Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19268)
Vierailija kirjoitti:
^Ihana tuo mehumaija. Ymmärrän täysin (jos se on edes mahdollista) millaista elementtiä tarkoitat. :)
Itsellä alkaa olla melko kova chypre floral -kuume. Pakko varmaan hankkia jotain tuskaa helpottamaan. Lauderin Knowing innostaisi ehkä eniten. Lukisin mielelläni kokemuksia kys. tuoksusta.
Käytin ysärillä muutaman pullon Knowingia, kunnes se alkoi muistuttamaan kissan pissaa ja jalkahikeä. Eikä johtunut ihokemiasta, suihkutan tuoksut aina vaatteeseen.
Nyt kun muistelen niin kerran eräs nainen metrossa kysyi minulta mikä on tuo minun "ihana iiristuoksu". Se oli Diorin Homme Intense (edp). Iiriksen (eli kurjenmiekan) ja laventelin tuoksu on siinä kyllä hieno ja kestävä, "eternal" kuten moni Fragranticassa sitä luonnehtii. Kanssamatkustaja sanoi menevänsä ostamaan sen heti huomenna (vaikka tuote olisi kuinka "homme")
Olen huomannut sekä livenä että netissä, että moni nainen käyttää miehille suunnattuja tuoksuja. Itse kuulun myös tuohon joukkoon, mutta lähinnä dödöjen puolella. Hyvä iiris on sellainen, jota lähdetään kyllä hakemaan. Luki purkissa mitä tahansa. Niche-tuoksuissa asia on ratkaistu aika usein unisex-leimalla.
Itselleni alkuperäinen Fahrenheit on SE tuoksu. Pullokin 80-luvulta on vielä olemassa. :) Tykkään myös Emporio Armanin Stronger With You -sarjan muutamasta versiosta. Ja toki monista muistakin, esim. YSL:n L'Homme-sarjassa on hyviä. Ja ysärin Kenzo Pour Homme on tietyllä tavalla erityinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen on saattanut sanoa, että kiva partavesi sinulla. No, en käytä koskaan partavettä. Kun mainitsen, että se on hajuvettä voi kuulla jopa kommentin "Käyttävätkö miehetkin hajuvesiä?".
Onhan noita miesten hajuvesiä ollut vaikka kuinka kauan. :o Yksi ajatus on, että niitä on vaan tavattu kutsua partavesiksi, koska hajuvesi kuulostaa naiselliselta termiltä.
Sen sijaan jos käytät naisille suunnattua hajuvettä, niin se saattaa ihmetyttää konservatiiveja.
Luulen, että olet oikeassa. Ainakin joissain viiteryhmissä ei ole totuttu miesten hajuvesien käyttöön tai sitten niitä on varmuuden vuoksi kutsuttu partavesiksi.
Nyt kun muistelen niin kerran eräs nainen metrossa kysyi minulta mikä on tuo minun "ihana iiristuoksu". Se oli Diorin Homme Intense (edp). Iiriksen (eli kurjenmiekan) ja laventelin tuoksu on siinä kyllä hieno ja kestävä
En itse ole tuoksuttanut tuota Intense versiota, mutta sitä alkuperäistä olen. Itse pidän enemmän Pradan käyttämästä iiriksestä. Ainakin omaan nenään se alkuperäinen Dior Homme muistuttaa ihan Sisu (Gifu) pastilleja.
Pidän itseasissa paljon enemmän tuosta "uudesta" Homme- linjastosta. Kaapista löytyy Homme 2020 ja Sport -21. Sportissa se sitruksinen savuisuus on ihan mahtava. -20 on sitten täynnä Iso-E-Super molekyylia, joka on erittäin raikas ja puinen.
T:M26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että hajuvettä on sopiva määrä? Itse käytän lähinnä bodyshopin hajuvesiä, mutta ikinä en saa mitään kommenttia että tuoksuu hyvältä, ja minusta asia on mahdotonta omaan nokkaan tietää kun on laittanut hajuvettä, kun Siihen tottuu.
En minä ainakaan tiedä, mutta koska kommentteja ei (yleensä) tule, oletan että käytän sopivasti eli en liikaa. Pääasia on, että haistan itse tuoksun, muiden ei tarvitse jos ei tule ihan lähelle. Työkaverilta kysyin kerran, ja hän sanoi ettei yleensä haista hajuvesiäni ollenkaan. Joskus ihan ohimennen, mikä on ok. N53
Okei. Minusta se on vain ihana kokemus, jos ohikulkeva nainen tuo tullessaan jonkun ihanan hajuveden tuoksun. Se voi olla todella suuri kokemus. Toki tuoksun täytyy silloin olla hyvä. Itse mielelläni myös jakaisin e
On se minustakin kivaa, kun ohikulkija tuoksuu hyvälle! Ongelma syntyy silloin, kun voimakkaasti tuoksuvan tyypin lähellä joutuu olemaan pitemmän aikaa. En siis ole mikään tuoksuherkkä, en vain tykkää siitä että jonkun tuoksu on niin läpitunkeva että en haista enää omaa parfyymiani - jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Siksi on mielestäni parempi, että tuoksuu kohtuullisesti. Tuoksut tuovat iloa elämään. N53
Chypre-tuoksu, jossa on jotain nostalgista mutta on silti moderni: Chloe Nomade.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksenne Acqua di Parma tuoksuista. Mikä on suosikkinne ja mitä suosittelette, jos pitää appelsiininkukan, pionin ja santelipuun tuoksuista.
Löytyy Intensa, Futura, Essenza, Colonia Pura ja Club. Näistä Intensa voisi olla se mikä sinua kiinnostaa. Mutta kokeile ensin Terre d'Hermes edt tai edp
Minulla päivän tuoksuna YSL Libre Flower&Flames, josta muutama päivä sitten mainitsinkin, että olin sen tilannut.
Saapui sopivasti viikonlopun reissua vasten, ja olen sitä nyt fiilistellyt niin reissussa kuin töissäkin. Tykkään kyllä kovasti, ja se mainittu kookos tuoksuu kyllä, mutta ei liian voimakkaana.
-N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen miksi ihmisellä on nenä ja kyky haistaa hyviä tuoksuja, jos hyvät tuoksut ovat ihmiselle vain paha asia. Pitäisikö meillä olla vain pahoja hajuja olemassa? Vai olisiko paras ettei olisi ollenkaan nenää ihmisellä? Minä ainakin nautin ja olen iloinen, että joillakin on niitä hyviä hajuvesiä, ne tuovat iloa päivään, kaippa siitä on oikeus kuitenkin myös nauttia. Samoin miehillä partaveden tuoksu voi olla aivan uskomaton... vie meikäläisen toiseen todellisuuteen 😄
Tämä! P as kalle, hielle ja ku s elle saa haista mutta ei hajuvedelle. Joku voi muuten pahoittaa mielensä.
Varsinkin, jos käy ilmi että sen toisen henkilön tuoksu maksaa vaikkapa yli 100 euroa kun siitä kysytään mikä se on.
Silloin se koetaan SAMAN TIEN kauhean alle rgi soi va ksi, henkeä a h di s ta v ak si ja
Tuo on kateutta, niin vahvaa sellaista ettei pystytä edes kontrolloimaan huonoa käytöstä.
Kun tässä on tullut puheeksi muiden tuoksumiset, niin itsellä heräsi tähän liittyvä kysymys.
Missä tlanteissa on ylipäätään soveliasta kysyä kenenkään tuoksua? Jos haistaisin jollain hyvänhajuisen tuoksun, niin en tiedä yhtään, että miten esittäisin kysymyksen.
Oletteko ikinä kommentoineet kenenkään tuntemattoman tuoksua? Miten kysyitte tuoksusta? 😁
Mitäs tykkäätte Hullareiden tuoksuvalikoimasta?
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin monipuolisempi kuin Sokoksen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun muistelen niin kerran eräs nainen metrossa kysyi minulta mikä on tuo minun "ihana iiristuoksu". Se oli Diorin Homme Intense (edp). Iiriksen (eli kurjenmiekan) ja laventelin tuoksu on siinä kyllä hieno ja kestävä, "eternal" kuten moni Fragranticassa sitä luonnehtii. Kanssamatkustaja sanoi menevänsä ostamaan sen heti huomenna (vaikka tuote olisi kuinka "homme")
Olen huomannut sekä livenä että netissä, että moni nainen käyttää miehille suunnattuja tuoksuja. Itse kuulun myös tuohon joukkoon, mutta lähinnä dödöjen puolella. Hyvä iiris on sellainen, jota lähdetään kyllä hakemaan. Luki purkissa mitä tahansa. Niche-tuoksuissa asia on ratkaistu aika usein unisex-leimalla.
Itselleni alkuperäinen Fahrenheit on SE tuoksu. Pullokin 80-luvulta on vielä olemassa. :) Tykkään myös Emporio Armanin Stronger With You -sarjan muutamasta versiosta. Ja toki monista muistakin, esim. YSL:n L'Homme-sarjassa on hyviä. Ja ysärin Kenzo Pour
OIkein teet kun noin toimit! Jaottelu mies-naistuoksujen on usein näennäistä ja aikasidonnaista. Markkinointiosastojen touhua, joskus.
Tuo Fahrenheit on hyvä esimerkki. Miehet saattavat löytää siitä usein mainitun bensiinin vivahteen kun taas naiset saattavat mainita mm. kielon ja pähkinän. M65
Mulla tulossa työtapahtuma johon liittyy myös iltatilaisuus. Hieman pohdiskelin hajuvesiä, ja päädyin Delinoihin kun niistä nyt niin sopivasti näytteet löytyy. La Rosee päivään, ja orkkis Delina sitten illaksi. Ei ainakaan pitäisi olla keskenään ristiriitaiset tuoksut.
Tiedän etten pääse suihkuun päivä- ja iltatilaisuuksien välissä, joten pakko tosiaan miettiä hajuvedet sen mukaan. Olen kyllä muutenkin huono kuljettamaan pulloja mukana reissuissa, otan mieluummin jotain kelpoista tuolta näytevarastoista.
Marlyn Oriana muuten on hyvin samanlainen kuin Kilianin Love, dont be shy. Molemmissa on samanlainen jokin teollisen makea tuoksu. Samalla tavalla teollinen kuin säilykekirsikoissa, mutta ei tosiaan kirsikkainen. Jotain vain sellaista kummallista muovista makeutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin mitään kiinnostavaa. Todella tavanomaista. Muuten olikin Hullareille mielestäni tulossa paljon enemmän kivoja juttuja kuin moneen vuoteen. Huono sikäli, ettei mitään olis varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin monipuolisempi kuin Sokoksen.
Ei valitettavasti oikein mitään kiinnostavaa. Paitsi noista Korresin tuoksuista ei kokemuksia, onko niissä jotain mitä kannattaisi sokkona kokeilla, paikan päälle en nyt pääse testailemaan?
-N42
Mietin Jean-Paul Gaultierin Classiquen ostamista, mutta tulin toisiin ajatuksiin. Pidän sen puuterisuudesta ja pehmeydestä. Mutta sitten tajusin, että voimakas tähtianis-elementti häiritsee minua.
Osaisiko joku vinkata mitä samanhenkistä tuoksua kannattaisi kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Mietin Jean-Paul Gaultierin Classiquen ostamista, mutta tulin toisiin ajatuksiin. Pidän sen puuterisuudesta ja pehmeydestä. Mutta sitten tajusin, että voimakas tähtianis-elementti häiritsee minua.
Osaisiko joku vinkata mitä samanhenkistä tuoksua kannattaisi kokeilla?
Minusta Lancomen Poeme-tuoksussa on samaa henkeä. Entä oletko kokeillut D&G:n The One-tuoksua?
En voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi!
Samoin Caprilla on parfyymiliikkeitå, joissa sekoitetaan oma tuoksu.
Luulen, että olet oikeassa. Ainakin joissain viiteryhmissä ei ole totuttu miesten hajuvesien käyttöön tai sitten niitä on varmuuden vuoksi kutsuttu partavesiksi.
Nyt kun muistelen niin kerran eräs nainen metrossa kysyi minulta mikä on tuo minun "ihana iiristuoksu". Se oli Diorin Homme Intense (edp). Iiriksen (eli kurjenmiekan) ja laventelin tuoksu on siinä kyllä hieno ja kestävä, "eternal" kuten moni Fragranticassa sitä luonnehtii. Kanssamatkustaja sanoi menevänsä ostamaan sen heti huomenna (vaikka tuote olisi kuinka "homme")... M65
.