Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Ei mulla ainakaan kakkutaikinat ikinä ole tuoksuneet Shalimarilta vaikka paljon on tullut leivottua.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Notinon näytepaketit tulivat.
Testasin ekana Chloen Nomadea, joka oli yllättävän kirpakka ja jopa miehekkään oloinen. Ei paha, mutta ei mun juttu. Petyin.
Seuraavaksi testasin Guerlainen Mandarine Basilicia, ja sain näköjään siitä kutisevaa ihottumaa käsivarsien sisäpinnalle, kun laitoin tipan. Tuoksukaan ei mikään erityisen ihmeellisen upea ollut.
Mutta tällaistahan tämä näytekokeilu on, siksi onkin jännää (ettei tiedä tuleeko ihottuma :'D vai uusi parfyymifanituksen kohde).
Mikä niistä Nomadeista kyseessä? Edt on se jossa hedelmää, Edp on se aromaattisempi.
Nomade on sellainen tuoksu että voi aluksi tuntua oudolta ja odottamattomalta, sitten siitä ei saa tarpeeksi ja sen aika on tosiaan syksyllä ja kevään loskasäillä :)
Pidän muutenkin chypreistä ja sain viime viikolla paketin jossa Paloma Picasson Edp 30 ml! Tuoksuu aivan samalle mitä joskus aikoinaan, pelkäsin että sitä on muutettu liikaa, testasin sitä suihkauksen käsivarteen, minkä jälkeen lähdin ruokakauppaan enkä enää haistanut tuoksua itse. Minulla oli ihan vaan perusdödö eikä muuta tuoksua tuona päivänä. Vanhempi herrasmies pysähtyi kaupassa lähelleni ja sanoi että "anteeksi että häiritsen mutta nyt on pakko kertoa että tuoksut hyvälle, oikein rotunaiselle" :D Huomasin että kassalla takansa seisova mies nuuhki myös ilmaa uteliaan näköisenä, ei paheksuen ollenkaan vaan keskittyneenä. Muistin että hitsit soikoon tämähän oli se miesmagneettituoksu yökerhoissa aikoinaan, miehet pörräsi ympärillä ja kehuivat miten hyvältä tuoksun!
Mulla on jäänyt tuo Paloma Picasso täysin testaamatta, en ainakaan muista vaikka jo kasarilla haksahdin tuoksuihin. Käytin paljon Estee Lauderin Spellboundia yökerhoissa, ja sitä kehuttiin aina huumaavaksi.
Shalimaria olen käyttänyt joka paikassa, ja aina se saa miehet nuuskimaan ympärillä, kerran lenkkeilin hevostallin lähellä ja olin tuulen yläpuolella, se sai jopa orit oristamaan ;)
Sitä ihmettelen itsekin kun Shalimar oli jollain "tuoksuista joista miehet pitävät VÄHITEN" listalla 😲
Sitä on aina kehuneet niin miehet ja naiset, että on raikas sitrus mutta silti syvyyttä ja itämaisuutta, mystisyyttä. Kiitti vinkistä, pitää ottaa oma esiin pitkästä aikaa, se sopii juuri tähän syyssäähän. Minulla on vielä tämä linkin kuvan "lepakkopullon" muotoinen EdP jossa korkkia käännetään ympäri eikä vedetä irti, tuo taisi olla vuodelta 2002-2004 ja se tuoksuu hyvin paljon 90-luvun versiolle, mutta ilmeisesti joskus 2010 jälkeen tuoksuun tuli jokin muutos eikä se enää ole ollut sama.
Mulla on hämärä muistikuva että se miesten-vähiten-pitäminen liittyi tuoksun raskauteen ja savuun, en sitten tiedä minkä vuoden versio oli arvosteltavana. Eikös tuo tuomio kuitenkin ollut sitä ysärin vesituoksuaikaa. Omaan nenään sitrus+vanilja -yhdistelmä muistuttaa liikaa kakkutaikinaa, jotta olo siinä olisi mukava.
Ei mulla ainakaan kakkutaikinat ikinä ole tuoksuneet Shalimarilta vaikka paljon on tullut leivottua.
Mulla on kakkutaikina-assosiaatio. Lira on ihan siinä rajoilla sietääkö, Shalimar on selkeä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin ekana Chloen Nomadea, joka oli yllättävän kirpakka ja jopa miehekkään oloinen. Ei paha, mutta ei mun juttu. Petyin.
