Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
13281/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robert Piquet Rose Perfection EdP: Suloinen ja ruusuinen, tuo mieleeni alkuperäisen Tresorin ja kaipuun. Jossain määrin myös YSL:n Parisin. Alkusuihkaus on kyllä pirtu-persikka, mutta se menee ohi.

Comptoir Sud Pacifique Amour de Cacao: Jos tykkäät kakkutaikinan, keksin, kaakaojauheen ja vanilliinin tuoksusta, tämä on sinulle. Voi olla, että muuntuu vielä iholla, mutta ainakin nuo nuotit on luvassa.

Histoires De Parfums 1899 Hemingway: Katajainen, paperinen, kuiva, raikas - mutta myös vaniljainen. Gypsy waterista pitäviä tämä luultavasti viehättäisi myös. Ihana.

Kiva kun tykkäsit tuosta Rose Perfectionista, minä taisin sitä silloin suositella :)

Vierailija
13282/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annick Goutal: Petite Cherie

Tilasin tämän näytteen joskus talvella ja se oli hautautuneena johonkin laatikoideni uumeniin. Löysin sen tänään ja jopa oli positiivinen yllätys! Tässä on alkuun vihreä hedelmäinen tuoksu (ei kuitenkaan varsinaisen hedelmähedelmäinen eikä millään muotoa ainakaan trooppisten hedelmien tuoksuinen), joka muuntuu ihanan kesäiseksi, oikeastaan kuin Suomen viileä kesä. Pari tuntia laiton jälkeen haistan hieman puun tuoksua, sellaista hyvää, tuoreen, märän puun tuoksua. Ehkä joku saunan lauteet tai sateessa metsän reunassa nököttävän mäntypöllipinon tuoksu? Se sekoittuu tienvarren rikkaruohojen tuoksuun. Tämä tuoksuu valoisalta kesäyöltä.

Tässä ei raikkaudestaan huolimattaan ole mitään vesituoksumaista eikä hedelmäisyydestä huolimatta ole makeutta.

Ihana! Aivan ihana.

Oliko edellinen vai tämän hetkinen versio? Minä en tykännyt tuosta uudesta, siihen oli tullut jotain pistävää ja silti vetisempi kuin aiemmin. Omistin noin kahdeksan vuotta sitten ison Petite Cherie pullon josta pidin, mutta kuulin että brändi on uusittu, joten tilasin äskettäin näytteen ennen kuin uskalsin tilata kokonaisen pullon.

Huom: uusien tuoksujen brändinimi ei enää ole Annick Goutal vaan pelkkä Goutal, ja pullojen ulkoasu muutettu kaupallisemman näköisiksi, tämä

https://www.beautytheshop.com/imgs/productos_cosmetica/resized/680x680/…

Tuoksujen nimiä uusittu myös eli mm. Eau d’Hadrian on muutettu Bois d’Hadrianiksi.

Olisiko Annickin tytär mennyt myymään brändin jollekin, ja halusivat laajentaa Jenkkeihin jossa arvostetaan tuoksuissa määrää eikä laatua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13283/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I’ve been wanting to change the brand for more than 10 years because the brand is very creative but sometimes it can look a bit old fashioned, which for me is a bit of a shame because there are so many great things that we can offer." sanoo Camille Goutal, joka pudotti äitinsä nimen brändistä ja ilmeisesti lähti muuttelemaan tuoksujen koostumuksia jonkun uuden parfyyminenän kanssa :o

Vierailija
13284/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saanko kysyä? Te, jotka vaihdatte ja kokeilette usein uusia tuoksuja: eivätkö tuoksujämät sekoitu iholla ja vaatteissa? ainakin päällysvaatteissa ja esim. huiveissa, joita ei jatkuvasti pestä?

Iholtakaan voimakas tuoksu ei välttämättä pikaisessa suihkussa katoa.

Minä suihkutan  aina paitaan, samaa tuoksua niin kauan kunnes menee pyykkiin. Päällysvaatteisiin ja huiveihin en suihki, koska niitä harvemmin tulee pestyä. Päivän aikana voi olla kolme eri tuoksua, yöpaidassa, työpaidassa ja kotipaidassa.

Vierailija
13285/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testauksessa Sud Pacifiquen Vanille Abricot. Ihanaa vaniljaa pienellä hedelmäisellä twistillä. Tykkään kovasti tähän aikaan vuodesta ja menee varmasti myös vielä talvella - mutta näin makeaa tuoksua en voisi käyttää kevät/kesätuoksuna.

Vierailija
13286/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä nuuhkimassa omaa Mitsoukoa noiden aiempien kuvausten takana. On se vaan ihana.

Ja sitten nappasin pitkästä aikaa päivän tuoksuksi Guerlain Chamade. Tästä tulee minulle outo ja ristiriitainen mielikuva: olen nuori ja olen vanha. Ihastuin tähän tuoksuun kauan sitten. joten saan muistikuvia ajalta kun olin nuori, notkea ja kuolematon. Chamade on myös vahvasti The Vintage -tuoksu (vuodelta 1969!) joten mieleeni tulee myös arvokas, varoissaan oleva, smaragdeihin ja silkkiin verhottu rouvashenkilö. Jonka kauneus on haalistunut, mutta tuoksu yhä viettelee ;)

Chamade on täynnä eri nuotteja. Se ei ole yksinkertaista nähnytkään. Emme ole minimalistisessa modernissa talossa, vaan tumman puun, kullan, punaisen ja vihreän peittämässä kirjastossa, takassa palaa tuli ja viinilasissa häilyy tummanpunaista.

Rakastan ensituoksun vihreyttä, se on raikas ja katoaa hetkessä. Sitten olen hyasinttivoittoisessa kukkapilvessä, ja lopulta, tuntien odotuksen jälkeen tulee vielä se ihana, täydellinen pimenevän illan Chamade-hetki.

Vierailija
13287/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, joka ei ymmärrä eri nyansseja ja sävyjä, edes yrittää harrastaa tuoksuja?

Voisitko lainata tekstiä, johon viittaat? Minä en ainakaan ymmärrä kenelle haluat kohdistaa viestisi?

Vierailija
13288/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tutustua niche-tuoksuihin paremmin. Onko mitään ajatusta, mistä tällainen noviisi voisi aloittaa? Hyviä brändeja yms.

Vierailija
13289/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, joka ei ymmärrä eri nyansseja ja sävyjä, edes yrittää harrastaa tuoksuja?

Voisitko lainata tekstiä, johon viittaat? Minä en ainakaan ymmärrä kenelle haluat kohdistaa viestisi?

Poistata vaan rohkeasti sekin. Sehän on ainoa tapa, jolla osaat reagoida. Onneton tapaus olet.

En ymmärrä sinua, enkä tiedä mistä viesteistä puhut, mutta antaapa olla.

Vierailija
13290/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut tästä ketjusta suuresti, mutta lompakon se tuntuu vievän mennessään.. Löysin siis ketjuun vasta äskettäin ja innostuin tilailemaan vaikka mitä ja vaikka mistä. Notinolta tulossa tänään yli 200e paketti. Sen lisäksi olen tilannut näytteitä Noselta ja Beautinow:lta. Todella harmi, että Feeluniquen postitukset maksaisi järjettömästi, sieltä kun olisi löytynyt vaikka mitä!

Mutta tämä " harrastus" tuo ihanaa keveyttä muuten välillä kovinkin raskaaseen elämäntilanteeseen ja kertoilen tänne mielelläni omia kokemuksia kun pääsen testailemaan!

Onko kenelläkään kokemusta Björk& Berriesin tuoksuista? Kuulostavat kovin houkuttelevilta, mutta pääsin äskettäin kokeilemaan Lysning-nimistä. Se oli ehkä hirvein koskaan haistamani tuoksu..

N44

Vierailija
13291/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Fragrantworldilta näköjään myös olin tilannut jotain.

N44

Vierailija
13292/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nauttinut tästä ketjusta suuresti, mutta lompakon se tuntuu vievän mennessään.. Löysin siis ketjuun vasta äskettäin ja innostuin tilailemaan vaikka mitä ja vaikka mistä. Notinolta tulossa tänään yli 200e paketti. Sen lisäksi olen tilannut näytteitä Noselta ja Beautinow:lta. Todella harmi, että Feeluniquen postitukset maksaisi järjettömästi, sieltä kun olisi löytynyt vaikka mitä!

Mutta tämä " harrastus" tuo ihanaa keveyttä muuten välillä kovinkin raskaaseen elämäntilanteeseen ja kertoilen tänne mielelläni omia kokemuksia kun pääsen testailemaan!

Onko kenelläkään kokemusta Björk& Berriesin tuoksuista? Kuulostavat kovin houkuttelevilta, mutta pääsin äskettäin kokeilemaan Lysning-nimistä. Se oli ehkä hirvein koskaan haistamani tuoksu..

N44

Minusta björk&berries toimii suihkugeeleissä ja voiteissa paremmin kuin hajuvesinä. White Forest  esim. vaikuttaa nuoteissa houkuttelevalta sknadinaaviselta metsältä mutta onkin  tyypillinen puhtaalta myskiltä ja huuhteluaineelta tuoksuva hyvin yksinkertainen "after the shower" tuoksu. Metsää ole lähimailla.

Vierailija
13293/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuoksuvia vartalonhoitotuotteita muuten suosittelette? En ole tuota björk&berries -sarjaa testaillut, mutta Lush on toki hyvä ja sitten taas toisesta päästä on Rituals, jonka tuoksut ovat aivan liian voimakkaita. Esim. sarjan tuoksukynttilät ja kuorintavoiteet ovat niin raskaita, että pelkkä tuubi tai palamaton kynttilä täyttää tilan voimakkaalla hajulla, joka muuttuu sietämättömäksi.

Toisinaan olisi kiva käyttää vain tällaista kevyttä tuoksua iholla. Joillain hajuvesillähän on omat vartalovoiteeet, saippuat ja jopa vartalopuuterit, mutta niitä harvoin löytää paikallisista kaupoista. Pitäisi aina tilata.

Vierailija
13294/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Se on kyllä ikävä, ettei Feeluniquelta enää voi tilata mitään aerosoleja, koska ne on luokiteltu vaarallisiksi aineiksi. Tai voisi tilata, jos maksaisi toimituksesta 48 euroa. 😑

Vierailija
13295/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksuvia vartalonhoitotuotteita muuten suosittelette? En ole tuota björk&berries -sarjaa testaillut, mutta Lush on toki hyvä ja sitten taas toisesta päästä on Rituals, jonka tuoksut ovat aivan liian voimakkaita. Esim. sarjan tuoksukynttilät ja kuorintavoiteet ovat niin raskaita, että pelkkä tuubi tai palamaton kynttilä täyttää tilan voimakkaalla hajulla, joka muuttuu sietämättömäksi.

Toisinaan olisi kiva käyttää vain tällaista kevyttä tuoksua iholla. Joillain hajuvesillähän on omat vartalovoiteeet, saippuat ja jopa vartalopuuterit, mutta niitä harvoin löytää paikallisista kaupoista. Pitäisi aina tilata.

En pidä vartalovoiteista, koska inhoan tahmeaa tunnetta iholla. Käytän suihkepulloissa olevia kevyitä ja nopeasti kuivuvia kosteusvoiteita lähinnä vain sääriin, esim. Dovelta. Niitä ei saa Suomesta mutta olen ostanut ulkomailta.

Suihkugeeleissä käytän useimmiten Molton Brownin eri tuoksuisia, tai Body Shopin Mangoa.

Tuoksuvia vartalopuutereita en ole nähnyt pitkään aikaan missään.

Äidillä oli aina tätä White Shoulders puuteria kylppärin hyllyllä kun olin nuorempi, joskus käytin. Tuo pakkaus on uusittu

https://i5.walmartimages.com/asr/58ab93b1-b0c8-47d8-a6f8-784f1200b05f_1…

mielestäni se vanha oli siihen aikaan tämän näköinen, olisiko tätinsä tuonut Jenkeistä jopa

https://i.pinimg.com/736x/63/c3/c5/63c3c563de241171a0eff1ca410c245d--ba…

Vierailija
13296/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä vartalovoiteista, koska inhoan tahmeaa tunnetta iholla. Käytän suihkepulloissa olevia kevyitä ja nopeasti kuivuvia kosteusvoiteita lähinnä vain sääriin, esim. Dovelta. Niitä ei saa Suomesta mutta olen ostanut ulkomailta.

Suihkugeeleissä käytän useimmiten Molton Brownin eri tuoksuisia, tai Body Shopin Mangoa.

Äidillä oli aina tätä White Shoulders puuteria kylppärin hyllyllä kun olin nuorempi, joskus käytin. Tuo pakkaus on uusittu

mielestäni se vanha oli siihen aikaan tämän näköinen, olisiko tätinsä tuonut Jenkeistä jopa

Tuoksuvia vartalopuutereita on Stockalla myynnissä useampaakin sorttia.

Vierailija
13297/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annick Goutal: Petite Cherie

Tilasin tämän näytteen joskus talvella ja se oli hautautuneena johonkin laatikoideni uumeniin. Löysin sen tänään ja jopa oli positiivinen yllätys! Tässä on alkuun vihreä hedelmäinen tuoksu (ei kuitenkaan varsinaisen hedelmähedelmäinen eikä millään muotoa ainakaan trooppisten hedelmien tuoksuinen), joka muuntuu ihanan kesäiseksi, oikeastaan kuin Suomen viileä kesä. Pari tuntia laiton jälkeen haistan hieman puun tuoksua, sellaista hyvää, tuoreen, märän puun tuoksua. Ehkä joku saunan lauteet tai sateessa metsän reunassa nököttävän mäntypöllipinon tuoksu? Se sekoittuu tienvarren rikkaruohojen tuoksuun. Tämä tuoksuu valoisalta kesäyöltä.

Tässä ei raikkaudestaan huolimattaan ole mitään vesituoksumaista eikä hedelmäisyydestä huolimatta ole makeutta.

Ihana! Aivan ihana.

Oliko edellinen vai tämän hetkinen versio? Minä en tykännyt tuosta uudesta, siihen oli tullut jotain pistävää ja silti vetisempi kuin aiemmin. Omistin noin kahdeksan vuotta sitten ison Petite Cherie pullon josta pidin, mutta kuulin että brändi on uusittu, joten tilasin äskettäin näytteen ennen kuin uskalsin tilata kokonaisen pullon.

Huom: uusien tuoksujen brändinimi ei enää ole Annick Goutal vaan pelkkä Goutal, ja pullojen ulkoasu muutettu kaupallisemman näköisiksi, tämä

https://www.beautytheshop.com/imgs/productos_cosmetica/resized/680x680/…

Tuoksujen nimiä uusittu myös eli mm. Eau d’Hadrian on muutettu Bois d’Hadrianiksi.

Olisiko Annickin tytär mennyt myymään brändin jollekin, ja halusivat laajentaa Jenkkeihin jossa arvostetaan tuoksuissa määrää eikä laatua?

Moi! Siinä näyteputkessa lukee "Annick Goutal", mutta en tiedä mikä se sitten on ja ovatko vahingossa kirjoittaneet sen Annickin siihen. Luulisi, että uusi versio, koska joskus vuodenvaihteessa tilasin näytteen. Vedämpä muuten samalla eilistä hehkutustani takaisin: aamulla ranteissa haisi samalta kuin jos on unohtanut uimahallikamppeet muovipussissa reppuun ja avaa sen seuraavana päivänä. Tiedättekö sellaisen ummehtuneen märkien uikkareiden tuoksun? Että ei tämä ihan niin ihana sitten ollutkaan!

Vierailija
13298/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö kukaan Bossin Deep Redistä? Siitä olisi voinut aikoinaan tulla suosikkini, mutta kesto on ainakin itsellä olematon. Mikä olisi tätä muistuttava tuoksu, mutta kestävämpi?

Vierailija
13299/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuvia vartalopuutereita on Stockalla myynnissä useampaakin sorttia.

Tuoksusarjoista? En muista nähneeni kuin Chanelilla. Vain ehkä parista sarjasta deodorantti ja vartalovoide, muuten pelkkiä tuoksuvesiä.

Vierailija
13300/19317 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Tervetuloa hämärään seuraan! Noin meille kaikille näyttää käyvän. Sun alku on tosi professionaalisen kuuloinen :). Pikku vinkki: pysy pitkään näytteissä ja osta isot pullot harkiten. Kaapit täyttyy alkuvaiheessa turhasta ja keskinkertaisesta tuoksuroinasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän