Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13261/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vähän aikaa sitten näytteet Maison Margielan Autumn Vibes ja When the rain Stops. Autumn Vibes oli aivan liian puinen ja hieman mitään sanomaton makuuni joten lisäsin tipan When the Rain Stops. Ja minulla on aivan täydellinen tuoksu - miehelle! :D Jalat olisivat vetelinä alla jos vastaan tulisi tämän tuoksuinen mies. Miten kahdesta parfyymista voi tulla tällainen tuoksuyhdistelmä? Ajattelin että tuoksut korkeintaan riitelisivät keskenään ja olin valmis pesemään tämän pois. Nyt nuuhkin rannettani sukat jaloissa pyörien.

Vierailija
13262/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Mitsouko. Viime aikoina klassikko-Guerlainit ovat olleet minulla ahkerassa käytössä. Olen innostunut kokeilemaan niitäkin joita en aiemmin osannut käyttää. Luulen löytäneeni nyt tavan jolla ne ainakin minulla toimivat: kerrostaminen kylpytuotteisiin (jes, aloitan päivän myöhään ja minulla on aamuisin aikaa..) ja tasan yksi suihkaus, mielellään vaatteiden alle. Tällä tavalla ärjy klassikko ei hyökkää päälle vaan tulee esiin vienona ja kauniina, kuten Mitsouko tänään.

Sitruksia, kanelia, neilikkaa, sammalta. Nuottien luetteleminen ei kerro tästä tuoksusta mitään. Siinä on, heh, aikuista lämpöä ja älyllisyyttä - en osaa paremmin kuvailla. Luottaisin tältä tuoksuvaan naiseen implisiittisesti, mutta silti hän ei ole mikään taloudenhoitaja. Maria Callas ilman suuria suruja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13263/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni päivän tuoksu myös Guerlainia, mutta Après L'Ondée edt. Moni pitää tätä sopivampana kevääseen, minä suihkuttelen aina kun himoitsen Lontoon rakeita. Tässä on nimittäin niiden aniksinen tuoksu ja makeus, säästyy hampaani.

Vierailija
13264/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD Mitsouko. Viime aikoina klassikko-Guerlainit ovat olleet minulla ahkerassa käytössä. Olen innostunut kokeilemaan niitäkin joita en aiemmin osannut käyttää. Luulen löytäneeni nyt tavan jolla ne ainakin minulla toimivat: kerrostaminen kylpytuotteisiin (jes, aloitan päivän myöhään ja minulla on aamuisin aikaa..) ja tasan yksi suihkaus, mielellään vaatteiden alle. Tällä tavalla ärjy klassikko ei hyökkää päälle vaan tulee esiin vienona ja kauniina, kuten Mitsouko tänään.

Sitruksia, kanelia, neilikkaa, sammalta. Nuottien luetteleminen ei kerro tästä tuoksusta mitään. Siinä on, heh, aikuista lämpöä ja älyllisyyttä - en osaa paremmin kuvailla. Luottaisin tältä tuoksuvaan naiseen implisiittisesti, mutta silti hän ei ole mikään taloudenhoitaja. Maria Callas ilman suuria suruja?

Olen samaa mieltä, Mitsouko on älyllinen tuoksu.

Mitsoukossa on selvästi muskottipähkinää, ainakin Edt:ssä joka itselläni on, vaikka sitä ei ole mainittu nuoteissa. Olen heikkona muskottiin, pidän kaikista tuoksuista joissa sitä on! Esim. Habanitassa on.

Nyt kun sanoit, niin kyllä, haistan muskotin! Sekä jälkituoksussa että lievemmin koko tuoksukaaren ajan. Eikä sellaista makeahkoa muskottia, jonka useammin tuoksuissa löytää, vaan aika kuiva, aromikas muskotti, kuin maustepussista.

Tällaisena tuulisena ja sateisena päivänä Mitsouko on, kuten Shalimar, tosi viihtyisä.

Vierailija
13265/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni päivän tuoksu myös Guerlainia, mutta Après L'Ondée edt. Moni pitää tätä sopivampana kevääseen, minä suihkuttelen aina kun himoitsen Lontoon rakeita. Tässä on nimittäin niiden aniksinen tuoksu ja makeus, säästyy hampaani.

Minulla on Guerlain-laatikossani pikkuinen dekantti Apres l'ondeeta, jonka hankin, kun ajattelin, että tämäkin on harrastuneisuuden vuoksi syytä henkilökohtaisesti kokea. Nuuhkaisin nestettä putken suusta ja totesin, että ihan kiva vintage-orvokki, en varmaan tarvitse tätä kokoelmiini. Sitten levitin putkilosta hieman tuoksua iholleni ja vannon että sain tuoksu-stendhalin syndroomakohtauksen (siis sen jossa ihminen valahtaa kauneudesta), ihan ministi. Vanhoilla Guerlaineilla on välillä tällainen vaikutus ihmiseen..

En ole vielä ryhtynyt hankintoihin. Jossain vaiheessa totesin, että jo hallussani oleva yli puolen litran kokoelma vanhoja Guerlaineja riittää minulle loppuiäksi, ihan varmasti :). Kun on ne kaikki muutkin kelpo tuoksut. Mutta viimeksi tänään kiinnitin huomiota siihen, että Persolaise kehui patrimoine-sarjan appres l'o -versiota oikein hyväksi ja kauniiksi, ja tunsin houkutusta :).

Vierailija
13266/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herrajumala miten ihana on Calandre. Tässä on jotain mikä menee suoraan tunteisiin.

Mä yritän ymmärtää aldehydeja, mutta en vaan onnistu. Selitä vähän, jos osaat!

Vierailija
13267/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herrajumala miten ihana on Calandre. Tässä on jotain mikä menee suoraan tunteisiin.

Mä yritän ymmärtää aldehydeja, mutta en vaan onnistu. Selitä vähän, jos osaat!

Miten itse aistit aldehydit?

Vierailija
13268/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lush Cardamom Coffee oli tälle kylmälle lokakuun päivälle juuri se oikea tuoksu. Päivän aikana nuuhkin ilmaa, että mistä tuo ihana tuoksu tulee ja tajusin, että minähän se. Tällaista tapahtuu kun laittaa tuoksun jalkoihin, eikä ranteisiin.

Tämä on Lushin tuoksuista sellainen helppo ja suoraviivainen. Ei liian hyökkäävä, hurja, outo tai hippi. Vaan pehmeä kardemummakahvi, jonka alla väreilee oud ja jossain siellä myös ruusu, jota oma nenäni ei löydä ollenkaan.

Simon Constantine loi tuoksun saatuaan inspiraation hänelle tarjotusta kahvikupposesta libanonilaisella p  a k o l a i s l e i r i l l ä. Mutta yhtä hyvin tämä tuoksu olisi voinut syntyä suomalaisessa pirtissä emännän kattaessa pöytään pannukahvia ja kardemummalla maustettua kahvipullaa samalla kun tervaspuut rätisevät uunissa.

Ehkä näistä assosiaatioista syntyy se lämmin tuoksukokemus. Tätä kaipaa kun pimeys lisääntyy ja ulkona ulisee tuuli.

ps. en kestä että tuokin sana pitää sensuroida :( On tämä elämä mennyt vaikeaksi, kun yksittäiset sanat ovat kuin bensakanistereita.

Vierailija
13269/19315 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eilinen tuoksui Lutensin De Profundisin syövereiltä. Uusi työ imee alkuun kaikki mehut, ja apeat krysanteemit todella sopivat eilisen fiilikseen. Tänään menikin taas aavistuksen paremmin, tuoksuna L'Artisanin Timbuktu, missä kieltämättä jokusen kerran toivoin olevani. Mutta kyllä tämä tästä, vielä en ole tarttunut ELdOn La Fin du Mondeen. 

Huominen kaipaa jotain lempeää, luultavasti Yesterday Hazen kaihoa luvassa.

Vierailija
13270/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitsoukossa on selvästi muskottipähkinää, ainakin Edt:ssä joka itselläni on, vaikka sitä ei ole mainittu nuoteissa. Olen heikkona muskottiin, pidän kaikista tuoksuista joissa sitä on! Esim. Habanitassa on.

Rakastan Mitsoukossa tuota viileän ja lämpimän vuoropuhelua. Se on kuin chiaroscuro. Älyllinen ja syvällinen tuoksu minustakin.

Après L'Ondée on taas testilistalla, tekisi mieleni kokeilla uusinta versiota. Kyllä Guerlainin klassikot ovat vaan upeita. Vol de Nuit-parfyymi on varmaan ikuisesti ostoslistalla, se on niin kallis... 

Päivän tuoksuna Matière Premièren Radical Rose. Ei radikaali millään tavalla, mutta tosi kiva ruusu. Ruusutuoksut ovat minulle "hit or miss". Halusin itse asiassa Amouagen Rose Incensen, mutten löytänyt näytettä tänä aamuna, missä lienee. N51 

Vierailija
13271/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Siis koodilla 15notino tietysti.

Vierailija
13272/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tilanneet amerikkalaisesta FragranceX.com sivustolta viime vuosina tai aikoina?

Muistan tilanneeni sieltä joskus 2005-2006 ja kesti jotain 2-3 viikkoa, ja taisi paketti jopa tulla niin ettei mennyt tulliin vaan tuli lähipostiin suoraan. Trustpilotin mukaan arvosana on 4,3/5 ja joka perustuu 19 807 arvosteluun.

Mietin juuri että jos kokeilisi, ja jos löytyisi jotain kivaa.

Nythän noissa EU:n ulkopuolisissa on silti se etu että niistä tulee ilmoitus Postilta ja voi itse tehdä netissä tullauksen, ja maksaa sen netissä luottokortilla tai verkkopankilla, eli siinä kaikessa menee alle 10 minuuttia.

Mä tilasin sieltä joskus ehkä reilu vuosi sitten ja kokemus oli tosi hyvä, parempi kuin odotin. Ajattelin joutuvani tietysti tekemään tullauksen, maksamaan alvit ym. mutta yllättäen ne tehtiinkin puolestani, piti vain jotain sähköpostikyselyjä täyttää (vain pari helppoa juttua) ja asia oli selvä, eikä mitään ylimääräisiä maksuja. Eikä toimitus mielestäni mitenkään erikoisen kauaakaan kestänyt. Eli tämän perusteella voin todella suositella.

Näiden viestien innoittamana uskaltauduin tilaamaan FragranceX:stä, kun sieltä löytyy sellaisia tuoksuja joita ei saa mistään Euroopasta niin, että toimitus Suomeen. Esim. Philosophyn Fresh Cream ja Elizabeth Taylorin White Diamonds En Rouge. Siellä näyttää olevan myös käyttämättömiä isoja testeripulloja tosi edullisesti.

Tilaus sujui hyvin, tosin PayPal määritti dollarille niin huonon kurssin, että siitä tuli hintaa n. 7 eur lisää. Mutta jostainhan PayPalinkin pitää katetta saada. Kun tilasi yli 130 dollarilla, sai ilmaiset postikulut (jotka olisivat olleet n. 20 $) Free-koodia postikuluihin en voinut käyttää, kun olin jo koodikohtaan laittanut alennuskoodin jolla sain 20% alennusta tilauksesta. Nyt vain odotellaan pakettia, FedEx:iltä tuli ilmoitus että viim. 10 päivän kuluttua tulisi. Ja jännitys tuleeko alvit maksettavaksi vai ei. Tullausta ei pitäisi ainakaan tulla.

Tule kertomaan miten kaikki sujui ja selvisitkö ilman yllätyksiä.

Kaikki alvit maksetaan jo tilauksen maksamisen yhteydessä, mitään maksuja ei tule jälkikäteen, eikä tullauksia siis.

Vierailija
13273/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä vuodelta tuoksupullosi on?

Koska luin jostain että tuokin on menty laimentamaan ja tekemään pistäväksi ja poistettu jotain olennaisia raaka-aineita EU-lakien takia  : /

Vierailija
13274/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään etätöissä ja tuoksuna Hermes 24 Faubourg. Tämän on joskus sanottu tuoksuvan sille miltä Hermesin ylelliset silkkihuivit tuoksuisivat rikkaan ja tyylikkään aristokraattisen naisen kaulalla :) Minulle tulee ihan Grace Kelly olo tästä. Päällä on tänään kasmir- ja puuvillasekoitteinen lämmittävä oloasu, sopivat yhteen tuoksun kanssa.

Vierailija
13275/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa/kokemuksia hajuvesikalentereista? Olisi ihanaa tänä jouluna satsata sellaiseen.

Vierailija
13276/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään etätöissä ja tuoksuna Hermes 24 Faubourg. Tämän on joskus sanottu tuoksuvan sille miltä Hermesin ylelliset silkkihuivit tuoksuisivat rikkaan ja tyylikkään aristokraattisen naisen kaulalla :) Minulle tulee ihan Grace Kelly olo tästä. Päällä on tänään kasmir- ja puuvillasekoitteinen lämmittävä oloasu, sopivat yhteen tuoksun kanssa.

Oih, ihanaa! Havittelin pitkään Fauborgia, mutta sitten se poistui Stokkalta, enkä ole saanut aikaiseksi tilata verkosta. Prinsessa Dianan suosikkituoksuja, kuulemma.

Vierailija
13277/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saanko kysyä? Te, jotka vaihdatte ja kokeilette usein uusia tuoksuja: eivätkö tuoksujämät sekoitu iholla ja vaatteissa? ainakin päällysvaatteissa ja esim. huiveissa, joita ei jatkuvasti pestä?

Iholtakaan voimakas tuoksu ei välttämättä pikaisessa suihkussa katoa.

Vierailija
13278/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saanko kysyä? Te, jotka vaihdatte ja kokeilette usein uusia tuoksuja: eivätkö tuoksujämät sekoitu iholla ja vaatteissa? ainakin päällysvaatteissa ja esim. huiveissa, joita ei jatkuvasti pestä?

Iholtakaan voimakas tuoksu ei välttämättä pikaisessa suihkussa katoa.

Heh. Juu. Tämä onkin hauska. On muodostunut tapa jossa tuoksu on aina paidan alla kyljissä ja ylhäällä käsivarsissa. Voi laittaa paljonkin, se tarttuu vain paitaan joka on lähinnä ihoa, yleensä puuvillapaita joka on helppo pestä. Kaulassa, korvien taustasta puhumattakaan, ei ole koskaan tuoksua muutenkaan.

Toisaalta vaikka joskus oliskin vaatteessa yhtä ja iholle tulee uutta niin ei se kyllä häiritse. Tuoksujen sekoittuminen ei musta ole mikään synti, kaikki tuoksuni on myös niin hyviä että pikku sekoitus tuoksuu tosi hyvältä.

Miten muuten itse teet? Häiritseekö sekoittuminen?

Vierailija
13279/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Mitsoukossa tuota viileän ja lämpimän vuoropuhelua. Se on kuin chiaroscuro. Älyllinen ja syvällinen tuoksu minustakin.

Après L'Ondée on taas testilistalla, tekisi mieleni kokeilla uusinta versiota. Kyllä Guerlainin klassikot ovat vaan upeita. Vol de Nuit-parfyymi on varmaan ikuisesti ostoslistalla, se on niin kallis... 

Päivän tuoksuna Matière Premièren Radical Rose. Ei radikaali millään tavalla, mutta tosi kiva ruusu. Ruusutuoksut ovat minulle "hit or miss". Halusin itse asiassa Amouagen Rose Incensen, mutten löytänyt näytettä tänä aamuna, missä lienee. N51 

Yölento EdT näyttää olevan Notinossa 72,40 euroa, ja siitä 15 % alennusta koodilla Notino15, niin hinta olisi 62 euroa. Ei se Guerlainista paha hinta ole. 

Taidat tarkoittaa EDT:tä, se minulla onkin jo. Minä tarkoitin sitä ihanassa propellipullossa olevaa puhdasta parfyymia. Sepä onkin valitettavasti hinnakkaampi. N51

Vierailija
13280/19315 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annick Goutal: Petite Cherie

Tilasin tämän näytteen joskus talvella ja se oli hautautuneena johonkin laatikoideni uumeniin. Löysin sen tänään ja jopa oli positiivinen yllätys! Tässä on alkuun vihreä hedelmäinen tuoksu (ei kuitenkaan varsinaisen hedelmähedelmäinen eikä millään muotoa ainakaan trooppisten hedelmien tuoksuinen), joka muuntuu ihanan kesäiseksi, oikeastaan kuin Suomen viileä kesä. Pari tuntia laiton jälkeen haistan hieman puun tuoksua, sellaista hyvää, tuoreen, märän puun tuoksua. Ehkä joku saunan lauteet tai sateessa metsän reunassa nököttävän mäntypöllipinon tuoksu? Se sekoittuu tienvarren rikkaruohojen tuoksuun. Tämä tuoksuu valoisalta kesäyöltä.

Tässä ei raikkaudestaan huolimattaan ole mitään vesituoksumaista eikä hedelmäisyydestä huolimatta ole makeutta.

Ihana! Aivan ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi