Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Surullista kuulla mutta ei yllätä. Dior on kunnostautunut tuoksujensa pilaamisella. Mikä sääli. Addict oli monen suuri rakkaus. Hypnose on niin muovinen, kuin sellofania, ihan hyvällä tavalla, niilläkin on paikkansa, että sitä voi olla vaikeampi pilata. Pitääpä testata.
Heh, ku iski kaipuu pariin vanhaan mitä mainittu ja pariin muuhunkin.
Ajassa taaksepäin ihanneTOP5 ois Anais Anais, Paris, Ysatis, Poison, Balahe.
Milläköhän nykytuoksuilla ton rivin korvaisi?
En yhtään puolusta epäonnistuneita reformulointeja, mutta ei ole aina helppoa hajuvesien kehittelijöilläkään.
IFRAlta (tuoksujen sääntelyelin) tulee vähintään kerran vuodessa lista kielletyistä aineista, jotka pitää poistaa tai korvata toisella aineella. Syinä useimmin allergeenisuus tai jopa toksisuus, joskus myös ympäristösyyt. Aikaraja voi olla hyvinkin tiukka, jopa 2 kuukautta, useimmin toki pitempi.
En ole varma, mutta yllämainitun Addictin yksi tuoksunosa on kielo. Se on historian aikana jouduttu korvaamaan monilla eri "korvikkeilla". Tammisammaleen (valkohankajäkälä) korvaaminen on myös muuttanut monia klassisia tuoksuja erittäin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Torista olen onnistunut hankkimaan alle vuoden sisään vintaget kaikista. Balahen möin eteenpäin, koska vaikka pidin siitä, se oli yllättävän samanlainen kuin Oscar de la Renta, eikä minulla ole aikoinaan ollut Balahea. Turha hillota itselle tuoksuja joihin ei ole erityistä tunnesidettä, kun joku muu jossain muualla voi kipeästi kaivata juuri sitä tuoksua.
Ja jos ei löydy Torista, aina löytyy Ebaysta. Sieltä hankin myös Poison Esprit de Parfuminkin. Nyt alkaa olla varasto loppuelämäksi kunnossa. Voin muistella nuoruusvuosia ja haistellakin niitä, katsoa taaksepäin ja hylätä maailman loputtomine flankkereineen ja typerine Ifroineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torista olen onnistunut hankkimaan alle vuoden sisään vintaget kaikista. Balahen möin eteenpäin, koska vaikka pidin siitä, se oli yllättävän samanlainen kuin Oscar de la Renta, eikä minulla ole aikoinaan ollut Balahea. Turha hillota itselle tuoksuja joihin ei ole erityistä tunnesidettä, kun joku muu jossain muualla voi kipeästi kaivata juuri sitä tuoksua.
Ja jos ei löydy Torista, aina löytyy Ebaysta. Sieltä hankin myös Poison Esprit de Parfuminkin. Nyt alkaa olla varasto loppuelämäksi kunnossa. Voin muistella nuoruusvuosia ja haistellakin niitä, katsoa taaksepäin ja hylätä maailman loputtomine flankkereineen ja typerine Ifroineen.
Mun idoli ! 😍
Nauti noista aarteista, sillä sitä ne on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä suhtaudut tylysti tuoksuallergiaan. Nämä "kohtuudella" parfyymeja käyttävät on todellinen sietämätön itsekeskeinen riesa. Nämä minä-minä-minä ihmiset eivät välitä vaikka ihmiset saa astmakohtauksia. allergiaa, päänsärkyä, pahoinvointia jne. "Enhän minä paljoa laita" inistään vaikka puoli bussilastia on pyörtymisen partaalla. Haisulit, löyhkätkää kotona, mutta säästäkää muut siltä. Terveys on tärkeämpää kuin turhamaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä suhtaudut tylysti tuoksuallergiaan. Nämä "kohtuudella" parfyymeja käyttävät on todellinen sietämätön itsekeskeinen riesa. Nämä minä-minä-minä ihmiset eivät välitä vaikka ihmiset saa astmakohtauksia. allergiaa, päänsärkyä, pahoinvointia jne. "Enhän minä paljoa laita" inistään vaikka puoli bussilastia on pyörtymisen partaalla. Haisulit, löyhkätkää kotona, mutta säästäkää muut siltä. Terveys on tärkeämpää kuin turhamaisuus.
Peukutit sitten alas 4 kertaa sivun muita postauksia ja 4 kertaa ylös omaasi. Muuta vastausta et ansaitse. Heippa.
Joo näyttää et nopee tahtiin ilmestynyt alapeukkuja normia enempi. Eipä enempää huomiota hänelle, häirikkö.
Uutta putkeen:
Pakkasta. Joten tänhetkinen intohimoni Sensuous kukoistaa. Santelipuu korostuu ja on kuin pehmeään kasmiriin oisi kietoutunut.
Tämä on yksi signature. Talvisignature.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan noin 200 tuoksupulloa, mutta ajattelin luopua osasta, ehkä noin 70-80 kpl koska olen muuttamassa ulkomaille työni takia. Hyvin säilytettyjä joissa puolesta pullosta lähes täyteen, ekat pullot 1998-vuodesta saakka, ja viimeiset ostettu 2023.
Oi. Olisipa ihana tuoksutella noita vanhempia pulloja. Joukossa varmasti kaikenlaista herkkua, ja aitoina versioina kuten kuuluukin. :)
Midnight Poisonista saattaisin jopa taistella. :D
MIdnisght Poisonia on jatkuvasti Torissa myynnissä.
