Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19271)
Olisipa JPG tuonut takaisin Fragilen. Tosin kökönnettynä versiona ei ole mitään tarvista. :p
Mitä tykkäätte Nuxen Huile Prodigieuse öljystä? Ei toki ole parfyymi, mutta kehuttiin niin paljon, että tilasin tietämättä, mitä saan. Minusta ihana, käy tukankin hoitoaineena ja ihoöljynä. Vanilja on tuoksu ja kaikkihan ei siitä pidä.
Nuxen tuoksu on valloittava. Originaali on klassikko. Itsellä se Floral versio öljynä, voiteena ja parfyyminä koska kukkaisempi on mieleeni. Yhtään en ihmettele Nuxen tuoksujen suosiota, niissä on osunut jotain hyvin kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulossa työtapahtuma johon liittyy myös iltatilaisuus. Hieman pohdiskelin hajuvesiä, ja päädyin Delinoihin kun niistä nyt niin sopivasti näytteet löytyy. La Rosee päivään, ja orkkis Delina sitten illaksi. Ei ainakaan pitäisi olla keskenään ristiriitaiset tuoksut.
Tiedän etten pääse suihkuun päivä- ja iltatilaisuuksien välissä, joten pakko tosiaan miettiä hajuvedet sen mukaan. Olen kyllä muutenkin huono kuljettamaan pulloja mukana reissuissa, otan mieluummin jotain kelpoista tuolta näytevarastoista.
Marlyn Oriana muuten on hyvin samanlainen kuin Kilianin Love, dont be shy. Molemmissa on samanlainen jokin teollisen makea tuoksu. Samalla tavalla teollinen kuin säilykekirsikoissa, mutta ei tosiaan kirsikkainen. Jotain vain sellaista kummallista muovista makeutta.
Hei, mistä tilasit Delinan näytteet? On niin tyyriitä tuoksuja ettei viitsi millään sokkona ostaa täysikokoista pulloa.
Onko teilläkin jotain brändejä, joita karsastatte syystä tai toisesta? Olen huomannut omalla kohdalla, että hölmön pienikin asia voi tehdä merkistä jotenkin epäkiinnostavan. Välillä päätän, että täytyypä tutustua siitä huolimatta, mutta aika usein homma jää vain ajatuksen asteelle. Esimerkkeinä Furla ja L'Occitane: en edes tiedä mikä noissa tökkii. Kiinnostus ihan nolla. :o
Vierailija kirjoitti:
Nuxen tuoksu on valloittava. Originaali on klassikko. Itsellä se Floral versio öljynä, voiteena ja parfyyminä koska kukkaisempi on mieleeni. Yhtään en ihmettele Nuxen tuoksujen suosiota, niissä on osunut jotain hyvin kohdilleen.
Millainen kestävyys noissa Nuxen parfyymeissä on? Originaali kiinnostaisi.
Mitä mieltä olette D&G:n Devotion Intensestä? En pääse tällä hetkellä mihinkään kauppaan tuota testailemaan, joten houkuttaisi tilata näyte.
Nuotit kuulostavat ihanilta. Rakastan vaniljaa, ja pidän pähkinäisistä nuoteista. Drydownin on sanottu olevan vaniljaisen lämmin.
Mutta Fragranticassa oli listattu joukkoon myös sitrus, vaikka sitä ei tuoksun elementeissä mainitakaan. Alkuperäisessähän on sitruunanuotti. Sitruuna muuttuu ihollani aina vessanraikastimen hajuiseksi, joten välttelen sitä. Fragrantican arvioissa moni mainitsi alkuperäisen kohdalla puhdistusainetta muistuttavan sitruunan. Kiinnostaisi tietää, onko se mukana myös tässä flankerissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teilläkin jotain brändejä, joita karsastatte syystä tai toisesta? Olen huomannut omalla kohdalla, että hölmön pienikin asia voi tehdä merkistä jotenkin epäkiinnostavan. Välillä päätän, että täytyypä tutustua siitä huolimatta, mutta aika usein homma jää vain ajatuksen asteelle. Esimerkkeinä Furla ja L'Occitane: en edes tiedä mikä noissa tökkii. Kiinnostus ihan nolla. :o
Mä en millään saa itseäni kiinnostumaan Initiosta. Pullot ovat kauniita, mutta mikään ei sytytä edes testin verran, en tiedä miksi. Tom Fordia karsastan nimien vuoksi, Lost Cherry ja Rose Prick kaksoismerkityksineen lähinnä tympäisevät. Ja sitten on toki taloja, jotka ovat aiemmin tuottaneet pettymyksen, joten tulee nihkeiltyä uusien kokeilujen kanssa.
Olen tykästynyt Byredon Bal d'afriqueen, mutta hinta on aika suolainen ja tuoksu tuntuu haihtuvan iholta hyvin nopeasti. En ole vielä testannut kestävyyttä vaatteisiin, mutta tuntuu vaikealta oikeuttaa tuota hintaa erityisesti oman rajallisen budjetin huomioiden. Löytyykö tuolle hyviä vaihtoehtoja / kopioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulossa työtapahtuma johon liittyy myös iltatilaisuus. Hieman pohdiskelin hajuvesiä, ja päädyin Delinoihin kun niistä nyt niin sopivasti näytteet löytyy. La Rosee päivään, ja orkkis Delina sitten illaksi. Ei ainakaan pitäisi olla keskenään ristiriitaiset tuoksut.
Tiedän etten pääse suihkuun päivä- ja iltatilaisuuksien välissä, joten pakko tosiaan miettiä hajuvedet sen mukaan. Olen kyllä muutenkin huono kuljettamaan pulloja mukana reissuissa, otan mieluummin jotain kelpoista tuolta näytevarastoista.
Marlyn Oriana muuten on hyvin samanlainen kuin Kilianin Love, dont be shy. Molemmissa on samanlainen jokin teollisen makea tuoksu. Samalla tavalla teollinen kuin säilykekirsikoissa, mutta ei tosiaan kirsikkainen. Jotain vain sellaista kummallista muovista makeutta.
Hei, mistä tilasit Delinan näytteet? On niin tyyriitä tuoksuja ettei viitsi mil
Ihan suoraan Parfums de Marlylta discovery setin.
Karsastan merkkejä jotka on tuoneet tuoksut valikoimaan rahastusmielessä, oltuaan ensin vuosikymmeniä vaikkapa ihan vaan laukkumerkki, vaatemerkki tms.
Eilen istui junassa vastapäätä mies, joka tuoksui tosi hyvältä. Minusta tuoksu oli aika unisex, iiriksinen ja vähän puuterinenkin. Mietin, olisiko kyseessä ollut Dior Homme, mutten lopulta kehdannut kysyä. N53
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime viikonloppuna kokeilin jotain L'Occitanen tuoksuöljyä. Ihan hirveä halpa teinivanilja. Tuli oikein pahoinvoiva olo. Muuten olen kyllä ko. merkin tuotteista pitänyt.
Jostain syystä Parfums de Marly, JHAG, ja Creed ei kiinnosta. Olen tuoksutellut, ei mitään ihmeellistä.
IMG, tilasin discovery setin missä oli flankereitä ja dupeja. Yksi oli in your face, too much mulle.
Vierailija kirjoitti:
^Ihana tuo mehumaija. Ymmärrän täysin (jos se on edes mahdollista) millaista elementtiä tarkoitat. :)
Itsellä alkaa olla melko kova chypre floral -kuume. Pakko varmaan hankkia jotain tuskaa helpottamaan. Lauderin Knowing innostaisi ehkä eniten. Lukisin mielelläni kokemuksia kys. tuoksusta.
Knowing on aivan täydellinen syystuoksu. Se on, kuin kävelisi syksyisessä sekametsässä, kun kuoleva vihreys antaa viimeistään ja kosteasta maasta nousee sammaleen ja mullan tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^Ihana tuo mehumaija. Ymmärrän täysin (jos se on edes mahdollista) millaista elementtiä tarkoitat. :)
Itsellä alkaa olla melko kova chypre floral -kuume. Pakko varmaan hankkia jotain tuskaa helpottamaan. Lauderin Knowing innostaisi ehkä eniten. Lukisin mielelläni kokemuksia kys. tuoksusta.
Knowing on aivan täydellinen syystuoksu. Se on, kuin kävelisi syksyisessä sekametsässä, kun kuoleva vihreys antaa viimeistään ja kosteasta maasta nousee sammaleen ja mullan tuoksu.
Tämä on metsässä hyvä tuoksu, mutta että hajuvetenä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Knowing tuoksu samalta kuin sammal ja multa, vaan siitä tulee yllä kirjoittaneelle tuollainen vaikutelma, kuin kävelisi syksyisessä sekametsässä. Tuoksu luo mielentilan, viittaa omilla ilmaisukeinoillaan johonkin aikaa, paikkaan tain tunnelmaan tässä maailmassa vähän kuin abstrakti taide.
Itsellänikin on tuo Knowing, ja vaikka käytän sitä tosi harvoin, en ole malttanut siitä luopua. Minä haistan sen hyvin hajuvesimäisenä ja klassisena, "aitona" verrattuna moniin nykypäivän tavaratalotuoksuihin (pahoittelut sanavalinnasta). En koe tuoksua melankoliseksi, mutta siinä on hiljaista voimaa, kuin odotusta. Itse sijoittaisin sen vieläkin myöhemmäksi vuodenkierrossa: marraskuiseen hämärään päivään, jolloin aika ja tuuli on pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Knowing tuoksu samalta kuin sammal ja multa, vaan siitä tulee yllä kirjoittaneelle tuollainen vaikutelma, kuin kävelisi syksyisessä sekametsässä. Tuoksu luo mielentilan, viit
Tähän jäi laittamatta että "luulen että" tai "luultavasti". Olen siis eri, ja vain tulkitsen mitä luulen toisen kirjoittajan tarkoittaneen.
Gaultierin MaDame on palannut. Missä "kunnossa" on haudasta nostettu ei ole tietoa, mutta pianhan alkaa jostain kuulua.