Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Aiempana oli puhetta Palomasta. Vinkkinä, että tottumattoman kannattaa ostaa edt, ei edp:tä. Edt on sitä paitsi parempikin mielestäni. Minulla on molemmat, ja edp on suoraviivaisempi. Toiletessa on enemmän elämää.
EdT (kultainen pullo) on minusta jotenkin vähäeleinen, kun taas EdPssä (musta pullo) on syvyyttä, mutta sanoisin että kultainen kevääseen ja alkukesään, ja musta syksyyn ja talveen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kokeilussa Paco Rabannen Pure XS for her. Tässä pitäisi olla popcornia, vaniljaa, kookosta ja persikkaa, mutta niistä ei oikeasti ole häivähdystäkään, siis mitä hittoa?! Sen sijaan tajuntaan iskee vahva ylang-ylang ja appelsiininkukka, minkä jälkeen voimakas äijämäinen puunhakkaajan haju. Jokin tässä muistuttaa YSL Black Opiumia, mutta se on miljoona kertaa parempi ja puhtaampi, arvokkaamman tuoksuinen, eli tämä on kuin Black Opiumin surkea ja pinnallinen halpakopio vaikka maksaa enemmän.
Paco Rabannen huonoin tuoksu, ehdottomasti.
Apua, onkohan tuo tuoksu reformuloitu. Minun pari vuotta sitten ostetussa Pure XS:ssä tuoksuu selkeästi voimainen popcorn ja vanilja, sekä jokin makea hedelmä, olisiko sitten juuri persikka. Ei mitään miehekästä. Enkä haista appelsiininkukkaa ollenkaan. Toivottavasti tätäkin ei ole pilattu😢
Korkki oli ainakin ohutta halpamuovia siinä 50ml pullossa mitä itse kokeilin noin kuukaus sitten, joku mainitsi että se korkki olisi ollut lasia vai paksumpaa lasin näköistä laatumuovia aikasemmin, ja tuosta ajattelin että halkeaako se heti, ja myös minusta tuo haiskahti Black-Opiumin kopsulle, yllättävänkin paljon. Ei popcorniin päinkään, jotkut sanoi että entinen tuoksui popcornille ja muroille mutta ei minun nenääni eli ton on pakko ollu mennä uusiksi korona-aikaan, olisko joku L'oreali taas pistänyt sormensa peliin, ostanut ja pilannut fuskaamalla, kuten kävi Valentinon tuoksuille aikasemmin?
Korkki jäi mieleen kun testeripullossa oli sellainen, koska usein niissä ei ole sitä korkkia esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempana oli puhetta Palomasta. Vinkkinä, että tottumattoman kannattaa ostaa edt, ei edp:tä. Edt on sitä paitsi parempikin mielestäni. Minulla on molemmat, ja edp on suoraviivaisempi. Toiletessa on enemmän elämää.
EdT (kultainen pullo) on minusta jotenkin vähäeleinen, kun taas EdPssä (musta pullo) on syvyyttä, mutta sanoisin että kultainen kevääseen ja alkukesään, ja musta syksyyn ja talveen :)
Ovatko molemmat pullosi uusia?
Kokeilepa toiseen käteen EdP:tä ja toiseen EdT:tä yhtä aikaa. Näin ero tulee selvemmin esiin.
Minä aistin EdT:ssä enemmän nuotteja ja elävyyttä siinä missä EdP syöksyy synkästi tummia raiteitaan suoraan eteenpäin. Mutta tämä koettu ero voi johtua ihotyypistäkin, itselläni on kuiva, jopa atooppinen iho. Koen EdP:n huomattavasti yksioikoisemmaksi tuoksuksi. Voimakas se on kyllä, mutta suoraviivainen. Molemmat sopivat paremmin kylmällä ilmalla, ainakin EdT voi ahdistaa kesäkuumalla. Miksei EdP:kin, en ole uskaltanut edes kokeilla! Itse asiassa ei ole ihan vieläkään tehnyt mieli alkaa taas käyttää, odotan vielä kylmempiä säitä.
Minulla on normaali iho, ja ph-arvoni on hieman happaman puolella, voi siis johtua sitäkin että EdT häviää nopeammin ihoon.
"The EDT is more oriental, the EDP is more chyprish", on sanottu. Myös että "The vintage EDT and current EDP smell a lot alike to me" eli nykyinen EdP on ilmeisesti muutettu enemmän sen vanhan EdT:n kaltaiseksi, olisikohan jotkut ainesosista sellaisia ettei enää saa käyttää tänä päivänä?
Paloma EdP on nyt jo lähes kadonnut iholtani, tosin jälkituoksun häivä on ihana. Paloma EdT jatkaa elämäänsä.
t. Kuivaihoinen Paloma-tuoksujen vertailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kokeilussa Paco Rabannen Pure XS for her. Tässä pitäisi olla popcornia, vaniljaa, kookosta ja persikkaa, mutta niistä ei oikeasti ole häivähdystäkään, siis mitä hittoa?! Sen sijaan tajuntaan iskee vahva ylang-ylang ja appelsiininkukka, minkä jälkeen voimakas äijämäinen puunhakkaajan haju. Jokin tässä muistuttaa YSL Black Opiumia, mutta se on miljoona kertaa parempi ja puhtaampi, arvokkaamman tuoksuinen, eli tämä on kuin Black Opiumin surkea ja pinnallinen halpakopio vaikka maksaa enemmän.
Apua, onkohan tuo tuoksu reformuloitu. Minun pari vuotta sitten ostetussa Pure XS:ssä tuoksuu selkeästi voimainen popcorn ja vanilja, sekä jokin makea hedelmä, olisiko sitten juuri persikka. Ei mitään miehekästä. Enkä haista appelsiininkukkaa ollenkaan. Toivottavasti tätäkin ei ole pilattu😢
Korkki oli ainakin ohutta halpamuovia siinä 50ml pullossa mitä itse kokeilin noin kuukaus sitten, joku mainitsi että se korkki olisi ollut lasia vai paksumpaa lasin näköistä laatumuovia aikasemmin, ja tuosta ajattelin että halkeaako se heti, ja myös minusta tuo haiskahti Black-Opiumin kopsulle, yllättävänkin paljon. Ei popcorniin päinkään, jotkut sanoi että entinen tuoksui popcornille ja muroille mutta ei minun nenääni eli ton on pakko ollu mennä uusiksi korona-aikaan, olisko joku L'oreali taas pistänyt sormensa peliin, ostanut ja pilannut fuskaamalla, kuten kävi Valentinon tuoksuille aikasemmin?
Korkki jäi mieleen kun testeripullossa oli sellainen, koska usein niissä ei ole sitä korkkia esillä.
Muutettu on sitten tuoksu ja pullo. Tarkistin, että omassani on korkki erittäin painava ja jotain tiivistä, laadukasta muovia. Pullo muutenkin laadukkaan oloinen, lasinen, raskas. Ja tässä jos missään tulee popcorn hyvin esiin. Selkeästi "halvennettu" nyt sitten, ja varmaan raaka-aineitakin muutettu. Todella ärsyttävää tällainen, luulevatko tosiaan ettei kuluttajat huomaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutettu on sitten tuoksu ja pullo. Tarkistin, että omassani on korkki erittäin painava ja jotain tiivistä, laadukasta muovia. Pullo muutenkin laadukkaan oloinen, lasinen, raskas. Ja tässä jos missään tulee popcorn hyvin esiin. Selkeästi "halvennettu" nyt sitten, ja varmaan raaka-aineitakin muutettu. Todella ärsyttävää tällainen, luulevatko tosiaan ettei kuluttajat huomaa mitään.
Chanelinkin tuoksut on vesitetty viime vuosina, eli lantrattu : ( Hinnat sentään nousi.
Aiemmin mainittu Valentino Donna eli se alkuperäinen oli puuterinen ja ihana lilavärikukkainen (iris, violet) jossa pohjalla tyylikäs nahka, monet maininneet että tuoksui laadukkaalle kosmetiikkatuotteelle ja huulipunalle eli mielestäni Guerlainilla oli sitä samaa puuterista tuoksua Meteorites-meikeissään kuten puuterikuulissa ja nestemäisessä puuterikuula-primerissa, mutta nyt siihen täsmälleen samaan pullodesigniin on sotkettu vaan lisää tai lisäämällä persikkaa, ruusua ja patsulia ja poistettu edellämainittuja ihanuuksia. Silti erilaisuudesta huolimatta pullotettu tuosta vaan pokalla samaan pulloon faneja huijatakseen, ja jatkoksi tuli niitä tyypillis-ostarihaisumaisia Donna born in Roma-tuoksuja. Kiitos vaan hitosti, L´oreal! : ((
Valentinollakin oli Donnan lisäksi aiemmin Rock'n Rose, Very Valentino, Valentina ja V. Tyylikkäitä huolella tehtyjä tuoksuja.
Nämä uudet L´orealin Valentinolle teettämät Born in Romat ja Voce Viva ovat sellaisia jotka on haistettu joka viidennellä tuoksumerkillä viimeiset vuodet, tuntuu siltä että Victoria´s Secretinkin tuoksuissa on enemmän
viesti lähti liian nopeaan...siis..... tuntuu siltä että Victoria´s Secretinkin tuoksuissa on enemmän luonnetta ja ulottuvuutta, ja eroavaisuuksia, niissä vartalosuihkeissa siis.
SOTD: Burberryn My Burberry Black. Aluksi en tykännyt tästä, mielestäni siinä oli jokin muovinen häivähdys. Mutta sain käsiini näytteen ja kokeilin uudelleen, ja lopulta ihastuin. Tätä tuoksua on kuvattu sanalla ´boozy´ja mielestäni se sopii erinomaisesti. Tuoksu on runsaan persikkainen, mutta aikuismaisella tavalla. Persikan taustalla on jokin likööriä tai jopa brandya muistuttava nuotti, joka sekoittuu ruusuntuoksuun. Tykkään kovasti. Mielestäni tämä sopii erityisesti treffituoksuksi tai johonkin iltarientoihin.
En ole vielä saanut hankittua uutta ruusutuoksua, kyselin suosituksia jokin aika sitten ja sain asiantuntevia sellaisia, kiitos niistä! Nyt kuitenkin yleinen hintojen nousu hirvittää niin, että lykkään ostoksia, säästän vähän ensin.
Eilen pengoin tuoksulaatikkoani ja mietin, mitä tekisi mieli, ja huomasin, että minähän omistan yhden selkeän ruusutuoksun, nimittäin Nanette Leporen Naneten. Täydellinen syyskuisen päivän iltaan! Tuoksu on makea, mutta ei liian, ja ruusu tuoksuu selvästi. Tämä on aavistuksen makea, mistä syntyy vaniljaisuuden vaikutelma, vaikka nuoteissa ei vaniljaa ole. Seuraavana päivänä ympärillä on ambrainen aura.
Naisellinen ja lohdullinen tuoksu, joka muistaakseni oli lisäksi hyvin edullinen, vaikka on selvästi hyvin tehty. Tuoksun luoja on Anne Flipo, jonka useimmista muistakin tuoksuista pidän.
Vähän saman asian toistoa, kun muokkasin viestiä enkä oikolukenut. No sain kuitenkin asiani sanottua...
Vierailija kirjoitti:
Testattu:
MFK Aqua Celestia: Onpa todella samanlainen alku kuin Aqua Allegorian Passiflorassa. Eli raikas, hedelmäinen, puhdas. Pohjat ovat sitten erilaiset.Zoologist Chipmunk on alkanut avautua. Kerrassaan ihana pala luontoa mukaan toimistoon. Kestää koko päivän mutta ei käy päälle. Tätä tuoksua myös kestää koko päivän.
Miten gourmand tuo Chipmunk on mielestäsi? Olen harkinnut näytettä, mutta jos se tuoksuu liian syötävältä, jätän väliin. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, joku tiukkapipo on poistattanut syväluotaavan arvioni Paloma Picassoista, varmaankin koska luonnehdin EdP:tä hetkellisen perseiseksi, mitä sen onkin.
Ja eikun poistattamaan taas! Minä kyllä pääsen ilmaisemaan itseäni ja keskustelemaan tuoksuista vapaammillakin foorumeilla, tämän lanssin jätän mielellään tiukkapipoille.
Olen samaa mieltä siitä, että tuo edp tuoksuu minusta ns. siltä itseltään ja olen se täällä joskus kertonutkin. Mutta ihmiset ovat aika tiukkiksia välillä.
Miksi jauhetaan jostain Paloma Picassoista? Eiks tää ole joku ikivanha kasarin tunkkainen tuoksu?
On, mutta se on klassikko! Deal with it! 😁
Huomasin tuossa että feeluniquessa olisi jotakin Penhaligonsin näytesettejä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisen lafkan tuoksuista?
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?
Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun etelästä Suomeen palatessa lämpöä oli +10 ja taivas täynnä harmaata pilveä. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulen sitä kovemmin syksy iskee, en koskaan ole kokenut nautintoa pimeistä ja kylmistä villasukkailloista kynttilöiden valossa. Ikuinen kesä jatkukoon siis tuoksuna ihollani.
Suihkautin itseeni tänään Estee Lauderin Bronze Goddessia ja tässä on selkeästi sitä lämmintä rantafiilistä, eikä tuoksu muutu liian tunkeilevaksi ja raskaaksi kuten virheostokseni Olympea Solar. Pitää vielä testata Nuit-versio ja klassikko, eli Guerlainin Terracotta. Armanin Sun di Gioia oli kanssa miellyttävän tuoksuinen, mutta jäi turhan ohueksi ihollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, joku tiukkapipo on poistattanut syväluotaavan arvioni Paloma Picassoista, varmaankin koska luonnehdin EdP:tä hetkellisen perseiseksi, mitä sen onkin.
Ja eikun poistattamaan taas! Minä kyllä pääsen ilmaisemaan itseäni ja keskustelemaan tuoksuista vapaammillakin foorumeilla, tämän lanssin jätän mielellään tiukkapipoille.
Olen samaa mieltä siitä, että tuo edp tuoksuu minusta ns. siltä itseltään ja olen se täällä joskus kertonutkin. Mutta ihmiset ovat aika tiukkiksia välillä.
Miksi jauhetaan jostain Paloma Picassoista? Eiks tää ole joku ikivanha kasarin tunkkainen tuoksu?
Anteeksi, mitä teet täällä? Minulla ja monella muulla on mm. 60- ja 70-luvunkin klassikkotuoksuja. Tätä keskustelua ei ole tarkoitettu VAIN "omg uudet mageet dua lipa dipa daa julkun tuoksuflankkerit jei jei" -keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?
Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?
Osaan sanoa vain yhdestä, että ovat testauksen arvoisia. Rakastuin Squid-tuoksuun välittömästi ja olen haaveillut siitä nyt melkein vuoden. Pakko se varmaan on jossain välissä tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan sanoa vain yhdestä, että ovat testauksen arvoisia. Rakastuin Squid-tuoksuun välittömästi ja olen haaveillut siitä nyt melkein vuoden. Pakko se varmaan on jossain välissä tilata.
Ja uh, en ole nähnyt merkin hehkutusta somemaailmassa. Tosin en paljoa seuraile influensereita, ellei nyt löydy jotain ultimate parfyyminenää. Harvoin löytyy. Olen nirso ihmisten suhteen.
Emporio Armani: Bicause it's You