Seuraavaksi testasin Guerlainen Mandarine Basilicia, ja sain näköjään siitä kutisevaa ihottumaa käsivarsien sisäpinnalle, kun laitoin tipan. Tuoksukaan ei mikään erityisen ihmeellisen upea ollut.
Mutta tällaistahan tämä näytekokeilu on, siksi onkin jännää (ettei tiedä tuleeko ihottuma :'D vai uusi parfyymifanituksen kohde).
Mikä niistä Nomadeista kyseessä? Edt on se jossa hedelmää, Edp on se aromaattisempi.
Nomade on sellainen tuoksu että voi aluksi tuntua oudolta ja odottamattomalta, sitten siitä ei saa tarpeeksi ja sen aika on tosiaan syksyllä ja kevään loskasäillä :)
Pidän muutenkin chypreistä ja sain viime viikolla paketin jossa Paloma Picasson Edp 30 ml! Tuoksuu aivan samalle mitä joskus aikoinaan, pelkäsin että sitä on muutettu liikaa, testasin sitä suihkauksen käsivarteen, minkä jälkeen lähdin ruokakauppaan enkä enää haistanut tuoksua itse. Minulla oli ihan vaan perusdödö eikä muuta tuoksua tuona päivänä. Vanhempi herrasmies pysähtyi kaupassa lähelleni ja sanoi että "anteeksi että häiritsen mutta nyt on pakko kertoa että tuoksut hyvälle, oikein rotunaiselle" :D Huomasin että kassalla takansa seisova mies nuuhki myös ilmaa uteliaan näköisenä, ei paheksuen ollenkaan vaan keskittyneenä. Muistin että hitsit soikoon tämähän oli se miesmagneettituoksu yökerhoissa aikoinaan, miehet pörräsi ympärillä ja kehuivat miten hyvältä tuoksun!
Mulla on jäänyt tuo Paloma Picasso täysin testaamatta, en ainakaan muista vaikka jo kasarilla haksahdin tuoksuihin. Käytin paljon Estee Lauderin Spellboundia yökerhoissa, ja sitä kehuttiin aina huumaavaksi.
Shalimaria olen käyttänyt joka paikassa, ja aina se saa miehet nuuskimaan ympärillä, kerran lenkkeilin hevostallin lähellä ja olin tuulen yläpuolella, se sai jopa orit oristamaan ;)
Sitä ihmettelen itsekin kun Shalimar oli jollain "tuoksuista joista miehet pitävät VÄHITEN" listalla 😲
Sitä on aina kehuneet niin miehet ja naiset, että on raikas sitrus mutta silti syvyyttä ja itämaisuutta, mystisyyttä. Kiitti vinkistä, pitää ottaa oma esiin pitkästä aikaa, se sopii juuri tähän syyssäähän. Minulla on vielä tämä linkin kuvan "lepakkopullon" muotoinen EdP jossa korkkia käännetään ympäri eikä vedetä irti, tuo taisi olla vuodelta 2002-2004 ja se tuoksuu hyvin paljon 90-luvun versiolle, mutta ilmeisesti joskus 2010 jälkeen tuoksuun tuli jokin muutos eikä se enää ole ollut sama.
Mulla on hämärä muistikuva että se miesten-vähiten-pitäminen liittyi tuoksun raskauteen ja savuun, en sitten tiedä minkä vuoden versio oli arvosteltavana. Eikös tuo tuomio kuitenkin ollut sitä ysärin vesituoksuaikaa. Omaan nenään sitrus+vanilja -yhdistelmä muistuttaa liikaa kakkutaikinaa, jotta olo siinä olisi mukava.
Mulla on kakkutaikina-assosiaatio. Lira on ihan siinä rajoilla sietääkö, Shalimar on selkeä ei.
Ai niin, Profvmvm Romallakin on sitrus-vanilja, Dulcis in Fundo. EI.
