Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15201/19432 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elderflower Fizz, ehkä enemmän otsoninen kuin vesituoksu, mutta niin sopiva kun etsin pitkään vesituoksua josta pitäisin. Vesituoksuissa oli aina jotain häiritsevää, kaikissa, paitsi nyt tässä halvassa bodysprayssä löytyi sellainen jossa osaset on kohdallaan. Bodysprayden maailma onkin oma juttunsa myös. Sieltä on kiva etsiä valtavasta tarjonnasta helmiä. Jonain päivänä tämä N52 löytää vielä itselleen sopivan Victorias Secretinkin.

Vierailija
15202/19432 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diorin uutuus Blooming Bouquet on ihana kesätuoksu ja sitä käytän syksyyn asti. :)

Siis onko tästä tullut joku flankeri vai miten niin uutuus? Alkuperäinen kyllä ainakin on ihana :)

Tuli uusi versio. Diorilla on tosi typerä tapa keksiä uusia flankereitä ja pitää nimi samana. Esim. Miss Dior edp:tä on jo kolme eri versiota, vv. 2012, 2017 ja 2021. Sitä ennen flankerit oli Miss Dior cherie -nimisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15203/19432 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diorin uutuus Blooming Bouquet on ihana kesätuoksu ja sitä käytän syksyyn asti. :)

Siis onko tästä tullut joku flankeri vai miten niin uutuus? Alkuperäinen kyllä ainakin on ihana :)

Tuli uusi versio. Diorilla on tosi typerä tapa keksiä uusia flankereitä ja pitää nimi samana. Esim. Miss Dior edp:tä on jo kolme eri versiota, vv. 2012, 2017 ja 2021. Sitä ennen flankerit oli Miss Dior cherie -nimisiä.

Sain kuorinta-aineen kylkiäisenä Miss Dior -näytteen. Yritin useamman kerran käyttää, mutta ei vain tuomi ihollani eikä kyllä paperillakaan. Se on samalla tavalla tunkkainen kuin LVEB:t, koska raikkautta tai särmää ei ole. Makeutta, täyteläisyyttä ja seksikkyyttä on tavoiteltu, mutta tulos on jotenkin hautunut.

Tuo että samasta tuoksusta on hirveästi muunnelmia on tosi rasittavaa kuluttajankin kannalta, sillä usein ihmiset ostavat sitten sen väärän version, kun yksi on hyvä. Ei noissa pysy kärryillä.

Vierailija
15204/19432 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Armanin ihanan päärynäinen Ocean di Gioia. Harmi, kun ei kestä iholla kovinkaan kauan. Päärynä on tässä tuoksussa hienosti raikkaana ja miedosti makeana mukana, ei äklön makeana niin kuin jossain muissa.

Vierailija
15205/19432 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas Armani Mania. Jostain syystä olen nyt ihastunut tähän, vaikka en tuoksuun kiinnittänyt silloin mitään huomiota, kun sitä vielä oli myynnissä. Samalla kertaa sekä puhdas, pehmeä, sensuelli, houkutteleva ja ryhdikäs.

Vierailija
15206/19432 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Serge Lutens / Cuir Mauresque. Älkää naurako, mulle käy usein niin, niin keskellä kesää alan hinkua maustetta ja ambraa (tyyliin Opium, Cinnabar, kaikki talviambrat, toki kevyellä kädellä - jotkut niistä alkavat elää ihan uudella tavalla lämmössä). Nyt siis näköjään myös nahkaa :). Minulla on Cuir Mauresquesta joskus ostettu hyvänkokoinen dekantti, ja pelästyin aikanaan ensisuihkausta niin kovasti, etten ole siihen sen koommin koskenut. Tänään se sitten osui silmiini, ja uteliaisuuttani kokeilin uudestaan, mutta nyt vain hillityn suihkauksen (dekantissa oli hyvä suihkutin, joka salli säännöstelyn). Ja kas, nyt se ei olekaan viiltävän nahkainen, vaan monisyinen, mausteinen, muuntuva ja kiinnostava tuoksu, johon palaan varmasti syksyllä.

Tästä rohkaistuneena tilasin netistä Lutensin Fleurs D'Orangerin, joka on mielestäni sykähdyttävin appelsiininkukka. Näyteputkilo loppui aamulla, ja tajusin tarvitsevani ihan heti lisää. Olen lähestynyt Lutensia hitaasti viimeisen vuoden aikana, ja vasta nyt oppinut jotenkin pääsemään näistä tuoksuista jyvälle.

Vierailija
15207/19432 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat vaihtaneet alkuperäisessä olleen pioninuotin tilalle hajuherneen.

Kokeilin uudistettua Blooming Bouquet'a ranteeseen Wiklundilla muutama viikko sitten ja hyvän tuoksun lisäksi ainakin testeripullon suihkaus kesti ihollani hämmästyttävän pitkään, jopa nelisen tuntia. Sanoin noin, koska alkuperäistä en saanut tuoksumaan ollenkaan edes testeripullon viiden-kuuden suihkauksen jälkeen. Tämän uudistetun voisin joskus jopa ostaa. Vaikuttaako yhden tuoksunuotin vaihtaminen toiseen noin paljon sen kestoon iholla vai mistä mahtaa johtua? Useimmiten tuoksujen uudistus tuntuu nimittäin heikentävän tuoksun kestoa.

Vierailija
15208/19432 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maan ohjelmaan kannattaisi lähteä mainostamaan meidän tilan tuotteita?

Vierailija
15209/19432 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä maan ohjelmaan kannattaisi lähteä mainostamaan meidän tilan tuotteita?

Anteeksi mitä, liittyykö tämä jotenkin parfyymeihin?

Vierailija
15210/19432 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla tällä hetkellä käytössä Coco Mademoiselle? Mulla oli EDT käytössä vuonna 2009, ja iski kaipuu. Minkälaatuinen mahtaa olla nyt?

Vierailija
15211/19432 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Serge Lutens / Cuir Mauresque. Älkää naurako, mulle käy usein niin, niin keskellä kesää alan hinkua maustetta ja ambraa (tyyliin Opium, Cinnabar, kaikki talviambrat, toki kevyellä kädellä - jotkut niistä alkavat elää ihan uudella tavalla lämmössä). Nyt siis näköjään myös nahkaa :). Minulla on Cuir Mauresquesta joskus ostettu hyvänkokoinen dekantti, ja pelästyin aikanaan ensisuihkausta niin kovasti, etten ole siihen sen koommin koskenut. Tänään se sitten osui silmiini, ja uteliaisuuttani kokeilin uudestaan, mutta nyt vain hillityn suihkauksen (dekantissa oli hyvä suihkutin, joka salli säännöstelyn). Ja kas, nyt se ei olekaan viiltävän nahkainen, vaan monisyinen, mausteinen, muuntuva ja kiinnostava tuoksu, johon palaan varmasti syksyllä.

Tästä rohkaistuneena tilasin netistä Lutensin Fleurs D'Orangerin, joka on mielestäni sykähdyttävin appelsiininkukka. Näyteputkilo loppui aamulla, ja tajusin tarvitsevani ihan heti lisää. Olen lähestynyt Lutensia hitaasti viimeisen vuoden aikana, ja vasta nyt oppinut jotenkin pääsemään näistä tuoksuista jyvälle.

Lutens on kyllä mielenkiintoinen merkki. Ne tuoksut eivät sovi kaikille. Pidän Vetiver Orientalista, Cherguista ja Five O'Clock Au Gingembresta. Muscs Koublai Khan on ihan hyvä. Sergen vanhemmat kukkaistuoksut mukaanlukien Fleur d'Oranger ovat legendaarisia, mutta itse en ole sen tyyppisten kukkien ystävä. Datura Noir on ainoa josta pidin niin paljon, että ostin sen. 

