Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
17921/19266 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan noin 200 tuoksupulloa, mutta ajattelin luopua osasta, ehkä noin 70-80 kpl koska olen muuttamassa ulkomaille työni takia. Hyvin säilytettyjä joissa puolesta pullosta lähes täyteen, ekat pullot 1998-vuodesta saakka, ja viimeiset ostettu 2023.

Oi. Olisipa ihana tuoksutella noita vanhempia pulloja. Joukossa varmasti kaikenlaista herkkua, ja aitoina versioina kuten kuuluukin. :)

Midnight Poisonista saattaisin jopa taistella. :D

Vierailija
17922/19266 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan noin 200 tuoksupulloa, mutta ajattelin luopua osasta, ehkä noin 70-80 kpl koska olen muuttamassa ulkomaille työni takia. Hyvin säilytettyjä joissa puolesta pullosta lähes täyteen, ekat pullot 1998-vuodesta saakka, ja viimeiset ostettu 2023.

Oi. Olisipa ihana tuoksutella noita vanhempia pulloja. Joukossa varmasti kaikenlaista herkkua, ja aitoina versioina kuten kuuluukin. :)

Sama!

Hei jos tulee myyntiin johonkin niin ilmoitapa myyjä täälläkin missä on myynnissä, täällä on valmiita asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17923/19266 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIdnisght Poisonia on jatkuvasti Torissa myynnissä.

Vierailija
17924/19266 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin itselleni sen Cricket Songin lopulta. Melkein kaksi vuotta yritin etsiä edullisempaa korvaajaa enkä löytänyt. Nyt Floraikulla oli ihan kivat BF-tarjoukset menossa, sai 3 10ml matkakokoista pulloa (Between Two Trees, Sleepingon the Roof, One Umbrella for Two) sekä matkakotelon kolmelle 10ml pullolle (metallia, raskas ja tukeva), sekä vielä 5 ml One Umbrella for Two ja Just a Rose.

Tämä sopi mulle tosiaan paremmin kuin hyvin. Vaikka mulla on jo täysikokoinen Between Two Trees (jonka mukana tulee myös 10 ml matkakoko), meillä on 2 jotka sitä tuoksua käyttävät, joten yksi matkapullo lisää ei ole yhtään liikaa. Umbrella, Rose, ja Roof ovat kaikki kolme tuoksuja joita käytän mielelläni, mutta joita en Floraikun hinnoilla raaski ostaa, eivät ole riittävän täydellisiä siihen. Tuollaiset ilmaiset pienemmät kylkiäispullot ovat siis aivan täydellinen ratkaisu.

Vierailija
17925/19266 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa moitittiin Sokosta paikalleen jämähtämisestä tuoksuasioissa. Valitettavasti se nähdään taas tämän vuoden joulukalenterissa: puoleen hintaan - ties monettako vuotta perätysten!! - Juicy Couture, Boss Ma Vie ja de la Rentan Bella ja Blanca Rosa. Huoh.

Vierailija
17926/19266 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ketjussa moitittiin Sokosta paikalleen jämähtämisestä tuoksuasioissa. Valitettavasti se nähdään taas tämän vuoden joulukalenterissa: puoleen hintaan - ties monettako vuotta perätysten!! - Juicy Couture, Boss Ma Vie ja de la Rentan Bella ja Blanca Rosa. Huoh.

Oli kyllä iso pettymys. Miksi samat? Miksi? :/

Aaton yllätys oli omalla Sokoksella viime vuonna jotain jouluisia karkkeja, pähkinöitä tms alennettuun hintaan. Onkohan tänä vuonna yhtä kökkö etu?

Vierailija
17927/19266 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kritisoinut täällä Sokoksen tuoksutarjontaa ja teen sitä omassa mielessäni joka kerta, kun näen Sokoksen mainontaa. En ymmärrä millä vuosikymmenellä tuoksujen sisäänostaja elää, 90-luvun lopulla? 

Stockmann uusii tarjontaansa koko ajan tuoksujen suhteen, mikä toki näkyy hinnoissakin. Ihmettelen vaan miksi Sokos ei voi edes yrittää, vaan jatkaa umpitylsien brändien kanssa. Ja sitten ihmetellään miksi ihmiset keskittävät ostoksensa nettiin...

Vierailija
17928/19266 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa nuo Sokoksen ja Emotioneiden tuoksut käy laajalle yleisölle joka ei varsinaisesti harrasta tuoksuja. Varsinkin nyt joulun aikaan ihmiset ostavat kumppaneilleen hätäpäissään jotain, mitä myyjä suosittelee.

Olin eilen teatterissa ja unohdin itse laittaa tuoksua, ja jos olisinkin laittanut, olisin laittanut vain sen verran että itse haistan hetkittäin häivähdyksen. Mutta muut oli kyllä muistaneet laittaa! Olikin mielenkiintoista jo lämpiössä nuuhkia, mitä virtauksia ilmassa on, ja jatkoin analyysiä teatterisalissa. Muutaman kiinnostavan valinnan huomasin, varmaan koska paikalla oli vanhempaa väkeä ja heillä on kaapeissaan vintagea jonka eivät edes tiedä sitä olevan. Mutta sitten oli näitä geneerisiä tavaratalopommeja myös, joista ei osaa sanoa onko ne siltä vai tältä tuoksutalolta.