Kaivoin pitkästä aikaa taas kaapista Muglerin Aura Sensuellen. Tämä oli blind buy jostain alesta. Ei huti, muttei mikään napakymppikään. Muglerin tuoksut on sillain vaikeita, että ne on älyttömiä tuoksupommeja. Tätäkään ei parane laittaa kuin pienen pieni varovainen suihkaus. Mun nenäni ei tästä erota mitään häivähdyksiä, tämä on alusta loppuun hyvin lineaarinen tuoksu. Sopivasti kuitenkin lämmin ja pehmeyttä löytyy sen verran, että menee.
Aiemmin päivällä, ennen suihkua mulla oli YSL Mon Paris. Mieheni toi sen joskus alkukesästä laivalta. Jotenkin se ei vaan kesällä sytyttänyt, mutta nyt se oli selvästi parempi. Se saattaisi olla sellainen helppo joka päiväinen toimistotuoksu. Se olisi vähän intiimimpi kuin tuo BR 540 jonka työkaveri haistaa toimiston toiseen päähän, vaikka laitan sitä aamulla kotona vain yhden pienen suihkauksen ja työmatkakin kestää jo tunnin. Kuulemma tietää aina ne päivät koska minä olen toimistolla siitä, että haistaa hajuveteni käytävillä. Onneksi meillä ei ole ketään tuoksuallergikkoja tai niin migreeniherkkiä että muiden tuoksut laukaisisivat päänsärkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään en käytä parfyymia, vaan pöydällä on tuoksukynttilä testissä. Yleensä niistä tietää jo ennen sytyttämistä, onko tuoksu hyvä vai ei ja niin se on tämänkin kanssa: Neom De-Stress Lavander, Jasmine & Brazilian Rosewood. Sain tämän lahjaksi, itse en olisi ostanut jasmiinin takia joka on makuuni usein aivan liian päällekäyvä tuoksu.
Mutta tämä on yllättävän miellyttävä yhdistelmä! Puhdas, pehmeä ja jotenkin iloinen. Juurikin "de-stress" eli stressiä vähentävä. Tämä saa paikan ehdottoman lempparikynttiläni Osmian Kelohongan (kotimainen!) vierellä. Kun syksyn pimeys tuntuu väsyttävän, laitan brassipuut roihuamaan ja jasmiinia huoneen täyteen.
Mistäs noita kynttilöitä voi ostaa?
Olipa kiva että sait lahjaksi, muuten et olisi saanut tietää että tuo onkin noin ihana ja lempparikynttilän arvosanan. Polttelen iltaisin lämpötuikkuja, joskus ollut jotain tuoksukynttilöitä muttei ne ole tuoksuneet miltään. Pitäisi löytää oikeasti tuoksuvia kynttilöitä.
Osmian kotimaisia tuoksuja ja kynttilöitä saa mm. heidän omasta kaupastaan: https://osmia.fi/
Toinen mukava kotimainen tuttavauus on Hetkinen https://www.hetkinen.com/ ja heidän tuotteissaan viehättää myös visuaalinen look tosi paljon.
Lahjaksi saamaani Neomin ostopaikkaa en tiedä, mutta google kertoo että sitä saa ainakin Lookfantastic.com brittikaupasta tilaamalla.
Nyt lähti Notinon testereistä yökokeiluun CK:n Eternity Eau Fresh for Women.
Minulla oli joskus nuorena se perus-Eternity, ja odotin jotain samaa. Ehkä odotin liikaa persoonallisuutta. Tämä on ensituoksultaan herttaisen saippuaisen puhdas, mutta asetuttuaan tässä on viiltävän huuhteluainemainen häivähdys. Muistuttaa hieman Cleanin Fresh Loundry -tuoksua. Ehkei ole ihan minun juttuni. Ei ainakaan tällaiseen syyskuiseen sadeiltaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään en käytä parfyymia, vaan pöydällä on tuoksukynttilä testissä. Yleensä niistä tietää jo ennen sytyttämistä, onko tuoksu hyvä vai ei ja niin se on tämänkin kanssa: Neom De-Stress Lavander, Jasmine & Brazilian Rosewood. Sain tämän lahjaksi, itse en olisi ostanut jasmiinin takia joka on makuuni usein aivan liian päällekäyvä tuoksu.
Mutta tämä on yllättävän miellyttävä yhdistelmä! Puhdas, pehmeä ja jotenkin iloinen. Juurikin "de-stress" eli stressiä vähentävä. Tämä saa paikan ehdottoman lempparikynttiläni Osmian Kelohongan (kotimainen!) vierellä. Kun syksyn pimeys tuntuu väsyttävän, laitan brassipuut roihuamaan ja jasmiinia huoneen täyteen.
Mistäs noita kynttilöitä voi ostaa?
Olipa kiva että sait lahjaksi, muuten et olisi saanut tietää että tuo onkin noin ihana ja lempparikynttilän arvosanan. Polttelen iltaisin lämpötuikkuja, joskus ollut jotain tuoksukynttilöitä muttei ne ole tuoksuneet miltään. Pitäisi löytää oikeasti tuoksuvia kynttilöitä.
Osmian kotimaisia tuoksuja ja kynttilöitä saa mm. heidän omasta kaupastaan: https://osmia.fi/
Toinen mukava kotimainen tuttavauus on Hetkinen https://www.hetkinen.com/ ja heidän tuotteissaan viehättää myös visuaalinen look tosi paljon.
Lahjaksi saamaani Neomin ostopaikkaa en tiedä, mutta google kertoo että sitä saa ainakin Lookfantastic.com brittikaupasta tilaamalla.
Kiitos linkistä, noita Osmian kynttilöitä voisi kokeillakin. Katoin noita Neomin kynttilöitä Lookfantasticin sivuilta ja hinnat jossain 50 e, ja siihen pk:t ja alvit päälle.
Enpäs ole kesän aikana tänne kirjotellut paljon ollenkaan! Nyt aion aktivoitua. Viikonlopun reissuun (joka sisältää juhlia ja ulkona käymistä) pakkasin juuri seuraavat tuoksut:
Freddie Albrighton: Mabel's Tooth. Uudehko tuttavuus, näyte tilattu Essenza Nobilelta. Pariin otteeseen olen tätä testaillut, ja on ehkä arsenaalini vaikeimpia tuoksuja! Iso ja raju, varsinkin jos laittaa yhtään liikaa. Muutaman millin sample maksoi melkein kympin, mutta tätä ei onneksi tarvi paljoa. Ei todellakaan mikään sunnuntain testituoksu, vaatii iltamenoja ja mieluusti syksyisiä sellaisia. Inhoan (oikeaa) tupakkaa, mutta tässä tupakka kyllä kiehtoo. Hieno tuoksu!
https://www.fragrantica.com/perfume/Freddie-Albrighton/Mabel-s-Tooth-66…
Mugler: Angel. Tästä on kyllä tullut itselleni se tuoksu, jonka valitsen kun en keksi mitään muuta tai jos muuten vaan haluan jotain varmaa upeaa. Edelleen ilostuttaa, että tämä Tori-löytö ihastutti näin paljon ja pääsi listani kärkisijoille! Otin tätä nyt reissuun mukaan Montalen Vanille Absolusta jääneeseen pikkupulloon, saa nähdä minkälainen vaniljaenkeli sieltä lentää...
https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Angel-704.html
Lattafa: Raghba. Tätä olen vasta kerran tai pari suihkauttanut kotosalla. Nyt syksyllä voisi toimia kivasti varsinkin iltaisin. Sopii hyvin tähän syksyn reissutrioon. Katsotaan, pääseekö vaniljat ja oudit viikonloppuna ulos mukaani.
https://www.fragrantica.com/perfume/Lattafa-Perfumes/Raghba-25807.html
Ai niin ja Black Opium myös matkassa mukana!
Tuoksuterveisin ntig eli kävelevä leivos, vaniljaihminen ja N33. :-)
CH Very Good Girl Glam (pinkki korkokenkä kimalteella) haisi... no...... suoraan sanottuna ihan itähelsinkiläiselle bussille eli väkeville maustesuitsukkeille ja jollekin vahvalle öljylle, miesmäisille sellaiselle. Missä siinä on hapankirsikka ja manteli? En haistanut niitä pätkääkään, en ruusua, en vaniljaa. Oletteko te haistaneet? Haistoin alusta saakka ainoastaan mausteista puuta ja suitsuketta ja siinä pitäisi vain olla hieman vetiveriä.
Olin kuvitellut tämän olevan Hypnotic Poisonin tyylinen, mutta sehän on suorastaan ihana mestariteos tähän CH:n uusimpaan litkuun verrattuna, vaikka siinä on pientä sikarituoksua sivussa. Törkeä hintakin noilla korkkaripulloilla. Kaiken kruunasi päänsärky : ((
Luin kun jotkut sanoivat että tämä tuoksuisi aivan ekalle Very Good Girlille (punainen korkokenkä), että turha tekele, ja että harva haistoi nuo hapankirsikan ja mantelin, minkä piti olla ne jotka erottaa tämän tuosta punaisesta, jossa litsi ja punaherukat.
Päivän tuoksuna ollut minulla Stephane Humbert Lucas 777 Panthea Iris - kaunis puuterinen ja keveähkö kurjenmiekkatuoksu
Mistäs löytyisi samansuuntainen tuoksu kuin Indult Tihota, mutta kestävämpänä (ja mielellään hieman edullisemmin)..? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuopa hyvä kuulla. Minä kun olen salaa yksin kammiossani öisin vain tupsutellut Paloma Edp:tä, kun olen pelännyt, että se järkyttäisi ympäristöä liikaa. Onhan se pommi.
Yötestiin pääsi The One (Dolce & Gabbana) EDP. Tässä on jotain hirmuisen tuttua ja juhlavaa. Vappuvibat jopa.
Tulee mieleen pirskahteleva shampanja ja ehkä lohkotut persikat? Tässä on pehmoista, hyvällä tavalla puhtaan saippuaistakin tunnelmaa. Vai tuleeko tuttuus siitä, jokin lapsuuden shampoo kenties. Kun tuoksu on ollut tunnin verran iholla, hedelmäisyys on poissa, jäljellä on aavistuksen puuterinen, jopa kermainen, puhdas saippua. Tykkään! Ei ainakaan ole offensiivinen, kunhan annostelee varovasti. Pehmeä, pyöreä, puhdas ja klassisen oloinen tuoksu.
Positiivinen yllätys. Pullo (no, mulla tietty vaan testeri, mutta olen nähnyt pullon) antaa ymmärtää, että olisi jotenkin tymäkämpi.
(Testasin notinotestibokseistani myös Korean beauty -boksin gingseng-yövoidetta. Katsotaan, kaunistunko yön aikana!)
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?
Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.
Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.
Muistan, ja pidin paljon. Mutta nimeä en muista enkä jaksa kelata 600 sivu muistiko joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?
Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.
Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.
Muistan, ja pidin paljon. Mutta nimeä en muista enkä jaksa kelata 600 sivu muistiko joku muu.
Ei kai ollut tämä: Les Belles (De Ricci) ? Pidin tästä ihan hirmuisesti ysärillä . https://www.amazon.co.uk/Nina-ricci-belles-100ml-spray/dp/B0001BOU0O
Osaan myös lukea. Kirjoitit että sininen pakkaus ja litteähkö. Mutta ajattelin, jos muistat väärin :D on tuo himmeäpintainen spiraali kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Bvlgari Black unisextuoksussa on sitä "autonrenkaan ja dieselin/bensan" hajua, mielestäni se oli joskus Angelina Jolien suosikkituoksu, jonkun jenkkinaistenlehden jutussa oli aikoinaan näyttelijättärien suosikkituoksuja nimetty kuvineen ja tosiaan tuo jäi mieleen ainoana erikoisena koska kaikilla muilla oli kukkaistuoksuja, muistaisin vielä että siihen aikaan leffoissa suositut näyttelijättäret Jennifer Aniston tykkäsi Cacharelin Anais Anaisista, Reese Witherspoon Estee Lauderin Intuitionista ja Charlize Theron Diorin Dolce Vitasta.
En muista saiko sitä Blackia enää.....?
Ei saa, valitettavasti. Se oli upea tuoksu. Muistan, ettei minulla ollut ihan kanttia ostaa sitä silloin joskus, se oli vähän liian unisex-maskuliininen silloiseen makuuni. Nyt varmaan ostaisin heti.
Päivän tuoksuna eilen Bulgari: Splendida Patchouli Tentation. Odotin säiden viilenemistä ottaakseni tämän käyttöön. Tämä on siis ihan erityylinen kuin useimmat omistamani tuoksut: pehmeän puuterinen ja myskinen. Jotkut ovat verranneet tätä Narciso Rodriguezin "valkoiseen kuutioon", mutta Splendida on minusta pehmeämpi ja miellyttävämpi. Narcisossa oli jotain hiukan synteettistä ja pistävää. Splendida on täydellinen työpäivän tuoksu: ei häiritsevän voimakas, muttei myöskään tylsä. Kesto on hyvä: vaikkei tuoksu ole voimakas, se leijui hienovaraisesti ympärilläni koko päivän.
Maanantaina pitäisi varmaan sitten valita Living Lalique ihan vertailun vuoksi. Jostain syystä minulle tuli se mieleen Splendida Patchoulista, vaikka nuotit ovat aivan erilaiset. Minulla on myös näyte Teo Cabanelin Oh là là:sta, joka on samantyylinen, mutta siinä on hasselpähkinää. N51
Millaisia perjantai-illan tuoksuja teillä on käytössänne tänään? Entäs lauantaille?
Itse vielä mietin, mitä laittaisin. Olen rakastunut lentävä lautanen -malliseen Guerlainin Insolence edt -tuoksuun, se tuoksuu aivan vadelmaveneiltä.
Nyt lähti Notinolta mullekin melkoinen määrä näytteitä, niitä Notinon settejä. Samaan syssyyn tilasin Margielan näytepaketin, vaikka olikin hintava.
Minä en yleensä pidä kaikkia hankkimiani näytteitä. Ne näytteet joista tiedän etten tule missään tilanteessa hankkimaan kyseistä tuoksua, annan eteenpäin sukulaiselle joka on kaltaiseni tuoksujen rakastaja, hänellä vaan ei yleensä ole varaa näytteitä tai tuoksuja kauheasti tilailla. Samoin näytteet joista hankin koko pullon annan hänelle kunhan saan pullon näppeihini.
Kokeilin pitää joitakin ihan ok-näytteitä ja käytellä niitä pois, mutta ei siitä oikein mitään lopulta tullut. Ehkä kyseessä on taipumukseni minimalismiin, ja taipumukseni ajatella samoin kuin Marie Kondo, jos jokin asia ei tuota iloa, sen on aika lähteä. Jos jokin tuoksu ei tuota iloa ja mielihyvää, en minä sitä jaksa edes näytteen vertaa käyttää, kun valittavana on tuoksuja jotka tuottaa mielihyvää. Mielihyvää tuottavia asioita sen sijaan voi olla paljon, niitä ei minimalismi koske. Hedonistinen ajattelutapa samalla, mielihyvä edellä. Toki tällaisessa asiassa joka on vain harrastus ja huvi voi (ja mielestäni pitääkin) näin ajatella. Tällaisia mielihyvää tuottavia asioita on minulle muutamia; tuoksut, villasukat ja -paidat, kirjat, hyvät ulkoilu- ja oleskeluvaatteet.
SOTD: Miss Charming / Juliet Has A Gun. Kurkdjiania JHAG:lle. Hyvin nuori ruusu, ei syvä eikä myöskään pistävä tai screechy tai vihreä ja varrekas, miten näitä mahtiruusuja kuvataankaan... Vaan herttainen ja kevyt, helppo käyttää, sopii vaniljan kanssa kerrostettavaksi ja tekee hyväntuuliseksi. Ei ainoatakaan häiritsevää hetkeä tässä kevyessä kaunokaisessa. Menossa on viimeiset näytepullon mehut, ja aina kun käytän tätä, ihastun siihen uudestaan. Mahdollisesti isompi dekantti on paikallaan. Olen yleensä isojen ja majesteettisten ja vihreiden, outojen tuoksujen ystävä, mutta tämä pikku ruusu ihastuttaa silti aina vaan.
Versacen Blonde oli täydellinen tuberoosatuoksu tällaiselle blondille. Harmi kun lopetettiin. Piquetin Fracas on hieman liian vanhahtava rouvaskaismainen, Guccin Bloom on mielestäni hieman liian voimakas minulle mutta sopii brunetelle kaverilleni =)
Molemmat Bond No. 9 eli Central Park ja Saks tuberoosat liian pistävän hajuisia, jokin outo kliininen sivuhaju niissä, aivan kuten Kilianin Voulez-Vousissa.
Jotkut kehuivat aikoinaan Madonnan tuberoosatuoksua, mutta sekin taidettiin lopettaa suht nopeaan?