Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Sainpa eilen kuningasidean, että päivän tuoksu olisi The Body Shopin mansikka eau de toilette. Ja sitten pihaan aikaa viettämään. Ihan koko ajan sai hätistellä kaikenmaailman ampiaisia ja kukkakärpäsiä pois kimpusta. Onneksi tuoksu ei ole erityisen pitkäkestoinen, joten kovin pitkään ei tarvinut kärsiä.
Olen mökillä ja täällä käytän kevyttä Yardley'n Lily of the Valley-tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä palstan nais- ja miesväki on Givenchyn Organzasta? Onko kokemusta?
Jotenkin liian pistävä ja tunkkainen. Ei mikään helppo tuoksu. Ehkä jollekin suurelle oopperadiivalle tyyliin Karita Mattila, Maria Callas.
Oli hyvä tuoksu ysärillä, ihana. Ei todellakaan mitään "pistävää" tai "tunkkaista"... Nykyisestä versiosta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet?
Guerlain Terracotta tai Tom Ford Soleil Blanc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen uuden tuoksun! Tarvitsen voimaa arkeen, sillä loma on nyt ohi. Loma, joka oli samaan aikaan ihana, lämmin, suloinen, huolestuttava, surullinen. Mitä suosittelet?
Todella vaikea arvata mistä tykkäät.
Ei täällä mitään meedioita olla.
Sorry! Ajattelin vaan löytää itselleni voimatuoksun ja olin avoin kaikille, villeillekin ehdotuksille. Tämän päivän voimatuoksuksi tuli minullekin yllätyksenä Armanin Si Intense Passione.
Uu Malounen random place on omaan makuun hyvä tuoksu.
Jo Malone Myrrh & Tonka harkinnassa, hintava on mutta tuntuu kestävän pitkään ainakin vaatteissa, joihin suihkuttelin kaupassa. Muistuttaa Tom Fordin Tobacco Vanillea, joka mulla jo onkin. Mistähän tuon tuoksun saisi edullisimmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea arvata mistä tykkäät.
Ei täällä mitään meedioita olla.Sorry! Ajattelin vaan löytää itselleni voimatuoksun ja olin avoin kaikille, villeillekin ehdotuksille. Tämän päivän voimatuoksuksi tuli minullekin yllätyksenä Armanin Si Intense Passione.
Sisley Eau du Soir
Vietin sunnuntaipäivää ystävien kanssa kaupungilla terasseilla, yllä sisäsiistiä nykytuoksua häivähdys. Kun pääsin kotiin, oli aika panna haisemaan. Chloessa (vuosikymmenten takaisessa) on ytyä, tämä ei ole mikään hipsuttelutuoksu kuten nykyinen Chloe. Tämä näyttää keskisormea kaikille puolinaisille, varovaisille, epävarmasti tuoksuttaville. Nyt ei pyydetä anteeksi eikä kysellä mitään. On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä palstan nais- ja miesväki on Givenchyn Organzasta? Onko kokemusta?
Jotenkin liian pistävä ja tunkkainen. Ei mikään helppo tuoksu. Ehkä jollekin suurelle oopperadiivalle tyyliin Karita Mattila, Maria Callas.
Oli hyvä tuoksu ysärillä, ihana. Ei todellakaan mitään "pistävää" tai "tunkkaista"... Nykyisestä versiosta en tiedä.
Ei ole nykyinenkään pistävä tai tunkkainen, vaan huumaava, voimakas, naisellinen ja eroottinen.
Onko kenelläkään kokemuksia Frau Tonis -tuoksuista?
Vierailija kirjoitti:
Joskus tämän ketjun alkuaikoina kysyin täältä teidän mielipiteitä Dolce & Gabbanan Desirestä. Kukaan ei noteeranut eikä vastannut, joten tiedustelenpa nyt uudemman kerran.
Luulenpa, että kukaan ei ole vastannut, koska ei tunne kyseistä tuoksua. Minä en ainakaan ollut kuullut. Vai onko kyse Velvet Desirestä tai The One Desirestä?
Vierailija kirjoitti:
Vietin sunnuntaipäivää ystävien kanssa kaupungilla terasseilla, yllä sisäsiistiä nykytuoksua häivähdys. Kun pääsin kotiin, oli aika panna haisemaan. Chloessa (vuosikymmenten takaisessa) on ytyä, tämä ei ole mikään hipsuttelutuoksu kuten nykyinen Chloe. Tämä näyttää keskisormea kaikille puolinaisille, varovaisille, epävarmasti tuoksuttaville. Nyt ei pyydetä anteeksi eikä kysellä mitään. On.
No pyydäthän edelleen anteeksi ja olet varovainen, epävarmasti tuoksuttava, jos julkisesti käytät jotain "sisäsiistiä" tuoksua ja vain kodin seinien sisällä tuota Chloea. Menee koko tuoksun idea hukkaan jos ei sitä itsevarmasti pysty käyttämään sellaisessakin ympäristössä jossa joku muu voi haistaa sen.
Hei, oisko vinkkejä La Riven tuoksuista? Tuoksut on valitettavasti mun säästökohde nyt, ja La Riven on ihan pelastaja siinä, että niiltä löytyy aika päteviä kopioita tunnetuista tuoksuista.
Toistaiseksi oon ite löytänyt tällaiset:
- Sweet Woman = Boss the Scent for her
- Cute = Chloe
- Ideal/I am Ideal = Lancome Idolen
- Her Choice = Armani My Way
Suosittelen testaamaan noita. Mutta kiinnostaisi tietää muitakin. Monet on aika voimakkaita, makeita itämaisia tuoksuja, jotka ei niin vetoa muhun. Siksi tuo Ideal ilahdutti, kun sen tyyppisiä noissa on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus? Kesätuoksu, ikä 60v ja perinteinen vähän boheemi tyyli pukeutumissa.
En pidä itämaisista-enkä sitrustuoksuista.
Ota sellainen johon ihastut täysillä. Ei muusta väliä. Neuvon aina että ostakaa vain sellaisia joihin rakastutte, ei ihan kivoja eikä kelvollisia joihin yritetään tykästyä sinnikkäästi käyttämällä.
Ja eikun testaamaan!Minulle taisi käydä tällainen rakastuminen. Olen joskus aikaisemmin kirjoittanutkin tähän ketjuun, että nuorena käytin Escadan kesätuoksuja, mutta sitten koitti sekin kevät, kun uusin tuoksu ei enää kolahtanutkaan. Nyt mooooonen vuoden jälkeen hairahduin tuoksuttamaan uusinta(?) kesätuoksua, nimeltään Santorini Sunrise ja eih, mä taisin rakastua. En uskaltanut ostaa tuoksua, silti haluan sen, ehkä. Mitä mieltä muut ovat ko. tuoksusta? Vai oletteko kiertäneet sen kaukaa? ;)
Olen Edcadan kausituoksujen ystävä ja eilen tuoksuttelin tätä Jumbon Stockkalla. Nyt ei kolahtanut, oli kai minun makuuni liian raikas tai sitruunainen. Pidän enemmän niistä trooppisen makeista - tai sellaista kai odotin ja petyin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, oisko vinkkejä La Riven tuoksuista? Tuoksut on valitettavasti mun säästökohde nyt, ja La Riven on ihan pelastaja siinä, että niiltä löytyy aika päteviä kopioita tunnetuista tuoksuista.
Toistaiseksi oon ite löytänyt tällaiset:
- Sweet Woman = Boss the Scent for her
- Cute = Chloe
- Ideal/I am Ideal = Lancome Idolen
- Her Choice = Armani My WaySuosittelen testaamaan noita. Mutta kiinnostaisi tietää muitakin. Monet on aika voimakkaita, makeita itämaisia tuoksuja, jotka ei niin vetoa muhun. Siksi tuo Ideal ilahdutti, kun sen tyyppisiä noissa on vähemmän.
La Rive Aqua Bella on Armanin Acqua di Gioian kopio. Omistan sen, se on kiva sitrustuoksu häivähdyksellä minttua ja fariinisokeria. Kesto on mulla jotain 4-5 tuntia.
Mulla Lancomen Idolea, Escadan näitä kesäisiä kausituoksuja, YSL libre (ehkä suosikki!) Jimmy Choo Blossom, Gucci Floral (pinkki, ei turkoosi)
Mitä kommentteja?
En tajua tuoksuista juuri mitään, joten olis kiva kuulla vähän jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pyydäthän edelleen anteeksi ja olet varovainen, epävarmasti tuoksuttava, jos julkisesti käytät jotain "sisäsiistiä" tuoksua ja vain kodin seinien sisällä tuota Chloea. Menee koko tuoksun idea hukkaan jos ei sitä itsevarmasti pysty käyttämään sellaisessakin ympäristössä jossa joku muu voi haistaa sen.
Käytän kyllä isoja tuoksuja julkisestikin, mutta en auringossa ja päiväsaikaan. Jotkut tuoksut sopivat päivään, toiset iltaan ja yöhön. Myös lämpötila vaikuttaa, mitä käytän.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tämän ketjun alkuaikoina kysyin täältä teidän mielipiteitä Dolce & Gabbanan Desirestä. Kukaan ei noteeranut eikä vastannut, joten tiedustelenpa nyt uudemman kerran.
Ostin tämän itselleni vuosia sitten ystäväni synttäreille. Ihana, lämmin, ihollani toffeinen tuoksu teki minun illastani ylellisen niin näillä ystäväni synttäreillä kuin sinä kyseisenä talvenakin. Minä siis käytin tätä talvituoksuna - mutta nykyään voisi sopia jopa lämpimään kesäpäiväänkin.