Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä palstan nais- ja miesväki on Givenchyn Organzasta? Onko kokemusta?
Minun ihollani Organza muuttuu hyvin nopeasti pistäväksi. Olisikohan amber, joka ei sovi ihoni kanssa yhteen. Tuoksulapulla ja muiden iholla mielestäni oikein hyvä, lämmin tuoksu, ehkä vähän jopa raskas, mutta hyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet?
Memo Paris Tamarindo. Lämmin ja eksoottinen. Tuoksun on luonut Sophie Labbe. Hinta voi tosin hiukan kirpaista.
Vierailija kirjoitti:
Testissä kehuttu Aerinin Lilac Path. Kylmä kukkaistuoksu, enemmän kieloinen tai yleisvalkokukkainen kuin syreeninen, koska tästä puuttuu syreenin kermaisuus. Ulottuvuus on aika hyvä.
Kyllä minä haistan siinä nimenomaan syreenin, aidon liilan syreenin, siis aivan toisenlaisen kuin Issey Miyaken A Drop d'Isseyssä, jossa syreeni tuoksuu voimakkaan synteettisenä. Aerin Lauder on itse kertonut, että hän ja hänen tuoksunenänsä olivat kehittelemässä aitoa kielotuoksua, mutta eivät onnistuneet, koska aitoa kieloa on lähes mahdotonta laboratoriossa saada aikaan. Muunsivat sitten reseptiä hiukan ja Lilac Path syntyi.
Osaisiko joku sanoa, onko kyse yhdestä ja samasta tuoksusta, kun Kicksissä myydään Paco Rabannen Olympéa Solar EdP Intense -tuoksua ja Sokoksella Paco Rabanne Olympèa Solar EdP -tuoksua. En oikein löytänyt vastausta googlella. Fragranticasta ei löytynyt ensimmäisenä mainittua.
Eilen Fragrantican sivuja selaillessa vastaan tuli kovasti ylistetty Persian Garden (Kuumba Made) Kyseessä siis parfyymiöljy, jonka pitäisi muistuttaa Glossierin You:ta. En löytänyt myyjää EU:n alueelta ja tilasin pienen pullon briteistä. Ei ollut kovin hintava mutta postikulut tuplasivat kustannukset. Onko muilla kokemusta tästä tuoksusta?
Myös Nemat Internationalin Amber Fragrance Oil kiinnostaisi mutta tilaus valtameren takaa ei innostanut kun postikuluiksi ilmoitettiin 39,90$.
Nämä molemmat ovat sellaisia tuoksuja, joita on vaikea pukea sanoiksi ja kuuluvat sellaiselle luonnostaan ihanalta tuoksuvalle ihmiselle. Niin ainakin arvioista lueskelin. Kertokaa mikä tuoksu teidän mielestä voisi sopia tähän kategoriaan. Itse mainitsisin esim Clean Reserven Skin ja Radiant Nectar. Saman firman Sparkling Sugar kiinnostaisi käydä testaamassa myös.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet?
Todella vaikea arvata mistä tykkäät.
Ei täällä mitään meedioita olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ihollani Organza muuttuu hyvin nopeasti pistäväksi. Olisikohan amber, joka ei sovi ihoni kanssa yhteen. Tuoksulapulla ja muiden iholla mielestäni oikein hyvä, lämmin tuoksu, ehkä vähän jopa raskas, mutta hyvällä tavalla.
Ei nykyformulaatioon kannata rahojaan tuhlata.
Sama juttu kaikkien klassikoiden kanssa.
Meiju Suvaksen Pure Mua! -parfyymia. Kälviän Halpahallista saa, ei tarvitse lähteä Milanoon tai Pariisiin asti. Meijulta löytyy myös ihana partageeli ikääntyville naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testissä kehuttu Aerinin Lilac Path. Kylmä kukkaistuoksu, enemmän kieloinen tai yleisvalkokukkainen kuin syreeninen, koska tästä puuttuu syreenin kermaisuus. Ulottuvuus on aika hyvä.
Kyllä minä haistan siinä nimenomaan syreenin, aidon liilan syreenin, siis aivan toisenlaisen kuin Issey Miyaken A Drop d'Isseyssä, jossa syreeni tuoksuu voimakkaan synteettisenä. Aerin Lauder on itse kertonut, että hän ja hänen tuoksunenänsä olivat kehittelemässä aitoa kielotuoksua, mutta eivät onnistuneet, koska aitoa kieloa on lähes mahdotonta laboratoriossa saada aikaan. Muunsivat sitten reseptiä hiukan ja Lilac Path syntyi.
Ilman kermaisuutta ja täyteläisyyttä tuoksu ei vaan voi tuoksua syreeniltä minun nenässäni. Lilac Path on täysin rasvaton tuoksu. Ihan hyvä kyllä, eikä kemikaalinen vaan aika luonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyformulaatioon kannata rahojaan tuhlata.
Sama juttu kaikkien klassikoiden kanssa.
Minusta nykyversiokin on hintansa arvoinen. Testailin pitkään ennen kuin ostin, ja olen tyytyväinen hankintaani. Saatan kyllä hankkia vintagenkin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Meiju Suvaksen Pure Mua! -parfyymia. Kälviän Halpahallista saa, ei tarvitse lähteä Milanoon tai Pariisiin asti. Meijulta löytyy myös ihana partageeli ikääntyville naisille.
Kälviältä pitää lähteä Kokkolaan Halpahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus? Kesätuoksu, ikä 60v ja perinteinen vähän boheemi tyyli pukeutumissa.
En pidä itämaisista-enkä sitrustuoksuista.
Ota sellainen johon ihastut täysillä. Ei muusta väliä. Neuvon aina että ostakaa vain sellaisia joihin rakastutte, ei ihan kivoja eikä kelvollisia joihin yritetään tykästyä sinnikkäästi käyttämällä.
Ja eikun testaamaan!
Minulle taisi käydä tällainen rakastuminen. Olen joskus aikaisemmin kirjoittanutkin tähän ketjuun, että nuorena käytin Escadan kesätuoksuja, mutta sitten koitti sekin kevät, kun uusin tuoksu ei enää kolahtanutkaan. Nyt mooooonen vuoden jälkeen hairahduin tuoksuttamaan uusinta(?) kesätuoksua, nimeltään Santorini Sunrise ja eih, mä taisin rakastua. En uskaltanut ostaa tuoksua, silti haluan sen, ehkä. Mitä mieltä muut ovat ko. tuoksusta? Vai oletteko kiertäneet sen kaukaa? ;)
Vierailija kirjoitti:
Diorin uutuus Blooming Bouquet on ihana kesätuoksu ja sitä käytän syksyyn asti. :)
Miten tästäkin nyt pitäisi tietää että on uutus kyseessä? Kaupassa kun kulkee hyllyn ohi ja vilkaisee, niin ei kiinnitä huomiota yhtään ellei kaupan väki ole erityisesti asettanut esille erilleen ja laittanut kylttiä viereen.
Vai onko tarkoituskin että asiakkaat luulevat vanhaksi tutuksi tuoksuksi?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että Giorgio Armanin Ocean di Gioia ilmeisesti lopetetaan ja juuri vasta itse löysin sen. Ostatteko yleensä jemmaan lopetettuja tuoksuja vai annatteko olla ja etsitte sitten vain uuden vastaavan tilalle?
Häh?! Mistä tällainen tieto? Minäkin olen vasta löytänyt ko. tuoksun, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakulla tällä hetkellä käytössä Coco Mademoiselle? Mulla oli EDT käytössä vuonna 2009, ja iski kaipuu. Minkälaatuinen mahtaa olla nyt?
"
Ihana tuoksu vieläkin. Ostin keväällä Coco Mademoiselle-tuoksun Saksassa käydessä, kun tuoksua hehkutettiin isoilla mainoksilla. Käytän sitä säästeliäästi eli vuorotellen Coco Gabriellen kanssa.
Nyt sitten Suomeen tullessa Zürichin kentällä mies myyjä houkutteli kokeilemaan Carolina Herrera Good Girl Blush -tuoksua... Voi että se vei heti mennessään - on mielestäni kevyt viekoitteleva kesätuoksu. Ajattelin ensin että mulla on tuoksuja kotona ja etten tarvitse uutta, mutta parin askelen jälkeen palasin ostamaan tuoksun.
Kävi niin että annoin tämän pullon kevään morsiamelle ja sulhanen ihastui heti tuoksuun.. onneksi meillä oli Ruotsin risteily tiedossa ja löysin samaisen tuoksun sieltä vielä edullisemmin.
Mies aina kysyy, mikä täällä tuoksuu niin hyvältä, kun olen suihkauttanut Good Girl iholleni. Suosittelen kokeilemaan sopii omalle isolle. Tuoksu on erikoisessa kenkäpullossa.
Miten upeasti vahva chypre, Knowing, sopiikaan hikisen päivän iltaan! Joskus väitetään, että chypret on talvituoksuja, mutta Knowingista tulee aivan uusia ulottuvuuksia esiin nyt. Kuumalla täytyy tietysti suihkuttaa varovasti, ja tätä nyt muutenkin, koska on voimakas tuoksu. Mutta niin ihana!
Tuoksuttelin tänään Sokoksella vanhaa kunnon Calvin Klenin Eternityä. Muistan sen kesältä 98. Sinä kesänä jokaisella naisella piti olla kukkamekko (no, itselläni ei ollut), kesäbiisinä soi I'm a Barbie Girl ja tuoksua piti Eternityltä. Silloin en sitä käyttänyt, taisi olla itselläni kesätuoksuna Escadan Ocean Blue, joka muuten onkin yksi Escadan parhaista edelleen alkuperäisen ja Margaretha Leyn lisäksi.
Mutta näin jälkikäteen: Eternityhän on ihan kelpo tuoksu, ei mikään maata järisyttävä tai moniulotteinen, mutta käyttöön sopiva simppeli ja puhdas kesätuoksu. En ymmärrä Fragrantican huonoja pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman kermaisuutta ja täyteläisyyttä tuoksu ei vaan voi tuoksua syreeniltä minun nenässäni. Lilac Path on täysin rasvaton tuoksu. Ihan hyvä kyllä, eikä kemikaalinen vaan aika luonnollinen.
Minusta se nimenomaan on kemikaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liian pistävä ja tunkkainen. Ei mikään helppo tuoksu. Ehkä jollekin suurelle oopperadiivalle tyyliin Karita Mattila, Maria Callas.