinä?

Jotain synteettistä (minulle neutraali ominaisuus, synteettisyys ei tarkoita mitään negatiivista vaan on yksi tuoksutyyli muiden joukossa). Gucci Rush, MaDame, Eau des Merveilles, Eau Claire des Merveilles, Hypnose, DKNY Delicious Midnight, Kate Moss Vintage, Calvin Klein Secret Obsession. En omista näistä enää yhtäkään, enää vuosiin. Olivat hyviä keväällä.

Vierailija
18370/19266 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa joskus keskusteltu siitä mistä ihmiset ostaa/tilaa tuoksuja ylipäänsä ja varsinkin noita erikoisempia? Jos on niin suurin piirtein missä vaiheessa ketjua? Tilasin eräästä melko edullisesta verkkokaupasta Delinan edullisen ja kehutun "itämaisen" dupen ja nyt mietityttää että sainko edes aidon tuoksun vai miksi se haisee niin kamalalta. En ole maaseudulla asuvana vielä päässyt Delinaa kokeilemaan joten en pysty vertaamaan siihen. Pakkaus oli täysin aidon näköinen, oli hologrammikin jos sillä nyt on mitään todistusvoimaa ja pullo oli minusta aidon oloinen. Mutta hajuvesi, ihan järkkyä.

Vierailija
18371/19266 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa joskus keskusteltu siitä mistä ihmiset ostaa/tilaa tuoksuja ylipäänsä ja varsinkin noita erikoisempia? Jos on niin suurin piirtein missä vaiheessa ketjua? Tilasin eräästä melko edullisesta verkkokaupasta Delinan edullisen ja kehutun "itämaisen" dupen ja nyt mietityttää että sainko edes aidon tuoksun vai miksi se haisee niin kamalalta. En ole maaseudulla asuvana vielä päässyt Delinaa kokeilemaan joten en pysty vertaamaan siihen. Pakkaus oli täysin aidon näköinen, oli hologrammikin jos sillä nyt on mitään todistusvoimaa ja pullo oli minusta aidon oloinen. Mutta hajuvesi, ihan järkkyä.

Vierailija
18372/19266 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin Stockan tuoksuvaihtoehtoja viikonloppuna. Suihkutin Zarcoperfumen Pink Moleculeä ranteeseen ja ihastuin. Tuoksuttelin rannettani koko illan. Tuoksu ei muuttunut kypsyttyään pistäväksi vaan oli ihana helmeilevä, puhdas, raikas, iloinen tuoksu. Tätä on siis saatava! Mutta... Stockalle on pitkä matka ja ajattelin tilata esim Bangerheadista. Uskaltaako sitä käyttää tuoksutilauksiin?

Vierailija
18373/19266 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narciso Rodriguez: For her. Tämä on suosikkini, nimenomaan vaaleanpunaisessa pullossa. Hurmaava kerrassaan. Escadan punaisessa pakkauksessa aikoinaan myyty sydämenmuotoinen pullo on myös tuoksu, joka ei ikinä unohdu. Sitä on vielä yksi avaamaton pakkaus hyllyssäni, vaikka sitä ei ole myyty enää aikoihin.

Lancomen Tresor meni piloille, kun sitä muutettiin. Nykyään aiheuttaa vain päänsäryn.

NR musc nude on myös upea.

Vierailija
18374/19266 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen rakastin L'Poemia, pari vuotta sitten taas meinasin ostaa, mutta ei ollutkaan niin ihana kuin muistin...liekkö maku muuttunut tai formula? 

Joten kokeilin YSL:n Libreä. Ihanan aikuinen.

Pidän kaikista Libreistä, pois lukien platina. Erinomaisis arkituoksuja.

Vierailija
18375/19266 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkailin Stockan tuoksuvaihtoehtoja viikonloppuna. Suihkutin Zarcoperfumen Pink Moleculeä ranteeseen ja ihastuin. Tuoksuttelin rannettani koko illan. Tuoksu ei muuttunut kypsyttyään pistäväksi vaan oli ihana helmeilevä, puhdas, raikas, iloinen tuoksu. Tätä on siis saatava! Mutta... Stockalle on pitkä matka ja ajattelin tilata esim Bangerheadista. Uskaltaako sitä käyttää tuoksutilauksiin?

No voi kyynel.

Kyseisen tuotteen voi tilata Stokkan verkkokaupastakin. Mutta toki, käyhän siellä vain tuoksuttelemassa ja osta muualta.

Vierailija
18376/19266 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel.

Kyseisen tuotteen voi tilata Stokkan verkkokaupastakin. Mutta toki, käyhän siellä vain tuoksuttelemassa ja osta muualta.

Olen yo. viestin kirjoittaja - ja kiireessä pääsi Stokkan oma verkkokauppa todella täysin unohtumaan. Tottakai tilaan sieltä ja tiedän, että saan juuri sen, mitään tilaan ja mitä tuoksuttelin! Muuten meillä ei kohta ole paikkoja, joissa käydä edes tuoksuttelemassa! 

Vierailija
18377/19266 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burberryn uusi Intense on varsin mansikkainen, tämä tiedoksi hänelle joka etsi(i) mansikkatuoksua. :)

Vierailija
18378/19266 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, jäi Her puuttumaan tuosta. Eli Burberry Her Intense https://www.fragrantica.com/perfume/Burberry/Her-Intense-2024-101151.ht…

Vierailija
18379/19266 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Fordin Vanilla sexistä kokemuksia? Fraganticissa todella ristiriitaisia ajatuksia, moni kuvailee pissan hajuiseksi. Nuottien mukaan olisi kuitenkin hieman Hypnotic Poisonin tyyppinen, josta itse kovasti pidän, siis edt-versiosta. Mantelinen, maitomainen vanilja kuulostaa hyvältä, mutta onko tämä sitä mitä lupailee? 

Vierailija
18380/19266 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myydään Escadan Escadaa virheellisesti Escadan Margaretha Leynä. En tiedä, pitäisikö ilmiantaa. Annan varmaan olla. Toivottavasti kukaan ei mene harhaan.