Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Tietääkö joku voiko jenkeistä tilata oman postilaatikon kautta tuoksuja? Siis paikoista jotka eivät muuten lähetä Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku voiko jenkeistä tilata oman postilaatikon kautta tuoksuja? Siis paikoista jotka eivät muuten lähetä Suomeen?
Mitä olet tilaamassa?
Monenlaista sensuuriyritystä täällä on viikkojen ja vuosien varrella ollut (näen, kun menen ketjua taaksepäin). Sokos-tuoksuksi ei saa sanoa, perseiseksi ei saa sanoa, härskiintynyttä äidinmaitoa ei saa tuotteesta kuvailla... Mitä tämä hyvän ilmapiirin vaatija oikein haluaa? Pelkkiä sydämiä ja hymiöitä ja ihastelua?
Jos tuoksu haisee homeelta, sen saa sanoa. Jos sitä myydään Sokoksella ja se on geneerinen, se on Sokos-tuoksu. Jos tuoksu tuo mieleen vanhat rouvat, sitä voi sanoa vanhojen rouvien tuoksuksi.
Minulla on nyt (myös) uudessa työympäristössä ollut kokeilussa pari eri tuoksua jotka koin että voisivat olla ns. toimistoturvallisia. Ensin oli Chloen Chloe. Tuoksu on ihan ok, mutta vaikka ensimmäisellä kokeilulla en ruusua niin haistanut, nyt toisella kertaa koin sen liian ruusuvoittoisena. Ihan kaunis tuoksu sinänsä, mutta ei näin ruusua inhoavalle lopulta toimi. Jatkan silti vielä kokeiluja, koska ei se kamalakaan ole, eikä ajan mittaan kamalaksi muutu. Ei vain ole oma juttu.
Seuraavana kokeilussa oli Byredon Mojave Ghost. Tätä olen kesällä muutamaankin kertaan tuoksutellut, ja pidin tuoksusta, mutta kesto oli mielestäni huono. Tiedä sitten miksi, koska nyt vielä 12 tuntia suihkuttelusta haistoin sen ranteessani. Yhden suihkauksen aamulla laitoin, ja koko päivän se pölähteli nenääni. Harmi vaan, tämä ei nyt syksyllä tuoksunut lainkaan niin ihanalta kuin kesällä. Jotenkin haisu oli kovin saippuainen, eikä sellaisella hyvällä, Blanchemaisella tavalla. Joku sellainen lapsuuden valkoinen tympeä käsisaippua sieltä tuli läpi. Jätän siis Mojave Ghostin odottamaan lämpimämpiä kelejä, koska selvästi silloin toimii minulla paremmin. Kukkaisuus tulee lämpimässä paremmin esiin kuin näin viileillä säillä.
Kolmantena toimistopäivänä palasinkin vanhaan tuttuun Toy 2:n, siihen voi aina luottaa. Senkin haistan vielä hihani sisäpinnassa näin 12 tunnin jälkeen. Ehkäpä suihkun jälkeen rentoudun etsin näytteistä jonkin lämpimän ja syksyisen tuoksun vielä kokeiluun. Ehkäpä Autumn Vibes..
Guerlainin tuoksut on suosikkejani. Tykkään tällä hetkellä Mon Guerlainin kaikista tuoksuista mutta muitakin ihania on. Aqua Allegoria Mandarine Basilic on ihana mutta ei kestä kauan iholla. Valitettavasti vaan Guerlainin tuoksuja on tosi vaikea löytää sekä Suomesta että ulkomailta, lentokentiltä löytyy joskus.
Miten tehdä parfyymistä diffuuserituoksu? Elikkäs: minulla on joskus lahjaksi saatu Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan tuoksu, jossa on ainakin kirsikankukkaa. Viehättävä tuoksu, josta tykkään, mutta minun ihollani se ei vaan toimi.
Haluaisin tehdä siitä sellaisen diffuuserituoksun, siis pullo jossa on puutikkuja ja joka pikkuhiljaa luovuttaa tuoksua huoneilmaan. Sellaisena sitä ei varmaan voi käyttää. Minkälaisen liuoksen / seoksen pitäisi toimia parhaiten? Voisi käyttää hajutonta alkoholia ja mahdollisimman vähän tuoksuvaa öljyä tms? Osaako joku auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Guerlainin tuoksut on suosikkejani. Tykkään tällä hetkellä Mon Guerlainin kaikista tuoksuista mutta muitakin ihania on. Aqua Allegoria Mandarine Basilic on ihana mutta ei kestä kauan iholla. Valitettavasti vaan Guerlainin tuoksuja on tosi vaikea löytää sekä Suomesta että ulkomailta, lentokentiltä löytyy joskus.
Siitä on juuri lanseerattu edp-vahvuinen Forte Mandarine Basilic, mutta enpä tiedä, saako sitä mitenkään helposti käsiinsä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Aqua-Allegoria-Forte-Manda…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tilaamassa?
2 kpl parfyymeja kahdesta eri paikasta.
Aamuani sulostuttaa Ferre Ferren vintageversio. Pyöreän pehmeä ja hedelmäinen. Kuin kultainen, mehukas mandariini. Teidän SOTD?
Tänään mulla Kiehlsin Original musk. Miten voikaan tuoksu olla yhtä aikaa niin puhdas ja likainen, kiltti ja tuhma? Rakastan tätä, mutta vain harvoin käytettynä ja pieninä annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annick Goutal: Petite Cherie
Tilasin tämän näytteen joskus talvella ja se oli hautautuneena johonkin laatikoideni uumeniin. Löysin sen tänään ja jopa oli positiivinen yllätys! Tässä on alkuun vihreä hedelmäinen tuoksu (ei kuitenkaan varsinaisen hedelmähedelmäinen eikä millään muotoa ainakaan trooppisten hedelmien tuoksuinen), joka muuntuu ihanan kesäiseksi, oikeastaan kuin Suomen viileä kesä. Pari tuntia laiton jälkeen haistan hieman puun tuoksua, sellaista hyvää, tuoreen, märän puun tuoksua. Ehkä joku saunan lauteet tai sateessa metsän reunassa nököttävän mäntypöllipinon tuoksu? Se sekoittuu tienvarren rikkaruohojen tuoksuun. Tämä tuoksuu valoisalta kesäyöltä.
Tässä ei raikkaudestaan huolimattaan ole mitään vesituoksumaista eikä hedelmäisyydestä huolimatta ole makeutta.
Ihana! Aivan ihana.
Oliko edellinen vai tämän hetkinen versio? Minä en tykännyt tuosta uudesta, siihen oli tullut jotain pistävää ja silti vetisempi kuin aiemmin. Omistin noin kahdeksan vuotta sitten ison Petite Cherie pullon josta pidin, mutta kuulin että brändi on uusittu, joten tilasin äskettäin näytteen ennen kuin uskalsin tilata kokonaisen pullon.
Huom: uusien tuoksujen brändinimi ei enää ole Annick Goutal vaan pelkkä Goutal, ja pullojen ulkoasu muutettu kaupallisemman näköisiksi, tämä
https://www.beautytheshop.com/imgs/productos_cosmetica/resized/680x680/…
Tuoksujen nimiä uusittu myös eli mm. Eau d’Hadrian on muutettu Bois d’Hadrianiksi.
Olisiko Annickin tytär mennyt myymään brändin jollekin, ja halusivat laajentaa Jenkkeihin jossa arvostetaan tuoksuissa määrää eikä laatua?
Moi! Siinä näyteputkessa lukee "Annick Goutal", mutta en tiedä mikä se sitten on ja ovatko vahingossa kirjoittaneet sen Annickin siihen. Luulisi, että uusi versio, koska joskus vuodenvaihteessa tilasin näytteen. Vedämpä muuten samalla eilistä hehkutustani takaisin: aamulla ranteissa haisi samalta kuin jos on unohtanut uimahallikamppeet muovipussissa reppuun ja avaa sen seuraavana päivänä. Tiedättekö sellaisen ummehtuneen märkien uikkareiden tuoksun? Että ei tämä ihan niin ihana sitten ollutkaan!
Apua, minä sain tuosta tuoksusta samanlaista fiilistä! Sellaisen myös kun lapsena leikin että barbienuket uimahallissa, kun puin uikkarit ja laitoin ne saaviin kellumaan. Vaikka ne otti sieltä pyyhkeen päälle kuivumaan leikin jälkeen, niin niiden sisään jäi vettä joka haisi tunkkaiselta ja muovin sekaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Aamuani sulostuttaa Ferre Ferren vintageversio. Pyöreän pehmeä ja hedelmäinen. Kuin kultainen, mehukas mandariini. Teidän SOTD?
SOTD Agent Provocateurin Fatale Pink. Tässä ei ole mitään fataalia. Kiltin ja puhtaan neitokaisen tuoksu. Ihastuttava ja työpaikalle sopiva harmiton tuoksu. Hankin tämän koska yhtenä nuottina on lempparini yuzu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Agent Provocateurin Fatale Pink. Tässä ei ole mitään fataalia. Kiltin ja puhtaan neitokaisen tuoksu. Ihastuttava ja työpaikalle sopiva harmiton tuoksu. Hankin tämän koska yhtenä nuottina on lempparini yuzu.
Minulla on tuosta se Fatale perusversio ilman tuota Pinkiä. Mikä mahtaa olla ero siihen? Minun tuoksussa tuoksuu mansikat ja maitosuklaa ja sitten jokin hieman "halvahko" siivousaine-sitrus ja kynttilämäinen puinen tuoksu.
Itselläni tänään Gabriela Sabatinin nimikkotuoksu, tykkään, on parempi kuin Joop! Femme, mihin sitä on usein verrattu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa/kokemuksia hajuvesikalentereista? Olisi ihanaa tänä jouluna satsata sellaiseen.
En ole kokeillut. Monet kalenterit ovat todella kalliita, ja olen sen verran tarkka tuoksuistani, etten mielelläni maksa "ylläreistä", joista osa ei luultavasti kuitenkaan miellytä. Vaikka ajatuksena se onkin ihan hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa/kokemuksia hajuvesikalentereista? Olisi ihanaa tänä jouluna satsata sellaiseen.
En ole kokeillut. Monet kalenterit ovat todella kalliita, ja olen sen verran tarkka tuoksuistani, etten mielelläni maksa "ylläreistä", joista osa ei luultavasti kuitenkaan miellytä. Vaikka ajatuksena se onkin ihan hauska.
Minä voisin ostaa tuoksukalenterin! Ei taida varmaan Suomesta saada... Vinkit otetaan vastaan, voisin tilata sellaisen hyvissä ajoin.
Onpas täällä taistelu käynnissä. Ymmärrän molempia osapuolia. Kaikki tuoksut eivät toisiaankaan tuoksu pelkästään hyvälle, mutta en itse jaksa lukea trolli mennen viestejä kokoajan, rajansa siinäkin. Itseä palstalla ärsyttää lähinnä kalliiden hajuvesien mollaaminen, varsinkin kun testaus kuulostaa aivan muulta kuin mistä tuoksusta puhutaan, liekö ollenkaan kokeiltu vai onko tullut feikkitesteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin ostaa tuoksukalenterin! Ei taida varmaan Suomesta saada... Vinkit otetaan vastaan, voisin tilata sellaisen hyvissä ajoin.
Briteissä oli Jo Malonen tuoksukalenteri, taisi olla aika hintava vaikka pieniä minipulloja sisälsi.
Miten hajuvesibrändit ei ole tehnyt joulukalentereita niin että joka luukun takana 1 näyte ? Guerlainin kalenteri jossa 24 eri tuoksunäytettä, ostaisin heti, vaikka osa oliskin tuttuja. Eikö kannata tehdä tuollaisia, veisikö ostoksia pois isoista pulloista?
Ostin Ariana Granden Moonlight-hajuveden, koska sitä kehuttiin. Yllättävän tyttömäinen ja karkkimainen, kun odotin sellaista tummempaa. Tuoksu on myös melko heikko. Ostin hiljattain Armanin Ocean di Gioian, joka on hyvin voimakas ja jota täytyy suihkia varovasti. Todella hyvä perus tuoksu. Ei kovin erikoinen, mutta raikas. Olen hiljattain tykästynyt sellaisiin, jotka tuovat mieleen kesän, meren ja oikein lämpimän ilmaston. Kuitenkin syksyinen tumma ja naisellinen tuoksu on edelleen haussa. Olen vasta harkinnut Versacen Chrystal Noiria, mutta se ei taida täyttää vaatimuksia, vaikka pullon ulkonäkö lupaa muuta. Ehkä aloitan haun tästä ketjusta, koska muutkin ovat kaivanneet samanlaista.
Minulla on pullo Deep Rediä kaapissa. Kerrostan sitä patsulin tuoksuisen vartalovoiteen päälle, ja se ilmeisesti auttaa myös kestoon, koska tuoksu kestää koko päivän. Yhdistelma on nenääni myös kaunis: patsuli syventää Deep Redin inkivääri-marjaisuutta. Pidän tästä paljon talvisin :).