Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19472)
Minä pidän Opiumista myös, vaikka tällä hetkellä minulla ei olekaan omaa pulloa siitä. Nautin näistä voimatuoksuista yksikseni. Tämän illan tuoksua en ole vielä valinnut, mutta juuri jotain Opiumin tapaista tekisi mieli. Minulla ei vain ole mitään samantapaista. J'ai Oséssa olisi savuisuutta, mutta se ei ole yhtä täyteläisen mausteinen ja kukkainen kuin Opium. Reminiscencen Patchouli on yhtä upea iholla kuin Angel edp, vaikkakaan ei samanlainen. Täydellinen lohtutuoksu. Ja sitten olisi vielä YSL:n Nu, joka on mausteinen.
Sotd Very Good Girl. Makea puuteripilvi. Lämpimät synteettiset tuoksut suojaa kylmää, koleaa ja kosteata vastaan kuin elmukelmukerros. suosittelen! N53
Luotan edelleen vanhoihin merkkeihini; Aramis ja Boucheron! t. Jousimies
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Guerlain, Prada ja Bottega Veneta, omat valintani. En voi sietää nykyisiä kaupoissa olevia tuoksuja jotka tuoksuvat kaikki samalle, esanssiselle vaniljalle, eihän niitä edes erota toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Guerlain, Prada ja Bottega Veneta, omat valintani. En voi sietää nykyisiä kaupoissa olevia tuoksuja jotka tuoksuvat kaikki samalle, esanssiselle vaniljalle, eihän niitä edes erota toisistaan.
Näinpä. Ja sitten niistä tehdään yhä uusia yhä tuhdimpia essence ja intense versioita. Mutta on se "vika" täällä omassakin nenässä. Itsekin nuorempana halusin vahvoja syviä mystisiä tuoksuja, nyt yhä kevyempää ja vivahteikkaampaa. Kohta pirskotan järvivettä päälleni jos näin jatkuu!
Mä laitan siinä tapauksessa merivettä. Tykkään suolaisista tuoksuista. Suren vieläkin lopetettua Bvlgari Aqva Divinaa.
Kylmän ja lumisen pakkaspäivän tuoksu Narciso Rodriguezin Narciso Poudree. Tämä tuoksuu siltä miltä beige kashmir- tai angoraneule näyttää ja tuntuu.
Sotd Olympea Legend. Vaniljaöverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös noita kolmea. Mitä Bottegaa sinulla on? Minä käytän sekä naisten Bottega Venetaa (sitä perus, ei Knot tms.) ja pour Hommea. Molemmat upeita tuoksuja, ja ainakin tuo naisten Bottega taitaa olla jo lopetettu, mutta sitä saa vielä verkkokaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan hamstraamisen tähän - toistaiseksi. Mulla on varmaan 15 parfyymia, mitä en käytä enää. Viime kesänä jo kierrätin ainakin kymmenen.
Löysin yhden, joka on ylitse muiden ja kuin tehty minulle, Issey Miyaken A Drop D'Issey Fraiche. Ihanan kasteinen, persoonallinen..
Nyt pitää rauhoittua nauttimaan niistä, mitä jo omistaa. Niissä on kyllä valinnanvaraa.
Olisin varmaan ostanut jo useitakin Drop-sarjasta mutta tuo pullon muoto on ongelma. En vaan pysty käyttämään pulloa mistä ei saa kunnolla otetta ja joka ei ole pystymallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kylmän ja lumisen pakkaspäivän tuoksu Narciso Rodriguezin Narciso Poudree. Tämä tuoksuu siltä miltä beige kashmir- tai angoraneule näyttää ja tuntuu.
Mullakin oli Poudreeta eilen ja tuo oli kyllä hyvin kuvailtu. Mutta vaikka tykkäänkin tuoksusta niin siinä on jotain, mikä saa olon tuntumaan jotenkin epämukavalta. Se ei tunnu omalta vaan on kuin tuntisi jonkun toisen, vieraan ihmisen tuoksun omalla ihollaan. Aika jännä tunne, eipä ole ikinä mikään muu tuoksu vaikuttanut vastaavalla tavalla.
Pakkaset saa viihtymään Very Good Girlissä, sarjan ainoa josta pidän. Tätä on verrattu mm. Delinaan, onko kokemusta?
Aikanaan sain paljon kehuja Madame Rochas tuoksusta.Onko kenellälään kokemusta Lancomen Tresor in love tuoksusta,ajattelin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan sain paljon kehuja Madame Rochas tuoksusta.Onko kenellälään kokemusta Lancomen Tresor in love tuoksusta,ajattelin ostaa.
Oo, Madame Rochas oli niin tyylikäs ja klassinen. Vieläkö tämä on markkinoilla. Pitääpä tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös noita kolmea. Mitä Bottegaa sinulla on? Minä käytän sekä naisten Bottega Venetaa (sitä perus, ei Knot tms.) ja pour Hommea. Molemmat upeita tuoksuja, ja ainakin tuo naisten Bottega taitaa olla jo lopetettu, mutta sitä saa vielä verkkokaupoista.
Minulla on ihan tuo Bottega Veneta, luojalle kiitos, että ymmärsin ostaa back up-pullon + body lotionin vielä kun sitä sai. Knot ei oikein inspannut, en tiedä miksi. Pradalta suosikkini on Infusion d'Iris, Candy Kiss on harmikseni huonosti saatavissa (lopetettu?). Guerlainin tuoksuja on muutama, Champs-Elysées on lopuillaan (ihana kesä- ja korkokenkätuoksu), Rosa Pop (mainio talvi- ja kevättuoksu, satunnaisesti Aqua Allegoria Grosellina myös käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan tuo Bottega Veneta, luojalle kiitos, että ymmärsin ostaa back up-pullon + body lotionin vielä kun sitä sai. Knot ei oikein inspannut, en tiedä miksi. Pradalta suosikkini on Infusion d'Iris, Candy Kiss on harmikseni huonosti saatavissa (lopetettu?). Guerlainin tuoksuja on muutama, Champs-Elysées on lopuillaan (ihana kesä- ja korkokenkätuoksu), Rosa Pop (mainio talvi- ja kevättuoksu, satunnaisesti Aqua Allegoria Grosellina myös käytössä.
Minunkin suosikkini Pradalta on Infusion d'Iris. Ja myös Champs-Elysées löytyy nykyversiona, edt. Sitä en ole juuri nyt käyttänyt vaikka pitkään himoitsin ja lopulta hankin. Varmaan tulee enemmän käyttöön kesällä. Kestosuosikkini on Mitsouko, ja joskus aivan tietyssä tunnetilassa on pakko laittaa Après L'Ondéeta (nyky-edt tämäkin). Vol de Nuitin möin pois, mitä kadun.
Osittain odotan jo kevättä ja kesää, kepeyttä tai jopa kevytmielistä oloa, vaikka pidän suuresti talvituoksuistani.
Onko kellään kokemusta Dieselin Loverdose-tuoksuista?
Eräs kaveri tarjosi minulle vähän käytettyjä Loverdose Red Kiss ja Loverdose Tattoo-pulloja. Niitä on asianmukaisesti säilytetty omissa pahvipakkauksissaan lipastonlaatikossa. Kaveri asuu sen verran kaukana, etten pääse niitä heti tuoksuttelemaan, mutta sanoi säästävänsä ne minulle, jos haluan ne ottaa.
Red Kissia muistan tuoksutelleeni joskus vuosia sitten, ja se oli muistaakseni makea ja vähän kaakaoinen. Muistaakseni tavallaan samassa kategoriassa Opium-flankereiden kanssa.
Tattoota en ole koskaan kokeillut, mutta Fragrantica sanoo sen olevan vaniljainen ja 'lactonic', mikä kuulostaa ihanalta.
Kannattaako siis pyytää kaveria odottamaan, vaiko sanoa kiitos, mutta jätän väliin?
Ostin hiljakkoin vintage-Parisin. Minulla oli vuonna 1990 nuorena tyttönä YSL:n Paris, joka oli hirviö jo edt:nä. Edp tuli mahdollisesti myöhemmin, ja ainakin nykyään on hieman erilainen. Edt on se alkuperäistä enemmän muistuttava.
No. Kävin saunassa, kosteutin itseni ja hetken mielijohteesta suihkautin yhden kerran Parisia. Ja palasin arkipuuhiini se kummempia ajattelematta.
Jotain ihmeellistä tapahtui yhtä äkkiä. Haistoin jotain, mitä en ole ennemmin ymmärtänyt. En ole aiemmin erottanut näin selvästi eri nuotteja, sävyjä, metamorfoosia. Tässä on ihmeellinen pehmeys, nuoruus ja avoimuus. Vaikea selittää sortumatta patetiaan. Mutta sen tiedän nyt, että joka morkkaa Parisia, ei tiedä mistä puhuu - koska ei ole kokenut tätä hetkeä. Grojsman on noita.
Tuoksuni on tänään halpa löytöni Sellpystä - Gabriela Sabatinin Bolero. Tämän valmistus lie ajat sitten lopetettu.
Se on miellyttävä ja varsin unohdettava makea kukkais-hedelmäinen tuoksu ysäriltä. Ehkä tosin kesällä parempi.
Huvitti, kun puoliso kommentoi tuoksua spontaanisti hyväksi. Hän ei yleensä koskaan kehu tuoksujani...tosin hänen nenänsä ei taida olla kovin jalostunutkaan.
Ja ainakin yksi N53, olen se joka kyseli onko vielä alkuperäisen Opiumin käyttäjiä :)
Kiitos kommenteista. Samaa mieltä, Opium sopii pikkuannoksena hyvin kesälläkin. Tuli himo hankkia tämä pitkästä aikaa ja aion kokeilla nykyversiota ennakkoluulottomasti. N53