Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
SOTD Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540 Extrait - Suoraan sanottuna aivan hirveä. Makea, keinotekoinen ja pistävä. Lisäksi omituisen suolainen. Plussaa kuitenkin hyvästä kestosta iholla.
BR540 Eau de Parfum on mielestäni miellyttävämpi tuoksu vaikken siitäkään erityisesti välitä. Hirveän ylihintaisia molemmat ottaen huomioon että sisältävät lähinnä synteettisiä ainesosia.
Tuntuu että näitä tuoksuja käyttää nyt ainakin Helsingissä jokainen, minkäänlainen yksilöllisyys ainakin kaukana näistä kahdesta.
Tämä on jännä tuoksu siinä mielessä, että se todellakin muuttuu matkan varrella ihan erilaiseksi. On osia joista tykkään ja osia en voi sietää. Mielenkiintoista haistella omassa ranteessa, mutta en halua tuoksua tältä muiden nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet amerikkalaisesta FragranceX.com sivustolta viime vuosina tai aikoina?
Muistan tilanneeni sieltä joskus 2005-2006 ja kesti jotain 2-3 viikkoa, ja taisi paketti jopa tulla niin ettei mennyt tulliin vaan tuli lähipostiin suoraan. Trustpilotin mukaan arvosana on 4,3/5 ja joka perustuu 19 807 arvosteluun.
Mietin juuri että jos kokeilisi, ja jos löytyisi jotain kivaa.
Nythän noissa EU:n ulkopuolisissa on silti se etu että niistä tulee ilmoitus Postilta ja voi itse tehdä netissä tullauksen, ja maksaa sen netissä luottokortilla tai verkkopankilla, eli siinä kaikessa menee alle 10 minuuttia.
Mä tilasin sieltä joskus ehkä reilu vuosi sitten ja kokemus oli tosi hyvä, parempi kuin odotin. Ajattelin joutuvani tietysti tekemään tullauksen, maksamaan alvit ym. mutta yllättäen ne tehtiinkin puolestani, piti vain jotain sähköpostikyselyjä täyttää (vain pari helppoa juttua) ja asia oli selvä, eikä mitään ylimääräisiä maksuja. Eikä toimitus mielestäni mitenkään erikoisen kauaakaan kestänyt. Eli tämän perusteella voin todella suositella.
Näiden viestien innoittamana uskaltauduin tilaamaan FragranceX:stä, kun sieltä löytyy sellaisia tuoksuja joita ei saa mistään Euroopasta niin, että toimitus Suomeen. Esim. Philosophyn Fresh Cream ja Elizabeth Taylorin White Diamonds En Rouge. Siellä näyttää olevan myös käyttämättömiä isoja testeripulloja tosi edullisesti.
Tilaus sujui hyvin, tosin PayPal määritti dollarille niin huonon kurssin, että siitä tuli hintaa n. 7 eur lisää. Mutta jostainhan PayPalinkin pitää katetta saada. Kun tilasi yli 130 dollarilla, sai ilmaiset postikulut (jotka olisivat olleet n. 20 $) Free-koodia postikuluihin en voinut käyttää, kun olin jo koodikohtaan laittanut alennuskoodin jolla sain 20% alennusta tilauksesta. Nyt vain odotellaan pakettia, FedEx:iltä tuli ilmoitus että viim. 10 päivän kuluttua tulisi. Ja jännitys tuleeko alvit maksettavaksi vai ei. Tullausta ei pitäisi ainakaan tulla.
Siis dollarihan on nyt mennyt jopa euron ohi.
Aiemmin 1 dollari = 0,75 euroa, nyt se on niin päin että 1 dollari = 1,03 euroa.
Me siis hävitään yli 25% rahoista tänä päivänä jos vaihdetaan dollarit euroon livenä tai nettikaupassa ostettaessa, ja nyt on tosiaan niin päin että jenkkien kannattaa siis ostella euroissa kaikkea ja reissata tänne.
Muistan sitä aikaa kun euro tuli niin dollarin arvo oli sen suhteen jotain 0,68. Silloin tuli osteltua Jenkeissä reippaamminkin :) Matkalaukku oli pullollaan kosmetiikkaa, merkkejä joita ei täältä saanut, ehkä korkeintaan Briteistä.
Alkaa pikkasen mietityttää että onko tämä Ukrainassa käytävä sota jokin USAn ja Venäjän sopimus vetää aiemmin niin vahva eurovaluutta näin arvottomaksi ja nostaa dollarin arvo kattoon. Ei Brittien puntakaan ole ollut koskaan näin vahva meidän markka- tai eurovaluuttaan, mitä dollari tänä päivänä.
Nyt kun viileää ja synkkää ulkona, kohta lämpimän kurpitsamausteinen Halloweenikin, niin minun on pakko käyttää näitä seksikkään mausteisia ja tummia "femme fatale" tyylisiä tuoksuja kotona kun etäpäivä, mutta yksi suihkaus riittää ranteeseen eikä samaan aikaan molempia; Paloma Picasso Edp ja Chanelin Coco EdP. Ihanaa kasarihuumaa ja alkaa tulla pientä joulufiilistäkin tästä Cocosta joka siis tänään "nuuhkimisvuorossa". 35ml pullo on noin 10-11 vuotta vanha ja siitä on puolet jäljellä, jos nyt ostaisi uuden niin olisikohan se käynyt läpi reformulaation? :o
Onko jollain kokemusta Amouagen tuoksuista? Olen ihan kahdenvaiheilla ostanko Sunshinen https://nenna.fi/tuote/sunshine-100-ml-amouage vai Beach Hutin https://nenna.fi/tuote/beach-hut-100-ml-amouage
Tuonhintaisessa tuotteessa ei enää tuolla hintaerolla sinäänsä minulle merkitystä. Jos olet testannut vain toistakin niin olisi kiva tietää mp.
Minulla on 35 ml Chanel #5 Eau de Parfum jossa neljäsosa jäljellä, mielestäni vuodelta 2012 eli sellaisessa litteässä korkeassa pullossa jossa musta iso korkki, sekä helmikuussa 2022 lahjaksi saatu saman kokoinen 35 ml mutta uudessa pullossa joka on sen läpikirkkaan kristallipullon näköinen aivan kuin se parfyymikin ollut. Tuo uusi on aivan eri tuoksuinen! Siitä puuttuu niin paljon olennaista, sellaista makeaa kukkaisuutta, ja vahvuus on enää korkeintaan kuin Toiletten! Äiti osti tuon minulle ja kun ei tiedä tuoksuista muuta kuin että muistaa minulla olleen tuota joskus. Itse olisin toki testannut ennen ostamista =)
Minulla ollut tuota #5 varmaan 90-luvulta lähtien muutama pullo niin Eau de Parfumena ja Toilettena, keväisin tulee sellainen fiilis että sitä tekee mieli käyttää viikon pari, vapun jälkeen.
Lopulliset eurooppaversioiden muokkaamiset tuli 2015 jälkeen kun EU kielsi raaka-aineita. Jossain vaiheessa raaka-aineet kallistuivat joten siksi alettiin myös fuskaamaan ja lisäämään lyhytkestoisia synteettisiä aineksia. Näin se maailma muuttuu, eikä välttämättä parempaan päin. : /
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet amerikkalaisesta FragranceX.com sivustolta viime vuosina tai aikoina?
Muistan tilanneeni sieltä joskus 2005-2006 ja kesti jotain 2-3 viikkoa, ja taisi paketti jopa tulla niin ettei mennyt tulliin vaan tuli lähipostiin suoraan. Trustpilotin mukaan arvosana on 4,3/5 ja joka perustuu 19 807 arvosteluun.
Nythän noissa EU:n ulkopuolisissa on silti se etu että niistä tulee ilmoitus Postilta ja voi itse tehdä netissä tullauksen, ja maksaa sen netissä luottokortilla tai verkkopankilla, eli siinä kaikessa menee alle 10 minuuttia.
Mä tilasin sieltä joskus ehkä reilu vuosi sitten ja kokemus oli tosi hyvä, parempi kuin odotin. Ajattelin joutuvani tietysti tekemään tullauksen, maksamaan alvit ym. mutta yllättäen ne tehtiinkin puolestani, piti vain jotain sähköpostikyselyjä täyttää (vain pari helppoa juttua) ja asia oli selvä, eikä mitään ylimääräisiä maksuja. Eikä toimitus mielestäni mitenkään erikoisen kauaakaan kestänyt. Eli tämän perusteella voin todella suositella.
Näiden viestien innoittamana uskaltauduin tilaamaan FragranceX:stä, kun sieltä löytyy sellaisia tuoksuja joita ei saa mistään Euroopasta niin, että toimitus Suomeen. Esim. Philosophyn Fresh Cream ja Elizabeth Taylorin White Diamonds En Rouge. Siellä näyttää olevan myös käyttämättömiä isoja testeripulloja tosi edullisesti.
Tilaus sujui hyvin, tosin PayPal määritti dollarille niin huonon kurssin, että siitä tuli hintaa n. 7 eur lisää. Mutta jostainhan PayPalinkin pitää katetta saada. Kun tilasi yli 130 dollarilla, sai ilmaiset postikulut (jotka olisivat olleet n. 20 $) Free-koodia postikuluihin en voinut käyttää, kun olin jo koodikohtaan laittanut alennuskoodin jolla sain 20% alennusta tilauksesta. Nyt vain odotellaan pakettia, FedEx:iltä tuli ilmoitus että viim. 10 päivän kuluttua tulisi. Ja jännitys tuleeko alvit maksettavaksi vai ei. Tullausta ei pitäisi ainakaan tulla.
Siis dollarihan on nyt mennyt jopa euron ohi.
Aiemmin 1 dollari = 0,75 euroa, nyt se on niin päin että 1 dollari = 1,03 euroa.
Me siis hävitään yli 25% rahoista tänä päivänä jos vaihdetaan dollarit euroon livenä tai nettikaupassa ostettaessa, ja nyt on tosiaan niin päin että jenkkien kannattaa siis ostella euroissa kaikkea ja reissata tänne.
Muistan sitä aikaa kun euro tuli niin dollarin arvo oli sen suhteen jotain 0,68. Silloin tuli osteltua Jenkeissä reippaamminkin :) Matkalaukku oli pullollaan kosmetiikkaa, merkkejä joita ei täältä saanut, ehkä korkeintaan Briteistä.
Alkaa pikkasen mietityttää että onko tämä Ukrainassa käytävä sota jokin USAn ja Venäjän sopimus vetää aiemmin niin vahva eurovaluutta näin arvottomaksi ja nostaa dollarin arvo kattoon. Ei Brittien puntakaan ole ollut koskaan näin vahva meidän markka- tai eurovaluuttaan, mitä dollari tänä päivänä.
USA ja Eu ovat molemmat pumpanneet yskähteleviin talouksiinsa keinotekoisesti rahaa, eli käytännössä painaneet sitä vain lisää. USA saa ostettua hieman lisäaikaa ennen omaa romahdustaan, kun se uhraa Euroopan. Sodasta on hyötyä, kun niin moni asia saadaan sen piikkiin kansalaisten mielissä. Eurooppaan matkalla olleet polttoainelaivat kääntyvät takaisin Yhdysvaltoihin. Hinnat tulevat meillä vielä nousemaan. Onneksi parfyymejä voi käyttää polttonesteenäkin, saan ainakin lämmintä kun talvi on pahimmillaan. Muutaman hutiostoksen voin uhrata lämmittelyyn.
katja222222 kirjoitti:
Onko jollain kokemusta Amouagen tuoksuista? Olen ihan kahdenvaiheilla ostanko Sunshinen https://nenna.fi/tuote/sunshine-100-ml-amouage vai Beach Hutin https://nenna.fi/tuote/beach-hut-100-ml-amouage
Tuonhintaisessa tuotteessa ei enää tuolla hintaerolla sinäänsä minulle merkitystä. Jos olet testannut vain toistakin niin olisi kiva tietää mp.
Oletko sivuston mainostaja?
Vihdoin on koittaneet Cabochard Gresin päivät. Ehdin jo ajatella, mahdanko käyttää tätä koskaan, on niin kuiva ja rapea. Mutta tänään on juuri oikea päivä. Minulla on EdP. Onko kellään kokemuksia Edt:stä?
Ostin Tom Fordin Private Blend Bitter Peach tuoksun. Aivan ihastuttava.
Sopii omalle pH lle.
Moi. Onko sellaista ilmiötä olemassa, että uutta hajuvesipulloa käyttöön otettaessa tuoksu olisi jotenkin erilainen kuin, sanotaan muutaman viikon kuluttua?
Vai johtuukohan tuollainen kuvitelma vain siitä että käyttäjän nenä turtuu tuoksuun, tai joihinkin sen nuotteihin?
Vierailija kirjoitti:
Moi. Onko sellaista ilmiötä olemassa, että uutta hajuvesipulloa käyttöön otettaessa tuoksu olisi jotenkin erilainen kuin, sanotaan muutaman viikon kuluttua?
Vai johtuukohan tuollainen kuvitelma vain siitä että käyttäjän nenä turtuu tuoksuun, tai joihinkin sen nuotteihin?
Joo, jostain saattaa tulla sellainen hieman muovin katkuinen lehahdus pintaan. Vaikka olisi lasipullo.
Noin viiden suihkauksen jälkeen alkaa tulla sitä todellista tuoksua ulos sieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Totta on, jonkun aikaa sitten tämä tapahtui Elie Saab Le Parfum Lumieren kanssa. Aikain pullon, ensi tuoksu oli ihana, mutta sitten muuttui huonoksi. Jokin tosi ärsyttävä tuoksui, en tarkkaan muista, olisiko ollut liian animaalinen tuoksu ja luulin että oli tullut virheostos. Otin pullon viikonloppu reissulle kuitenkin mukaan ja kappas, hyvin miellyttävä, vahva, hieman hunajainen tuberoosa hurmasi minut koko viikonlopuksi.
Mistä saatte tuoksunäytteitä? Oon miettinyt Notinolta tilaamista, mutta toimituskulut ovat tosi kalliit... Oispa jollain palstalaisella myynnissä iso kasa näytteitä, ostaisin heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joudun joka ilta tulemaan tänne ja jankuttamaan The Different Companyn Osmanthuksesta kuin joku vaikeasti rajoittunut henkilö. En tiedä edes, onko tämä ehdottomasti poikkeuksellisen upea tuoksu, olen vain täysin riippuvainen ja ehdollistunut. Chypret lepää pakkauksissaan, olisi viikonloppu ja voisi irrotella järeimmällä mahdollisella jäkälällä. Mutta ei. Koskaan en ole näin monta päivää peräkkäin käyttänyt samaa tuoksua.
Kukkaistuoksut on lähtökohtaisesti tylsiä, mutta tämä on jotain muuta. Jäin koukkuun.
Minulla on tällainen koukuttumista aiheuttava tuoksu Pradan Amber. Pitää ihan toppuutella itseään ettei käytä sitä koko ajan, koska tuoksu lopetettu eikä sitä ole enää ikuisesti saatavilla. Iso back up pullokin on. Ja toisekseen minulla on iso hajuvesikokoelma, pitää koittaa käyttää muitakin eikä vaan yhtä.
Millainen tämä Amber on? Onko makea? Kiinnostuin ambratuoksuista ja tilasin näytteen Histoires De Parfumsin Ambre 114:sta. Siitä en pitänyt, se oli jotenkin oksennuksisen makea. Luulisin silti ambrasta pitäväni, ainakin Hermesin L’Ambre des Merveillesiin olen ihastunut.
Ahh, myös L'Ambre des Merveillesistä tykkään minäkin. Pradan Amber ei ole varainaisesti makea, ambra siinä on syvä ja "resinous", mikäköhän tälle olisi suomennos, pihkamainen? Sitä kautta siihen tulee tietysti vähän makeuttakin, mutta aivan erilaista makeutta kuin Ambre 114:ssa. Patsuli ja valkohankajäkälä tuovat myös voimakkuutta tuoksuun, vaikka blendautuvatkin hienosti muihin nuotteihin. Tuoksussa on jotain animaalista, alussa se on todella voimakas, mutta pehmenee ihanasti iholla. Tosi upea tuoksu kyllä, huumaava kun asettunut.
Jos vertaa Hermesin L'Ambreen, niin L'Ambre on jotenkin pirskahtelevampi ja hapokkaampi, tämä tiheämpi ja kiinteämpi, läpitunkemattomasti voimakkaampi. Jännä kun mietin tuoksuja erivärisinä olomuotoina ja massoina, onkohan tämä jotain synestesiaa😄 Kummastakin tykkään, mutta ovat erilaisia "koostumukseltaan" ja Pradan vie voiton, L'Ambreen en ole samalla lailla koukuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joudun joka ilta tulemaan tänne ja jankuttamaan The Different Companyn Osmanthuksesta kuin joku vaikeasti rajoittunut henkilö. En tiedä edes, onko tämä ehdottomasti poikkeuksellisen upea tuoksu, olen vain täysin riippuvainen ja ehdollistunut. Chypret lepää pakkauksissaan, olisi viikonloppu ja voisi irrotella järeimmällä mahdollisella jäkälällä. Mutta ei. Koskaan en ole näin monta päivää peräkkäin käyttänyt samaa tuoksua.
Kukkaistuoksut on lähtökohtaisesti tylsiä, mutta tämä on jotain muuta. Jäin koukkuun.
Minulla on tällainen koukuttumista aiheuttava tuoksu Pradan Amber. Pitää ihan toppuutella itseään ettei käytä sitä koko ajan, koska tuoksu lopetettu eikä sitä ole enää ikuisesti saatavilla. Iso back up pullokin on. Ja toisekseen minulla on iso hajuvesikokoelma, pitää koittaa käyttää muitakin eikä vaan yhtä.
Millainen tämä Amber on? Onko makea? Kiinnostuin ambratuoksuista ja tilasin näytteen Histoires De Parfumsin Ambre 114:sta. Siitä en pitänyt, se oli jotenkin oksennuksisen makea. Luulisin silti ambrasta pitäväni, ainakin Hermesin L’Ambre des Merveillesiin olen ihastunut.
Ahh, myös L'Ambre des Merveillesistä tykkään minäkin. Pradan Amber ei ole varainaisesti makea, ambra siinä on syvä ja "resinous", mikäköhän tälle olisi suomennos, pihkamainen? Sitä kautta siihen tulee tietysti vähän makeuttakin, mutta aivan erilaista makeutta kuin Ambre 114:ssa. Patsuli ja valkohankajäkälä tuovat myös voimakkuutta tuoksuun, vaikka blendautuvatkin hienosti muihin nuotteihin. Tuoksussa on jotain animaalista, alussa se on todella voimakas, mutta pehmenee ihanasti iholla. Tosi upea tuoksu kyllä, huumaava kun asettunut.
Jos vertaa Hermesin L'Ambreen, niin L'Ambre on jotenkin pirskahtelevampi ja hapokkaampi, tämä tiheämpi ja kiinteämpi, läpitunkemattomasti voimakkaampi. Jännä kun mietin tuoksuja erivärisinä olomuotoina ja massoina, onkohan tämä jotain synestesiaa😄 Kummastakin tykkään, mutta ovat erilaisia "koostumukseltaan" ja Pradan vie voiton, L'Ambreen en ole samalla lailla koukuttunut.
Pradalla on 2 eri ambratuoksua. L'Eau Ambree oli ensirakkauteni enkä enää löydä sitä mistään. Sen tuoksu oli syvä, pimeä ekstaasi ja lasipullokin tumma ja tulinen. Yritin lohduttaa itseäni laastarituoksulla ja hankin Prada Amberin, joka on kiva, mutta ei niin sykähdyttävä kuin tuo ensimmäinen. Sen pullokin on väritön ja "harmaa".
Sekoitan myös näiden nimet toistuvasti mikä vaan pahentaa kaipuutani siihen minulle oikeaan ja parempaan. Syksyllä erityisesti kaipaan sitä tunnetta miten kepeät alkuaallot muuttuvat myrskyksi, ihanaksi myrsyksi.
Onko sinulla Amberin ystävänä kokemusta tuosta L'Eau Ambreesta? Minulla on yksi tyhjä pullo, jonka korkkikin on hajonnut, mutta se tuoksu viipyilee vielä siinä tunnistettavana.
Ehkä pitäisi syksyn kunniaksi antaa taas Amberille mahdollisuus. Ehkä olen kasvanut siihen jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan huikea kuvaus! Kiitos. Harmittaa, etten ole tuohon tuoksuun tutustunut, silloin kun sitä vielä oli saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatte tuoksunäytteitä? Oon miettinyt Notinolta tilaamista, mutta toimituskulut ovat tosi kalliit... Oispa jollain palstalaisella myynnissä iso kasa näytteitä, ostaisin heti!
Tori.fi on jotain näytteitä myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule kertomaan miten kaikki sujui ja selvisitkö ilman yllätyksiä.
L'Eau Ambree, aikanaan en innostunut kuivasta ohuesta ambratuoksusta. Nyt ottaisin sellaisen heti. Haluaisin ambran nimenomaan ilman liian makeita tuoksuosia ja ehdottomasti ilman havaittavaa tonkaa tai kumariinia.
Sotd Aerinin Amber Musk. Enimmäkseen minulle tuoksuu ambra (ambroxan) ja myski ja kivan makeahko kookos. Suloisen pehmeä ja lämpöinen tuoksu, syksyyn sopii.