Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksuja olette saaneet lahjaksi yllätyksenä ja odottamatta? Oliko kyseessä hitti vai huti?
Sain mieheltä täysin yllättäen synttärilahjaksi Muglerin Alien Goddess Intensen. Yllättäen siis siinä mielessä, että mies ei ollut lainkaan kysynyt mitä haluan lahjaksi, en ollut vihjannut mitään, eikä muutenkaan ollut ollut puhetta mistään tuoksuista. Mies oli mukana kun kesällä nuuhkaisin Intenseä kaupassa, ja sanoin jotain tyyliin "tää on kiva". Hänellä on norsun muisti.
Lahja oli todella mieluinen! Olin jo pitkään halunnut jotain uutta vaniljaista gourmandia talveen. Intense on suosikkini Goddess-tuoksuista. Ihanan pehmeä ja "lämmin", syvästi vaniljainen, mutta bergamotin tuoma mieto hedelmäisyys estää sitä muuttumasta liian äiteläksi.
En ole itse ostanut tuoksuja juurikaan lahjaksi. Ostan vain silloin, jos tiedän, mistä elementeistä tuoksuissa lahjan
Vuosia sitten sain kumppanilta Versacen crystal noirin. Olin todella yllättynyt ja onnellinen, koska olin haaveillut siitä tuoksusta jo kauan ennen sitä. Erikoisinta oli, että kumppani ei todellakaan tiennyt tuosta haaveesta, en ollut ikinä sanallakaan sanonut siitä mitään ja olimme vasta tutustuneet. En siis ymmärrä miten hän osasi ostaa minulle juuri sen kaikkien tuoksujen joukosta lentokentän duty freestä :D
Taitaa olla todella intuitiivinen mies, ehkä jopa tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksuja olette saaneet lahjaksi yllätyksenä ja odottamatta? Oliko kyseessä hitti vai huti?
Sain mieheltä täysin yllättäen synttärilahjaksi Muglerin Alien Goddess Intensen. Yllättäen siis siinä mielessä, että mies ei ollut lainkaan kysynyt mitä haluan lahjaksi, en ollut vihjannut mitään, eikä muutenkaan ollut ollut puhetta mistään tuoksuista. Mies oli mukana kun kesällä nuuhkaisin Intenseä kaupassa, ja sanoin jotain tyyliin "tää on kiva". Hänellä on norsun muisti.
Lahja oli todella mieluinen! Olin jo pitkään halunnut jotain uutta vaniljaista gourmandia talveen. Intense on suosikkini Goddess-tuoksuista. Ihanan pehmeä ja "lämmin", syvästi vaniljainen, mutta bergamotin tuoma mieto hedelmäisyys estää sitä muuttumasta liian äiteläksi.
En ole itse ostanut tuoksuja juurikaan lahjaksi. Ostan vain silloin, jos tiedän, mistä elementeistä tuoksuissa lahjan
Vuosia sitten sain kumppanilta Versacen crystal noirin. Olin todella yllättynyt ja onnellinen, koska olin haaveillut siitä tuoksusta jo kauan ennen sitä. Erikoisinta oli, että kumppani ei todellakaan tiennyt tuosta haaveesta, en ollut ikinä sanallakaan sanonut siitä mitään ja olimme vasta tutustuneet. En siis ymmärrä miten hän osasi ostaa minulle juuri sen kaikkien tuoksujen joukosta lentokentän duty freestä :D
Taitaa olla todella intuitiivinen mies, ehkä jopa tietämättään.
Nyt jos jollakulla on suositella samantapaista tuoksua kuin ihana Lauder Sensuous mutta vähemmän makea niin semmoinen ois haussa. N54
Omistan noin 200 tuoksupulloa, mutta ajattelin luopua osasta, ehkä noin 70-80 kpl koska olen muuttamassa ulkomaille työni takia. Hyvin säilytettyjä joissa puolesta pullosta lähes täyteen, ekat pullot 1998-vuodesta saakka, ja viimeiset ostettu 2023.
Missä nuo kannattaisi myydä? Jokin sellainen vaihtoehto missä ei tarvitsisi lähettää 50+ pakettia erikseen koska tämä kaikki järjestelyineen vie paljon aikaa ja vaivaa muutenkin, sillä tuli aika lyhyellä varoitusajalla tämä suunnitelma.
Olisin kysynyt Riccin L'Air du Tempsista.
EDT vai EDP?
Jotkut ulkomaan keskusteluissa maininneet että EDT olisi parempi mutta että kestoltaan heikko.
Jotkut valittaa sen EDT:n viimeisintä reformulointia huonommaksi ja laimeaksi. Lienee juuri ne pullot jotka ovat myynnissä juuri nyt.
Jotkut ovat maininneet että nykyinen EDP vastaisi sitä vintage EDT:a.
Itseäni kiinnostaa kummassa noista ei tulisi sellaista "nihkeää puuhajua" esiin vaan raikasta ja ehkä sellaista hieman keväistä kukkaa. Onko jompi kumpi nykyisistä EDT:sta tai EDP:sta mahdollisesti makeampi, kepeämpi tai naisellisempi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos jollakulla on suositella samantapaista tuoksua kuin ihana Lauder Sensuous mutta vähemmän makea niin semmoinen ois haussa. N54
Juuri tilasin sokkona Sensuousin! Se on siis liian makea mielestäsi? Miten muuten kuvailisit? Mikä siinä on parasta?
Doven tai Nivean sporttidödö.
Vierailija kirjoitti:
Omistan noin 200 tuoksupulloa, mutta ajattelin luopua osasta, ehkä noin 70-80 kpl koska olen muuttamassa ulkomaille työni takia. Hyvin säilytettyjä joissa puolesta pullosta lähes täyteen, ekat pullot 1998-vuodesta saakka, ja viimeiset ostettu 2023.
Missä nuo kannattaisi myydä? Jokin sellainen vaihtoehto missä ei tarvitsisi lähettää 50+ pakettia erikseen koska tämä kaikki järjestelyineen vie paljon aikaa ja vaivaa muutenkin, sillä tuli aika lyhyellä varoitusajalla tämä suunnitelma.
Trokareitahan aina riittää. Kun teet ilmoituksen nettiin, hakevat mieluusti koko satsin sopuhinnalla ja kaupittelevat sitten eteenpäin kalliimmalla. Se on helpoin ratkaisu, mutta ei ehkä tunnu parhaalta, jos ja kun tuoksut ovat itselle rakkaita ja niille haluaisi hyvän kodin. Joten ehkä vain ilmoitat, mitä tuoksuja myyt ja pidätät oikeuden valita parhaat tarjoukset. Pyydät ostajia listaamaan, kuinka monta tuoksua ovat valmiit ostamaan ja millä hinnalla. Viestitulvan rajaamiseksi kannattaa ehkä kirjoittaa jotkin reunaehdot, esim. että myyt vähintään viisi tai kymmenen tuoksua kerralla.
Toki on varmaan myös mahdollista vuokrata joltain viileäsäilytystilaa, jotta ei tarvitse heti luopua vaan myydä myöhemmin, kun käy Suomessa, tai kuljettaa vähän kerrallaan uuteen kotiin ulkomailla, kun on asettunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trokareitahan aina riittää. Kun teet ilmoituksen nettiin, hakevat mieluusti koko satsin sopuhinnalla ja kaupittelevat sitten eteenpäin kalliimmalla. Se on helpoin ratkaisu, mutta ei ehkä tunnu parhaalta, jos ja kun tuoksut ovat itselle rakkaita ja niille haluaisi hyvän kodin. Joten ehkä vain ilmoitat, mitä tuoksuja myyt ja pidätät oikeuden valita parhaat tarjoukset. Pyydät ostajia listaamaan,
Viestitulvan rajaamiseksi olisi myös asetettava itse jokin alustava hintapyyntö. Muuten tulee satapäin tarjouksia tyyliin "voin ostaa parilla kympillä kaikki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trokareitahan aina riittää. Kun teet ilmoituksen nettiin, hakevat mieluusti koko satsin sopuhinnalla ja kaupittelevat sitten eteenpäin kalliimmalla. Se on helpoin ratkaisu, mutta ei ehkä tunnu parhaalta, jos ja kun tuoksut ovat itselle rakkaita ja niille haluaisi hyvän kodin. Joten ehkä vain ilmoitat, mitä tuoksuja myyt ja pidätät oikeuden va
Viestitulvan rajaamiseksi olisi myös asetettava itse jokin alustava hintapyyntö. Muuten tulee satapäin tarjouksia tyyliin "voin ostaa parilla kympillä kaikki".
Tietysti minimihinta kannattaa aina asettaa. Se ei estä tarjouskilpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tilasin sokkona Sensuousin! Se on siis liian makea mielestäsi? Miten muuten kuvailisit? Mikä siinä on parasta?
Sensuous on yksi suursuosikkejani, se ei ole liian makea, etsin vain sen lisäksi samantapaista vähemmän makeata toisenlaiseen fiilikseen. Parasta Sensuosissa on se sopiva makeus, on vain pari makeata tuoksua joista tykkään, se on mulle todella vaikea laji. Se on lämmin ja makea mutta toisella laadullisella tavalla kuin tämänhetkiset tuoksut. Perinteinen tyyli ilman uusia superkemikaaleja jotka räjäyttää nenän ja tajunnan. Vähän kuin ruoka ilman aromisuolaa tai aromisuolalla. Sensuosissa ei ole aromisuolaa, nykygourmandeissa aromisuolaa on 10 x turhan paljon. Sensuous on puumainen tuoksu, mutta jälleen perinteisellä pehmeällä tavalla, kun taas uudemmissa on puumaisen mielikuvan luovia aromakemikaaleja jotka ensi nuuhkaisulla tuoksuu ehkä puulta mutta hetken päästä joltain miltä ei pääse pakoon mitenkään, se puumaisuus kasvaa ja voimistuu luonnottomaksi. Sensuous on hunajaisen pehmeä, puumainen, ambrainen, santelipuinen, vain hiukan kukkainen, ja kevyen mausteinen.
Mitä mieltä Armani Codes Pour Femmestä?
Entäpä mistä osaisin etsiä takavuosien Gallianon Parlez moi amouria (myykää joku se mulle ;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Armani Codes Pour Femmestä?
Entäpä mistä osaisin etsiä takavuosien Gallianon Parlez moi amouria (myykää joku se mulle ;)
Siis tarkoitin ARMANI CODE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sensuous on yksi suursuosikkejani, se ei ole liian makea, etsin vain sen lisäksi samantapaista vähemmän makeata toisenlaiseen fiilikseen. Parasta Sensuosissa on se sopiva makeus, on vain pari makeata tuoksua joista tykkään, se on mulle todella vaikea laji. Se on lämmin ja makea mutta toisella laadullisella tavalla kuin tämänhetkiset tuoksut. Perinteinen tyyli ilman uusia superkemikaaleja jotka räjäyttää nenän ja tajunnan. Vähän kuin ruoka ilman aromisuolaa tai aromisuolalla. Sensuosissa ei ole aromisuolaa, nykygourmandeissa aromisuolaa on 10 x turhan paljon. Sensuous on puumainen tuoksu, mutta jälleen perinteisellä pehmeällä tavalla, kun taas uudemmissa on puumaisen mielikuvan luovia aromakemikaaleja jotka ensi nuuhkaisulla tuoksuu ehkä puulta mutta hetken päästä joltain miltä ei pääse pakoon mitenkään, se puumaisuus kasvaa ja voimistuu luonnottomaksi. Sensuous on hunajaisen pehmeä, puumainen, ambrainen, santelipuinen, vain hiukan kukkainen, ja kevyen mausteinen.
Kiitos tästä! Nyt en malta odottaa, milloin Sensuosini saan. Onneksi Fragrancex on amerikkalaisen tehokas, paketti lähti matkaan heti ja yleensä F:n lähetykset toimitetaan Suomenkin päässä perille samalla draivilla, ihan kuin jotain sikäläisestä dynaamisuudesta tarttuisi pakettien mukana kuskeihin.
Lueskelin arvosteluja Sensuousista, ja ilmeisesti sitä on reformuloitu, mutta lähinnä haihtuvampaan suuntaan. Toivon, että nykyisiä hirviökemikaaleja siihen ei ole lisätty. En mitään niin vihaa kuin tuota kuvaamaasi luonnotonta voimistumista. Se suorastaan lannistaa tuoksuja rakastavan, se yltyminen ja yltyminen kuin tarkoitus olisi tuhota tuoksut ja niiden aistiminen lopullisesti. Täysin vastakkaista sille, mitä tuoksut oikeasti ovat.
Kukas uskollinen alapeukuttaja täällä taas päivystää? :-D
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ilmainen Sellpy-paketti ja myyvät siellä sinun puolestasi. Siellä on hajuvesillä paljon korkeammat hinnat kuin torissa mutta kauppa näyttää käyvän. Jos ei mene tietyssä ajassa kaupaksi, hinta tippuu, sitten tippuu lisää. Loput jotka eivät myy joko lahjoitetaan tai halutessa saat ne itsellesi takaisin.
Korres Bellflower! voisin vaikka uida siinä tuoksussa
Kayalin Vanilla 28 on ollut yllättävän kiva nyt alkutalvella, hyvin "basic" vaniljainen tuoksu, mutta joskus se on kaikkea mitä kaipaan, jotain lämpimän tuoksuista ja yksinkertaista. Sopii tosi hyvin myös pohjatuoksuksi jos tykkää kerrostaa tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Tori? Facebookin ryhmät... jos hinnoittelet kohdalleen niin kyllä ne aika pian varmaan ostetaan.
Samoin. Lähdin jo viime vuonna, ei paljon kiinnostanut enää. Basenotes sopii mulle.