Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
12801/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuosia käyttänyt pelkästään Dolce gabbana 3 l'imperatrice-tuoksua. Yksi ilta sain jonkun aivopierun ja tilasin itselleni ennestään tuntemattomien tuoskujen näytteitä netistä jonkun Instagram-videon perusteella. En tiedä mikä mun hajuaistissa on vikana, koska mun mielestä ne kaikki tuoksui sellaiselle vanhemman naisen tuoksulle. Vai enkö vain ole tottunut tällaisiin tuoksuihin...

Näitä tilasin;

Maison Margiela Replica By The Fireplace Eau de Toilette

Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Eau De Parfum

Montale Intense Cafe Eau De Parfum

Nishane Hundred Silent Ways Extrait

Vierailija
12802/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD: Miss Charming / Juliet Has A Gun. Kurkdjiania JHAG:lle. Hyvin nuori ruusu, ei syvä eikä myöskään pistävä tai screechy tai vihreä ja varrekas, miten näitä mahtiruusuja kuvataankaan... Vaan herttainen ja kevyt, helppo käyttää, sopii vaniljan kanssa kerrostettavaksi ja tekee hyväntuuliseksi. Ei ainoatakaan häiritsevää hetkeä tässä kevyessä kaunokaisessa. Menossa on viimeiset näytepullon mehut, ja aina kun käytän tätä, ihastun siihen uudestaan. Mahdollisesti isompi dekantti on paikallaan. Olen yleensä isojen ja majesteettisten ja vihreiden, outojen tuoksujen ystävä, mutta tämä pikku ruusu ihastuttaa silti aina vaan.

Minäkin pidän Miss Charmingista, eivätkä ruusut ole yleensä lainkaan juttuni. Tuo on mehukas ruusu+litsi. Tekee hyväntuuliseksi on nappikuvaus :) Suositus vielä, koska pidät isoista, vihreistä ja oudoista tuoksuista - onko Robert Piguet'n Futur tuttu? Se muistuttaa kasvihuonetta, kuumankosteantummanvihreä tuoksu, yksi parhaista vihreistäni. Notinolta saa varmaan vieläkin näytteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12803/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Nyt lähti Notinolta mullekin melkoinen määrä näytteitä, niitä Notinon settejä. Samaan syssyyn tilasin Margielan näytepaketin, vaikka olikin hintava.

Minä en yleensä pidä kaikkia hankkimiani näytteitä. Ne näytteet joista tiedän etten tule missään tilanteessa hankkimaan kyseistä tuoksua, annan eteenpäin sukulaiselle joka on kaltaiseni tuoksujen rakastaja, hänellä vaan ei yleensä ole varaa näytteitä tai tuoksuja kauheasti tilailla. Samoin näytteet joista hankin koko pullon annan hänelle kunhan saan pullon näppeihini.

Kokeilin pitää joitakin ihan ok-näytteitä ja käytellä niitä pois, mutta ei siitä oikein mitään lopulta tullut. Ehkä kyseessä on taipumukseni minimalismiin, ja taipumukseni ajatella samoin kuin Marie Kondo, jos jokin asia ei tuota iloa, sen on aika lähteä. Jos jokin tuoksu ei tuota iloa ja mielihyvää, en minä sitä jaksa edes näytteen vertaa käyttää, kun valittavana on tuoksuja jotka tuottaa mielihyvää. Mielihyvää tuottavia asioita sen sijaan voi olla paljon, niitä ei minimalismi koske. Hedonistinen ajattelutapa samalla, mielihyvä edellä. Toki tällaisessa asiassa joka on vain harrastus ja huvi voi (ja mielestäni pitääkin) näin ajatella. Tällaisia mielihyvää tuottavia asioita on minulle muutamia; tuoksut, villasukat ja -paidat, kirjat, hyvät ulkoilu- ja oleskeluvaatteet.

Mulla on vähän samansuuntainen ajatusmaailma. Toteutan tätä harrastusta pelkillä näytteillä, jotenkin koko pullojen omistamiseen ei ole minkäänlaista mielenkiintoa. Olen kieltämättä koukuttunut nimenomaan testaamiseen. Kuitenkin, jos olisi mahdollista jotain nappia painamalla ruiskauttaa päälle päivän tuoksu, en pitäisi noita näytteitäkään. Mikään esteettinen kokoelmahan se ei ole, ja pitäisin asioista yksinkertaisina ja selkeinä. Hedonismia edustaa tuoksujen lisäksi myös ruoka: 3 pakastinta, 2 jääkaappia, kokoelma kaikenlaisia keittiövälineitä ja ainaiset meneillään olevat projektit ja kokeilut eivät kuitenkaan mitenkään sodi sitä muuten yksinkertaista elämäntapaa vastaan...

Vierailija
12804/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prada Paradoxe.

Määrittelemättömän ja jatkuvasti kehittyvän Prada-naisen olemus.

Vierailija
12805/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prada Paradoxe.

Määrittelemättömän ja jatkuvasti kehittyvän Prada-naisen olemus.

Testasin lapulle. Alkutuoksu oli hyvä, muistutti hieman Gaultierin So Scandalia. Parin tunnin päästä tuoksu muuttui halvaksi ja häipyi sitten kokonaan. Ei ostolistalle.

Vierailija
12806/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Nyt lähti Notinolta mullekin melkoinen määrä näytteitä, niitä Notinon settejä. Samaan syssyyn tilasin Margielan näytepaketin, vaikka olikin hintava.

Minä en yleensä pidä kaikkia hankkimiani näytteitä. Ne näytteet joista tiedän etten tule missään tilanteessa hankkimaan kyseistä tuoksua, annan eteenpäin sukulaiselle joka on kaltaiseni tuoksujen rakastaja, hänellä vaan ei yleensä ole varaa näytteitä tai tuoksuja kauheasti tilailla. Samoin näytteet joista hankin koko pullon annan hänelle kunhan saan pullon näppeihini.

Kokeilin pitää joitakin ihan ok-näytteitä ja käytellä niitä pois, mutta ei siitä oikein mitään lopulta tullut. Ehkä kyseessä on taipumukseni minimalismiin, ja taipumukseni ajatella samoin kuin Marie Kondo, jos jokin asia ei tuota iloa, sen on aika lähteä. Jos jokin tuoksu ei tuota iloa ja mielihyvää, en minä sitä jaksa edes näytteen vertaa käyttää, kun valittavana on tuoksuja jotka tuottaa mielihyvää. Mielihyvää tuottavia asioita sen sijaan voi olla paljon, niitä ei minimalismi koske. Hedonistinen ajattelutapa samalla, mielihyvä edellä. Toki tällaisessa asiassa joka on vain harrastus ja huvi voi (ja mielestäni pitääkin) näin ajatella. Tällaisia mielihyvää tuottavia asioita on minulle muutamia; tuoksut, villasukat ja -paidat, kirjat, hyvät ulkoilu- ja oleskeluvaatteet.

Olen kuolannut sitä Maison Margielan näytesettiä myös. Eihän se tavallaan niihin kallis ole. Eihän? Yritän tässä nyt perustella itselleni, että saan ostaa sen. 😁 Siitä on iloa pitkäksi aikaa kuitenkin.

Vierailija
12807/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Olen kuolannut sitä Maison Margielan näytesettiä myös. Eihän se tavallaan niihin kallis ole. Eihän? Yritän tässä nyt perustella itselleni, että saan ostaa sen. 😁 Siitä on iloa pitkäksi aikaa kuitenkin.

Notinolla on aivan hirveän hintainen. 77,90? Esim. Feeluniquelta sama 37,51. Suosittelen kyllä.

Vierailija
12808/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs löytyisi samansuuntainen tuoksu kuin Indult Tihota, mutta kestävämpänä (ja mielellään hieman edullisemmin)..? 🤔

Jovoy Fire at will

Vierailija
12809/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOTD: Miss Charming / Juliet Has A Gun. Kurkdjiania JHAG:lle. Hyvin nuori ruusu, ei syvä eikä myöskään pistävä tai screechy tai vihreä ja varrekas, miten näitä mahtiruusuja kuvataankaan... Vaan herttainen ja kevyt, helppo käyttää, sopii vaniljan kanssa kerrostettavaksi ja tekee hyväntuuliseksi. Ei ainoatakaan häiritsevää hetkeä tässä kevyessä kaunokaisessa. Menossa on viimeiset näytepullon mehut, ja aina kun käytän tätä, ihastun siihen uudestaan. Mahdollisesti isompi dekantti on paikallaan. Olen yleensä isojen ja majesteettisten ja vihreiden, outojen tuoksujen ystävä, mutta tämä pikku ruusu ihastuttaa silti aina vaan.

Minäkin pidän Miss Charmingista, eivätkä ruusut ole yleensä lainkaan juttuni. Tuo on mehukas ruusu+litsi. Tekee hyväntuuliseksi on nappikuvaus :) Suositus vielä, koska pidät isoista, vihreistä ja oudoista tuoksuista - onko Robert Piguet'n Futur tuttu? Se muistuttaa kasvihuonetta, kuumankosteantummanvihreä tuoksu, yksi parhaista vihreistäni. Notinolta saa varmaan vieläkin näytteitä.

Kiitos vihreästä vinkistä. Minulla on Notinolla tilaus kesken - olen kohta pari viikkoa vääntänyt itseni kanssa kättä siitä, vieläkö sallin itseni ostaa merituoksuja (kesäaikahan meni jo). Futur mahtuisi varmaan mukaan, myös temaattisesti (meritilaukseen ei sopisi kukkanen, mutta hyvinkin outo vihreä).

Vierailija
12810/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vihreästä vinkistä. Minulla on Notinolla tilaus kesken - olen kohta pari viikkoa vääntänyt itseni kanssa kättä siitä, vieläkö sallin itseni ostaa merituoksuja (kesäaikahan meni jo). Futur mahtuisi varmaan mukaan, myös temaattisesti (meritilaukseen ei sopisi kukkanen, mutta hyvinkin outo vihreä).

Ole hyvä! :) Kerro ihmeessä ajatuksesi siitä, jos se päätyy ostoskoriin. Minusta se on upea, mutta voin kuvitella, että toiset pitävät sitä liian outona.

Vierailija
12811/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Mulla on vähän samansuuntainen ajatusmaailma. Toteutan tätä harrastusta pelkillä näytteillä, jotenkin koko pullojen omistamiseen ei ole minkäänlaista mielenkiintoa. Olen kieltämättä koukuttunut nimenomaan testaamiseen. Kuitenkin, jos olisi mahdollista jotain nappia painamalla ruiskauttaa päälle päivän tuoksu, en pitäisi noita näytteitäkään. Mikään esteettinen kokoelmahan se ei ole, ja pitäisin asioista yksinkertaisina ja selkeinä. Hedonismia edustaa tuoksujen lisäksi myös ruoka: 3 pakastinta, 2 jääkaappia, kokoelma kaikenlaisia keittiövälineitä ja ainaiset meneillään olevat projektit ja kokeilut eivät kuitenkaan mitenkään sodi sitä muuten yksinkertaista elämäntapaa vastaan...

Noiden näytteiden hankaluus on se, ettei niitä voi yleensä tunnistaa nopealla silmäyksellä, eli jos etsii jotain tiettyä vaikkapa 50 näytteen joukosta, löytäminen voi olla hankalaa. Nuo täysikokoiset pullot sen sijaan on hyvinkin helppo tunnistaa ja napata se mitä etsii. Minä myös pidän testaamisesta, mutta se näytepullojen tunnistamisen hankaluus tekee sen, että hankkiudun heti eroon jos tuoksu ei miellytä. Monelle kyllä annan toisen ja kolmannenkin mahdollisuuden, mutta osasta tietää heti, että ei ole oma juttu. Turha niitä on roikottaa hankaloittamassa asioita. Ostan kyllä pullonkin jos löydän tuoksun jonka koen itselleni oikeaksi, sitä tulee silloin varmasti myös käytettyä. Tiedän että osalla taitaa olla Exceleitäkin tuoksunäytteistään tehtynä. Minä pyöritän Exceleitä työkseni enkä todellakaan halua tehdä tästä hommasta niin kovin työtä muistuttavaa. Senkin takia sellainen satojen näytteiden kasa olisi ihan hirveän hankala minulle pitää minkäänlaisessa järjestyksessä ja muistissa.

Nenäni ei ole mikään hyvä erottelemaan tuoksuja, samaa vikaa on muissakin aisteissa. En tahdo erottaa yksityiskohtia kokonaisuudesta esimerkiksi musiikista. En ymmärrä kuinka joku pystyy kuulemaan vaikka basson sieltä kaiken muun joukosta. Tärkeintä on se, ettei tuoksu herätä negatiivisia fyysisiä oireita, kuten huonovointisuutta. Toiseksi tärkeintä on se, herättääkö tuoksu mielenkiintoni, vai onko se tylsä. Tylsät tuoksut saavat toisenkin kokeilun, mielenkiintoiset saavat niin monta kuin tarpeen.

Vierailija
12812/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Notinolla on aivan hirveän hintainen. 77,90? Esim. Feeluniquelta sama 37,51. Suosittelen kyllä.

Hah, tuon kun olisi tiennyt. No, myöhäistä rypistää kun on tilattu jo. Yleensä teen hyvinkin kattavia vertailuja eri paikoista mistä tuotteita voi tilata, mutta eipä tässä kohtaa tullut edes mieleen. Onneksi nämä oppirahat lasketaan kympeissä, seuraavalla kerralla varmasti muistaa taas selvittää..

Vierailija
12813/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?

Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.

Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.

Muistan, ja pidin paljon. Mutta nimeä en muista enkä jaksa kelata 600 sivu muistiko joku muu.

Ei kai ollut tämä: Les Belles (De Ricci) ? Pidin tästä ihan hirmuisesti ysärillä . https://www.amazon.co.uk/Nina-ricci-belles-100ml-spray/dp/B0001BOU0O

Osaan myös lukea. Kirjoitit että sininen pakkaus ja litteähkö. Mutta ajattelin, jos muistat väärin :D on tuo himmeäpintainen spiraali kuitenkin.

Muistan että tuo Riccin vihreä oli joskus Pamela Andersonin suosikkituoksu :) Toki hän on suomalaista syntyperää joten siksi varmaan luonnonläheinen tomaatinlehti-tomaatinkukka-minttu-vadelma tuoksu on ollut mieleisensä.

Vierailija
12814/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokeilussa Paco Rabannen Pure XS for her. Tässä pitäisi olla popcornia, vaniljaa, kookosta ja persikkaa, mutta niistä ei oikeasti ole häivähdystäkään, siis mitä hittoa?! Sen sijaan tajuntaan iskee vahva ylang-ylang ja appelsiininkukka, minkä jälkeen voimakas äijämäinen puunhakkaajan haju. Jokin tässä muistuttaa YSL Black Opiumia, mutta se on miljoona kertaa parempi ja puhtaampi, arvokkaamman tuoksuinen, eli tämä on kuin Black Opiumin surkea ja pinnallinen halpakopio vaikka maksaa enemmän.

Paco Rabannen huonoin tuoksu, ehdottomasti.

Vierailija
12815/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Noiden näytteiden hankaluus on se, ettei niitä voi yleensä tunnistaa nopealla silmäyksellä, eli jos etsii jotain tiettyä vaikkapa 50 näytteen joukosta, löytäminen voi olla hankalaa. Nuo täysikokoiset pullot sen sijaan on hyvinkin helppo tunnistaa ja napata se mitä etsii. Minä myös pidän testaamisesta, mutta se näytepullojen tunnistamisen hankaluus tekee sen, että hankkiudun heti eroon jos tuoksu ei miellytä. Monelle kyllä annan toisen ja kolmannenkin mahdollisuuden, mutta osasta tietää heti, että ei ole oma juttu. Turha niitä on roikottaa hankaloittamassa asioita. Ostan kyllä pullonkin jos löydän tuoksun jonka koen itselleni oikeaksi, sitä tulee silloin varmasti myös käytettyä. Tiedän että osalla taitaa olla Exceleitäkin tuoksunäytteistään tehtynä. Minä pyöritän Exceleitä työkseni enkä todellakaan halua tehdä tästä hommasta niin kovin työtä muistuttavaa. Senkin takia sellainen satojen näytteiden kasa olisi ihan hirveän hankala minulle pitää minkäänlaisessa järjestyksessä ja muistissa.

Nenäni ei ole mikään hyvä erottelemaan tuoksuja, samaa vikaa on muissakin aisteissa. En tahdo erottaa yksityiskohtia kokonaisuudesta esimerkiksi musiikista. En ymmärrä kuinka joku pystyy kuulemaan vaikka basson sieltä kaiken muun joukosta. Tärkeintä on se, ettei tuoksu herätä negatiivisia fyysisiä oireita, kuten huonovointisuutta. Toiseksi tärkeintä on se, herättääkö tuoksu mielenkiintoni, vai onko se tylsä. Tylsät tuoksut saavat toisenkin kokeilun, mielenkiintoiset saavat niin monta kuin tarpeen.

Heh, mulla on Excelit näytteistä, ei kokonaisuus pysyisi muuten mitenkään hanskassa kun niitä tosiaan tulee ja menee (eikä muistiin ole juuri muutenkaan luottamista, nimet alkavat katoilla päästä). Tarvitsen hirveästi vaihtelua, en kiinny tuoksuihin niin, että haluaisin pitää samaa kauan. Rotatoin näytteeni vuodenajan mukaan (pelkästään syksylle on tällä hetkellä 62 näytettä, osa loppumassa, osa menossa poistoon) ja kirjoitan kommentit sekä pidettäviin että poistettaviin, ja nyt vuosien jälkeen poistolista alkaa näyttää jo varsin tarkasti, mitkä tuoksunuotit kuuluvat vältettävien joukkoon. Hankintapuoli siis tarkentuu edelleen.

Nautin tästäkin excelnyhräämisestä, työni ei muistuta tätä millään tavalla. :D Se näyteputkiloiden käytännön löytäminen on tosiaan melkein yhtä hankalaa kuin spraysuuttimen suuntaaminen oikein mustassa suuttimessa. Meikkiteline on auttanut ensimmäiseen ongelmaan, toinen vaatinee käyntiä optikolla. En ole ihan vielä luovuttamassa.

Vierailija
12816/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vuosia käyttänyt pelkästään Dolce gabbana 3 l'imperatrice-tuoksua. Yksi ilta sain jonkun aivopierun ja tilasin itselleni ennestään tuntemattomien tuoskujen näytteitä netistä jonkun Instagram-videon perusteella. En tiedä mikä mun hajuaistissa on vikana, koska mun mielestä ne kaikki tuoksui sellaiselle vanhemman naisen tuoksulle. Vai enkö vain ole tottunut tällaisiin tuoksuihin...

Näitä tilasin;

Miksi tätä on alapeukutettu? Kirjoitusvirheitä kyllä tuli. Toki tässä on sekin, että eri tuoksut tuoksuu erilaisilta eri ihmisillä ja mieltymykset on erilaiset.

Vierailija
12817/19315 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin myös Pradan Infusion de Rosen. En pidä tästä, ainakaan lapulla. Keinotekoinen, valkomyskinen, ohut. Ruusu ei ole edukseen tässä. Voi olla, että toimii iholla toisin, mutta en ehkä kokeile.

Vierailija
12818/19315 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tilasin;

Miksi tätä on alapeukutettu? Kirjoitusvirheitä kyllä tuli. Toki tässä on sekin, että eri tuoksut tuoksuu erilaisilta eri ihmisillä ja mieltymykset on erilaiset.

Mun mielestä sun neljän tuoksun setti on kiinnostava, etenkin ihmiseltä, joka kertoo käyttäneensä pelkästään yhtä kevyttä hedelmä-kukkaistuoksua vuosia.

Veikkaan, että alapeukutus voisi liittyä tuohon vanhempaan naiseen. Tuoksuihmiset ajattelevat usein, ettei tuoksulla ole sukupuolta, ehkei myöskään ikää? Tuoksu on tuoksu, sen kanssa ei tarvitse mennä mihinkään laatikkoon tai lokeroon.

Itse en siis alapeukuttanut sinua, pikemminkin ihailin perehtyneisyyttäsi tuon nelikon valinnassa.

Vierailija
12819/19315 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kokeilussa Paco Rabannen Pure XS for her. Tässä pitäisi olla popcornia, vaniljaa, kookosta ja persikkaa, mutta niistä ei oikeasti ole häivähdystäkään, siis mitä hittoa?! Sen sijaan tajuntaan iskee vahva ylang-ylang ja appelsiininkukka, minkä jälkeen voimakas äijämäinen puunhakkaajan haju. Jokin tässä muistuttaa YSL Black Opiumia, mutta se on miljoona kertaa parempi ja puhtaampi, arvokkaamman tuoksuinen, eli tämä on kuin Black Opiumin surkea ja pinnallinen halpakopio vaikka maksaa enemmän.

Paco Rabannen huonoin tuoksu, ehdottomasti.

Apua, onkohan tuo tuoksu reformuloitu. Minun pari vuotta sitten ostetussa Pure XS:ssä tuoksuu selkeästi voimainen popcorn ja vanilja, sekä jokin makea hedelmä, olisiko sitten juuri persikka. Ei mitään miehekästä. Enkä haista appelsiininkukkaa ollenkaan. Toivottavasti tätäkin ei ole pilattu😢

Vierailija
12820/19315 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tilasin;

No olisikohan syynä vaikka se, että viestin mukaan olet käyttänyt vuosia jotain tuiki tavallista tylsää massatuoksua ja kun kerrankin olet yrittänyt laajentaa skaalaa mielenkiintoisempana suuntaan, niin olet heti luovuttanut. Monet tuoksut vaativat aikaa ja usein ensireaktio muuttuukin ajan myötä. Sama kuin kirjoittelisi gourmetruoka palstalla pitävänsä vain makaroonilaatikosta. Mutta tsemppiä lisäkokeiluille ja tuoksumaailmaan tutustumiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi