Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Kysyn asiantuntijoilta: mitä mieltä olette, onko kannattavaa ostaa Armanin Sí Passione hajuvesi vai onko riski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosia käyttänyt pelkästään Dolce gabbana 3 l'imperatrice-tuoksua. Yksi ilta sain jonkun aivopierun ja tilasin itselleni ennestään tuntemattomien tuoskujen näytteitä netistä jonkun Instagram-videon perusteella. En tiedä mikä mun hajuaistissa on vikana, koska mun mielestä ne kaikki tuoksui sellaiselle vanhemman naisen tuoksulle. Vai enkö vain ole tottunut tällaisiin tuoksuihin...
Näitä tilasin;
Maison Margiela Replica By The Fireplace Eau de Toilette
Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Eau De Parfum
Montale Intense Cafe Eau De Parfum
Nishane Hundred Silent Ways ExtraitMiksi tätä on alapeukutettu? Kirjoitusvirheitä kyllä tuli. Toki tässä on sekin, että eri tuoksut tuoksuu erilaisilta eri ihmisillä ja mieltymykset on erilaiset.
Mun mielestä sun neljän tuoksun setti on kiinnostava, etenkin ihmiseltä, joka kertoo käyttäneensä pelkästään yhtä kevyttä hedelmä-kukkaistuoksua vuosia.
Veikkaan, että alapeukutus voisi liittyä tuohon vanhempaan naiseen. Tuoksuihmiset ajattelevat usein, ettei tuoksulla ole sukupuolta, ehkei myöskään ikää? Tuoksu on tuoksu, sen kanssa ei tarvitse mennä mihinkään laatikkoon tai lokeroon.
Itse en siis alapeukuttanut sinua, pikemminkin ihailin perehtyneisyyttäsi tuon nelikon valinnassa.
Tuo on jännä ristiriita: ajatellaan ettei tuoksulla olisi ikää tai sukupuolta, mutta Fragranticassa on kuitenkin female-male-asteikko. Ja tietysti tuoksuilla on historia ja muodit. Vanhojen naisten tuoksut on tietysti sellaisia, jotka olivat muodissa silloin kun vanhat naiset olivat nuoria ja joita he vielä vanhanakin käyttävät.
Ei nuo luokitukset tai luonnehdinnat estä tuoksuista nauttimista. Pidän silti Vol de Nuitista, vaikka sen dry down on selvästi itseäni vanhemman naisen tyylinen, sanoisin jopa mummelin. Se ei ole loukkaus tuoksua kohtaan, ellei sitten mummelia pidetä huonona asiana. Siispä ne, jotka loukkaantuvat siitä että tuoksua sanotaan vanhan tai nuoren naisen tuoksuksi, loukkaantuvat vain siksi, että pitävät vanhoja tai nuoria alempiarvoisina ja liittävät vanhaan tai nuoreen naiseen negatiivisia ominaisuuksia.
Minusta on myös selviä "homotuoksuja". Kokevatkohan homot sitten tuollaisen luonnehdinnan loukkaavaksi ja miksi? Eikö sen pitäisi olla kohteliaisuus, jos homous on hieno asia? Minusta kyse on vain ominaisuuksista ja tyylistä, ei arvostuksista.
No nyt tulin uteliaaksi, sano yksi esimerkki homotuoksusta, kummallekin sukupuolelle! Ei ole ikinä tullut mieleenkään, että noinkin voi tuoksuja lajitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosia käyttänyt pelkästään Dolce gabbana 3 l'imperatrice-tuoksua. Yksi ilta sain jonkun aivopierun ja tilasin itselleni ennestään tuntemattomien tuoskujen näytteitä netistä jonkun Instagram-videon perusteella. En tiedä mikä mun hajuaistissa on vikana, koska mun mielestä ne kaikki tuoksui sellaiselle vanhemman naisen tuoksulle. Vai enkö vain ole tottunut tällaisiin tuoksuihin...
Näitä tilasin;
Nishane Hundred Silent Ways ExtraitMiksi tätä on alapeukutettu? Kirjoitusvirheitä kyllä tuli. Toki tässä on sekin, että eri tuoksut tuoksuu erilaisilta eri ihmisillä ja mieltymykset on erilaiset.
Mun mielestä sun neljän tuoksun setti on kiinnostava, etenkin ihmiseltä, joka kertoo käyttäneensä pelkästään yhtä kevyttä hedelmä-kukkaistuoksua vuosia.
Veikkaan, että alapeukutus voisi liittyä tuohon vanhempaan naiseen. Tuoksuihmiset ajattelevat usein, ettei tuoksulla ole sukupuolta, ehkei myöskään ikää? Tuoksu on tuoksu, sen kanssa ei tarvitse mennä mihinkään laatikkoon tai lokeroon.
Itse en siis alapeukuttanut sinua, pikemminkin ihailin perehtyneisyyttäsi tuon nelikon valinnassa.
Tuo on jännä ristiriita: ajatellaan ettei tuoksulla olisi ikää tai sukupuolta, mutta Fragranticassa on kuitenkin female-male-asteikko. Ja tietysti tuoksuilla on historia ja muodit. Vanhojen naisten tuoksut on tietysti sellaisia, jotka olivat muodissa silloin kun vanhat naiset olivat nuoria ja joita he vielä vanhanakin käyttävät.
Ei nuo luokitukset tai luonnehdinnat estä tuoksuista nauttimista. Pidän silti Vol de Nuitista, vaikka sen dry down on selvästi itseäni vanhemman naisen tyylinen, sanoisin jopa mummelin. Se ei ole loukkaus tuoksua kohtaan, ellei sitten mummelia pidetä huonona asiana. Siispä ne, jotka loukkaantuvat siitä että tuoksua sanotaan vanhan tai nuoren naisen tuoksuksi, loukkaantuvat vain siksi, että pitävät vanhoja tai nuoria alempiarvoisina ja liittävät vanhaan tai nuoreen naiseen negatiivisia ominaisuuksia.
Minusta on myös selviä "homotuoksuja". Kokevatkohan homot sitten tuollaisen luonnehdinnan loukkaavaksi ja miksi? Eikö sen pitäisi olla kohteliaisuus, jos homous on hieno asia? Minusta kyse on vain ominaisuuksista ja tyylistä, ei arvostuksista.
No nyt tulin uteliaaksi, sano yksi esimerkki homotuoksusta, kummallekin sukupuolelle! Ei ole ikinä tullut mieleenkään, että noinkin voi tuoksuja lajitella.
Gaultierin Le Male -sarja on leimallisesti homahtava jo muotoilunsa ja nimivalintojensa vuoksi, itse "tuoksun tuoksu" sopii linjaan. Lesbotuoksuja ei taida olla, ellei sitten joku Viva la Juicy ole nuoremman sukupolven sellainen. Mielikuvaan lesboudesta ei ehkä kuulu tuoksut?
Kyse on mielikuvista, konnotaatioista joita tuoksuihin liitetään. Niitä ei voi kieltää, vaikka itse tuoksulla ei olisi sukupuolta. Kuten ei tietysti olekaan, sillä se on nestettä, ei nisäkäs.
Tuo Gaultierin Le Male lienee yksi suosituimpia miesten tuoksuja. Enkä nyt tarkoita koko sarjaa, mutta se originaali. Se taisi olla ensimmäinen tuoksu jota mieheni enemmän käytti. Minä en ole koskaan osannut ajatella Le Malea jotenkin homotuoksuna, ehkä sen takia kun joskus aikanaan vähintään kaikki tuntemani miehet sitä enemmän tai vähemmän käyttivät. Minä muuten pidän Gaultierin pullojen estetiikasta, sekä naisten että miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tilasin;
Veikkaan koska "vanhemman naisen tuoksu" on klisee josta tuoksuharrastajat ei oikein tykkää ja Toinen syy että ollaan eri mieltä itse väitteestä eli että ko. tuoksut olisivat vanhemman naisen tuoksuja
Vierailija kirjoitti:
Kysyn asiantuntijoilta: mitä mieltä olette, onko kannattavaa ostaa Armanin Sí Passione hajuvesi vai onko riski?
On perushyvä eikä liian erikoinen, aika hyvä lahjaksi ostettavaksi, riski pienehkö moneen moneen muuhun verrattuna
Hermes Galop pure parfyymi tällä hetkellä käytössä. Juuri sopivasti nahan tuoksua ja hippunen ruusua.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy hyvää tietoutta hajuvesistä https://www.tuoksut.com/
Älä viitsi, tuo ei ole mikään tietoutta vaan mainos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella??
Postaat vähintään toista kertaa tässä ketjussa, sama näkynyt muutamassa muussa ja artikkeli on, anteeksi vaan, täysin yllätyksetön, ei hyvää tietoutta, vaan lähinnä, kuten aiemmin todettiin, kehoitus ostaa samaa mitä muutkin. Cosmopolitaniin sitä kannattaa tarjota, jos se vielä ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella??
Postaat vähintään toista kertaa tässä ketjussa, sama näkynyt muutamassa muussa ja artikkeli on, anteeksi vaan, täysin yllätyksetön, ei hyvää tietoutta, vaan lähinnä, kuten aiemmin todettiin, kehoitus ostaa samaa mitä muutkin. Cosmopolitaniin sitä kannattaa tarjota, jos se vielä ilmestyy.
Jopa tuli pilkkuja kun muokkaa ja muokkaa ja skippaa oikoluvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tilasin;
Veikkaanpa, että "homotuoksu" saatetaan kokea loukkaavaksi. Mutta siitä tuli mieleen vanha jo edesmennyt Lushin tuoksu nimeltä Ladyboy. Se oli niin hurmaava, että käytin sitä itse (vaikka olen vanha heteromummeli).
Vierailija kirjoitti:
Näitä tilasin;
Nishane Hundred Silent Ways Extrait
En alapeukuttanut, mutta onhan tuo aikamoinen loikkaus L'Imperatricesta noihin aivan eri tyylisiin tuoksuun. Tilasit kuitenkin onneksi vain näytteitä. Mukavia kokeiluja sinulle! N51
Vierailija kirjoitti:
Ei ole riski, mutta on täydellisen tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsempi kuin Bright Crystal?
Aiempana oli puhetta Palomasta. Vinkkinä, että tottumattoman kannattaa ostaa edt, ei edp:tä. Edt on sitä paitsi parempikin mielestäni. Minulla on molemmat, ja edp on suoraviivaisempi. Toiletessa on enemmän elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, ei todellakaan ole tylsä! Yksi parhaista designer-tuoksuista ja on todellakin turvallisella tavalla erilainen kuin moni muu.
Notinobokseista pääsi yötestiin Bossin Alive EDT. Jopa on kiltti miedosti mausteinen perustuoksu. Tämä on turvallinen ja raikas toimistotuoksu, joka ei ole kukkainen. Tässä tuoksuu syksy.
Alussa tuoksu on jotenkin pehmeästi "aktiivinen" olematta kuitenkaan sporttinen, yhtään kirpeä tai hyökkäävä. Olisiko pihan marjapensaita, puun tuoksua ja ...pullaa? (Vai olenko nälkäinen? Gourmand tämä EI ole). Noin tunnin jälkeen käsivarressa tuoksuu ... hieman miesmäinen tai ainakin unisexmäinen sekoitus jotakin pippuria, puuta ja limeä. Enpä tiedä, en toistaiseksi tälle lämpene. Varmaan moni tykkää.
Testattu:
MFK Aqua Celestia: Onpa todella samanlainen alku kuin Aqua Allegorian Passiflorassa. Eli raikas, hedelmäinen, puhdas. Pohjat ovat sitten erilaiset.
Zoologist Chipmunk on alkanut avautua. Kerrassaan ihana pala luontoa mukaan toimistoon. Kestää koko päivän mutta ei käy päälle. Tätä tuoksua myös kestää koko päivän.
Kiitos, tulin tänne pitkästä aikaa etsimään vinkkejä, ja tämän^ sekä Fragrantican perusteella lähti Splendida Patchouli Tentation sokkona tilaukseen. Ja samaan syssyyn Paloma Picasso Edp, katsotaan minkälainen takauma ja aikamatka nuoruuteeni myöhäiselle 1980-luvulle (kääk).
Tämän päivän tuoksuna Abercrombie & Fitchin Authentic Woman, johon olen hurmaantunut. Tämä tarttui sokkona ja puoli-ilmaiseksi mukaan Fiksuruoka- tilaukseen, ja olen kovasti tykästynyt. Ihanan hedelmäisen päärynäisen kevyt kesätuoksu, joka saa kohta siirtyä odottamaan seuraavaa kevättä.