Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19431)
Vierailija kirjoitti:
Joo en itse osaa noista Ritualssin hajuvesistä sanoa, itse olen käyttänyt varsinkin kesäisin Marc Jacobsin Daisy Lovea. Tuo vesiminttu kuulostaa tosi oudolta kyllä? Omasta mielestäni toi viis-kuuskymppiä on ihan hinta vielä.
Ja tämä siis oma lemppari: https://nenna.fi/tuote/marc-jacobs-daisy-love-eau-de-toilette-50-ml
Tuossa daisy lovessa sanotaan että "lakan"- haju. Omasta mielestä ei kuitenkaan kovin voimakas 🤔 Marc Jacobsin hajuvesistä ei kuitenkaan niin suurta kokemusta että voisi tarkemmin sanoa kenelle sopii.
Mitä kokemuksia muista Jacobsin tuotteista esim Love paradise tai Drem Forever?
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus hajoaa pää näihin sotdeihin ja discovery setteihin. Parempi mennä kokonaan englanninkieliseen hajuvesikeskusteluun...
Mua myös ärsyttää paljon tuo sotd - miksei voi sanoa päivän tuoksu? Miksi pitää tunkea englantia joka väliin? (Ihan mielelläni kyllä luen fragranticaa kokoenglanniksi.)
No ei se nyt niin vakavaa ole, yritän löysätä pipoani! 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi ruusutuoksu herkkänenäisille: Goutal Parisin Rose Splendide edt. Ostin, koska ihastuin sen tuoksuun - mutta se on vaan niiin kevyt! Toki eau de toileten kuuluu ollakin kevyehkö, mutta Rose Splendide on ehkä kevein koskaan käyttämäni tuoksu. Sitä saa suihkia reippaasti ja lisätä päivän aikana, eikä varmasti häiritse kanssaihmisiä. Olisipa se hiukan voimakkaampi, ajattelen. No, tuoksu on kuitenkin ihana ja kesäinen, joten tästä tuli sitten se hajuvesi, jota käytän silloin kun en käytä hajuvettä. N51
(p.s. Goutalilla on muitakin kivoja ruusuja: Rose Pompon oli myös nätti, mutta aika makea makuuni. Rose Absolue tuoksui aika lailla ruusuvedeltä, tykkäsin myös. Rose Splendide tuoksuu minusta oikealta ruusutarhalta, mukana pieni rippunen hedelmäisyyttä ja vaniljaa. Kaikkia en sentään viitsinyt ostaa, hinnat ovat aika suolaiset, joten valitsin Splendiden.)
Entä Lipstick Rose? Aika ihana myös.
Siitä en pitänyt yhtään. N51
En minäkään :)
Diorin uutuus Blooming Bouquet on ihana kesätuoksu ja sitä käytän syksyyn asti. :)
Trussardi Donna, hedelmiä ja appelsiininkukkaa. Toimii!
Päivän tuoksu (jos jotakuta nyt ahdistaa liikaa anglismit), Sorcinellin Scusami. Osui näytelaatikosta käteen. Jokin tässä tökkii, periaatteessa tämä on ehkä helpoin tähän mennessä haistamistani Sorcinellin tuoksuista, mutta samaan aikaan tämä on jotenkin vaan niin plääh, paremman sanan puutteessa. Sellainen ihan kiva, 13 tusinassa hedelmäisen makea. Kaikki raikkaus puuttuu. Toki kovin raikasta tuoksua Sorcinellilta ei muutenkaan ole vastaan tullut. Ehkä joku Nebbia tai Pioggia toimisi paremmin. Tai jopa Enda Maris, ukkosen jyristessä taustalla ja ilman ollessa painostavan hikinen.
Minun ihollani tämä vaan ei lähde lentoon.
Mulla tänään Korresin Santorini Vine. Tämä on kyllä aivan helmi: raikas ja hieman merellinen (muttei sillä tavallisella tylsällä tavalla) yhdistettynä punaisten rypäleiden makeuteen ja kirpeyteen. Aika vaikea kuvailla enkä ole kyllä ikinä haistanut mitään samanlaista eli melko uniikki. Ja vaikka tämä on cologne, ei pysyvyyskään ole mitenkään huono. Täydellinen kesätuoksuvaihtoehto tavallisemmille sitrus-, kukkais- tai kookostuoksuille. 🍇🌊
Vierailija kirjoitti:
Mulla tänään Korresin Santorini Vine. Tämä on kyllä aivan helmi: raikas ja hieman merellinen (muttei sillä tavallisella tylsällä tavalla) yhdistettynä punaisten rypäleiden makeuteen ja kirpeyteen. Aika vaikea kuvailla enkä ole kyllä ikinä haistanut mitään samanlaista eli melko uniikki. Ja vaikka tämä on cologne, ei pysyvyyskään ole mitenkään huono. Täydellinen kesätuoksuvaihtoehto tavallisemmille sitrus-, kukkais- tai kookostuoksuille. 🍇🌊
.Minulla on ollut Korresin Santorini Grape suihkuvaahto ja vartalovoide. Oikein kiva viinirypäleen tuoksu. Kreikassa käydessä nuo Korresin tuotteet ovat olleet melko edullisia apteekeissa. Olen menossa Santorinille ja täytyy testata tuo Vine. Jospa siitä olisi matkamuistoksi.
Tänään en keksi tuoksuksi mitään. Harkitsin Jennifer Lopezin Stilliä, joka on ihan kiva, puhdas ja meditatiivinenkin teetuoksu. Tai ehkä 1899 Hemingway, jos näyteputkilossa on enää mitä suihkuttaa. Kaipaan taas jotain uutta, perhana. Taloustilanne ei nyt salli tilailla uutta, enkä oikeasti edes tarvitse enää mitään. Nuo teidän tuoksujen kuvailut kuulostaa vaan juuri siltä, mitä itse nyt kaipaisin. Chanelit ei tämmöisenä päivänä tule kyseeseen, ainakaan Allure ja No 5, jotka mulla on. Coriandre? Vai Fidji? Apua!
Sataa sataa ropisee! Mikä arvon naiset ja miehet nielestänne sopii tuoksuksi sadepäivään? Itsellä myöhäinen herätys ja vasta kohta suihkuun ja tuoksua ylle ennen kaupungille lähtöä. Pahoittelut tuoksuherkille, mutta en laita paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Minulla on ollut Korresin Santorini Grape suihkuvaahto ja vartalovoide. Oikein kiva viinirypäleen tuoksu. Kreikassa käydessä nuo Korresin tuotteet ovat olleet melko edullisia apteekeissa. Olen menossa Santorinille ja täytyy testata tuo Vine. Jospa siitä olisi matkamuistoksi.
Korres on aika kiva! Tykkään ruskeista pulloista. Ostin teinipojalleni Korresin Vetiver Rootin jonka käyttikin loppuun parissa kuukaudessa. Hyvä tuoksu, mutta voimakkuus ja kesto ei kummoiset.
Vierailija kirjoitti:
Sataa sataa ropisee! Mikä arvon naiset ja miehet nielestänne sopii tuoksuksi sadepäivään? Itsellä myöhäinen herätys ja vasta kohta suihkuun ja tuoksua ylle ennen kaupungille lähtöä. Pahoittelut tuoksuherkille, mutta en laita paljon...
Sadepäiviin kuin kaikkiin muihinkin päiviin sopii loistavasti MFK Baccarat Rouge 540 tai Nassomatton Narcotic Venus.
Tänään yllä kepeästi Elizabeth Ardenin Green tea.
Vilhelm Parfumerien Moon Carnival tälle sadepäivälle. Kukkanen, mutta ihanan kevyen makea tuoksu samalla. Makeus ei ole liian voimakas kesään vaan pyöristyy enemmän pehmeän puuteriseksi. Naisellinen ja helppo sunnuntain kotipuuhiin.
petit st louis
Kysyppä tuolta Diptyquen näytettä tai käy jos lahti on lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Diorin uutuus Blooming Bouquet on ihana kesätuoksu ja sitä käytän syksyyn asti. :)
Siis onko tästä tullut joku flankeri vai miten niin uutuus? Alkuperäinen kyllä ainakin on ihana :)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan tätä tuoksua, mutta toistaiseksi ollut vain suihkugeeli ja vartalovoide käytössä. Tuoksu on todella uniikki, en ole myöskään ikinä haistanut mitään vastaavaa. Tiedän kyllä, että kaikki eivät tykkää.
Ei ahdista liikaa englismi, mutta on vaikea seurata keskustelua jos ei oivalla mitä sotd ja muut yhdistelmät tarkoittavat.
Vaikka ketju on hajuvesien innokkaille harrastajille, niin meidänkin, jotka eivät ole niin innokkaita (intohimoisia), on kiva ketjua seurata ja opetella.
Ihan missä tahansa asiassa liika tai tahallinen englanninkielen käyttö ärsyttää jos asian pystyy ilmaisemaan lyhyesti ja selkeästi (selkeämmin) myös suomeksi. Tulee joskus mieleen turha hienostelu.
Kun nyt edelleen puhe- ja kirjoituskielenä suomenkieli on käytössä.
Olen tässä lueskellut ketjua alkupäästä, ja olen yllättynyt, miten paljon asiantuntevia kirjoittajia siellä on antanut vinkkejään ja kertonut tuoksuistan Olisin luullut, että ketjuun olisi vasta ajan myötä kertynyt pitkän linjan harrastajia, mutta näköjään jo alussa on paikalla ollut todellista asiantuntemusta. Tuli itselle oikein tyhmä olo, kun olen aloittanut ketjussa vasta myöhemmin ja tuoksuharrastus syveni vasta korona-aikana. Mitä kaikkia kauheuksia olen täällä kehunut, ja myöhemmin hankkiutunut niistä eroon!
Toisaalta joka tuoksussa on kyllä aina jotain hyvää; jokaisen tuoksun on luonut joku tarkoituksella tehdä siitä hyvä tuoksu!
Muistan, kun ensi kertaa haistellessani puhtaita ja valkoisia vanhempia tuoksuja mielsin ne jotenkin rappeutuneiksi ja oudoiksi. Vaikka ne ovat mitä viattomimpia ja raikkaimpia tuoksuja! Entisajan käsialaa vaan. Esimerkiksi White Shoulders ja Jontue.
Joo en itse osaa noista Ritualssin hajuvesistä sanoa, itse olen käyttänyt varsinkin kesäisin Marc Jacobsin Daisy Lovea. Tuo vesiminttu kuulostaa tosi oudolta kyllä? Omasta mielestäni toi viis-kuuskymppiä on ihan hinta vielä.
Ja tämä siis oma lemppari: https://nenna.fi/tuote/marc-jacobs-daisy-love-eau-de-toilette-50-ml