Suunnittelen matkaa Pariisiin syksylle, ja käyn ehdottomasti Lutensin "palatsissa". Siellä voi kokeilla niitäkin tuoksuja, joita ei muualla myydä. Testilistallani on ainakin De Profundis, Borneo 1834, Fille en Aiguilles, Daim Blond, Fourreau Noir, Rose de Nuit ja Sa Majeste la Rose... tai ehkä ostan vihdoin sen pullon La Fille de Berliniä, johon olen kovasti tykästynyt. N51

Vierailija
15212/19432 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted Lapidus: Creation

Vierailija
15213/19432 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat tuoksut parfums de marlylta?!

Vierailija
15214/19432 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lutens on kyllä mielenkiintoinen merkki. Ne tuoksut eivät sovi kaikille. Pidän Vetiver Orientalista, Cherguista ja Five O'Clock Au Gingembresta. Muscs Koublai Khan on ihan hyvä. Sergen vanhemmat kukkaistuoksut mukaanlukien Fleur d'Oranger ovat legendaarisia, mutta itse en ole sen tyyppisten kukkien ystävä. Datura Noir on ainoa josta pidin niin paljon, että ostin sen. 

Suunnittelen matkaa Pariisiin syksylle, ja käyn ehdottomasti Lutensin "palatsissa". Siellä voi kokeilla niitäkin tuoksuja, joita ei muualla myydä. Testilistallani on ainakin De Profundis, Borneo 1834, Fille en Aiguilles, Daim Blond, Fourreau Noir, Rose de Nuit ja Sa Majeste la Rose... tai ehkä ostan vihdoin sen pullon La Fille de Berliniä, johon olen kovasti tykästynyt. N51

Hyvää matkaa! Tuosta listasta De Profundis, Borneo 1834 ja Fille en Aiguilles kiinnostavat minua kovasti, ja ovat kokonaan kokeilematta. Berliinin tyttöä aloin ymmärtää nyt kun tuo Mauresquekin aukesi, mutta yllättäen sekin oli alussa (liian) hätkähdyttävä. Nenä oppii.

Vierailija
15215/19432 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla tällä hetkellä käytössä Coco Mademoiselle? Mulla oli EDT käytössä vuonna 2009, ja iski kaipuu. Minkälaatuinen mahtaa olla nyt?

Minkälaatuinen? Oikein hyvän oletettavasti - Chanel harvoin antaa laadun notkahtaa, eikä heidän mahdollisia reformulaatoitaankaan ole kai juuri syytelty teurastuksiksi. En ole itse koskaan käyttänyt vakituisesti Coco Mademoisellea, mutta Mademoiselle Intenseä kyllä (ja nuoruudessa Cocoa). Jännä juttu, tuo Mademoiselle I - se ei missään nimessä ollut rakkain tuoksuni, mutta viime keväänä tulin suihkutelleeksi sitä monena aamuna. Se tuntui sopivan kaikkiin mielenaloihin ja tilanteisiin, erityisesti antamaan hienostunutta ryhtiä vaativina hetkinä.

Vierailija
15216/19432 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin laatua on kritisoitu aivan valtavasti viime vuosina

Vierailija
15217/19432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet? 

Vierailija
15218/19432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä kehuttu Aerinin Lilac Path. Kylmä kukkaistuoksu, enemmän kieloinen tai yleisvalkokukkainen kuin syreeninen, koska tästä puuttuu syreenin kermaisuus. Ulottuvuus on aika hyvä.

Vierailija
15219/19432 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanelin laatua on kritisoitu aivan valtavasti viime vuosina

Kaikkea on kritisoitu viime vuosina. Ihmiset ei nykyään juuri muuta teekään. Itsekin olen nirppanokka ja valittaja, mutta Chanelista en ole löytänyt valittamista.

Vierailija
15220/19432 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet? 

Kiinnostaisiko Alberto Morillasin mausteinen ja lämmin Omnia Bvlgari?