Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13121/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään Filippo Sorcinellin Ennui Noir. Kaunis, kaihoisa suitsuke, seetri ja vetiver, sopiva sadekeliin ja syysmyrskyyn.

Kuulostaa kutsuvalta. Mistä löysit näytteen? Jos tuo siis oli näyte.

Tilasin suoraan Sorcinellin verkkosivuilta UNUM -näytesetin. Uutiskirjeen mukaan silloin tällöin vieläkin on ilmainen toimitus. Suitsukkeiden ja introspektiivisten, melankolisten ja goottilaisten tuoksujen ystäville suosittelen sarjaa lämpimästi, mm LAVSiin, Quando Rapita Estasiin ja Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino Il Voltoon kannattaa tutustua. Sorcinelli on taiteilija ja urkuri, monet tuoksut viittaavat kirkkoon. LAVS on suunniteltu paaville.

Tänäkin syksynä flirttailen myös synkkien ja sotaisien Beaufort Londonien kanssa. Kolme omistamaani näytettä (Coeur de Noir, Fathom V ja Lignum Vitae) ovat erinomaiset sekä tuoksultaan että kestoltaan, ja haluaisin toisaalta tutustua loppuihinkin, mutta järki epäilee sitä savun määrää, joka joihinkin on luvattu. Kerään vielä rohkeutta.

Paaville suunniteltu tuoksu, hyvät hyssykät :). Sorcinellit kuulostavat agnostikollekin kiinnostavilta kokeiluilta.. Kiitos vinkistä ja mukavaa lauantaita!

Täällä meni vihdoin kuuden näytteen setti tilaukseen. Tosin LAVS ei siihen tällä kertaa mahtunut. Settiin tuli Quando rapita in estasi, Io non ho mani..., Rosa nigra, Voix humaine, Contre bombarde ja But not today. Ennestään minulla on näyte Opus 1144:stä ja ajattelin kokeilla ne kaikki putkeen. N51

Kiinnosta kuulla arviosi Voix humainesta ja Contre Bombardesta, niihin en ole päässyt tutustumaan. Rosa Nigra, ruusu ilman ruusua on hauska ja But Not Today aidosti haastava - mutta kaipa sitä sopii odottaa tuoksulta, jonka inspiraationa on Hannibal Lecterin kaltainen charmantti herrasmies. Opus 1144:tä en voinut sietää, se muistuttaa liikaa Shalimaria.

Vierailija
13122/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tartuin White Shouldersiin, vaikka yleensä sen ajatellaan sopivan kevääseen ja kesään. Kevät on kuitenkin mielestäni liian ailahteleva ja kolkko tällaiselle valkoiselle puhtaalle jauhemaiselle tuoksulle. Kesällä taas käytän mieluiten tyrkympiä tuoksuja. Joten miksipä ei, puhtoinen gardeniatuoksu lokakuiseen aurinkoiseen sunnuntaihin. No ainakin tämä sopii pyhäpäivään, mitään syntistä tässä ei ole.

Tämä on reformuloitunakin parempi kuin muut seksittömät kukkaistuoksut, parempi kuin 5th Avenue, Pleasures tai Glow.

Tuo on tainnut olla aika suosittu häätuoksu Jenkkilässä aikoinaan, monet vuosikymmenet? Ehkä siksi kevääseen ja kesään sopiva :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13123/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Shalimar Millisime Tonka läksi nyt tilaukseen. Edellis vuoden Vanilla teki minusta uudisshalimar fanin, alkuperäistä en häpeäkseni ole koskaan kokeillut, koska nuotit tuntuvat liian hurjilta. Vintage versiot kyllä kuulostavat kieltämättä houkuttevilta.

Mistä tilasit?

MyOrigines, näyttäisi olevan vieläkin myynnissä.

Tuo nettikauppa on Briteissä eli joutunee maksamaan sekä tuotteesta että rahdista arvonlisäverot ja tullikäsittelymaksut kun paketti tulee Suomeen? Kiitos BrexShitin.

Vai lähettääkö ne jonkin muun EU-maan kautta?

Vierailija
13124/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko Amarigen? Vieläköhän sitä tehdään? Ysärillä käytin EDP:tä, muistan kun ihastuin tuoksuun jossain lehden välissä tulleessa näytteessä ja sain sitten tuoksun joululahjaksi silloiselta poikakaveriltani. Oli vahva ja kestävä tuoksu. Töissä haisi kokolattiamaton kohdalla vielä viikon päästäkin, kun olin siinä suihkuttanut YHDEN suihkauksen.

Sekään ei enää tuoksu samalle, kokeilin noin kolme vuotta sitten ja petyin. Käytin sitä aikoinaan kolme pullollista, 90-luvulta saakka kun olin teini. Tuo oli minulla ilta- ja viikonlopputuoksuna, Ysatis oli päivätuoksuna.

Kemikaalinen eikä enää yhtä "rikas, syvä  kukkainen". Kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa/tilaa, että jos toimii yhä oman ihon kemian kanssa, kun meillä naisilla vuosien saatossa hormonitkin saattaa vaikuttaa ihoon ja sen myötä tuoksuun.

Vierailija
13125/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on puhe jostain ulkomaisesta nettikaupasta, tulee samaa viestiä: joutuu maksamaan tullit jne. Vaikka ei ole edes brittiläinen kauppa kyseessä, Huoh.

Vierailija
13126/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka kyseli pari sivua sitten uudesta Opiumista. Nyt on sitten Opium kokeiltu, ja täytyy sanoa, että tykkään kovasti!

Mielestäni tuoksun sydän on säilynyt samanlaisena, mutta muuten se on keventynyt hiukan. Ehkä hieman yksinkertaisempi kuin 90-luvulla. Mutta rakastamani ambra, mirhami ja jasmiini ovat edelleen kohdillaan. Tuoksussa on läsnä sitruksinen vivahde, jota ei mielestäni ollut aiemmassa versiossa (bergamot?) mutta saatan erehtyä.

Mutta kaiken kaikkiaan Opium on edelleen erittäin kaunis, ja mielestäni myös seksikäs tuoksu! Tämä on mielestäni vahvan ja määrätietoisen naisen tuoksu, ei mikään hapuilevan teinin tai - anteeksi ranskani - basic b*tchin.

Lisäksi tästä tulee nostalginen fiilis, sillä tuoksun dry down tuo vahvasti mieleen äitini - on kuin hän olisi huoneessa.

Kun kuljin kadulla, huomasin miettiväni mistä tuo tyylikäs tuoksu tulee, kunnes tajusin sen olevan minä. :D

Pidän tästä siksi, että se on aika tinkimätön, ja edustaa selkeästi eri aikakautta, jolloin tuoksut noudattivat enemmän suunnittelijansa visiota ja edustamansa muotitalon estetiikkaa yrittämättä miellyttää massoja (mikä tuntuu nykyään olevan etenkin designer-tuoksujen kohdalla vallitseva lähtökohta nykyään).

Vierailija
13127/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Shalimar Millisime Tonka läksi nyt tilaukseen. Edellis vuoden Vanilla teki minusta uudisshalimar fanin, alkuperäistä en häpeäkseni ole koskaan kokeillut, koska nuotit tuntuvat liian hurjilta. Vintage versiot kyllä kuulostavat kieltämättä houkuttevilta.

Mistä tilasit?

Tuo nettikauppa on Briteissä eli joutunee maksamaan sekä tuotteesta että rahdista arvonlisäverot ja tullikäsittelymaksut kun paketti tulee Suomeen? Kiitos BrexShitin.

Minun silmiini näyttää ranskalaiselta kaupalta, mutta vinkkinä kaikkiin neuvoisin lukemaan kaupan nettisivulta ohjesivut ostamisesta. Useista brittikaupoista voi yhä tilata ja ilman tulleja, koska ne ovat siirtäneet varastonsa Euroopan mantereelle. Jos ei löydä vastausta sieltä niin asiakaspalveluun voi laittaa kysymyksen. Samalla tulee testattua, vastaako aspa ripeästi. Yleensä hyvien kauppojen aspa vastaa.

Vierailija
13128/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään Filippo Sorcinellin Ennui Noir. Kaunis, kaihoisa suitsuke, seetri ja vetiver, sopiva sadekeliin ja syysmyrskyyn.

Kuulostaa kutsuvalta. Mistä löysit näytteen? Jos tuo siis oli näyte.

Tilasin suoraan Sorcinellin verkkosivuilta UNUM -näytesetin. Uutiskirjeen mukaan silloin tällöin vieläkin on ilmainen toimitus. Suitsukkeiden ja introspektiivisten, melankolisten ja goottilaisten tuoksujen ystäville suosittelen sarjaa lämpimästi, mm LAVSiin, Quando Rapita Estasiin ja Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino Il Voltoon kannattaa tutustua. Sorcinelli on taiteilija ja urkuri, monet tuoksut viittaavat kirkkoon. LAVS on suunniteltu paaville.

Tänäkin syksynä flirttailen myös synkkien ja sotaisien Beaufort Londonien kanssa. Kolme omistamaani näytettä (Coeur de Noir, Fathom V ja Lignum Vitae) ovat erinomaiset sekä tuoksultaan että kestoltaan, ja haluaisin toisaalta tutustua loppuihinkin, mutta järki epäilee sitä savun määrää, joka joihinkin on luvattu. Kerään vielä rohkeutta.

Paaville suunniteltu tuoksu, hyvät hyssykät :). Sorcinellit kuulostavat agnostikollekin kiinnostavilta kokeiluilta.. Kiitos vinkistä ja mukavaa lauantaita!

Täällä meni vihdoin kuuden näytteen setti tilaukseen. Tosin LAVS ei siihen tällä kertaa mahtunut. Settiin tuli Quando rapita in estasi, Io non ho mani..., Rosa nigra, Voix humaine, Contre bombarde ja But not today. Ennestään minulla on näyte Opus 1144:stä ja ajattelin kokeilla ne kaikki putkeen. N51

Kiinnosta kuulla arviosi Voix humainesta ja Contre Bombardesta, niihin en ole päässyt tutustumaan. Rosa Nigra, ruusu ilman ruusua on hauska ja But Not Today aidosti haastava - mutta kaipa sitä sopii odottaa tuoksulta, jonka inspiraationa on Hannibal Lecterin kaltainen charmantti herrasmies. Opus 1144:tä en voinut sietää, se muistuttaa liikaa Shalimaria.

Minua kiinnostaa Notre Dame 15.4.2019 - lienee Notre Damen tulipalon päivämäärä? Sopivan aikaa palon jälkeen (tästä ei varmaan olisi voinut fiilistellä aivan pian!) luin erään pariisilaisen tuoksunluojan haastattelun. Hän oli palopäivänä ja seuraavina päivinä tehnyt pitkiä kävelyitä Notre Damen ympäristössä ilmaa nuuhkien, ja kuvaili sitä aivan hengästyneenä. Savuun sekoittui erilaisia suitsukkeita ja pihkoja, joita katolinen messu on tulvillaan; samoin keskiajalla käytettyjä rakennuspuita, joita kirkonrakennuksessa ei ole käytetty vuosisatoihin. Parfymöörin nenään tuoksu oli ihana ja huumaava. En olisi tullut ajatelleeksi.

Ja nuuhkaisisin mielelläni, jos tuo tuoksu tavoittelee noita savun, suitsukkeen ja vanhan puun aromeja :).

Vierailija
13129/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

212 sexy

Vierailija
13130/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka kyseli pari sivua sitten uudesta Opiumista. Nyt on sitten Opium kokeiltu, ja täytyy sanoa, että tykkään kovasti!

Mielestäni tuoksun sydän on säilynyt samanlaisena, mutta muuten se on keventynyt hiukan. Ehkä hieman yksinkertaisempi kuin 90-luvulla. Mutta rakastamani ambra, mirhami ja jasmiini ovat edelleen kohdillaan. Tuoksussa on läsnä sitruksinen vivahde, jota ei mielestäni ollut aiemmassa versiossa (bergamot?) mutta saatan erehtyä.

Mutta kaiken kaikkiaan Opium on edelleen erittäin kaunis, ja mielestäni myös seksikäs tuoksu! Tämä on mielestäni vahvan ja määrätietoisen naisen tuoksu, ei mikään hapuilevan teinin tai - anteeksi ranskani - basic b*tchin.

Lisäksi tästä tulee nostalginen fiilis, sillä tuoksun dry down tuo vahvasti mieleen äitini - on kuin hän olisi huoneessa.

Kun kuljin kadulla, huomasin miettiväni mistä tuo tyylikäs tuoksu tulee, kunnes tajusin sen olevan minä. :D

Pidän tästä siksi, että se on aika tinkimätön, ja edustaa selkeästi eri aikakautta, jolloin tuoksut noudattivat enemmän suunnittelijansa visiota ja edustamansa muotitalon estetiikkaa yrittämättä miellyttää massoja (mikä tuntuu nykyään olevan etenkin designer-tuoksujen kohdalla vallitseva lähtökohta nykyään).

Kiitos tästä. Nyt haluan kokeilla sitä jälleen. Ehkä pääsen ennakkoluulojen vaivaamasta tuoksukokemuksesta yli ja löydän tälle talvelle turvallisen retrotuoksun nykymaailman kammottavan epävarmuuden keskellä nautittavaksi.

Vierailija
13131/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilasit?

Minun silmiini näyttää ranskalaiselta kaupalta, mutta vinkkinä kaikkiin neuvoisin lukemaan kaupan nettisivulta ohjesivut ostamisesta. Useista brittikaupoista voi yhä tilata ja ilman tulleja, koska ne ovat siirtäneet varastonsa Euroopan mantereelle. Jos ei löydä vastausta sieltä niin asiakaspalveluun voi laittaa kysymyksen. Samalla tulee testattua, vastaako aspa ripeästi. Yleensä hyvien kauppojen aspa vastaa.

Joo, Ranskasta tulevat. Olen tilannut monta kertaa ja ollut tyytyväinen. Hyvä valikoima erityisesti Ranskassa suosituimpia tuoksuja (vaikkapa Guerlain, Chanel) aika lyömättömiin hintoihin. Hieman hidas kuljetus, mutta noilla hinnoilla odottelen pakettia ihan ärtymättä pari viikkoa :).

Vierailija
13132/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuoksu olisi sellainen, joka tuoksuisi samalta kuin se, kun avaa näytetilauksen ja haistaa kaikki näyteputkiloiden tuoksut vienosti sekaisin? Sellainen olisi ihana (olen tosissani)! Ideoita?

Coco Mademoiselle on mielestäni hajuvesi- ja kosmetiikkaosastomainen tuoksu ja aika lähellä on tuota näyteputkilomeren tuoksupilveäkin

minä saan tuosta Coco mademoisellesta samaa mitä joku sai täällä aiemmin: mullassa härskiintyneitä vadelmia, kukkamaljakon vanhat vedet kemiallisine leikkokukkavirkisteineen, hippimäistä hikistä patsulia, joten kaiken kaikkiaan outo ristiriita hajussa.

Minäkään en tuosta Mademoisellesta innostunut - geneerinen on kulunut sana, mutta siltä se minun nenääni tuoksui. Laadukkaalta ja geneeriseltä epävarman rikkaan naisen tuoksulta - naisen, joka haluaa epätoivoisesti tulla nähdyksi oikean ryhmän / sosiaaliluokan jäsenenä. Kaanonista ei voi nyrjähtää edes rivistä poikkeavan tuoksun vertaa.

Mutta tänään ranteessa Coco Mademoiselle edp Intense, ja ei voi mitään, tämä herättää minussa suorastaan ostohaluja, ainakin pienen pullon verran. Lämmin ja elegantti appelsiininkuori-patsuli-ambra. Siinä haistaa kyllä Mad originaalin, mutta se on parempi ja syvempi.

Vierailija
13133/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tuoksun aiotte valita nyt alkavaan viikkoon? :)

Vierailija
13134/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhh, tuoksuttelin eilen uutta Pradan Paradoxea, ja mikä terävä, kemikaalimainen, epämiellyttävä tuoksu. Kuin jokin puhdistusaine. En ymmärrä tämän tuoksun ideaa ollenkaan, mitäköhän tällä on haettu. Surullista, kun sellaisiakin mestariteoksia Pradalla ollut kuin Amber ja Le Parfum.

Vierailija
13135/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tuoksun aiotte valita nyt alkavaan viikkoon? :)

Guerlainin Shalimar Millesime Vanilla Planifolian 😍 Olen odottanut että pääsen palaamaan tämän pariin kesän jälkeen.

Vierailija
13136/19315 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas keskustelu aktivoitunut :)

Täytyypä tutkia tuo ranskalainen nettikauppa MyOrigins, jos tullejakaan ei tarvitse maksaa!

Pradan Paradox on kiinnostellut, mutta hyvä tietää, ettei tarvitse revetä liitoksistaan suurissa odotuksissa sen suhteen.

Parfyymitubettaja Jeremy on useaan otteeseen kehunut Coco Mademoisellea, muistan hänen luonnehtineen tuoksua sivistyneeksi ja sellaiseksi, että jos tapaa anoppinsa ensimmäistä kertaa, tätä tuoksua kannattaa silloin käyttää. Siitä jäi ylle pieni mielenkiinto, koska olen onnistunut jotenkin täysin sivuuttamaan tämän (tai mikä todennäköisempää, olen ehkä testannut, mutta se on jättänyt minut sen verran kylmäksi, etten edes muista koko tuoksua?), mutta nyt kiinnostus hieman lässähti. Toki ymmärrän, että kauneus on katsojan nenässä ja asiahan selviää vasta itse testaamalla!

Minulla oli tässä viikonloppuna kokeiltavana Guerlainen La Petite Robe Noire, missä tummat sävyt muodostivat ihan miellyttävän kokonaisuuden, mieleeni tuli esanssinen kirsikkatee, sikari ja entisaikojen cocktailkutsujen jatkot. Tämä ei kuitenkaan ole "minun" tuoksuni, elän eri ulottuvuudessa - en ole tee-, kirsikka-, sikari- enkä sen kummemmin cocktailkutsuihminenkään, enkä siksi oikein välitä ainakaan pysyvästi matkata sellaisiin tuoksutunnelmiin.

Vierailija
13137/19315 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan. Jos joku niche-merkki lanseeraisi tuon nyt, se saisi valtavasti kehuja. N51

Vierailija
13138/19315 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninpä myös tilaamaan tuon Maison Martin Margielan Replica-näytepakkauksen, kun Notinon "ale" täällä taannoin mainittiin. Olin revetä liitoksistani kun paketin loppuviikosta hain, mutta oikeastaan olisin voinut tuon kokoelman sijaan ostaa vaan pikkupullon By The Fireplacea, koska se on toistaiseksi ainut johon olen noista ihastunut. Ihana nuotiovaahtokarkkien hienostunut tuoksu! Ystävä kylläkin kommentoi, että tuoksun partavedeltä ja se aiheutti vähän järkähtelyä fiiliksiini... Mutta ehkä neniä vaan on niin erilaisia. Tuota käytän nyt erittäin harkitusti, niin kestää näyte pitkään. 

Jazz Club on toinen suosikkini noista, apua miten hyvä tuoksu! Ehkä yksi parhaimpia haistamiani koskaan. Tämä oli testissä (miespuolisella) puolisollani ja näin luultavasti tulevaisuudessakin, koska ei ole itselleni sopiva kuitenkaan. Aavistuksen liian maskuliininen omaan makuuni (terveisin kävelevä leivos). Mutta todella upea tuoksu kyllä. Rommia? Sokeria? Hienostuneesti tupakan tai sikarin tuoksua, mutta ei kuitenkaan mitään tupakkapaikan aromeita. Tyylikäs!!

Lazy Sunday Morning aiheutti välittömästi suihkautusten jälkeen nenännyrpistelyä, äh. Nuoteissa mm. ruusu, eli olisi pitänyt jo etukäteen tietää etten tule tuosta pitämään. Tai sitten se on tuo myskisyys - en osaa sanoa kun en oikein ole varma, miltä myskin kuuluisi tuoksua. Ei yhtään oma juttuni tämä, vaikkei siis mikään ällöttävä tuoksu tokikaan. En saanut tästä myöskään yhtään laiskan sunnuntain fiilistä, vaikka sunnuntaina testasinkin! 

Bubble Bathia kokeilin illalla saunan jälkeen. Tuokaan ei ole ihan oma juttuni. Sopisi kivasti vaikka suihkugeelin tai vastaavan tuoksuksi eli juu, vastaa mielestäni nimeään ihan hyvin! Saippuainen, vähän kukkainen. Ihan nätti, mutta taitaa jäädä huonetuoksukäyttöön. :)

No mutta, monta vielä testaamatta. Tiedän melkeinpä etukäteen, että vain pieni osa noista on tällaiselle gourmandsekoilijalle mieluisia, mutta kiva vihdoin päästä noita tuoksuttelemaan oikein kunnolla! Iso miinus on kyllä kesto. Kaikissa kokeilemissani on ollut aika huono kesto, tai varsinkin hintaan nähden huono. Kolme tuntia ehkä juuri ja juuri vähän tuoksusta riippuen, 5-6 tunnin päästä ei jälkeäkään. By The Fireplacea sekoitin kosteusvoiteeseen, sillä sai vähän lisää kestoa. Harmittaa kyllä silti. 

Vierailija
13139/19315 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Meninpä myös tilaamaan tuon Maison Martin Margielan Replica-näytepakkauksen, kun Notinon "ale" täällä taannoin mainittiin. Olin revetä liitoksistani kun paketin loppuviikosta hain, mutta oikeastaan olisin voinut tuon kokoelman sijaan ostaa vaan pikkupullon By The Fireplacea, koska se on toistaiseksi ainut johon olen noista ihastunut. Ihana nuotiovaahtokarkkien hienostunut tuoksu! Ystävä kylläkin kommentoi, että tuoksun partavedeltä ja se aiheutti vähän järkähtelyä fiiliksiini... Mutta ehkä neniä vaan on niin erilaisia. Tuota käytän nyt erittäin harkitusti, niin kestää näyte pitkään. 

Jazz Club on toinen suosikkini noista, apua miten hyvä tuoksu! Ehkä yksi parhaimpia haistamiani koskaan. Tämä oli testissä (miespuolisella) puolisollani ja näin luultavasti tulevaisuudessakin, koska ei ole itselleni sopiva kuitenkaan. Aavistuksen liian maskuliininen omaan makuuni (terveisin kävelevä leivos). Mutta todella upea tuoksu kyllä. Rommia? Sokeria? Hienostuneesti tupakan tai sikarin tuoksua, mutta ei kuitenkaan mitään tupakkapaikan aromeita. Tyylikäs!!

Lazy Sunday Morning aiheutti välittömästi suihkautusten jälkeen nenännyrpistelyä, äh. Nuoteissa mm. ruusu, eli olisi pitänyt jo etukäteen tietää etten tule tuosta pitämään. Tai sitten se on tuo myskisyys - en osaa sanoa kun en oikein ole varma, miltä myskin kuuluisi tuoksua. Ei yhtään oma juttuni tämä, vaikkei siis mikään ällöttävä tuoksu tokikaan. En saanut tästä myöskään yhtään laiskan sunnuntain fiilistä, vaikka sunnuntaina testasinkin! 

Bubble Bathia kokeilin illalla saunan jälkeen. Tuokaan ei ole ihan oma juttuni. Sopisi kivasti vaikka suihkugeelin tai vastaavan tuoksuksi eli juu, vastaa mielestäni nimeään ihan hyvin! Saippuainen, vähän kukkainen. Ihan nätti, mutta taitaa jäädä huonetuoksukäyttöön. :)

No mutta, monta vielä testaamatta. Tiedän melkeinpä etukäteen, että vain pieni osa noista on tällaiselle gourmandsekoilijalle mieluisia, mutta kiva vihdoin päästä noita tuoksuttelemaan oikein kunnolla! Iso miinus on kyllä kesto. Kaikissa kokeilemissani on ollut aika huono kesto, tai varsinkin hintaan nähden huono. Kolme tuntia ehkä juuri ja juuri vähän tuoksusta riippuen, 5-6 tunnin päästä ei jälkeäkään. By The Fireplacea sekoitin kosteusvoiteeseen, sillä sai vähän lisää kestoa. Harmittaa kyllä silti. 

Ai niin, kokeilin myös Autumn Vibesia, mutta meinasi unohtua. Se oli kyllä syksyinen, mutta ei mielestäni liian kirjaimellisesti. Puumainen ja lehtevä toki, mutta vähän pähkinäinen ja pippurinen. Tyylikkään terävä. Omaan makuuni liian maskuliininen, mutta tuoksuna kyllä ihan hieno! 

Vierailija
13140/19315 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun on puhe jostain ulkomaisesta nettikaupasta, tulee samaa viestiä: joutuu maksamaan tullit jne. Vaikka ei ole edes brittiläinen kauppa kyseessä, Huoh.

Minä avasin sen nettikaupan sivun, ja heti ehdotti Britanniaa ja Puntaa valuutaksi, vaikka surffailen täältä Suomesta!

Olisi ystävällistä mainita nettikauppa ja sen yhteydessä että missä maassa on ja että mistä maasta ne toimittaa, niin kenenkään ei tarvitse varautua noihin ärsyttäviin tullausjuttuihin ja lisäkuluihin. Eikä muuten kaikista maista saa edes lähettää lentorahtina tuoksupulloja, voi kestää monta viikkoa laiva+maapostilla.