Nytkin ollut pitkään 100 ml lähes täysin 220 e, ja 50 ml hieman vajaa. Ei vaan näytä kelpaavan kenellekään.
Kyllä se kelpaa ja kaupaksi menee, jos myyjä laskee hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kukaan ei puhu Alienista, Light Bluesta, Miss Diorista, Coco Mademoisellesta. Ei kai nykytuoksut niin loistavia ole että siellä My Way, Only You, Libre ja Idole oikeasti tuoksuu kaikkien mielestä paremmalta?
Miss Dior (1947) on ainoa näistä, joka on käytössä. Muista mainitsemistasi en perusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tuoksuista, siis hyvät tuoksut.
Vaikken itse osta tai käytä hajuvesiä, niin ei minua vaivaa hillitty tuoksu.
Mutta silloin jos tuoksu on yltiöpäinen, se ei ole kiva. Luulen, että suihkaus riittää tuoksua !
On harmillista, ettei pitkään hajuvesiä käyttänyt kai haista enää itse. Ja siten aiheuttaa kanssaihmisissä pahennusta.
Minä jopa, en käytä tuoksuvia huuhteluaineita viikkoihin, Jos tiedä erään sukulaisen olevan tulossa käymään.
Escadan uutuus Bali Paradise EdT https://www.fragrantica.com/news/Escada-Bali-Paradise-21579.html
TOP NOTE
Dragon Fruit - Pitahaya
MIDDLE NOTE
Strelitzia - Bird of Paradise Flower
BASE NOTE
Sandalwood
Pitaija? Melkoisen tuoksuton. Kolibrikukka? Tuoksuton. Luvassa siis fantasiaa. :p
Täällä on 1 jonka tuoksumaku on käynyt läpi fruitchoulit, chypret, colognet, puutuoksut ja kukkais-puutuoksut, vain gourmand ei kolahtanut ja se näemmä jää kokonaan välistä kun uusi kausi on alkanut ihastuttuani vanhempiin kevyisiin kukkaistuoksuihi jotka nuorena ei kiinnostaneet yhtään. Täyshurahdus kävi. Hankintoja tulossa tyyliin Pleasures, Diorissimo, Issey Miyake, White Linen, Idylle, jne. Saa suositella muita 😊
Vierailija kirjoitti:
Escadan uutuus Bali Paradise EdT https://www.fragrantica.com/news/Escada-Bali-Paradise-21579.html
TOP NOTE
Dragon Fruit - Pitahaya
MIDDLE NOTE
Strelitzia - Bird of Paradise FlowerBASE NOTE
SandalwoodPitaija? Melkoisen tuoksuton. Kolibrikukka? Tuoksuton. Luvassa siis fantasiaa. :p
Siltä näyttää. Escadan ohuimmat tuoksut onkin miellyttäneet eniten, kuten Sorbetto Rosso. Uudessa on potentiaalia, pitahaya on hedelmänä yksi lempparini eli odotan Escadan uutuutta.
Sain eilen juuri Hermèsn Barènian, ja olen tyytyväinen että ostin vain ihan pienen pullon vaikka tuoksu kuulosti kaikelta siltä mistä tykkään.
Joku siinä tökkii! Ehkä jotenkin lääkemäinen tuoksu, oudolla tavalla vanhaei millään Hollywood glamour-tavalla, vaan tunkkainen. Samalla määrittelemättömän sekava tuoksu josta ei saa otetta, tuoksuu enemmän halvalta kopiotuoksulta kuin ylelliseltä luxukselta.
Tosi harmi!
Tuoksu sinänsä on todella runsas ja kestää iholla hyvin. Koko huone tuoksuu, joten sillä tavalla tämä on kuitenkin valloittava.
Ehkä opin pitämään tästä.
SOTD Paco Rabanne Olympia Legend. Olen joitakin versioita tästä tuoksusta ennenkin testaillut, ja etenkin muistaakseni Solar oli mieleeni, mutta jäänyt hankkimatta. Nyt tuli tämä vastaan nettikirppiksellä, ja ai että! Tämähän on aivan upea! Joku pieni muistutus mielestäni Si Intense 2021 versioon, mutta lämmin, hieman suolainen pohja ja kevyesti jopa karamellimainen tuoksu. Harmi että taitaa olla jo lopetettu versio tämäkin, mutta olen onnellinen että löytyi edes tämä puolikas pullo 😍
-N42
SOTD Paco Rabanne Olympia Legend. Olen joitakin versioita tästä tuoksusta ennenkin testaillut, ja etenkin muistaakseni Solar oli mieleeni, mutta jäänyt hankkimatta. Nyt tuli tämä vastaan nettikirppiksellä, ja ai että! Tämähän on aivan upea! Joku pieni muistutus mielestäni Si Intense 2021 versioon, mutta lämmin, hieman suolainen pohja ja kevyesti jopa karamellimainen tuoksu. Harmi että taitaa olla jo lopetettu versio tämäkin, mutta olen onnellinen että löytyi edes tämä puolikas pullo 😍
-N42
Ostin näytteen vuoden 2014 addictista, ja se on kyllä ankea verrattuna alkuperäiseen. Karhunvatukka on poissa, ja jäljellä vain yhdentekevä, lattea vanilja, joita on kolmetoista tusinassa. Ehkä siitä ei siksi kuule? Hypnotic Poisonin näytteen vuotta en tiedä, ihan ok. Addictin puolesta on oikeasti paha mieli, ettäs kehtasivat. Boreout olisi tälle kymmenvuotiaalle sopivampi nimi.