Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19472)

Vierailija
15981/19472 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksutin tänään kaupassa Agent Provocateur - Signature EdP. Huokaus. Voin vaan kuvitella, että miltä tämä on tuoksunut parikymmentä vuotta sitten...

Vierailija
15982/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa eri designertalojen näytesettejä. Eivät yleensä ole kalliita, ja jos ei miellytä, voi myydä vaikka Torissa eteenpäin.

Olen nähnyt noita näytteitä myytävän ja pitänyt sitäkin aika erikoisena. Että joku yrittää rahastaa vielä käytetyillä muutaman millin näytteilläkin? Tulee mieleen entinen pihi miesystäväni, joka vei hotellin saippuapakkauksetkin mukanaan.

Postitse tilaamalla täytyisi ostaa aika paljon näytteitä, että kannattaisi maksaa vielä postimaksukin. Tietysti jos ovat tosi hintavia alkujaan, kuten vaikkapa Rojan näytteet, niin myymisessä voi olla järkeäkin. Mutta tavaratalotuoksujen näytteiden myyminen on kyllä jo vähän säälittävää. Itse olen laittanut näytteitä kaupanpäällisinä yllätykseksi mukaan, kun olen myynyt kokonaisia pulloja. Siis useita yhden pullon matkaan. Tehköön ostaja niillä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15983/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt vielä kokeilemaan Black Opium Over Rediä? 

Black Opium on mielestäni ihan kiva, vaikkakin se on kaikkialla (enkä edelleenkään ymmärrä miksi se on pitänyt nimetä Opiumiksi, vaikka sillä on mielestäni hyvin vähän yhteistä DNA:ta alkuperäisen kanssa).

Mutta tämän uuden flankerin nuotit kirsikkoineen, kahveineen ja vaniljoineen kuulostavat herkullisilta! 

Vierailija
15984/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku joka tykkää ja käyttää vielä ihan originaalia Opiumia, vintage tai nykyisenä versiona? Kumpi versio on käytössä? Entä ketään jonka mielestä nykypäivän Opium olisi parempi kuin vintage jonka perään on kovasti itketty?

Vierailija
15985/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan hamstraamisen tähän - toistaiseksi. Mulla on varmaan 15 parfyymia, mitä en käytä enää. Viime kesänä jo kierrätin ainakin kymmenen.

Löysin yhden, joka on ylitse muiden ja kuin tehty minulle, Issey Miyaken A Drop D'Issey Fraiche. Ihanan kasteinen, persoonallinen..

Nyt pitää rauhoittua nauttimaan niistä, mitä jo omistaa. Niissä on kyllä valinnanvaraa.

Vierailija
15986/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joka tykkää ja käyttää vielä ihan originaalia Opiumia, vintage tai nykyisenä versiona? Kumpi versio on käytössä? Entä ketään jonka mielestä nykypäivän Opium olisi parempi kuin vintage jonka perään on kovasti itketty?

Suosikkitalvituoksujani, samoin kuin siskonsa Cinnabar ja Coco. Minulla on Opiumista muutaman vuoden takainen versio, ei siis vintage. Mielestäni tämä kolmikko tuoksuu kauniisti todella kevyellä kädellä ja suurelle ihoalueelle annosteltuna, siis esim. sekoitettuna suihkuöljyyn + kosteusvoiteeseen + yksi suihkaus sellaisenaan. Jos näiden kanssa hölvää liikaa, tunnelma on tukehduttavan kasari.

Kerrostin taannoin Cocoa ja Cherguita, myöskin kevyellä kädellä ja Chergui päällimmäisenä. Tuli ihan uusi tuoksu, tupakkainen, kumariininen Coco.

Vierailija
15987/19472 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minulla on ilo ja innostus kadonnut tuoksujen suhteen. Olisi kiva tuoksua hyvältä, mutta ihania tuoksuja en ole enää löytänyt. On harmillista.

Pulloja on kotihyllyllä, mutta vanhoihin palaaminen ei koskaan tunnu hyvältä. Se tietty tuoksu oli jonkun ajan ja elämäntilanteen juttu, muttei ole enää kivaa palata sinne, nuuhkaisua enempää.

Vierailija
15988/19472 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rochas -  Tocade. Millainen tuoksu tämä on mielestänne? Fragranticassa surffaillessa alkoi kiinnostaa, ja näyttää olevan edullinenkin. Mietin, uskaltaisiko sokko-ostaa.

Vierailija
15989/19472 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Black opiumia mulla on ja on se aika ihana. Käytän silloin tällöin, en ihan arkena. 

Vierailija
15990/19472 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Black Opiumista, se on mielestäni aina ollut sellainen peruskiva tuoksu. Jostain syystä puolisoni tykkää siitä ihan älyttömästi, vaikka omasta mielestäni tuoksu ei ole mitenkään ihmeellinen, vaikka pehmeä ja miellyttävä onkin. Pitääkin käydä tehtailemassa tuo uusi flanker, kun se ilmestyy kauppoihin.

Vierailija
15991/19472 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Black Opiumista, se on mielestäni aina ollut sellainen peruskiva tuoksu. Jostain syystä puolisoni tykkää siitä ihan älyttömästi, vaikka omasta mielestäni tuoksu ei ole mitenkään ihmeellinen, vaikka pehmeä ja miellyttävä onkin. Pitääkin käydä tehtailemassa tuo uusi flanker, kun se ilmestyy kauppoihin.

Muistin edellisestä, että minulla on pikku näytedekantti Black Opium le parfumista (onko se viimeinen flanker? En tiedä, mutta se nyt on tuossa käsillä). Suihkautin sitä ranteisiini, nyt kun Opiumista on puhe, ja tuon originaali-Opiumin tuoksu on sen vuoksi elävänä mielessä.

Näissä tosiaan näkyy aika, ja sen muutos. Sekä Opium että Black Opium ovat olleet aikansa suosikkeja, ja niissä ehkä tuoksuu mielikuva omana aikanaan halutusta naisesta? Opium on pysäyttävä, karismaattinen, ylenkäytettynä pistävä, pelottava, histrioninenkin. Kertakaikkinen laulujen nainen. Black Opium taas on tosi mukava gourmandi - ambrainen siirappikahvi, ja kukapa ei kahvista pitäisi. Minäkin nuuhkin tätä oikein mielelläni tämän aamupäivän ympäristössäni. Mutta originaali-Opium -naisen perään katsoisin ehkä kiinnostuneempana. Mikähän se tuo on? Onkohan hänellä persoonallisuushäiriö, jolla hän tekisi elämästäni oikein hankalan? Hän ei tunnu lainkaan piittaavan siitä, että kärventää nenäkarvani!

Miksiköhän naiset ovat nykyään mieluummin miellyttämishakuisia ja sokerintuoksuisia kuin _vaarallisia_? Vai ovatko?

Vierailija
15992/19472 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rochas -  Tocade. Millainen tuoksu tämä on mielestänne? Fragranticassa surffaillessa alkoi kiinnostaa, ja näyttää olevan edullinenkin. Mietin, uskaltaisiko sokko-ostaa.

Aiempaa versiota on kovasti kehuttu, mutta sitä en ole koskaan päässyt haistamaan. Nykyinen minulla on ollut ja yritin käyttää ja tykätä, mutta ei. Tuoksussa on jotain vastenmielistä minulle. Se oli vielä vastenmielisempi kuin Hypnose, jonka sain aikoinaan lahjaksi. Ei mielestäni sokko-ostettava. Riippuu toki siitä, millaisista tuoksuista yleensä pidät. Kerro, niin osataan arvioida paremmin.

Vierailija
15993/19472 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viikko mennyt tätä vuotta. Anonyymisti voin tunnustaa, että yli 600e.n arvosta on tilattu parfyymeja. Kuulostaa paljolta, ja kai se onkin. Mutta kaikki tilatut on mieleisiä. Ostokset on harkittu tarkkaan. Osa oli hyvässä alessa.

Vierailija
15994/19472 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi Juliette-setin suosikki, Magnolia Bliss. Tätä ostan ison pullon. (Ja ehkä sitä I'm not a perfumea)

Vierailija
15995/19472 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Käytän edelleen originaalia melko usein. Se toimii mielestäni hyvin erityisesti talviajan iltatuoksuna, mutta viime kesänä huomasin, että  helle, sekä Opiumin patsuli ja suitsuke olivat aika viettelevä yhdistelmä. :D

Uusi versio ei ole mielestäni ihan yhtä täyteläinen kuin vanha, mutta kuitenkin niin samanlainen, että aion pysyä käyttäjänä. Se, että uusi on vanhaa kevyempi, toimii ainakin itselläni hyvin. Vanhaa sai annostella todella kevyellä kädellä. 

Vierailija
15996/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suuri fani. Mulla vuoden 2013 mustakorkkinen versio, ja se uusin on  lähellä. Tämä on mun "gourmand" jos ruusuliköörimäinen tuoksu mielletään gourmandiksi. Myös vanilja tuntuu selvästi. Tuoksun seetri tuo senverran metallisuutta makeutta leikkaamaan että ei ole liian makea. Tuoksu ei ole moderni muttei ihan mennyttä aikaakaan. Sanoisin että Very Good Girl (kiiltävä punainen ) oisi vähän vastaava täysin moderni tuoksu. Mulla on molemmat, tykkään molemmista, mutta Tocadesta enemmän koska siinä on se särmä, mitä täysin makeissa pyöreissä  tuoksupilvissä ei ole (kuten Very Good Girl). Uusimman Tocaden särmästä en osaa sanoa onko sitä.

Vierailija
15997/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt noita näytteitä myytävän ja pitänyt sitäkin aika erikoisena. Että joku yrittää rahastaa vielä käytetyillä muutaman millin näytteilläkin? Tulee mieleen entinen pihi miesystäväni, joka vei hotellin saippuapakkauksetkin mukanaan.

Minusta on aivan upeaa, että voin ostaa itselleni pieniä näytteitä gourmand -tuoksuista. Minulla oli kerran ns. signature-tuoksu, jonka valmistus valitettavasti lopetettiin jo vuosia sitten - ja uuden etsintä on edelleen käynnissä. Mikäs sen ihanampaa, kuin testata kalliita, upeita, hyvälaatuisia tuoksuja näytteiden muodossa. Ehkä vielä joskus löydän sen omani. 

Vierailija
15998/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta viikko mennyt tätä vuotta. Anonyymisti voin tunnustaa, että yli 600e.n arvosta on tilattu parfyymeja. Kuulostaa paljolta, ja kai se onkin. Mutta kaikki tilatut on mieleisiä. Ostokset on harkittu tarkkaan. Osa oli hyvässä alessa.

Kiinnostaisi tietää, mitä oli ostoslistalla? Ja myöhemmin vielä, vastasivatko odotuksia.

Vierailija
15999/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aivan upeaa, että voin ostaa itselleni pieniä näytteitä gourmand -tuoksuista. Minulla oli kerran ns. signature-tuoksu, jonka valmistus valitettavasti lopetettiin jo vuosia sitten - ja uuden etsintä on edelleen käynnissä. Mikäs sen ihanampaa, kuin testata kalliita, upeita, hyvälaatuisia tuoksuja näytteiden muodossa. Ehkä vielä joskus löydän sen omani. 

Noista näytteistä tulikin muuten mieleen, että enpä ole aikoihin näytteitä tavarataloista tai muista tuoksumyymälöistä saanut, paitsi miesten tuoksuista! Kunhan ei nuo netissä myytävät näytteet olisi ainakaan kenenkään työntekijän työpaikaltaan ilmaiseksi ottamia, niin sen kun. Vielä joskus 20 vuotta sitten aina sai Sokokselta ja Stockmannilta automaattisesti tuoksunäytteen mukaan, jos jotain kosmetiikka- & tuoksuosastolta osti.

Miesten tuoksuista saa naisena näytteitä helpommin. Olen tuoksutellut miesten hyllyllä ja myyjä on tullut kysymään, voiko auttaa. Kun olen kertonut, että etsin miehelleni/pojalleni tuoksua, niin suorastaan kaadetaan laatikosta käsilaukkuun kasa näytteitä, että varmasti löytyy miehelle mieluisa ja sopiva.

Ehkä nykyäänkin miehiä vielä palvellaan innokkaammin ja edullisemmin, sellaista olen havainnut aina kun miehen kanssa liikun tai miehen puolesta asioin...

Vierailija
16000/19472 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa taas kerran päättänyt etten osta mitään uutta, kun kokoelma on jo suurehko ja ihan täydellisiä tuoksujakin on löytynyt monen monta. Mutta - kuinkas sitä leopardi pilkuistaan pääsisi, heh? Tuleva kesä alkaa jo siintää mielessä ja sen myötä herää kaipaus joihinkin uusiin tuoksututtavuuksiin. No rahallisesti en paljoa onneksi törsäillyt, kun sorruin Notinon itse koottuun näyteboksiin ja yhteen Al Haramainin halpaan pikkupulloon (minulla on ennentään yksi tuon merkin tuoksu ja se oli todella positiivinen yllätys kun tuoksuu niin laadukkalta hintaansa nähden). Ai että, kyllä se vaan on niin mahtava fiilis odottaa pakettia ja sitten päästä testailemaan! 🤩😊