Yleisvaikutelma oli se, että nuo uudemmat tuoksut, joihin IFRA on vaikuttanut, ahdistavat kuitenkin henkeä todennäköisemmin kuin vanhat, monitahoisemmat ja elävämmät tuoksut, joissa taas voi olla jotain allergisoivia ainesosia. En ole vintageista ikinä saanut hengenahdistusta, ja siksi en tuoksujen käyttöä paheksu.

Vierailija
17929/19266 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jotain hyvääkin. (Paljon on pilattu ja paljon on tehoja Chanelin tuoksuissa menetetty.) Tykkään todella uusista versioista No.19 ja Cristalle. Vanhemmat oli toki oakmoss-taidetta ja upeita, mutta oli niitä vaan rehellisesti sanottuna monen mahdotonta käyttää tänä päivänä. Uudet on vähän helpompia, vähän freesimpiä, vähän kuulaampia. Tykkään että hyvä päivitys.

Vierailija
17930/19266 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIdnisght Poisonia on jatkuvasti Torissa myynnissä.

Nytkin ollut pitkään 100 ml lähes täysin 220 e, ja 50 ml hieman vajaa. Ei vaan näytä kelpaavan kenellekään.

Vierailija
17931/19266 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos jollakulla on suositella samantapaista tuoksua kuin ihana Lauder Sensuous mutta vähemmän makea niin semmoinen ois haussa. N54

Juuri tilasin sokkona Sensuousin! Se on siis liian makea mielestäsi? Miten muuten kuvailisit? Mikä siinä on parasta?

Oispa kiva kuulla mitä pidät tästä kun pääset kokeilemaan. Kun tilasit sokkona niin millaista odotit ja vastaako odotuksia.

Vierailija
17932/19266 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Lidlin dupeista ja kävinpä ostamassa yhden sellaisen. Mies kehui, itse olen hieman nii ja naa.

Vierailija
17933/19266 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nuo kannattaisi myydä? Jokin sellainen vaihtoehto missä ei tarvitsisi lähettää 50+ pakettia erikseen koska tämä kaikki järjestelyineen vie paljon aikaa ja vaivaa muutenkin, sillä tuli aika lyhyellä varoitusajalla tämä suunnitelma.

Sattuuko olemaan originaalia, hyvin säilynyttä Lou Louta?

Vierailija
17934/19266 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Lidlin dupeista ja kävinpä ostamassa yhden sellaisen. Mies kehui, itse olen hieman nii ja naa.

No minkä ostit

Vierailija
17935/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin lunta eteläänkin. Tämä on se sää joka taltuttaa Bronze Goddessin makeutta ja paksua gardeniaa. Jos sulla löytyy tämä kaapista niin esiin vain ja kokeilemaan. Toimii talvituoksuna kauniisti, kesään onkin vähän turhan tuhti. N54

Vierailija
17936/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs helkkaria nyt? Notinolla ei ole Diorin tuoksuja?

Vierailija
17937/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla Hypnose, Hypnotic Poison tai Addict vielä käytössä? Näistä vaniljatuoksuista ei ole kuulunut mitään vuosiin, vaikka vanilja on kovassa suosiossa ??

Vierailija
17938/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelloharrastajien piirissä puhutaan "keepereistä" ja "Graalin maljasta". Keeper on jokapäiväinen käyttökello, jonka haaveillaan lopettavan loputtoman kellokeräilyn. Graalin malja on toteutumaton haave ihannekellosta, jonka hankinta ei mm. hinnan puolesta ole juurikaan mahdollista.

Olen huomannut, että samoista asioista eri termeillä puhutaan myös tuoksuharrastajien sivuilla. "Signaturetuoksu" on samantyylinen keeper, jonka moni on löytänyt ja usea etsii. Tuoksu, jota voisi käyttää säännöllisesti ja joka jotenkin ilmentäisi tuoksun kantajaa. Joka ehkä hillitsisi kokoelman paisumista... Graalin malja voisi olla esim. nuoruudesta tuttu vintage, jota ei enää ole myynnissä tai se on liian rajusti uudistettu.

Oletko löytänyt oman signaturetuoksusi? Tai mistä tuoksusta haaveilet?

-M65

Signatureni on Very Valentino. Graalin malja on varmaankin Jil Sander Woman III.

Vierailija
17939/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kukaan ei puhu Alienista, Light Bluesta, Miss Diorista, Coco Mademoisellesta. Ei kai nykytuoksut niin loistavia ole että siellä My Way, Only You, Libre ja Idole oikeasti tuoksuu kaikkien mielestä paremmalta?

Vierailija
17940/19266 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla Hypnose, Hypnotic Poison tai Addict vielä käytössä? Näistä vaniljatuoksuista ei ole kuulunut mitään vuosiin, vaikka vanilja on kovassa suosiossa ??

Minulla oli tummaksi muuttunut Hypnose, loistavassa kunnossa tuoksu, mutta neste oli jo todella tummaa. Möin sen parilla kympillä Torissa, Hypnose ei ole koskaan ollut mieleeni. Sain vain joltain sen joskus enkä käyttänyt joten oli vielä täysikin.

Hypnotic Poison on tuoksu jonka ostamista suunnittelen vuodesta toiseen. Samalla myyn ja ostan toisella kädellä kahmaloittain muita tuoksuja mutta tuon kanssa en vain saa tehtyä ratkaisua. Uusi vai vintage? Käyttäisinkö sitten kuitenkaan? Ei ole tyyliseni tuoksu mutta arvostan mantelia siinä.

Addictista en edes tiedä minkälainen se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan