Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19271)

Vierailija
17621/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte että hajuvettä on sopiva määrä? Itse käytän lähinnä bodyshopin hajuvesiä, mutta ikinä en saa mitään kommenttia että tuoksuu hyvältä, ja minusta asia on mahdotonta omaan nokkaan tietää kun on laittanut hajuvettä, kun Siihen tottuu. 

En minä ainakaan tiedä, mutta koska kommentteja ei (yleensä) tule, oletan että käytän sopivasti eli en liikaa. Pääasia on, että haistan itse tuoksun, muiden ei tarvitse jos ei tule ihan lähelle. Työkaverilta kysyin kerran, ja hän sanoi ettei yleensä haista hajuvesiäni ollenkaan. Joskus ihan ohimennen, mikä on ok. N53

Okei. Minusta se on vain ihana kokemus, jos ohikulkeva nainen tuo tullessaan jonkun ihanan hajuveden tuoksun. Se voi olla todella suuri kokemus. Toki tuoksun täytyy silloin olla hyvä. Itse mielelläni myös jakaisin edes tämän suuntaista kokemusta tai ylipäätään että ihmiset edes huomaavat että tuoksun hyvälle... 

Vierailija
17622/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte että hajuvettä on sopiva määrä? Itse käytän lähinnä bodyshopin hajuvesiä, mutta ikinä en saa mitään kommenttia että tuoksuu hyvältä, ja minusta asia on mahdotonta omaan nokkaan tietää kun on laittanut hajuvettä, kun Siihen tottuu. 

En minä ainakaan tiedä, mutta koska kommentteja ei (yleensä) tule, oletan että käytän sopivasti eli en liikaa. Pääasia on, että haistan itse tuoksun, muiden ei tarvitse jos ei tule ihan lähelle. Työkaverilta kysyin kerran, ja hän sanoi ettei yleensä haista hajuvesiäni ollenkaan. Joskus ihan ohimennen, mikä on ok. N53

Okei. Minusta se on vain ihana kokemus, jos ohikulkeva nainen tuo tullessaan jonkun ihanan hajuveden tuoksun. Se voi olla todella suuri kokemus. Toki tuoksun täytyy silloin olla hyvä. Itse mielelläni myös jakaisin e

Nykyään kaikenlaisten tuoksuallergioiden takia tulee äkkiä vaan pahaa mieltä jos muut kovasti haistavat hajuvetesi. Itsekin nautin haistaessani jonkun muun käyttämän hajusteen, mutta sen verran haluan itse huomioida muita etten nyt ihan huvikseni ja ehdoin tahdoin heidän elämäänsä hankaloita. Itseäni varten minä niitä hajuvesiä kuitenkin suihkauttelen, omaksi iloksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17623/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen miksi ihmisellä on nenä ja kyky haistaa hyviä tuoksuja, jos hyvät tuoksut ovat ihmiselle vain paha asia. Pitäisikö meillä olla vain pahoja hajuja olemassa? Vai olisiko paras ettei olisi ollenkaan nenää ihmisellä? Minä ainakin nautin ja olen iloinen, että joillakin on niitä hyviä hajuvesiä, ne tuovat iloa päivään, kaippa siitä on oikeus kuitenkin myös nauttia. Samoin miehillä partaveden tuoksu voi olla aivan uskomaton... vie meikäläisen toiseen todellisuuteen 😄

Vierailija
17624/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen miksi ihmisellä on nenä ja kyky haistaa hyviä tuoksuja, jos hyvät tuoksut ovat ihmiselle vain paha asia. Pitäisikö meillä olla vain pahoja hajuja olemassa? Vai olisiko paras ettei olisi ollenkaan nenää ihmisellä? Minä ainakin nautin ja olen iloinen, että joillakin on niitä hyviä hajuvesiä, ne tuovat iloa päivään, kaippa siitä on oikeus kuitenkin myös nauttia. Samoin miehillä partaveden tuoksu voi olla aivan uskomaton... vie meikäläisen toiseen todellisuuteen 😄

Tämä! Paskalle, hielle ja kuselle saa haista mutta ei hajuvedelle. Joku voi muuten pahoittaa mielensä.

Vierailija
17625/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! P as kalle, hielle ja ku s elle saa haista mutta ei hajuvedelle. Joku voi muuten pahoittaa mielensä.

Varsinkin, jos käy ilmi että sen toisen henkilön tuoksu maksaa vaikkapa yli 100 euroa kun siitä kysytään mikä se on.

Silloin se koetaan SAMAN TIEN kauhean alle rgi soi va ksi, henkeä a h di s ta v ak si ja kaikin puolin t a p pa va k s i kemikaaliksi josta täytyy päästä eroon ja haukkua se kaikille! :DD

nimimerkillä, Kokemusta on.

Vierailija
17626/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.sokos.fi/kampanja/3-plus-1-paivaa/kosmetiikka/tuoksut/hajuv…

Siinäpä 3+1-kampanjan tuoksut. Ei niin mitään ostettavaa. :/

Olisi kiinnostava tieto, millä perusteella Sokos ylipäätään valitsee tuoksut valikoimaansa. Onhan niitä nimekkeittäin paljon, mutta tuoksuharrastajalle ei juuri mitään mielenkiintoista - paitsi tietysti aloittelevalle. Vielä muutamia vuosia sitten Tampereen Sokoksella oli oikein hyvä hajuvesiosasto, mutta sittemmin se supistui kooltaan ja muuttui tylsemmäksi. Jostain syystä Sokoksen ja Stokkan tuntuu olevan pakko myydä myös niitä samoja, joita on Normalissa ja Tokmannilla. Elizabeth Ardenia esimerkiksi. Onneksi sentään Stokkalta saa Chanelia, muuten ostan pääosin verkosta.

Vierailija
17627/19271 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Paskalle, hielle ja kuselle saa haista mutta ei hajuvedelle. Joku voi muuten pahoittaa mielensä.

No allerginen reaktio on sinänsä eri asia. Mutta itse mietin että ei Suomessa saa pahallekaan haista, sitäkin paheksutaan. Täällä tuntuu yleisesti olevan mentaliteetti että jos tunkeudut toisen henkilökohtaiseen tilaan edes tuoksulla, sitä paheksutaan. Suomalaiset haluavat pitää sen ihan kirjaimellisen hajuraon ympärillään. Mitä vähemmän muut kanssaeläjät häiritsevät olemassaolollaan niin sitä parempi.

Vierailija
17628/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hankkineet tuoksua uudestaan nostalgiasyistä?

Minä tilasin juuri Notinolta (oli pari kymppiä halvempi kuin muualla) Burberry Brit Sheer-tuoksun, jota käytin joskus vuonna 2009-2010. Se oli onnellista aikaa oman perheeni parissa ja nyt aikuiset lapseni muistavat tuoksun.

Nyt, kun tuoksun uudistettu versio saapui, oli siinä ihan sama tuoksu tallella mielestäni. Monet parfyymit yli kymmenen vuoden takaa eivät enää kävisi minulle, mutta tämä on edelleen ihana. Se on mielestäni astetta hienostuneempi kuin samantyylinen Versace Bright Crystal (jota myös olen käyttänyt).

Burberry tekee tyylikkäitä ja kohtuuhintaisia tuoksuja. 

Vierailija
17629/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jotenkin paheksutaan sitä, että erottuu massasta. Meidän kulttuuri ei vieläkään kannusta esteettisyyden vaalimiseen. Koti saa olla kyllä hieno ja viimeisen päälle sisustettu, mutta siellä asuvan pitää näyttää tylsältä. Näin kärjistäen. Mutta tuo on se ilmapiiri.

Tuoksut tekevät kyllä nyt vahvasti tuloaan, ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla nuoret miehet, jopa teinipojatkin toisinaan, tuoksuvat hyvältä. Ja heitä todellakin näkee esim Stockan tuoksuosastolla nuuhkimassa. 

Vierailija
17630/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Ricci on julkaissut Vénus-tuoksun https://www.fragrantica.com/perfume/Nina-Ricci/Venus-97458.html

Minulle tuli pullosta heti mieleen Elizabeth Taylorin Black Pearls https://www.fragrantica.com/perfume/Elizabeth-Taylor/Black-Pearls-1702…

Toivottavasti saadaan tämä uutuus Suomeenkin.

Vierailija
17631/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin Maison Margielan Jazz Clubia. Tällaisten tuoksujen takia joskus tuntuu, että lopetan koko harrastuksen enkä halua enää ikinä haistaa yhtäkään uutta tuoksua. Tämä on täysin eloton ja samanlaisena pysyvä, enemmän tuoksun esitys kuin oikea, elävä tuoksu. Varmaan Iso E Superia ja kaikkea muuta synteettistä reippaasti joukossa, koska haju vain on ja on ja on kuin radioaktiivinen laskeuma. Pysyy itsepintaisesti käsivarressa, vaikka suihkautin vain yhden suihkauksen eilen.

Voisin kuvitella, että tämä kuitenkin viehättää kokemattomampia, joko nuoria tai tuoksuharrastuksen vasta aloittaneita aikuisia. Kokemukseni mukaan nuoremmat ainakin monet ihmiset pitävät tällaisista lättänöistä mutta vahvoista tuoksuista. Olen itsekin nuorempana haksahtanut hirveyksiin, joten ei ole tarkoitus mitenkään päteä.

Vierailija
17632/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.sokos.fi/kampanja/3-plus-1-paivaa/kosmetiikka/tuoksut/hajuv…

Siinäpä 3+1-kampanjan tuoksut. Ei niin mitään ostettavaa. :/

Olisi kiinnostava tieto, millä perusteella Sokos ylipäätään valitsee tuoksut valikoimaansa. Onhan niitä nimekkeittäin paljon, mutta tuoksuharrastajalle ei juuri mitään mielenkiintoista - paitsi tietysti aloittelevalle. Vielä muutamia vuosia sitten Tampereen Sokoksella oli oikein hyvä hajuvesiosasto, mutta sittemmin se supistui kooltaan ja muuttui tylsemmäksi. Jostain syystä Sokoksen ja Stokkan tuntuu olevan pakko myydä myös niitä samoja, joita on Normalissa ja Tokmannilla. Elizabeth Ardenia esimerkiksi. Onneksi sentään Stokkalta saa Chanelia, muuten ostan pääosin verkosta.

Olen niin samaa mieltä! Mitä Sokoksen sisäänostajan mielessä liikkuu? Kuka haluaa ostaa näitä vuosia vanhoja, tylsiä tuoksuja? 

Samat Lancomet, Miracle ja Hypnose, roikkuvat tarjolla 3+1-kamppiksissa ja joulumarkkinoilla, mukana tietysti Calvin Kleinin Eternity ja Escadan mitään sanomattomat kausituoksut + muutama Oscar de la Renta, Boss jne. Kuka näitä edes ostaa, en ymmärrä. Muistan vielä kymmenisen vuotta sitten Sokoksen valikoiman olleen parempi, ilmeisesti sisäänostaja on vaihtunut.

Sokoksen tarjonta on heikentynyt siinä määrin, että ostokset on pakko keskittää netin tarjontaan.

Vierailija
17633/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on testissä Marc-Antoine Barrois'n (nenä Quentin Bisch) Tilia, kesäisiä lehmuksenkukkia talon mineraalisella DNA:lla. Tässä on myös vähän puhdasta pyykkiä, mehumaijaa, turvaa, onnea, keveyttä ja lapsuutta. (En saa yhtään kiinni muista nuoteista, joten mennään muistilla ja mielikuvilla.)

Ehdottoman iloinen ja positiivinen tuoksu, täysi vastakohta Ganymeden steriiliydelle, viileydelle ja yksinäisyydelle. Muistuttaa välillä hiukan liikaa inhoamani Enceladea ollakseen täysin mukava, jokin kirpeys (se mehumaija) on mukana. "Tilava" eli täyttää huoneen olematta raskas, suihkaistava hyvin kevyellä kädellä. Kaiken kaikkiaan raikas, mielenkiintoinen tuttavuus kaikkien makeuksien joukossa, joista hiljan poistettu mm Zadig&Voltairen This is Her! ja Giardini di Toscanan Bianco Latte, uhhh.

Vierailija
17634/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ihana tuo mehumaija. Ymmärrän täysin (jos se on edes mahdollista) millaista elementtiä tarkoitat. :)

Itsellä alkaa olla melko kova chypre floral -kuume. Pakko varmaan hankkia jotain tuskaa helpottamaan. Lauderin Knowing innostaisi ehkä eniten. Lukisin mielelläni kokemuksia kys. tuoksusta.

Vierailija
17635/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksenne Acqua di Parma tuoksuista. Mikä on suosikkinne ja mitä suosittelette, jos pitää appelsiininkukan, pionin ja santelipuun tuoksuista.

Vierailija
17636/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Minusta se on vain ihana kokemus, jos ohikulkeva nainen tuo tullessaan jonkun ihanan hajuveden tuoksun. Se voi olla todella suuri kokemus. Toki tuoksun täytyy s

Palautetta tulee hyvin harvoin, ainakaan meille miehille. Joku nainen on saattanut sanoa, että kiva partavesi sinulla. No, en käytä koskaan partavettä. Kun mainitsen, että se on hajuvettä voi kuulla jopa kommentin "Käyttävätkö miehetkin hajuvesiä?". 

Ehkä ajat ovat muuttumassa, siis täällä Suomessa. Teinien hajuvesihypetyksen pysyvyyteen en oikein valitettavasti jaksa uskoa. TikTokissa varmaan muhii jo uusi trendi. Kovasti vahvoja tuoksupommeja tuntuvat suosivan ja suihkuttelevan niitä sinne tänne, jopa kainaloihin (ainakin jotkut). M65

Vierailija
17637/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nainen on saattanut sanoa, että kiva partavesi sinulla. No, en käytä koskaan partavettä. Kun mainitsen, että se on hajuvettä voi kuulla jopa kommentin "Käyttävätkö miehetkin hajuvesiä?". 

Onhan noita miesten hajuvesiä ollut vaikka kuinka kauan. :o Yksi ajatus on, että niitä on vaan tavattu kutsua partavesiksi, koska hajuvesi kuulostaa naiselliselta termiltä.

Sen sijaan jos käytät naisille suunnattua hajuvettä, niin se saattaa ihmetyttää konservatiiveja.

Vierailija
17638/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksen 3+1 -kuvastossa mm.Ardenin se kiva KESÄtuoksu, sitruunainen, keltakuvioisessaisessa pullossa. Nythän on alkanu syksy. Toisivat kauteen sopivia tuoksuja tarjoukseen!

Vierailija
17639/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hankkineet tuoksua uudestaan nostalgiasyistä?

Minä tilasin juuri Notinolta (oli pari kymppiä halvempi kuin muualla) Burberry Brit Sheer-tuoksun, jota käytin joskus vuonna 2009-2010. Se oli onnellista aikaa oman perheeni parissa ja nyt aikuiset lapseni muistavat tuoksun.

Nyt, kun tuoksun uudistettu versio saapui, oli siinä ihan sama tuoksu tallella mielestäni. Monet parfyymit yli kymmenen vuoden takaa eivät enää kävisi minulle, mutta tämä on edelleen ihana. Se on mielestäni astetta hienostuneempi kuin samantyylinen Versace Bright Crystal (jota myös olen käyttänyt).

Burberry tekee tyylikkäitä ja kohtuuhintaisia tuoksuja. 

Minä tilasin myös notinolta tuon Brit sheerin, ihan sokkona, en ollut aiemmin kokeillut. Rakastuin heti, minustakin parempi kuin bright crystal. Todella "suihkunraikas" tuoksu. 

Olen myös viimeaikoina nostalgiapäissäni tilannut muutaman nuoruusvuosien suosikin (siis 10v takaisia tuoksuja, olen 30v :D)

Vierailija
17640/19271 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee sokoksen ja stockan kampanjoihin, niin olettaisin että niihin otetaan ne tuoksut, mitkä saadaan halvimmalla tukkueränä ostettua. Eli sisäänostajat ostaa niitä tuoksuja, joita saa ison määrän mahdollisimman halvalla, koska näin saadaan tuotteelle paras kate myydessä. Chanelia ja muita kalliita tuoksuja noihin kampanjoihin ei kannata ottaa, koska eivät tuo yhtään tuottoa sokokselle, eikä chanel tai chanelin tukkumyyjä myy niitä suurella alella tällaisiin kampanjoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän