Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19454)

Vierailija
15961/19454 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaus ja sade vaihtui lumisateeseen, Nuxe Floral vaihtui No.5 L'Eau kevyisiin aldehydeihin.

Vierailija
15962/19454 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInulta Floraikusta tietävältä kysyn miten Floraikun keveys verrattuna Hermessence ja Un Jardin -tuoksujen keveyteen? Eli oikeastaan, miten Alienor Massenetin tyyli eroaisi Jean-Claude Ellenan tyylistä? Hermekselle tehdyt Ellenan tuoksut viehättivät vuosia, mutta nykyisin haistan niissä liikaa aromakemikaaleja, iso e super yms. on alkaneet todella korostua omaan nenuun ja haluaisin aivan toisentyyppistä keveyttä. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15963/19454 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pistävä aine tuossa Delina-tuoksussa on joka tulee päin näköä ja ottaa henkeen ja silmiin? Taitaa olla jokin mikä allergisoi.

Luulin sitä puuteriseksi kukkaistuoksuksi mutta on väkevä ja tuntuu siltä että vie hapet huoneesta!

En ole pitkään aikaan saanut tuollaista kohtausta että yskittää vaan ja silmät vuotaa kun haistelen ranteita! Sain näytteen.

Minulle tulee semmoinen pippurimyllyn tyylinen henkäys naamaan.

Sen jälkeen tuoksu muuttuu miesmäiselle Afrikan suitsukkeelle.

Miten jotkut saa tuosta raparperia ja ruusua? Minulla pelkkää pippuria ja suitsuketta!

Tuo on niin totta, tuoksu muuntautuu eri ihmisillä;

Lancomen Midnight Rose EdP 30 ml noin 50€..litrahinta noin 1500€ muodostaa juuri sopivan ei liioitellun rosecoctailin tuoksun; ellet laita liikaa juuri sopiva.Vaimo piti kovasti.Toki, valtaosa tuoksuista muodostuu jokaiselle aavistuksen erilaisena sinun oman ominaishajun sekoittuessa parfyymiin, mutta tämä luo aina varman tuoksun-sopivasti käytettynä ei liioiteltu mutta silti tunnistettava tuoksu

Vierailija
15964/19454 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInulta Floraikusta tietävältä kysyn miten Floraikun keveys verrattuna Hermessence ja Un Jardin -tuoksujen keveyteen? Eli oikeastaan, miten Alienor Massenetin tyyli eroaisi Jean-Claude Ellenan tyylistä? Hermekselle tehdyt Ellenan tuoksut viehättivät vuosia, mutta nykyisin haistan niissä liikaa aromakemikaaleja, iso e super yms. on alkaneet todella korostua omaan nenuun ja haluaisin aivan toisentyyppistä keveyttä. N52

Hermessence on vieras, joten siitä en osaa sanoa. Un Jardin-tuoksuissa minun nenäni haistaa lähinnä yrttejä, ja Floraikun tuoksuissa ei ole yrttisyyttä lainkaan. Un Jardin-hajuvedet ovat sellaisia mistä en oikein pääse kärryille. En juurikaan haista niitä ihollani, mutta ne löyhähtelevät nenääni välillä jostakin, ja minun ihollani löyhähdys on aina jollakin tavalla kuiva ja jotenkin erikoinen. Ne eivät siis minun ihollani toimi lainkaan. Siinä mielessä siis hankala verrata. Minun nenääni kyse on aivan erilaisista tuoksuista. Suosittelen tilaamaan Floraikulta näytteitä. Näytesetti on hyvä, siellä tulee monenlaista, mutta jos pitäisi nimetä muutama kevyempi tuoksu, Engimatic Flowers olisi ilman muuta Floraikulta oikea sarja. Sieltä Cricket Song, Young at Heart, ja First Dream of the Year ainakin menevät näihin kevyisiin. 

Vierailija
15965/19454 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marfa on ollut positiivinen kokemus hajuvetenä, vaikka pahoinvointia koinkin. En vieläkään tiedä mistä pahoinvointi johtui, mutta se jatkui pitkälle päivään. En siis pystynyt ihan hirveästi seuraamaan tuoksun kehittymistä, mutta lopputuoksu oli erittäin positiivinen yllätys. Kuten aiemmin sanoin, hajuvesi muistuttaa Alienia. Minun ihollani vanilja ja muut pohjatuoksut yleensä tulevat voimakkaasti esiin, ja ne jäävät iholle lopputuoksuksi. Vaan ei Marfassa. Marfan lopputuoksussa ei ollut juurikaan vaniljaa, se lähinnä pehmentää kukkanuottien sekoitusta. Olen jotenkin hirveän onnellinen että löysin hajuveden jossa pohjatuoksuna ihollani on jotain kukkaista.

Vierailija
15966/19454 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nukkumaan mennessä Marfa oli vihdoin kadonnut, ja suihkautin viimeiseksi iholleni Lalibelaa. Tämä on miellyttävä kukkaistuoksu, mutta en kauheasti enempää pysty sanomaan, koska nukahdin ja aamulla tuoksu oli kadonnut kokonaan. Nyt jo osaan sanoa, että ei minun tyyliseni hajuvesi, mutta varsin miellyttävä joka tapauksessa. Helppo.

Aamulla iholleni pääsi Irish Leather. Tämä on hyvin, hyvin samanlainen kuin Between Two Trees, vaikka yhteisiä nuotteja on vain mate. BTT:n greippi tuonee samanlaista pistävyyttä tuoksuun, kuin tässä kataja. Näitä kahta pitäisi haistella rinnan, jotta eroja pystyisi tarkemmin analysoimaan. Näin eri päivinä haisteltuina en osaa sanoa tarkemmin, kuin että BTT:ssa on jotain.. mystisempää, lempeämpää kuin tässä. Toki vuodenaika voi vaikuttaa myös, BTT on kovempi ja yksinkertaisempi näin kylmällä, lempeys ja mystiikka tulee paremmin esiin lämpimällä säällä. Ehkäpä myös Irish Leather näyttää itsestään toisenlaisen puolen kesällä.

Vielä on kaksi näytettä jäljellä, African Leather ja Iberian Leather. Jälkimmäistä hieman jännitän, se oli saanut hyvin polarisoituneita arvosteluja Fragranticassa. Sitä verrattiin Zoologistin T-Rexiin massiivisena tuoksuna. Joidenkin mielestä upea hajuvesi, toisten mielestä suunnilleen hirveintä mitä ovat ikinä haistaneet. Sitä kokeilen vasta kun olen selvittänyt johtuiko eilinen pahoinvointi oikeasti hajuvedestä, vai jostakin muusta. Ja jos se oli jokin muu, varmistan että se on varmasti mennyt ohi eikä pompsahda esiin yhtäkkiä jonkin tuoksun vaikutuksesta.

Vierailija
15967/19454 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän Floraiku-Hermes vertailu kommentista. Todella houkuttaa tilata näytteet. N53

Vierailija
15968/19454 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenvuodenaattona vanhanmaailman henkäyksiä. Se on No.5.

Vierailija
15969/19454 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iberian leather. Tämä on viimeinen taas hetkeen, lupaan sen. Iberian leather ei ole mielestäni mikään hirvein haju ikinä, ei siellä päinkään. Ei tämä ole mitenkään paha haju, mutta vahva kyllä. Maskuliinisen puolella ollaan helposti, mutta mitään nuotteja en varsinaisesti tästä erota, ne löytää jokainen fragranticasta. Ainoa mitä nyt osaan sanoa on se, että tämä on todellinen beast mode. Puolikas suihkaus ja vielä viiden tunnin kuluttua puolisoni pysyy pienen etäisyyden päässä, koska tuoksu on edelleen liian tymäkkä että lähellä pystyisi olemaan.

Mielenkiintoista on se, että olen aivan varma että minulla on tämä sama tuoksu jo. Näinhän ei oikeasti ole, nämä näytteet ovat ensimmäiset Memo Parisilta, mutta jokin hajuvesi tuolla näytekokoelmassa on lähes identtinen tämän kanssa, myös vahvuudelta. Epäilen jotakin Sorcinellia, koska ei minulla oikein muita ole jotka olisivat lähellekään tätä vahvuutta.

Vierailija
15970/19454 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iberian leather. Tämä on viimeinen taas hetkeen, lupaan sen. Iberian leather ei ole mielestäni mikään hirvein haju ikinä, ei siellä päinkään. Ei tämä ole mitenkään paha haju, mutta vahva kyllä. Maskuliinisen puolella ollaan helposti, mutta mitään nuotteja en varsinaisesti tästä erota, ne löytää jokainen fragranticasta. Ainoa mitä nyt osaan sanoa on se, että tämä on todellinen beast mode. Puolikas suihkaus ja vielä viiden tunnin kuluttua puolisoni pysyy pienen etäisyyden päässä, koska tuoksu on edelleen liian tymäkkä että lähellä pystyisi olemaan.

Mielenkiintoista on se, että olen aivan varma että minulla on tämä sama tuoksu jo. Näinhän ei oikeasti ole, nämä näytteet ovat ensimmäiset Memo Parisilta, mutta jokin hajuvesi tuolla näytekokoelmassa on lähes identtinen tämän kanssa, myös vahvuudelta. Epäilen jotakin Sorcinellia, koska ei minulla oikein muita ole jotka olisivat lähellekään tätä vahvuutta.

Miten sanoisit "beast moden" suomeksi?

Vierailija
15971/19454 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan vähän vanhempaa porukkaa joka ei kyseisiä videoita katso, mutta jospa joku oneli YouTubesta katsoin amerikkalaisen tubettajan Chloe Yazmeanin videoita. Hän on 20-vuotias tuoksufriikki, omistaa varmaan satoja tuoksuja. Videoillaan hän laittaa minusta järkyttävän määrän hajuvettä, suihkuttaa vaatteisiin niin että jää kosteita jälkiä. Kertoo että saa usein kehuja siitä miltä tuoksuu. Onko mahdollista että Amerikassa hajuvedet on jotenkin lantrattua koska tuntuu että tuolla määrällä haisisi metrien päähän aivan järkyttävästi.

Muistan vieläkin 90päivää Darcyn hajuveden suihkuttelun autossa ennen deittejä, henki salpautuu sitä ajatellessa. Todellakin KAIKKI jutut täällä hajustetaan, roskapusseista vessapaperihylsyihin. 

Joo se Darcey suihkutteli väkevistä väkevintä Angel eau de parfumia ja vähintään puoli pullollista 125 ml kokoisesta pullosta Lontoon Heathrowin lentokentän vessassa h a a r o v ä l i ä än myöten (!!!!) ennen kuin meni ulos terminaalista tapaamaan sitä brittiä Tomia, ja aiemmissa jaksoissa New Yorkissa suihkutti taksin takapenkillä puoli pulloa samaa Angelia kun meni tapaamaan hollantilaista Jesseä! Taksikuski parka joutu varmaan teholle myrkytyksen takia?! Ja miettikää ne allegiset ja astmaatikot jotka meni samaan tuloterminaalin vessaan sen Darceyn jälkeen! :-o

Vierailija
15972/19454 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan vähän vanhempaa porukkaa joka ei kyseisiä videoita katso, mutta jospa joku oneli YouTubesta katsoin amerikkalaisen tubettajan Chloe Yazmeanin videoita. Hän on 20-vuotias tuoksufriikki, omistaa varmaan satoja tuoksuja. Videoillaan hän laittaa minusta järkyttävän määrän hajuvettä, suihkuttaa vaatteisiin niin että jää kosteita jälkiä. Kertoo että saa usein kehuja siitä miltä tuoksuu. Onko mahdollista että Amerikassa hajuvedet on jotenkin lantrattua koska tuntuu että tuolla määrällä haisisi metrien päähän aivan järkyttävästi.

Muistan vieläkin 90päivää Darcyn hajuveden suihkuttelun autossa ennen deittejä, henki salpautuu sitä ajatellessa. Todellakin KAIKKI jutut täällä hajustetaan, roskapusseista vessapaperihylsyihin. 

Joo se Darcey suihkutteli väkevist

Pitipä katsoa Youtubesta tuo lentokenttä pätkä, että oliko yhtä pysäyttävä tilanne, kuin mitä koin kerran livenä. Ja olihan se :D Oltiin työmatkalla ja illalla lähdössä paikalliseen yökerhoon. Menin työkaverin huoneeseen odottamaan häntä ja hän todellakin suihki tuohon tapaan hajuvettä päällensä. Menin aivan mykäksi ja tuijotin tuota toimitusta silmät pyöreänä. Välillä luulin, että hänellä on joku kohtaus meneillään, tai onko pullossa jotain muuta nestettä. Mutta hajuvettä se oli ja vielä parfyymia. Hän oli aivan märkä sen jälkeen :D Sen jälkeen ymmärsin, miksi on olemassa 200 ml parfyymipulloja :D Itse laitan yhdet suihkaukset ranteisiin ja ehkä yhden paitaan. 

Vierailija
15973/19454 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuihan se kevyillä tuoksuilla korkealla surffailu sentään vihdoinkin. Eilen vielä mentiin linjalla No.5 L'Eau, Nuxe Floral, Eau VItaminee, Rosa Pop, The Fantasie, Hermes Vanille Galant. Tänään suosikki"cheapie" pakkaspäiviin Christina Aguilera Definition pääsi pimennosta päivänvaloon. Mmmm... Heliotrooppia ja vaniljaa...

Vierailija
15974/19454 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitipä katsoa Youtubesta tuo lentokenttä pätkä, että oliko yhtä pysäyttävä tilanne, kuin mitä koin kerran livenä. Ja olihan se :D Oltiin työmatkalla ja illalla lähdössä paikalliseen yökerhoon. Menin työkaverin huoneeseen odottamaan häntä ja hän todellakin suihki tuohon tapaan hajuvettä päällensä. Menin aivan mykäksi ja tuijotin tuota toimitusta silmät pyöreänä. Välillä luulin, että hänellä on joku kohtaus meneillään, tai onko pullossa jotain muuta nestettä. Mutta hajuvettä se oli ja vielä parfyymia. Hän oli aivan märkä sen jälkeen :D Sen jälkeen ymmärsin, miksi on olemassa 200 ml parfyymipulloja :D Itse laitan yhdet suihkaukset ranteisiin ja ehkä yhden paitaan. 

Yritän nyt saada lainattua oikeaa viestiä, jännä nähdä miten käy kun komentoja ei ole näkyvissä kuten ennen.

Jaa, ja minä kun olen pitänyt itseäni hirveänä ihmisenä kaikkien hajusteallergikkojen näkökulmasta, kun suihkaisen joka päivä itseeni eau de toilettea, rintakehään yksi suihkaus vaatteiden alle tunteja ennen asunnosta poistumista.

Ilmeisesti en sitten ole ollut kuitenkaan kauhea tuoksupommi, mitä olen pelännyt. Väistämättähän itse tottuu tuoksuunsa, eikä välttämättä haista sitä yhtä selvästi kuin muut.

Vierailija
15975/19454 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sanoisit "beast moden" suomeksi?

Enpä jaksa edes miettiä. Olen kyllä suomalainen mutta viimeiset 20 vuotta käyttänyt päivittäisessä elämässä lähes pelkästään englantia, vain puolisoni kanssa puhun suomea. Suomenkieliset ilmaisut ovat useinkin hukassa. Pahoittelut siitä, jos kovasti ahdistaa enkkuilmaisut. 

Vierailija
15976/19454 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rochas Tocade, ensimmäistä kertaa tänä talvena. Kestosuosikki talveen. Ruusulikööriä, iiristä, sen verran seetriä että pieni metallisuus taittaa suurimman makeuden. Vuoden 2013 versio.

Vierailija
15977/19454 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään muulla täysi innon lopahtaminen hajuvesiä kohtaan? Oon jopa myynyt pois koko kokoelmani tänä talvena jättäen jäljelle vaan yhden, Coco Mademoisellen. Viimeisimmän torikaupan yhteydessä ostaja nimesi koko joukon omistamiaan kalliita hajuvesiä ja itellä vaan vahvistui se ahdistuksen tunne hajuvesien hamstraamisesta ja sokko-ostoksista. Varsinkin hajuvesivaikuttajien jättikokoelmat inhottavat. Lisäksi aina hajuvettä käyttäessä Suomessa pieni pelko siitä, että aiheuttaa muille epämukavan olon. Itse en oo hajusteherkkä, mutta 90% kerroista kun haistan jonkun toisen hajuveden ajattelen, että onpa liian voimakas, äklömakea tai tunkkanen... 

Muita *entisiä* parfyymifaneja?

Vierailija
15978/19454 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla täysi innon lopahtaminen hajuvesiä kohtaan? Oon jopa myynyt pois koko kokoelmani tänä talvena jättäen jäljelle vaan yhden, Coco Mademoisellen. Viimeisimmän torikaupan yhteydessä ostaja nimesi koko joukon omistamiaan kalliita hajuvesiä ja itellä vaan vahvistui se ahdistuksen tunne hajuvesien hamstraamisesta ja sokko-ostoksista. Varsinkin hajuvesivaikuttajien jättikokoelmat inhottavat. Lisäksi aina hajuvettä käyttäessä Suomessa pieni pelko siitä, että aiheuttaa muille epämukavan olon. Itse en oo hajusteherkkä, mutta 90% kerroista kun haistan jonkun toisen hajuveden ajattelen, että onpa liian voimakas, äklömakea tai tunkkanen... 

Muita *entisiä* parfyymifaneja?

Suurin himo ostaa tuotteita on kadonnut, mutta into ei ole lopahtanut täysin. Olen vain muuttunut entistä valikoivammaksi. Olen myynyt pois valtaosan designer-tuoksuistani, mutta en kaikkia niitäkään. Tiedän, että lopahtaminen on aina tilapäistä. Olen nuoruuteni innostuksen laantumista katunut katkerasti, sillä menetin siinä elämäni tärkeimmät tuoksut.

Kehityksen tarkoitus onkin jalostua, eli lopulta täytyy jättää vain ne itselle arvokkaimmat tuoksut. On ihan ok, että kiertoon lähtee edullisesti tuoksuja, että muutkin pääsevät kokeilemaan niitä. Ja nimenomaan edullisesti, en käsitä joitain Tori-hintoja. Avatusta pyydetään enemmän kuin samasta tuoksusta uutena verkkokaupassa. Myös lentokentillä myydään halvemmalla kuin jotkut Torissa käytettyjä tuoksujaan. Lopetetuissa ja vintageissa kunnon hinnan ymmärrän, muuten en.

Vierailija
15979/19454 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrausintoa ei ole enää, ja olen hyväksynyt että "sitä yhtä täydellistä" ei toisaalta myöskään löydy. Käytän ilolla näitä mitä jo on. Riittää vuosiksi. Toki joskus varmasti löytyy jotain uutta, esim. se vanijatuoksu joka puuttuu kun sopivaa ei vain ole tullut vastaan. N53

Vierailija
15980/19454 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa eri designertalojen näytesettejä. Eivät yleensä ole kalliita, ja jos ei miellytä, voi myydä vaikka Torissa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi