Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Muglerin Alien Goddessista tai saman tuoksun Intense-versiosta?
Tuoksuttelin sitä jokin aika sitten lentoasemalla, ja minusta se oli tosi miellyttävä. Muuttui ihollani jotenkin sellaiseksi pehmeänmakeaksi vanilja-valkoiset kukat-komboksi olematta kuitenkaan äitelä.
Haluaisin ostaa talveksi jonkin miellyttävän vaniljanuottisen tuoksun, sillä jotenkin yhdistän vaniljan aina pehmeisiin villapaitoihin, haha. Samalla se saisi olla ns. office friendly.
Moni tuntuu kuitenkin ajattelevan Goddessin olevan kesäisen trooppinen (varmaankin mukana oleva kookos vaikuttaa tähän mielikuvaan).
Mitä mieltä on palstan tuoksuraati? Onko Goddess auttamattomasti kesätuoksu?
Mielestäni etenkin tuo Intense on ohana, ja en pidä sitä erityisesti vain kesätuoksuna, on kuitenkin aika voimakaskin. Ehkä se perus Goddess on enemmän kevyempi kesätuoksu. Sitä minulla ei nyt ole, ostin sen ensin mutta myin pois, kun tykästyin enemmän Intenseen ;)
-N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Muglerin Alien Goddessista tai saman tuoksun Intense-versiosta?
Tuoksuttelin sitä jokin aika sitten lentoasemalla, ja minusta se oli tosi miellyttävä. Muuttui ihollani jotenkin sellaiseksi pehmeänmakeaksi vanilja-valkoiset kukat-komboksi olematta kuitenkaan äitelä.
Haluaisin ostaa talveksi jonkin miellyttävän vaniljanuottisen tuoksun, sillä jotenkin yhdistän vaniljan aina pehmeisiin villapaitoihin, haha. Samalla se saisi olla ns. office friendly.
Moni tuntuu kuitenkin ajattelevan Goddessin olevan kesäisen trooppinen (varmaankin mukana oleva kookos vaikuttaa tähän mielikuvaan).
Mitä mieltä on palstan tuoksuraati? Onko Goddess auttamattomasti kesätuoksu?
Mielestäni etenkin tuo Intense on ohana, ja en pidä sitä erityisesti vain kesätuoksuna, on kuitenkin aika voimakaskin. Ehkä se perus Goddess on enemmän kevyem
Intense taitaa lähteä täälläkin tilaukseen!
Ketjun inspiroimana kävin haistelemassa Sokoksella kultaisia pulloja eli Goddessia, Gaultierin uutta törötissipulloa (edp) ja Jimmy Choon kultaista, mikä lie on nimi. Kaikki hirveitä mielestäni.
Tuoksut ovat sinänsä kelpo genrensä edustajia ja kenties suorastaan laadukkaita. En vain pidä nyt muodissa olevasta tuoksutyylistä, ja siksi sanon että ovat hirveitä. Ainakin tuoksutikulla.
Mitkäs on ketjulaisten tämän vuoden suosikkituoksut syys- ja lokakuulle? Kaipaan inspiraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs on ketjulaisten tämän vuoden suosikkituoksut syys- ja lokakuulle? Kaipaan inspiraatiota.
No jos tuo keli nyt syksyisemmäksi muuttuu niin varmaan esille pääsee Toy 2, Angels Share, Between Two Trees, ja Anna Suin Fantasia. Näytteistä käyttöön lähtee Grand Soir (tästä pitäisi saada 10ml pullo), ja varmaan By the Fireplace, ehkä Autumn Vibes. Niin ja Notre Dame Sorcinellilta. Toy 2 on suosikki julkisiin paikkoihin päiväsaikaan syksyllä. Sellainen no brainer.
Nuo Floraikun näytteet saivat taas innostumaan. Tilasin Parfym de Marlyn discovery setin ja Ex Nihilolta 4 näytteen setin. Marlylta erityisesti kiinnostaa Meliora ja sen vertaaminen Floraikun Cricket Songiin. Discovery Setin lisäksi sain valita 2 näytettä. Ex Nihilolta olen haistanut aiemmin vain Blue Talismania, ja pidin siitä paljon mutta en ollut vaikuttunut kestosta. Yksi näyte on siis Blue Talisman, jotta saan rauhassa testailla. Muut 3 otin ihan satunnaisotannalla nimien perusteella eikä niistä ole aavistustakaan mitä sieltä tulee. Mielenkiinnolla odotan, Marlyn ainakin arvelen olevan perillä alkuviikosta, DHL on yleensä nopea.
Meliora on aavistuksen edullisempi kuin. Cricket Song, mutta ei merkittävällä tavalla. Notinolta itse asiassa saa edullisemmin Cricket Songia, koska heidän myymässään on vielä vanha pakkaus. Ymmärtääkseni itse tuote ei ole muuttunut, Floraiku vain jossain kohtaa uusi korkeissaan käyttämänsä taiteen. Kylläpä muuten menisi vaikeaksi päättää tilaisinko jonkun kympin halvemmalla ja eri tyyppisellä korkilla, vai haluaisinko maksaa sen muutaman kympin enemmän jotta saisin Between Two Trees-pulloni kanssa samaa tyyliä edustavan korkin.. Melkein kallistun jälkimmäiseen koska olen vähän OCD ja tuollaiset yksityiskohdat ovat välillä ärsyttäviä. Jos päätän tilata, otan mieluummin juuri sen oikean kuin jotakin mikä aiheuttaa lievää ärsytystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen uusi ketjussa, mutta tämän syksyn lempituoksuni on Fenty edp. Siinä on mielenkiintoisesti yhtä aikaa viileää raikkautta ja pehmeää lämpöä. Sain juuri myös Alien Hypersense-tuoksun, josta myös pidän, vaikka onkin melko makea makuuni.
Olen aiemmin käyttänyt lähinnä aina yhtä tuoksua kerrallaan, jopa vuosia samaa, mutta viimeisen parin vuoden aikana kokoelmani on alkanut laajentua. Eniten pidän sitrustuoksuista, ja muista hedelmäisen raikkaista, mutta nyt on vähän syvemmät tuoksut alkaneet kiinnostaa. Liian makeista/vaniljaisista tuoksuista en yleensä pidä.
Tutustun tuoksuihin nyt myös testereiden kautta, ja hankin vähän aikaa sitten Juliette has a gun-kokeilupakkauksen. Näiden avulla yritän laajentaa makuani, ja löytää mielenkiintoisia uusia tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uusi ketjussa, mutta tämän syksyn lempituoksuni on Fenty edp. Siinä on mielenkiintoisesti yhtä aikaa viileää raikkautta ja pehmeää lämpöä. Sain juuri myös Alien Hypersense-tuoksun, josta myös pidän, vaikka onkin melko makea makuuni.
Olen aiemmin käyttänyt lähinnä aina yhtä tuoksua kerrallaan, jopa vuosia samaa, mutta viimeisen parin vuoden aikana kokoelmani on alkanut laajentua. Eniten pidän sitrustuoksuista, ja muista hedelmäisen raikkaista, mutta nyt on vähän syvemmät tuoksut alkaneet kiinnostaa. Liian makeista/vaniljaisista tuoksuista en yleensä pidä.
Tutustun tuoksuihin nyt myös testereiden kautta, ja hankin vähän aikaa sitten Juliette has a gun-kokeilupakkauksen. Näiden avulla yritän laajentaa makuani, ja löytää mielenkiintoisia uusia tuoksuja.
Fenty kiinnostaa itseänikin, sitä on kovasti kehuttu.
On mielestäni varsin hyvä. Henkii tyylikkäästi vanhaa aikaa, ruusukin on kaunis. Ja tuoksuu yllättävän pitkään ainakin omalla ihollani. Plus saa nykyään 30 ml:n pullossa.
Etsin puuterimaista kevyttä tuoksua päiväkäyttöön, suosituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut tuoksusta mitään käsitystä tai tietoa etukäteen. Mies huomasi pullon, kun oltiin tuoksuttelemassa Sokoksella, ja molemmat tykästyttiin tuoksuun heti. Tapojeni vastaisesti ostin heti 10ml. Yleensä mietin kauan ja käyn useamman kerran kokeilemassa ennen ostopäätöstä. Haluan tietää miten tuoksu kehittyy ja kestää. Mutta tuo on kyllä kaunis ja kestävä tuoksu. Sopii ainakin omalle nenälle ja iholleni hyvin. Joidenkin mielestä tuoksuu kuulemma Vicks Vaporubille.
