Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
17961/19266 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä suhtaudut tylysti tuoksuallergiaan. Nämä "kohtuudella" parfyymeja käyttävät on todellinen sietämätön itsekeskeinen riesa. Nämä minä-minä-minä ihmiset eivät välitä vaikka ihmiset saa astmakohtauksia. allergiaa, päänsärkyä, pahoinvointia jne. "Enhän minä paljoa laita" inistään vaikka puoli bussilastia on pyörtymisen partaalla. Haisulit, löyhkätkää kotona, mutta säästäkää muut siltä. Terveys on tärkeämpää kuin turhamaisuus.

Minä tykkään tuoksuista, siis hyvät tuoksut.

Vaikken itse osta tai käytä hajuvesiä, niin ei minua vaivaa hillitty tuoksu.

Mutta silloin jos tuoksu on yltiöpäinen, se ei ole kiva. Luulen, että suihkaus riittää tuoksua !

On harmillista, ettei pitkään hajuvesiä käyttänyt kai haista enää itse. Ja siten aiheuttaa kanssaihmisissä pahennusta.

Minä jopa, en käytä tuoksu

Uskon, että tuo on myytti: ettei hajuvettä käyttävä enää haistaisi tuoksuaan itse. On nimittäin helpompi puuttua hajusteiden käyttöön, kun väittää sen olevan liiallista, ja jos käyttäjän mielestä se ei ole liiallista, hänelle sanotaan, ettet vain itse enää erota.

Meidän oppilaitoksessa eräs moniallerginen astmaatikko haistoi hajuveden ja valitti henkensä siitä salpautuvan. Haistoin tuoksun itsekin (minä en käytä oppilaitoksessa tuoksuja), mutta se oli kyllä äärimmäisen mieto. Tuoksua oli selvästi laitettu kotona hyvissä ajoin ennen lähtöä eikä edes montaa suihkausta.

Ongelmaan kuitenkin puututtiin ja tiedotusviestissä vedottiin juuri tuohon, että tuoksun käyttäjä itse turtuu tuoksuunsa ja siksi pitäisi pidättäytyä käyttämästä kokonaan. Siitä on tullut fraasi, johon uskotaan, vaikka mitään objektiivista tutkimustietoa asiasta ei ole.

Vierailija
17962/19266 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tulossa joululahjaksi jotain? Toivottuna tai ite itelle hankittuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17963/19266 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17964/19266 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eilen linnanjuhlia katsoessani, mitä hajuvettä Linnaan laittaisin, jos saisin kutsun. Vai tuleekohan kutsun mukana lisäohjeet, joissa toivotaan, ettei hajusteita käytettäisi? Missään tapauksessa en laittaisi kuin sen verran, että itse vaivoin haistaisin tuoksuni.

Tuoksu riippuisi tietysti puvusta: sen materiaalista, muodosta ja väristä.

Mitä tuoksua te laittaisitte, jos saisitte kutsun? Vai onko joku ollutkin?

Vierailija
17965/19266 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä linnanjuhliin menisin jollain täydellisellä skin scentillä. No.5 L'Eau on sellainen. Jättää seitinohuen tuoksun ihon pintaan, eikä äkkiä tule mieleen tyyliä johon ei voisi yhdistää tuota "ihotuoksuna."

Vierailija
17966/19266 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä linnanjuhliin menisin jollain täydellisellä skin scentillä. No.5 L'Eau on sellainen. Jättää seitinohuen tuoksun ihon pintaan, eikä äkkiä tule mieleen tyyliä johon ei voisi yhdistää tuota "ihotuoksuna."

Minulla on L'Eau ja pidän siitä todella. Eilen harkitsin laittaa sitä Linnan juhlien seuraamiseen, mutta laitoinkin sitten Goutalin Passionia. Linnaan saattaisin laittaa Gucci Accentia. En tiedä miksi, se vain tuntuu oikealta ajatukselta. Puku olisi veriappelsiininpunaista tai kellanoranssia dupion-silkkiä.

Kutsua odotellessa... Jokin ansio pitäisi vaan ensin olla.

Vierailija
17967/19266 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin eilen linnanjuhlia katsoessani, mitä hajuvettä Linnaan laittaisin, jos saisin kutsun. Vai tuleekohan kutsun mukana lisäohjeet, joissa toivotaan, ettei hajusteita käytettäisi? Missään tapauksessa en laittaisi kuin sen verran, että itse vaivoin haistaisin tuoksuni.

Tuoksu riippuisi tietysti puvusta: sen materiaalista, muodosta ja väristä.

Mitä tuoksua te laittaisitte, jos saisitte kutsun? Vai onko joku ollutkin?

En ole ollut, heh, mutta valitsisin juhlavan tuoksun, en sellaista jota käytän päivittäin. Valinta riippuisi toki puvusta, mutta voisin valita tummasävyisen samettisen puvun seuraksi parfyymiversion Mitsoukosta, vol de Nuitista, Shalimarista tai Chanel vitosesta, tai Amouagen Lyricin. Kohtuudella laitettuna, tietenkin. N53

Vierailija
17968/19266 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei anna minulle lahjaksi tuoksuja, ja hyvä niin koska valinta tuskin menisi nappiin (vaikka lisää Chanel vitosta kelpaisi aina). Lahjoitin itselleni tänä vuonna korkkaamattoman vintage-pullon L'Heure Bleue-parfyymiä, joka on ollut aika pitkään haaveissani. N53

Vierailija
17969/19266 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomuksena joulukuusen alle on Shalimar Edt

Vierailija
17970/19266 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muualla kuin täällä keskustellaan tuoksuista suomeksi? Sinnekö kaikki on kadonneet?

Vierailija
17971/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muualla kuin täällä keskustellaan tuoksuista suomeksi? Sinnekö kaikki on kadonneet?

Sinne mystiseen paikkaan tahtoisin minäkin. :)

Vierailija
17972/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään kun se paikka löytyy!

Vierailija
17973/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjatoiveita näköjään kysyttiin, minäkin, naiselleni joka toivonut ruusutuoksua, jotenkin näin:"Oikeestaan mä en tykkää hirveästi ruususta tai ruusutuoksujen mielikuvasta, mutta ne sopii mun iholle, tuoksu aina paranee mun iholla toisin kuin kaikki muut kukat jotka pahenee iholla." Että mitä nyt sit hankkisin, onko neuvoja? Nainen. 41v.

Vierailija
17974/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjatoiveita näköjään kysyttiin, minäkin, naiselleni joka toivonut ruusutuoksua, jotenkin näin:"Oikeestaan mä en tykkää hirveästi ruususta tai ruusutuoksujen mielikuvasta, mutta ne sopii mun iholle, tuoksu aina paranee mun iholla toisin kuin kaikki muut kukat jotka pahenee iholla." Että mitä nyt sit hankkisin, onko neuvoja? Nainen. 41v.

Ehdotan Lancôme - Idôle Nectar EdP. Minusta ihan kiva ja naisellinen ruusun + vaniljan yhdistelmä. :)

Vierailija
17975/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käsitystä, millä lailla Lolita Lempickan signaturetuoksu (EdP) on muuttunut? Minulla on vielä vanhassa isossa pullossa vähän jäljellä (koska tuoksu ei tosiaankaan sovi kaikkiin tilaisuuksiin!), mutta tutkailin jo etukäteen saatavuutta. Ilmeisesti siitä on tehty joku päivitetty versio.

Vierailija
17976/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan Lancôme - Idôle Nectar EdP. Minusta ihan kiva ja naisellinen ruusun + vaniljan yhdistelmä. :)

Kiitos tästä! Tv. Neuvoa kysynyt

Vierailija
17977/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käsitystä, millä lailla Lolita Lempickan signaturetuoksu (EdP) on muuttunut? Minulla on vielä vanhassa isossa pullossa vähän jäljellä (koska tuoksu ei tosiaankaan sovi kaikkiin tilaisuuksiin!), mutta tutkailin jo etukäteen saatavuutta. Ilmeisesti siitä on tehty joku päivitetty versio.

Uusittu versio oli jotenkin laimean pintatuoksuinen ja se ihana lakritsi mikä suli ennen yhteen vaniljan kanssa, on nykyään muovisen teollinen. :(

Vierailija
17978/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tylsä, mutta laittaisin linnan juhliin Diorin Hypnotic poisonia, edt-versioita. Rakastan sen mantelisuutta, mutta harvoin on tilaisuutta käyttää sitä kun en iltamenoissa juuri koskaan käy. Joskus ennen nukkumaanmenoa saatan laittaa itseni ja mieheni iloksi. 

Vierailija
17979/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusittu versio oli jotenkin laimean pintatuoksuinen ja se ihana lakritsi mikä suli ennen yhteen vaniljan kanssa, on nykyään muovisen teollinen. :(

Kiitos vastauksesta! Täytynee siis ruveta pihistelemään loppupullon käytössä :(

Vierailija
17980/19266 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diptyque Rose edp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän