Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19271)
Vierailija kirjoitti:
Etsin puuterimaista kevyttä tuoksua päiväkäyttöön, suosituksia?
Estee Lauderin Sensuous.
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs on ketjulaisten tämän vuoden suosikkituoksut syys- ja lokakuulle? Kaipaan inspiraatiota.
Chanel Coco eue de toilette, menee minne vaan tai YSL Libre, parfum. Iltamenoon Givency L" interdit musta. Vaniljat käyttöön kun viilenee huomattavasti, Guerlain double vanilla on kestosuosikkini talvella.
Uusi tuoksu syksyyn: Calvin Klein Eternity Aromatic essence sinisessä pullossa. Tuoksu on aika mieto ja ihan omanlaisensa. Ostin 30 ml pullon.
Vierailija kirjoitti:
Sain häämatkalla Italiassa olleelta ystävältäni Diorin Out Ispahan- tuoksun tuoksunäytteen (pieni suihkenäyte). Olen nyt ihastunut tuoksuun. Sen tuoksu on: itämainen, metsäinen, jopa suomainen, mukana on ripaus raskasta kukkamaisuutta ja myös selvää animaalisuutta. Nyt näyttäisi, että sitä ei saa Suomesta. Onko kokemuksia tuoksusta, tietoa ostopaikoista. Kiitos etukäteen!
MInulla oli jossain vaiheessa Oud-kausi, ja silloin hankin sekä Oud Ispahanin (10 ml dekantti) että sen halpakopion, Franck Olivierin Oud Touch -tuoksun. Ne ovat ikimain identtisiä; itse asiassa pidän enemmän Oud Touchista, joka on hieman pehmeämpi, vähemmän parfyymisen terävä. Mutta näitä on siis todella vaikea erottaa toisistaan - molemmat kauniita itämaisia ruusu-oudeja, joissa oud tulee esille sopivasti, vaan ei liikaa.
Nyt on testattu Marlyn Delina. Divainin kopio on hyvin lähellä. Delina on paremmin sekoitettu, Divainissa ruusu on ikäänkuin irtonaisena päällimmäisenä kerroksena jonka alla on mehevä hedelmäisyys. Delinassa hedelmät ja ruusu sekoittuvat kauniisti toisiinsa, mutta samaan aikaan se menettää osan siitä upeasta hedelmäisyydestä joka saa veden kielelle.
Discovery setissä oli myös Delina La Rosee. Minun nenässäni tämä on hyvin identtinen Delinan kanssa, mutta pehmeämpi ja vaimeampi. Pidän tästä versiosta ehkä enemmän. Harmillista että Exclusif ei ole setissä mukana vertailtavaksi.
Joku Herreran korkokenkä on ollut hyvin saman tyyppinen kuin Delina, varmaankin vaaleanpunainen Good Girl Blush. Jotain samaa herkullista hedelmäisyyttä on molemmissa, mutta Delina on minun makuuni miellyttävämpi. Herrerassa on tukahduttava.
Kääk! Minulle on tapahtunut se, mitä en olisi ikinä uskonut. Laitoin tänään iholle Fidjiä, ja koin itseni mummomaiseksi ja tuoksun aikansaeläneeksi. Miten tästä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Kääk! Minulle on tapahtunut se, mitä en olisi ikinä uskonut. Laitoin tänään iholle Fidjiä, ja koin itseni mummomaiseksi ja tuoksun aikansaeläneeksi. Miten tästä eteenpäin?
Voi ei! Sympatiat.
(Minusta Fidji (vintagena) on vieläkin aivan ihana, mutta kaikki pullot eivät ole hyviä. Mulla on yksi täydellinen Fidji (tosin vain kolmasosa jäljellä) ja toinen, joka ei tuoksu ihan yhtä raikkaalle. Käytän sen yhden säästeliäästi loppuun ja sitten ei enää koskaan Fidjiä. :/ N53)
Kokeilin Meo Fusciuinia: Little Song. Tässä on kahvinuotti, joka minusta on yleensä ihan hirveä (kaikki kokeilemani "kahvituoksut" ovat tuoneet mieleeni imelät kahvinmakuiset makeiset). Tässä on hyvä, samankaltainen kuin Guerlainin Iris Torrefiéssa. Ei makea. Mutta... joku muu juttu vetää tuoksun sellerimäiseen suuntaan. Olisko vetiveri. Ei, ei toimi... toivoin kahvia ja ruusua, mutta sain sellerinsiemeniä.
Huomenna kokeiluun saman merkin uusi Viole Nere. Katsotaan, olisiko siitä Jolie Madamen kilpailijaksi orvokkituoksujen sarjassa. N53
Olen käyttänyt tässä viime viikon santorin sunrisea, aivan täydellinen yhtäkkiä vaikka alkuun en ollutkaan kovin suuri fani. Sopii jotenkin täydellisesti viileneviin päiviin ja on sekoitus raikasta, makeaa ja seksikästä lämpöä jotenkin.
Olen käyttänyt tässä viime viikon santorini sunrisea, aivan täydellinen yhtäkkiä vaikka alkuun en ollutkaan kovin suuri fani. Sopii jotenkin täydellisesti viileneviin päiviin ja on sekoitus raikasta, makeaa ja seksikästä lämpöä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku Herreran korkokenkä on ollut hyvin saman tyyppinen kuin Delina, varmaankin vaaleanpunainen Good Girl Blush. Jotain samaa herkullista hedelmäisyyttä on molemmissa, mutta Delina on minun makuuni miellyttävämpi. Herrerassa on tukahduttava.
Very Good Girl on ainakin Fragran mukaan lähimpänä Delinaa.
Itse harmittelen tässä tuoksutestausvelan kasvua. Niin paljon uusia pulloja, niin vähän aikaa. Täytyy myöhemmin syksyllä (ja talvella) suihkia ihan raivolla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Sympatiat.
(Minusta Fidji (vintagena) on vieläkin aivan ihana, mutta kaikki pullot eivät ole hyviä. Mulla on yksi täydellinen Fidji (tosin vain kolmasosa jäljellä) ja toinen, joka ei tuoksu ihan yhtä raikkaalle. Käytän sen yhden säästeliäästi loppuun ja sitten ei enää koskaan Fidjiä. :/ N53)
Kiitos sympatioista! Ehkä sää ja vuodenaika oli vain väärä. Vintage minullakin on, ja se on täysin kunnossa. Ehkä tuoksu oli vain liian kevyt syyskuuhun?
Tänään testissä Ex Nihilon Fleur Narcotique. Tämä on tosi tuttu tuoksu, mulla on ollut näyte joka tuoksuu hyvin samanlaiselta. En ole 100% varma mutta epäilen että Byredon Infloresence olisi se mitä muistelen. Pidin Byredosta (siksi näyte onkin jo käytetty), ja pidän tästäkin. Molemmat muuttuvat nopeasti ihotuoksuiksi, mutta Ex Nihilo kestää koko päivän.
https://www.sokos.fi/kampanja/3-plus-1-paivaa/kosmetiikka/tuoksut/hajuv…
Siinäpä 3+1-kampanjan tuoksut. Ei niin mitään ostettavaa. :/
Mistä tiedätte että hajuvettä on sopiva määrä? Itse käytän lähinnä bodyshopin hajuvesiä, mutta ikinä en saa mitään kommenttia että tuoksuu hyvältä, ja minusta asia on mahdotonta omaan nokkaan tietää kun on laittanut hajuvettä, kun Siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että hajuvettä on sopiva määrä? Itse käytän lähinnä bodyshopin hajuvesiä, mutta ikinä en saa mitään kommenttia että tuoksuu hyvältä, ja minusta asia on mahdotonta omaan nokkaan tietää kun on laittanut hajuvettä, kun Siihen tottuu.
En minä yleensä tiedäkään. Hajuvedet myös käyttäytyvät eri tavoin ja nenä tottuu niihin eri tavoin, toiset haistaa pitkin päivää ja toisia ei oikein koskaan suihkauttamisen jälkeen. Siksi yleensä mieluummin laitan vähemmän kuin enemmän julkisiin paikkoihin mennessä, koska noin periaatteessa nykypäivänä se ettei haise miltään on parempi kuin se, että haisee voimakkaasti joltain. Kotona sitten on ihan se ja sama paljonko käryää.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tiedä, mutta koska kommentteja ei (yleensä) tule, oletan että käytän sopivasti eli en liikaa. Pääasia on, että haistan itse tuoksun, muiden ei tarvitse jos ei tule ihan lähelle. Työkaverilta kysyin kerran, ja hän sanoi ettei yleensä haista hajuvesiäni ollenkaan. Joskus ihan ohimennen, mikä on ok. N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Sympatiat.
Kiitos sympatioista! Ehkä sää ja vuodenaika oli vain väärä. Vintage minullakin on, ja se on täysin kunnossa. Ehkä tuoksu oli vain liian kevyt syyskuuhun?
Mahdollisesti. Itse otan Fidjin yleensä esiin keväällä.
Tänään tuli mieleeni laittaa Guerlainin Chamadea (vintage parfum de toilette) ja totesin että tuoksun hieman, noh, vanhanaikaiselta. Vaihdan illaksi jonkun muun. Chamade ei kyllä ole suurin suosikkini muutenkaan. N53
Narciso Rodriguez: Poudree