Vierailija kirjoitti:
Etsin puuterimaista kevyttä tuoksua päiväkäyttöön, suosituksia?
Moi, paljonko olet valmis maksamaan? Voisitko kertoa, mistä tuoksuista olet yleensä pitänyt? N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle syksy tuo aina mukanaan Mitsoukon. Muita syksyisen sään suosikkeja: Chypre Siam (Rogue), Vetifleur (Rogue), La Fille de Berlin, Diorama (vintage), Living Lalique, Un Air d'Apogée (Violet), Vol de Nuit (uusi ja vintage). N53
Laitoin viikonloppuna tilaukseen uuden YSL Libre Flowers & Flames, ihan sokkona. Arvostelut kuulosti hyviltä, saa nähdä onko hitti vai huti ;)
-N42
25.9. alkaa Sokoksen 3+1. Kuvaston perusteella ei yhtäkään kiinnostavaa tuoksua. :/
https://view.taiqa.com/sokos/sokos-31-kuvasto-syksy-2024#/page=1
Stokkan Hullarit sitten lokakuun alussa.
Nyt kun toisessa ranteessa on Meliora ja toisessa Cricket Song, on tuoksujen eron selvä. Meliora on hedelmäisempi, kirpeämpi, mutta samanlainen ilmavuus on molemmissa. Cricket Song ei ole aivan yhtä makea kuin Meliora, ja se on jotenkin maanläheisempi, tyylikkäämpi. Meliorasta tulee mielleyhtymiä Escadan johonkin kausituoksuun, mutta taas hieman tyylikkäämpänä. Meliora on iloinen tuoksu, kuin lasten nauru mansikkamaalla. Cricket Song on tyyni ja rauhallinen kesäilta, hiljaisen onnen hetki.
Pidän Meliorasta erittäin paljon, mutta ei sekään voita Cricket Songin kauneutta. Taitaa tämän vuoden joululahjavalinta itselle olla pikkuhiljaa selvillä, niin montaa hajuvettä olen verrannut. Cricket Songiin ja aina se selviää voittajana, huolimatta heikohkosta kestostaan.
Sain häämatkalla Italiassa olleelta ystävältäni Diorin Out Ispahan- tuoksun tuoksunäytteen (pieni suihkenäyte). Olen nyt ihastunut tuoksuun. Sen tuoksu on: itämainen, metsäinen, jopa suomainen, mukana on ripaus raskasta kukkamaisuutta ja myös selvää animaalisuutta. Nyt näyttäisi, että sitä ei saa Suomesta. Onko kokemuksia tuoksusta, tietoa ostopaikoista. Kiitos etukäteen!
Korjaus edelliseen viestiin: siis Oud Ispahan!
Vierailija kirjoitti:
Sain häämatkalla Italiassa olleelta ystävältäni Diorin Out Ispahan- tuoksun tuoksunäytteen (pieni suihkenäyte). Olen nyt ihastunut tuoksuun. Sen tuoksu on: itämainen, metsäinen, jopa suomainen, mukana on ripaus raskasta kukkamaisuutta ja myös selvää animaalisuutta. Nyt näyttäisi, että sitä ei saa Suomesta. Onko kokemuksia tuoksusta, tietoa ostopaikoista. Kiitos etukäteen!
Näyttäisi olevan Diorin private collection tms. Sitä saa vain Helsingin Stockalta Suomessa, mutta en tietty voi taata että juuri tätä tuoksua sieltä löytyy. Itse tilasin oman private collectionin tuotteen suoraan Diorin sivuilta kun Stockalta oli haluamani pullokoko loppu.
Testissä J-P Gaultierin Divine edp. Tuoksuu omassa nenässä 90% samalta kuin Diorin J'adore Infinissime.
Fragranticassa kukaan ei ollut maininnut sitä samanlaiseksi. Mitä mieltä muut olette?