Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13161/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Esprit d'Oscar, joka antaa sen mitä usein odotan Chanelin viitoselta mutta siltä ei enää nykyään tulekaan ihan sitä mitä odotan. Esprit ei virallisesti omaa aldehydejä nuoteissa mutta siltä tämä tuoksuu. Kukkia ja aldehydejä kuin fantastinen vintage No.5 edt olisi kyseessä. Tämä myös suorastaan sulaa ihoon, suloinen skinscent.

Vierailija
13162/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänään Different Companyn Osmanthus, jossa on jotain suloista, vaikka en usein innostu  kukkaistuoksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13163/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Atelier Colognen Vanille Insensee.

Vierailija
13164/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Billie Eilish, erikoinen patsasmainen "tissit tyrkyllä" tuoksupullo, mutta ihan siisti ja tyylikäs tavallaan.

Itse tuoksu on sellainen että kuin avaisi vaniljaisen Wunderbaum-hajukuusen muovikääreestä ja suihkuttaisi siihen kuuseen pinttyneen lian ikkunanpesuainetta ja ottaisi henkäyksen, eli jotenkin kemikaalinen-vaniljasokerinen sotku. Lopputuoksuvaihe, jonkin aikaa ennen sen katoamista on hieman toffeemainen eli tuo on se paras kohta joka antaa vähän toivoa, mutta jossain vaiheessa sieltä tulee väkisin jokin joulumauste ja voimakas leivinjauhe tai ruokasoodahaju läpi.

Hyh hyh, tuoksuu sitten samalta miltä näyttääkin: kamalalta.

Vierailija
13165/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Parfums de Marlyn Oriana?

Tuoksun kuvaus kuulostaa suloiselta: alkutuoksu sitruksinen. Sydäntuoksu appelsiininkukka, vadelma ja mustaherukka. Pohjatuoksuna kermainen vaahtokarkki ja ambrette myski. Hinta on suolainen jopa näytteellä, mutta tässä yhdistyvät lempinuottini.

Testasimme ja haisee minun ja kavereideni mielestä ensin siivousaine-sitruunalle, jonka jälkeen purukumille ja lopuksi palaneelle sokerille. Sellaiselle mistä tyypillinen teini voisi pitää, muttei aikuinen.

Jotkut sanoneet, olisiko jopa täällä, että Moschino Toy 2 olisi parempi ja edullisempi versio tuosta.

Ohhoh, aika hurja kuvaus Orianasta. Itsellä tuoksuu aluksi ihana mandariini, sitten appelsiininkukkaa ja vadelmaa, kermaista vaahtokarkkia ja kepeä puhdas myski, eli juuri kuten kuvailu. Olen 49 ja tuoksu sopii omasta mielestäni itselle hyvin, tykkään nimenomaan naisellisista tuoksuista.

Myöskin omistan Toy 2 Bubblegumin ja se taas on purkkamaisuudessaan kiva hupi tuoksu, mutta hyvin samanlaisena pysyvä ja laatueron huomaa erittäin selvästi, kun molempia nuuhkii vuorotellen.

Vierailija
13166/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jossain halpakaupassa (Tokmanni?) vastaan teininä käyttämäni tuoksu, Alyssa Ashleyn Vanilla, ja koska hinta ei kirpaissut niin ostin sokkona nostalgiatripin toivossa. Ja sen sain! Ihan kelpo, lineaarinen vaniljatuoksu, samantyyppinen kuin se YR:n pallopullo vaniljaa aikoinaan. Muistan että tästä oli myös joku hedelmäinen versio, josta pidin nuorena vielä enemmän. Siitä AA:n myskituoksusta en koskaan pitänyt ja vieläkin myski on mun nenään vaikea nuotti.

Vierailija
13167/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolta tuli 2 näytettä Robert Piquetin Rose Perfectionia. Tilasin täältä saadun vinkin perusteella.

Ja voih, tämä on parasta pitkiin aikoihin. Erittäin tasapainoinen tuoksu - vetää vertoja Xerjoffeille, ehkä jopa lyöden ne. Ja se tuoksun puhtaus ja keveys, laatu on erinomainen! Niin ihana tuoksu ja uusi tuoksutalo minulle.

Ja nyt tämä parfyymi on lopetettu eikä edes näytteitä saa enää :( juuri minun tuuriani.

Se, joka tätä täydellistä ihanuutta vinkkasi - voisitko suositella jotakin muuta vastaavanlaista ruusu- tai kukkaistuoksua?

Vierailija
13168/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinolta tuli 2 näytettä Robert Piquetin Rose Perfectionia. Tilasin täältä saadun vinkin perusteella.

Ja voih, tämä on parasta pitkiin aikoihin. Erittäin tasapainoinen tuoksu - vetää vertoja Xerjoffeille, ehkä jopa lyöden ne. Ja se tuoksun puhtaus ja keveys, laatu on erinomainen! Niin ihana tuoksu ja uusi tuoksutalo minulle.

Ja nyt tämä parfyymi on lopetettu eikä edes näytteitä saa enää :( juuri minun tuuriani.

Se, joka tätä täydellistä ihanuutta vinkkasi - voisitko suositella jotakin muuta vastaavanlaista ruusu- tai kukkaistuoksua?

Juuri tänään satuin tilaamaan tuosta tuoksusta näytteen Notinolta. En muista lukeneeni tuota aiempaa suositusta, mutta ehkä olenkin lukenut, vaikken muista, ja nyt siksi tilasin.

Vierailija
13169/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Rose Perfectionia kyllä saa vielä Notinolta näytekoossa.

Vierailija
13170/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Parfums de Marlyn Oriana?

Tuoksun kuvaus kuulostaa suloiselta: alkutuoksu sitruksinen. Sydäntuoksu appelsiininkukka, vadelma ja mustaherukka. Pohjatuoksuna kermainen vaahtokarkki ja ambrette myski. Hinta on suolainen jopa näytteellä, mutta tässä yhdistyvät lempinuottini.

Testasimme ja haisee minun ja kavereideni mielestä ensin siivousaine-sitruunalle, jonka jälkeen purukumille ja lopuksi palaneelle sokerille. Sellaiselle mistä tyypillinen teini voisi pitää, muttei aikuinen.

Jotkut sanoneet, olisiko jopa täällä, että Moschino Toy 2 olisi parempi ja edullisempi versio tuosta.

Ohhoh, aika hurja kuvaus Orianasta. Itsellä tuoksuu aluksi ihana mandariini, sitten appelsiininkukkaa ja vadelmaa, kermaista vaahtokarkkia ja kepeä puhdas myski, eli juuri kuten kuvailu. Olen 49 ja tuoksu sopii omasta mielestäni itselle hyvin, tykkään nimenomaan naisellisista tuoksuista.

Myöskin omistan Toy 2 Bubblegumin ja se taas on purkkamaisuudessaan kiva hupi tuoksu, mutta hyvin samanlaisena pysyvä ja laatueron huomaa erittäin selvästi, kun molempia nuuhkii vuorotellen.

Tuo puhui Toy 2:sta, ei Toy 2 Bubble gumista.

Toy 2 on ihana tuoksu, ja tykkään muuten Alberto Morillaksen tekemistä tuoksuista.

Vierailija
13171/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Menneniä.

Vierailija
13172/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikalla Guerlainin L'heure bleue tuntijoita?

Kiinnostaisi tietää miten edp ja edt eroaa toisistaan. Omistan jo upean edp:n mutta myös edt kiinnostaisi myös. Onko niin erilainen että kannattaisi myös hankkia?

Vierailija
13173/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Old Spice on lemppari.

Vierailija
13174/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin tuon näytteen ja on tosiaan upea tuoksu. Pitäisi saada pullollinen, näyte meni parissa päivässä.

Vierailija
13175/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Old Spice on lemppari.

Pisteet huikeat 4,27 Fragranticassa ja "great value":

https://www.fragrantica.com/perfume/Shulton-Company/Old-Spice-Original-…

Vierailija
13176/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin tuon näytteen ja on tosiaan upea tuoksu. Pitäisi saada pullollinen, näyte meni parissa päivässä.

Meistä moni on näköjään viettänyt pari ihanaa päivää tuon kanssa :). Minä myös, muutama tippa on jäljellä näyteputkilon pohjalla. Tuoksu oli hieno - syvä mutta raikas ruusu - mutta pullo niin sysiruma, että olisi ehkä jäänyt ostamatta, vaikka sitä olisi jostain löytynytkin. Happamia, sanoi kettu..

Vierailija
13177/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink: Tallinkin verkkokaupassa on vielä puolentoista tunnin ajan 30 % ale kaikista tuotteista, ilmaiset postikulut noin 80 E eteenpäin. Olen hetken aprikoinut Tom Fordin Beau de Jourin ostamista, ja nyt löysin sen tuolta sellaiseen hintaan, että lopetin empimisen :). Sori mainos.

Vierailija
13178/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinoboksista tuli stressipäivän iltatoimi- ja yötuoksuksi Guccin Bloom Acqua di Fiori. Tämäpä on runsas! Kuin kukkakauppaan menisi. En yhtään tiedä, mitä tässä oikeasti on, mutta haistan ruusuja, kieloa, ehkä ... ööh, iiristä? Jasmiinia kenties. Olin nuorena kukkakaupassa töissä ja minusta siellä tuoksui tältä. Kesä, loma Malediiveillä, puutarhat, hellemekot, lierihatut, papukaijat. Vapaata assosiaatiota 😀

Ihana tuoksu, vaikka en itselleni isoa pulloa hanki, tämä on semmoinen hyvän mielen tuoksu! Nuuhkin tätä mielelläni muiden yllä.

Vierailija
13179/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Old Spice on lemppari.

Mitenkähän nuoria ne ovat, jotka tuolle täydet pisteet ovat antaneet? 😁 Minun mieheni, 59 v, ei takuulla tuota itseensä suihkaisisi enkä minä sitä hänellä haluaisi haistaa. Sen verran muistoja tuo herättää lapsuudesta eli vanhan miehen tuoksu olisi nykyään. Vaikka miten mainostettiin "kun ei koskaan tiedä, kuka tulee käymään". 😂

Vierailija
13180/19315 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Old Spice on lemppari.

Mitenkähän nuoria ne ovat, jotka tuolle täydet pisteet ovat antaneet? 😁 Minun mieheni, 59 v, ei takuulla tuota itseensä suihkaisisi enkä minä sitä hänellä haluaisi haistaa. Sen verran muistoja tuo herättää lapsuudesta eli vanhan miehen tuoksu olisi nykyään. Vaikka miten mainostettiin "kun ei koskaan tiedä, kuka tulee käymään". 😂

Mä 43 v taas tykkään tuosta paljon, mies valitettavasti ei. Isä käytti Old Spicea joskus 80-luvulla, mutten yhdistä sitä vanhoihin miehiin sen enempää kuin äidin Opiumia vanhoihin naisiin. Klassikoita toiselta ajalta.