Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13101/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään Filippo Sorcinellin Ennui Noir. Kaunis, kaihoisa suitsuke, seetri ja vetiver, sopiva sadekeliin ja syysmyrskyyn.

Kuulostaa kutsuvalta. Mistä löysit näytteen? Jos tuo siis oli näyte.

Tilasin suoraan Sorcinellin verkkosivuilta UNUM -näytesetin. Uutiskirjeen mukaan silloin tällöin vieläkin on ilmainen toimitus. Suitsukkeiden ja introspektiivisten, melankolisten ja goottilaisten tuoksujen ystäville suosittelen sarjaa lämpimästi, mm LAVSiin, Quando Rapita Estasiin ja Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino Il Voltoon kannattaa tutustua. Sorcinelli on taiteilija ja urkuri, monet tuoksut viittaavat kirkkoon. LAVS on suunniteltu paaville.

Tänäkin syksynä flirttailen myös synkkien ja sotaisien Beaufort Londonien kanssa. Kolme omistamaani näytettä (Coeur de Noir, Fathom V ja Lignum Vitae) ovat erinomaiset sekä tuoksultaan että kestoltaan, ja haluaisin toisaalta tutustua loppuihinkin, mutta järki epäilee sitä savun määrää, joka joihinkin on luvattu. Kerään vielä rohkeutta.

Paaville suunniteltu tuoksu, hyvät hyssykät :). Sorcinellit kuulostavat agnostikollekin kiinnostavilta kokeiluilta.. Kiitos vinkistä ja mukavaa lauantaita!

Vierailija
13102/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen SOTD oli BR 540. Eilinen oli muutoksen päivä itselleni, jokin vaihe elämässä päättyi, ja uusi alkaa. Kuitenkin hyvän mielen päivä, mistään ikävästä sinänsä ei ole kyse, mutta iso muutos on iso muutos, ja sellaiseen liittyy aina haikeutta ja hyvästelyitä. Sen takia valkkasin BR:n, se on minulle lohdullinen ja turvallinen tuoksu. Se ei muutu ajan mittaan epämiellyttäväksi, eikä se katoa, vaan se lehahtelee välillä omaan nenään niin, että tulee usein ihan pysähdyttyä hetkeksi nauttimaan siitä. Se tuntuu maadoittavalta ja tasapainottavalta, rohkaisevalta ja lohdulliselta. En koe tätä edes minään signature-tuoksuna, tällä on aivan eri merkitys kuin millään aiemmalla signature-tuoksulla.

Erilaisilla hajuillahan voi olla erilaisia vaikutuksia. Äitini tykkäsi leipoa, ja lapsuuden rakkaita, erityisen turvallisia muistoja on leipoa äidin kanssa, tai tulla kotiin kun talossa tuoksui tuore pulla ja kasettisoittimesta raikui äidin lempikasetti. Jostakin syystä BR 540 vertautuu tuohon pullan tuoksuun siinä, millaisen olon se minulle tekee. Lieneekö joku joskus tuoksunut joltakin samantapaiselta, mutta en vaan muista.

Illalla suihkun jälkeen päätin kokeilla uudestaan Armanin Si Passione Intenseä. Jotenkin koko juttu meni taas ihan ohi. Nyt kyllä muistin nuuskia kättäni mihin sitä suihkautin, mutta silti mieleen ei jäänyt oikein mitään. Onko se oikeasti näin mitäänsanomaton tuoksu, ettei siitä saa mitään järkevää otetta ja siitä ei jää mitään vaikutelmia? Vielä en kyllä luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13103/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään Filippo Sorcinellin Ennui Noir. Kaunis, kaihoisa suitsuke, seetri ja vetiver, sopiva sadekeliin ja syysmyrskyyn.

Tilasin suoraan Sorcinellin verkkosivuilta UNUM -näytesetin. Uutiskirjeen mukaan silloin tällöin vieläkin on ilmainen toimitus. Suitsukkeiden ja introspektiivisten, melankolisten ja goottilaisten tuoksujen ystäville suosittelen sarjaa lämpimästi, mm LAVSiin, Quando Rapita Estasiin ja Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino Il Voltoon kannattaa tutustua. Sorcinelli on taiteilija ja urkuri, monet tuoksut viittaavat kirkkoon. LAVS on suunniteltu paaville.

Tänäkin syksynä flirttailen myös synkkien ja sotaisien Beaufort Londonien kanssa. Kolme omistamaani näytettä (Coeur de Noir, Fathom V ja Lignum Vitae) ovat erinomaiset sekä tuoksultaan että kestoltaan, ja haluaisin toisaalta tutustua loppuihinkin, mutta järki epäilee sitä savun määrää, joka joihinkin on luvattu. Kerään vielä rohkeutta.

Pullot ainakin näyttävät upeilta. Täytynee tutustua minunkin tarkemmin, kun saa nuo nykyiset näytteet testailtua.

Joku tuolla aiemmin vinkkasi 3 eri lasia, ei, ehkä, kyllä. Se kuulosti mukavan yksinkertaiselta tavalta, kun olen miettinyt miten muistaisin mitkä kaikki piti ottaa jatkokokeiluihin.

Vierailija
13104/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Illalla suihkun jälkeen päätin kokeilla uudestaan Armanin Si Passione Intenseä. Jotenkin koko juttu meni taas ihan ohi. Nyt kyllä muistin nuuskia kättäni mihin sitä suihkautin, mutta silti mieleen ei jäänyt oikein mitään. Onko se oikeasti näin mitäänsanomaton tuoksu, ettei siitä saa mitään järkevää otetta ja siitä ei jää mitään vaikutelmia? Vielä en kyllä luovuta.

On se niin mitäänsanomaton. :) Minun mielestäni. N51 

Vierailija
13105/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudin nyt vasta postista Notinon 33 euron Maison Margielan Memory boxin, vaikka se oli saapunut jo yli viikko sitten. Vasempaan käteen laitoin Under the lemon treetä. Jopa oli tuttu tuoksu! Kas, sehän on ihan sitruunahyttysmyrkky-kynttilän hajuinen. En päässyt hyttysmyrkkyassosiaatiosta irti, ja oli pakko käydä pesemässä ranne. Ei se paha haju ollut, ja muistoissani matkasin mökille terassille hyttysten syötäväksi.

No, toiveikkaana suihkaisin oikeaan ranteeseen Coffee break -putkilosta. Ajattelin, että sieltä varmaan tulee lämpimän syksyinen ja kahvinen tuoksu tällaiseen aurinkoiseen syyspäivään. Mutta ei. Tämä tuoksuu ihan miesversiolta Burberry Britistä. Eikä tässä kahvia ole ollenkaan, vaikka nimi jotenkin niin lupaa. Vai onko tämä sellainen päiväkahvimiesseuralaisen kahvitaukotuoksu? :D  Mutta onpas androgyynin oloinen, ei ole minun juttuni. Ihan jees tuoksu siis sinällään kyllä.

Muistin nämä tuoksut ihan eri tavalla, kun olen joskus vuosia sitten näitä tuoksutellut Stockan alakerrassa. Voi voi. 

Vierailija
13106/19315 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Shalimar Millisime Tonka läksi nyt tilaukseen. Edellis vuoden Vanilla teki minusta uudisshalimar fanin, alkuperäistä en häpeäkseni ole koskaan kokeillut, koska nuotit tuntuvat liian hurjilta. Vintage versiot kyllä kuulostavat kieltämättä houkuttevilta.

Mistä tilasit?

Vierailija
13107/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Shalimar Millisime Tonka läksi nyt tilaukseen. Edellis vuoden Vanilla teki minusta uudisshalimar fanin, alkuperäistä en häpeäkseni ole koskaan kokeillut, koska nuotit tuntuvat liian hurjilta. Vintage versiot kyllä kuulostavat kieltämättä houkuttevilta.

Mistä tilasit?

MyOrigines, näyttäisi olevan vieläkin myynnissä.

Vierailija
13108/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

On se niin mitäänsanomaton. :) Minun mielestäni. N51 

Onko intense yhtään Sì Passionen tuoksuinen? Itse pidän siis Sì Passionesta, siitä punaisesta putelista. Yksi kivoimpia designertuoksuja mielestäni, oma pulloni on yksin vaan 4 ml suuruinen 😀 Olen jopa harkinnut isomman pullon ostoa. Kesto on kyllä heikko.

Flankereita putkahtelee maailmaan sitä tahtia, ettei kaikkia ehdi edes nuuhkaisemaankaan!

Vierailija
13109/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Amarigen? Vieläköhän sitä tehdään? Ysärillä käytin EDP:tä, muistan kun ihastuin tuoksuun jossain lehden välissä tulleessa näytteessä ja sain sitten tuoksun joululahjaksi silloiselta poikakaveriltani. Oli vahva ja kestävä tuoksu. Töissä haisi kokolattiamaton kohdalla vielä viikon päästäkin, kun olin siinä suihkuttanut YHDEN suihkauksen.

Vierailija
13110/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariana Granden Moonlight-hajuvesi <3

Mieskin tykkää, kuulemma hänen mielestään superseksikäs tuoksu! :D

Vierailija
13111/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuksi on valikoitunut Tosca, joka oli suosittu muistaakseni 1950-luvulla.

Vierailija
13112/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fille de Berlin / Serge Lutens. Minulla tämä on vielä hirveämpi kuin Nahema: pistävä vintage-ruusu. Näin muokkaa iho tuoksua - uskon kyllä, että molemmat näistä ovat ihania ja kiinnostavia jollain toisella..

Onneksi on testerit :).

Minulle se on verinen ja ruosteinen ruusu. Ja pidän siitä :)

Vierailija
13113/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fille de Berlin / Serge Lutens. Minulla tämä on vielä hirveämpi kuin Nahema: pistävä vintage-ruusu. Näin muokkaa iho tuoksua - uskon kyllä, että molemmat näistä ovat ihania ja kiinnostavia jollain toisella..

Onneksi on testerit :).

Minulle se on verinen ja ruosteinen ruusu. Ja pidän siitä :)

Huh, minustakin siinä oli jotain metallista. En tykännyt. Pisteet omalaatuisuudesta. N51 

Vierailija
13114/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maison Margielan Memory Boxin kokeilut jatkuvat:

Aamupäivän olen leiponut ja siivonnut. Tuoksuksi valikoitui näytesarjan Bubble Bath. En tiedä, mitä odotin, mutta tuoksu on synteettinen ja mieleeni tuli muovailuvahapaketin avaamisessa löyhähtävä kumimaisehko haju, ehkä myös sellaisten tuoksuvien kuulakärkikynien haju (niitä kyniä oli joskus 30 vuotta sitten). Kun tuoksu asettuu, on siinä aavistus saippuaisuutta ja huuhteluainemaisuutta. Todella erikoinen "saippuatuoksu".  Tältä voisi tuoksua jossain kylpylähotellin aulan odotustilassa.

Nyt en tiedä mitä ajatella näistä Replicoista. 

Vierailija
13115/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paaville suunniteltu tuoksu, hyvät hyssykät :). Sorcinellit kuulostavat agnostikollekin kiinnostavilta kokeiluilta.. Kiitos vinkistä ja mukavaa lauantaita!

Täällä meni vihdoin kuuden näytteen setti tilaukseen. Tosin LAVS ei siihen tällä kertaa mahtunut. Settiin tuli Quando rapita in estasi, Io non ho mani..., Rosa nigra, Voix humaine, Contre bombarde ja But not today. Ennestään minulla on näyte Opus 1144:stä ja ajattelin kokeilla ne kaikki putkeen. N51

Vierailija
13116/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudin nyt vasta postista Notinon 33 euron Maison Margielan Memory boxin, vaikka se oli saapunut jo yli viikko sitten. Vasempaan käteen laitoin Under the lemon treetä. Jopa oli tuttu tuoksu! Kas, sehän on ihan sitruunahyttysmyrkky-kynttilän hajuinen. En päässyt hyttysmyrkkyassosiaatiosta irti, ja oli pakko käydä pesemässä ranne. Ei se paha haju ollut, ja muistoissani matkasin mökille terassille hyttysten syötäväksi.

No, toiveikkaana suihkaisin oikeaan ranteeseen Coffee break -putkilosta. Ajattelin, että sieltä varmaan tulee lämpimän syksyinen ja kahvinen tuoksu tällaiseen aurinkoiseen syyspäivään. Mutta ei. Tämä tuoksuu ihan miesversiolta Burberry Britistä. Eikä tässä kahvia ole ollenkaan, vaikka nimi jotenkin niin lupaa. Vai onko tämä sellainen päiväkahvimiesseuralaisen kahvitaukotuoksu? :D  Mutta onpas androgyynin oloinen, ei ole minun juttuni. Ihan jees tuoksu siis sinällään kyllä.

Muistin nämä tuoksut ihan eri tavalla, kun olen joskus vuosia sitten näitä tuoksutellut Stockan alakerrassa. Voi voi. 

Tuosta Coffee Breakista oli se kuvaus jokunen sivu sitten että oli outo haju, "kuin joku mummo olisi heittänyt laventelisen potpourripussinsa pinttyneeseen kahvipannuun jossa seissyt haaleaa vettä", tai jotain? :DDDD

Vierailija
13117/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maison Margielan Memory Boxin kokeilut jatkuvat:

Aamupäivän olen leiponut ja siivonnut. Tuoksuksi valikoitui näytesarjan Bubble Bath. En tiedä, mitä odotin, mutta tuoksu on synteettinen ja mieleeni tuli muovailuvahapaketin avaamisessa löyhähtävä kumimaisehko haju, ehkä myös sellaisten tuoksuvien kuulakärkikynien haju (niitä kyniä oli joskus 30 vuotta sitten). Kun tuoksu asettuu, on siinä aavistus saippuaisuutta ja huuhteluainemaisuutta. Todella erikoinen "saippuatuoksu".  Tältä voisi tuoksua jossain kylpylähotellin aulan odotustilassa.

Nyt en tiedä mitä ajatella näistä Replicoista. 

Flower Market ja Lipstick On -tuoksut ovat ainoita Margielalta joista olen pitänyt. Jälkimmäinen on lopetettu. Kun siitä vahamaisesta huulipunan alkuhajusta pääsi niin oikein viehättävä tuoksu.

Flower Market on onnistunut, tuoksuu ranskalaiselle kukkaistorille joka aukeaa aamupäivällä auringon nousun jälkeen.

Vierailija
13118/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuoksu olisi sellainen, joka tuoksuisi samalta kuin se, kun avaa näytetilauksen ja haistaa kaikki näyteputkiloiden tuoksut vienosti sekaisin? Sellainen olisi ihana (olen tosissani)! Ideoita?

Coco Mademoiselle on mielestäni hajuvesi- ja kosmetiikkaosastomainen tuoksu ja aika lähellä on tuota näyteputkilomeren tuoksupilveäkin

minä saan tuosta Coco mademoisellesta samaa mitä joku sai täällä aiemmin: mullassa härskiintyneitä vadelmia, kukkamaljakon vanhat vedet kemiallisine leikkokukkavirkisteineen, hippimäistä hikistä patsulia, joten kaiken kaikkiaan outo ristiriita hajussa.

Vierailija
13119/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän saldo juuri nyt, arviolta?

Itselläni 1990-2010 pullojen jämiä eli "vintageja" 28 kappaletta. Jätän kaikkiin käyttämiini tuoksupulloihin vähintään noin 1 cm verran nestettä, laitan ne pimeään kaappiin ja niiden pullojen pohjaan maalarinteippipalan johon kirjoitan 2 vuosilukua, eli kun olen ostanut sekä kun "arkistoinut".

Uusia avaamattomia tuoksuja ja sellaisia joissa ainakin puolet jäljellä, on 71 kpl. Kesäisemmät tuoksut ovat kaapissa, ja syksyisemmät ja talvisemmat tuoksut esillä tarjottimella vaatehuoneessa.

Miniatyyripulloja kaikilta aikakausilta 19 kpl.

Näytetuubeja 50 kpl.

Vierailija
13120/19315 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vuosia sitten tuoksutellut, niin on varmaan sen jälkeen reformuloitu ja tuoksu muuttunut. Ikävä kyllä.