Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19472)

Vierailija
16001/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt noita näytteitä myytävän ja pitänyt sitäkin aika erikoisena. Että joku yrittää rahastaa vielä käytetyillä muutaman millin näytteilläkin? Tulee mieleen entinen pihi miesystäväni, joka vei hotellin saippuapakkauksetkin mukanaan.

Minusta on aivan upeaa, että voin ostaa itselleni pieniä näytteitä gourmand -tuoksuista. Minulla oli kerran ns. signature-tuoksu, jonka valmistus valitettavasti lopetettiin jo vuosia sitten - ja uuden etsintä on edelleen käynnissä. Mikäs sen ihanampaa, kuin testata kalliita, upeita, hyvälaatuisia tuoksuja näytteiden muodossa. Ehkä vielä joskus löydän sen omani. 

Noista näytteistä tulikin muuten mieleen, että enpä ole aikoihin näytteitä tavarataloista tai muista tuoksumyymälöistä saanut, paitsi miesten tuoksu

Ei saa enää näytteitä mistään, ei tuoksuista eikä ihonhoitotuotteista, joten jää tuotteet ostamatta, ja ostan vaan sitä samaa mitä ennenkin.

Välillä tuotenäytteet tungettu kosmetiikkajoulukalentereihin, vaikka niissäkin lukee ettei myyntiin mutta silti myyvät niitä kalentereiden sisällä. Minusta tuommoinen ei ole reilua.

Vierailija
16002/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Black Opiumista, se on mielestäni aina ollut sellainen peruskiva tuoksu. Jostain syystä puolisoni tykkää siitä ihan älyttömästi, vaikka omasta mielestäni tuoksu ei ole mitenkään ihmeellinen, vaikka pehmeä ja miellyttävä onkin. Pitääkin käydä tehtailemassa tuo uusi flanker, kun se ilmestyy kauppoihin.

Mä en erota Black Opiumia enkä Poison Girliä toisistaan, mulla molemmat ja ne tuoksuu aivan samalle mun iholla joten en muista ikinä kumpaa suihkutin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16003/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole sellainen tuoksuinnokas aika itelläni.

Sitten kun kevät koittaa, niin alkaa tehdä mieli uutta. Muistanko oikein että tässä ketjussa oli samaa juttua tasan vuosi sitten? :D :D Keväällä heräs tuoksuaistit henkiin ja uudet kokeilut päällä lähes kaikilla?

Vierailija
16004/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi Juliette-setin suosikki, Magnolia Bliss. Tätä ostan ison pullon. (Ja ehkä sitä I'm not a perfumea)

Tuo on minunkin suosikkejani. Samoin vanilla vibes.

Onko kenelläkään kokemusta parfyymi klikkaus-sivustosta? Minä olen nyt ihastunut yhteen hajuveteen jota en ole löytänyt mistään muusta Suomeen toimittavasta nettikaupasta. Tuoksu on siis lopetettu, ja lähes kaikkialta loppuun myyty. Uskaltaako tuolta tilata?

Vierailija
16005/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Black Opiumista, se on mielestäni aina ollut sellainen peruskiva tuoksu. Jostain syystä puolisoni tykkää siitä ihan älyttömästi, vaikka omasta mielestäni tuoksu ei ole mitenkään ihmeellinen, vaikka pehmeä ja miellyttävä onkin. Pitääkin käydä tehtailemassa tuo uusi flanker, kun se ilmestyy kauppoihin.

Mä en erota Black Opiumia enkä Poison Girliä toisistaan, mulla molemmat ja ne tuoksuu aivan samalle mun iholla joten en muista ikinä kumpaa suihkutin :D

Aika moni ollut fragranticassa samaa mieltä.

Testailin uudelleen Pradan Paradoxe intensea, ja tämä on aivan kuin Herrera Very Good Girl Glam. Ostin sitä aiemmin mutta möin pian pois, nyt haluttaisi ostaa uudestaan, mutta en tiedä kumman ostan. Kumpi on kestävämpi, siitä lähinnä kyse. Outoa että ne on niin samanlaiset vaikka ainut yhdistävä tuoksunuotti niissä on vanilja!

Vierailija
16006/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi Juliette-setin suosikki, Magnolia Bliss. Tätä ostan ison pullon. (Ja ehkä sitä I'm not a perfumea)

Onko kenelläkään kokemusta parfyymi klikkaus-sivustosta? Minä olen nyt ihastunut yhteen hajuveteen jota en ole löytänyt mistään muusta Suomeen toimittavasta nettikaupasta. Tuoksu on siis lopetettu, ja lähes kaikkialta loppuun myyty. Uskaltaako tuolta tilata?

Olen tilannut pari vuotta sitten. Mitään ongelmia ei ollut ja aidot tuoksut tuli. Nimi on kieltämättä outo, mutta normaalisti toimi silloin.

Vierailija
16007/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuvuodesta mielenkiintoisia uutuuksia:

- Black Opium Over Red Yves Saint Laurent

- La Nuit Trésor Le Parfum Lancôme

- Valentino Donna Born in Roma Green Stravaganza Valentino

- My Way Nectar Giorgio Armani

- Flowerbomb Tiger Lily Viktor&Rolf

Oletteko ehtineet testailemaan?

Vierailija
16008/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä silmiin sattunut, mutta Flowerbomb Tiger Lily noista kiinnostaa nuottiensa valossa kesätuoksuksi. Alkuperäinen Flowerbomb ei aikoinaan kiinnostanut enkä flankereihin ole tutustunut yhteenkään, mutta tämä uusi saattaisi olla ihan jees.  

Jean Paul Gaultierin La Belle Paradise Garden on myös harkinnassa, jos ja kun se kauppoihin ilmestyy. Se on se Fleur Terrible uudelleen nimettynä ja markkinoituna, mutta tällä kertaa siitä pitäisi olla tulossa myös 50 ml:n pullo. Viimeksi en sitä ostanut, koska se 100 ml:n pullo oli liian iso ja liian kallis, vaikka tuoksusta muuten pidinkin. https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/La-Belle-Paradis…

Vierailija
16009/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Byredon Bal d'Afriquen ja se on ihana. Kaikki Byredon tuoksut kiinnostaa mutta tätä en ollut koskaan kokeillut. Taitaa jäädä vakituisen käyttöön.

Vierailija
16010/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskaltaa, mä olen tilannut onnistuneesti muutaman kerran.

Vierailija
16011/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä silmiin sattunut, mutta Flowerbomb Tiger Lily noista kiinnostaa nuottiensa valossa kesätuoksuksi. Alkuperäinen Flowerbomb ei aikoinaan kiinnostanut enkä flankereihin ole tutustunut yhteenkään, mutta tämä uusi saattaisi olla ihan jees.  

Jean Paul Gaultierin La Belle Paradise Garden on myös harkinnassa, jos ja kun se kauppoihin ilmestyy. Se on se Fleur Terrible uudelleen nimettynä ja markkinoituna, mutta tällä kertaa siitä pitäisi olla tulossa myös 50 ml:n pullo. Viimeksi en sitä ostanut, koska se 100 ml:n pullo o

Näkyy niissä pieni ero olevan, toisessa on päätuoksuna lootus ja toisessa lumme. Ensimmäinen on "kauhea kukka" ja toinen on "paratiisin puutarha".

Vierailija
16012/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt noita näytteitä myytävän ja pitänyt sitäkin aika erikoisena. Että joku yrittää rahastaa vielä käytetyillä muutaman millin näytteilläkin? Tulee mieleen entinen pihi miesystäväni, joka vei hotellin saippuapakkauksetkin mukanaan.

Minusta on aivan upeaa, että voin ostaa itselleni pieniä näytteitä gourmand -tuoksuista. Minulla oli kerran ns. signature-tuoksu, jonka valmistus valitettavasti lopetettiin jo vuosia sitten - ja uuden etsintä on edelleen käynnissä. Mikäs sen ihanampaa, kuin testata kalliita, upeita, hyvälaatuisia tuoksuja näytteiden muodossa. Ehkä vielä joskus löydän sen omani. 

Noista näytteistä tulikin muuten mieleen, että enpä ole aikoihin näytteitä tavarataloista tai muist

Onpa jännä, minä olen saanut, sekä Sokokselta että Stockalta. Viimeksi D&G:n Devotionista ja Lancomen uudesta La vie e Bellestä, jossa oli oudia. Ihan vaan olen testaillut tuoksuja ja myyjän kanssa jutellut ja on kysynyt haluanko näytteen. Stockalla sain Diorin Private Collectionista. Tosin kysyin, kun en voinut suihkaista hajuvettä päälleni, kun oli alla Muglerin Alien 😅

Vierailija
16013/19472 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hel..etti, en osaa käyttää näitä lainauksia... ^

Vierailija
16014/19472 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ollut fragranticassa samaa mieltä.

Testailin uudelleen Pradan Paradoxe intensea, ja tämä on aivan kuin Herrera Very Good Girl Glam. Ostin sitä aiemmin mutta möin pian pois, nyt haluttaisi ostaa uudestaan, mutta en tiedä kumman ostan. Kumpi on kestävämpi, siitä lähinnä kyse. Outoa että

No tämähän se, mullakin on pari tuoksua joissa täysin eri nuottilista mutta tuoksu lähes sama. Kyllä ne nuottilistat on suurimmaksi osaksi viitteellisiä. Luovat mielikuvan minkätyyppistä tuoksua asiakas voi odottaa, mutta eivät ole lista kaikista nuoteista, aromakemikaaleista. Parfyymin sisälysluettelo on mielikuvan luomista, ei todellisuutta.

Vierailija
16015/19472 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgin keskustan Stokkalle on tullut Narcison uusi Musc Nude. Jaksaisikohan lähteä testaamaan...?

Vierailija
16016/19472 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuallergikkoja on aika paljon.  Ainakaan vahvat tuoksut, jotka tekevät ympärille metrien hajupilven eivät kyllä ole tätä päivää.  On ajattelematonta lähteä ihmisjoukkoon esim. Teatteriin voimakkaissa hajusteissa.   

Vierailija
16017/19472 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuallergikkoja on aika paljon.  Ainakaan vahvat tuoksut, jotka tekevät ympärille metrien hajupilven eivät kyllä ole tätä päivää.  On ajattelematonta lähteä ihmisjoukkoon esim. Teatteriin voimakkaissa hajusteissa.   

En koskaan laita töihin, teatteriin tai vaikkapa lentokoneeseen mitään tuoksuja vaikka esim. kentältä ostan AINA jonkun paikallisen valmistajan tuoksun matkamuistoksi.

Vierailija
16018/19472 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä onkaan se sinun lempituoksusi? Jonkin sen on oltava, et sinä muuten tätä ketjua lukisi. Kerro reilusti vaan, emme me pure. 

Muutoin voit pysyä poissa. Kiitos. 

Vierailija
16019/19472 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta viikko mennyt tätä vuotta. Anonyymisti voin tunnustaa, että yli 600e.n arvosta on tilattu parfyymeja. Kuulostaa paljolta, ja kai se onkin. Mutta kaikki tilatut on mieleisiä. Ostokset on harkittu tarkkaan. Osa oli hyvässä alessa.

Kiinnostaisi tietää, mitä oli ostoslistalla? Ja myöhemmin vielä, vastasivatko odotuksia.

Joo, kerro! Ei täällä tuomita. ;) 

Vierailija
16020/19472 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joka tykkää ja käyttää vielä ihan originaalia Opiumia, vintage tai nykyisenä versiona? Kumpi versio on käytössä? Entä ketään jonka mielestä nykypäivän Opium olisi parempi kuin vintage jonka perään on kovasti itketty?

Täällä yksi! Opium kuuluu lempituoksuihini. Minulla on alkuperäinen vintage-EDT ja pikkuinen parfyymi. Lisäksi minulla on EDT nykyversiona. Ajattelen niitä oikeastaan ihan eri tuoksuina. Alkuperäinen Opium on niin ytyä tavaraa, että harvemmin tulee laitettua sitä, niin upea kuin se onkin. Käytössä lähinnä talvisin ja syksyisin. Nykyversio on käyttöystävällisempi ja toimii yllättävän hyvin kesällä! Ehkä siksi, että siinä ei ole puuterisuutta kuin esim. Shalimarissa jota en voisi kuvitella käyttäväni kesällä.  

2000-luvun alussa lempituoksuni oli Opium Fleur de Chine. Enää en halua haistella sitä, koska sen tuoksuun liittyy tiettyjä muistikuvia. Sen sijaan toinen ihana Opium-flankkeri on hankinnassa: Poesie de Chine.

En siis sanoisi, että nyky-Opium on parempi sinänsä, mutta ihan hyvä sellaisena kuin se on. N52

p.s. Meitä on täällä ainakin kaksi N52:ta :D