Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Guerlainin uusin tuoksu Cherry Oud
Miksi tulee koko ajan houkuttelevia uutuksia? Kirsikkaa? ..most ravishing, crimson facets, black oud wood is lacquered with a red cherry note
WaterLily Tea Dress Zaralta, näyttää olevan suostuimpia tuoksuja Zaralta tällä hetkellä. Jos jollakulla on tämä niin kuvausta saa laittaa kiitos! Oon yhden painalluksen päässä sokkotilauksesta. Tilanteen voi vielä pelastaa.
Minusta pikkukiistat ja ärsyyntymiset juuri tässä ketjussa on hyvinkin hauskoja. Saa jatkaa niitä.
Toisaalta. En saa mitään irti siitä että joku liittää tuoksuun ällöttäviä sanoja. Vaikka kuinka koette että "kaikkea saa sanoa ja minähän en kyllä rupea minun sanomisiani yhtään rajoittamaan" niin olkaa hyvä ja ottakaa huomioon että assosiaatioiden voima on todella suuri.
Joskus kertonut kuinka minulta meni kyky käyttää erästä tuoksua kun joku kuvaili sen tuoksuvan härskiintyneeltä rintamaidolta. Siinä meni se tuoksu ja siitä maksamani 70e ikuisesti.
Just saying.
Vierailija kirjoitti:
WaterLily Tea Dress Zaralta, näyttää olevan suostuimpia tuoksuja Zaralta tällä hetkellä. Jos jollakulla on tämä niin kuvausta saa laittaa kiitos! Oon yhden painalluksen päässä sokkotilauksesta. Tilanteen voi vielä pelastaa.
Tilasin itse sokkona tämän hiustuoksun ja olen tyytyväinen ostokseeni. Vaikka en pysty käyttämään hiustuoksuja, tilasin tämän koska muuta ei ollut silloin saatavilla kyseisestä merkistä. Käytän vartalosuihkeena ja vaatteille. Ihastuttava puhdas ja vihreä kevät-kesätuoksu. Makeutta ei ole pisaraakaan ja vaikka tuoksu on unisex niin sopii minusta naiselle paremmin.
Tilaa vaan, varmasti tykkäät. Omani on juuri loppu ja aion ostaa uuden pullon.
Vierailija kirjoitti:
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?
Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?
Kovasti näytät seuraavan noita Dubain maksullisia naisia, kun jaksat niistä toistamiseen kirjoitella täällä. Suosittelen mielummin tutustumaan vaikka Fragranticaan, jos tuoksut kiinnostaa etkä ole Zoologistista ennen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pikkukiistat ja ärsyyntymiset juuri tässä ketjussa on hyvinkin hauskoja. Saa jatkaa niitä.
Toisaalta. En saa mitään irti siitä että joku liittää tuoksuun ällöttäviä sanoja. Vaikka kuinka koette että "kaikkea saa sanoa ja minähän en kyllä rupea minun sanomisiani yhtään rajoittamaan" niin olkaa hyvä ja ottakaa huomioon että assosiaatioiden voima on todella suuri.
Joskus kertonut kuinka minulta meni kyky käyttää erästä tuoksua kun joku kuvaili sen tuoksuvan härskiintyneeltä rintamaidolta. Siinä meni se tuoksu ja siitä maksamani 70e ikuisesti.
Just saying.
Hei muuten, oliko tuo "härskiintynyt rintamaito"-kommentti jossain Ellien Kauneuspalstalla muinoin? Liittyi johonkin suosittuun vaniljatuoksuun ja jonkun mies oli tuon kommentin naisen uudesta tuoksusta heittänyt? Siitä joku hormonihuuruinen vastasynnyttänyt keskustelijakin oli ottanut nokkiinsa että jaahas sellaiseltako hän nyt sitten HAISEE? En vaan muista yhtään mikä se mainittu tuoksu oli, joku joka oli suosittu vuosien 2000-2005 välillä.
Sen muistan että miehet oli kehuneet naisilla eniten Diorin Addictia, koska se muistutti kanelipullaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoologist mainittu usein täällä, onko tuo jokin some-sopulijuttu vai mistä lähtöisin, ja onko ne mitään niin moniulotteisia että kannattaisi jostain tilata? Unisex vai löytyykö naisellisempiakin vaihtoehtoja?
Nimittäin kun niitä Parfums de Marlyn pippurisuihkeisia, raskaita, pistäviä migreeni- ja astma-aiheutustuoksuja hehkutetaan maksettujen some-sopuleiden voimalla Instagramissa, jopa Dubain muovisiksi leikeltyjen ulkomaisten maksullisten itänaisten toimesta. Niin ettei tämä Zoologist ole merkkinä mikään saman tyyppinen markkinointikoneistojuttu johon kaikki tarttuneet, vai onko joku indie-tyyppinen ja kohtuuhintainen?
Kovasti näytät seuraavan noita Dubain maksullisia naisia, kun jaksat niistä toistamiseen kirjoitella täällä. Suosittelen mielummin tutustumaan vaikka Fragranticaan, jos tuoksut kiinnostaa etkä ole Zoologistista ennen kuullut.
Ei, vaan jos etsin hastageilla esimerkiksi Chanelin tai Diorin uutuuslaukkuja ja kenkiä Instagramista, niin esiin tulee kuvia niistä laukuista, ja samoissa kuvissa on ollut esillä noita tuoksuja, etenkin Delina-sarjaa ja sitä yhtä tummempaa pinkkiä myös, ja sitten käy ilmi että ne kuvat on ottaneet ja omistavat naiset jotka mitä ilmeisimmin käy yksityiskoneilla Dubaissa keikoilla, alistettavina maksua vastaan. Vasta myöhemmin sain tietää että "kaikkihan nuo tietyt naiset tietää" kun näytin tutuille kuvia kivoista laukuista ja kengistä. Myös Dubaissa muissa töissä puoli vuotta ollut tuttavapariskunta sanoi että heidän luksusasunto-pilvenpiirtäjässä kävi usein noita naisia, istuivat aulassa odottamassa, että ihan yleistä siellä. Todella voimakkaat hajuvedet tuli vastaan aina, sen kuulemma haistoi heti kun tuli hissillä alas ja siitä tiesi että naisia taas tilattu. Toisaalta ei kai sitten mikään ihme että käyttävät voimakkaita tuoksuja peittääkseen ne miesten eritteiden hajut joissa joutuvat pyörimään, mutta se onkin sitten aivan toinen juttu ja akti. Ehkei 10 000 dollarin arvoista kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Guerlainin uusin tuoksu Cherry Oud
Miksi tulee koko ajan houkuttelevia uutuksia? Kirsikkaa? ..most ravishing, crimson facets, black oud wood is lacquered with a red cherry note
Itse juuri mietin että tilaisinko tämän vai en, oud voi olla välillä minulle vähän haastava tuoksunuotti. Tonka Imperialea olen tilaamassa joka tapauksessa, pitää toivoa että tästä Cherry Oudista tulee näyte mukaan.
Kirsikkatuoksut ovat haastavia: usein se kirsikka niissä on pelkkä kukka (esim. Escada Cherry in Japan), tai esanssinen makea karkkimainen ja ehkä cocktailkirsikkamainen joka katoaa aika nopeaan mutta sellaisen jälkihaju muuttuu leijuvaksi miesten partavedeksi (esim. Tom Ford Lost Cherry), tai todella nopeasti häipyvä eli viiden minuutin päästä ei ole kirsikasta enää tietoakaan (esim. Kardashianin Kimoji Cherry, joka lopetettu), tai liian hapan mikä tekee koko tuoksun terävän tuntuiseksi (Guerlainin Robe Noir-sarjan tuoksut) ja vie siltä marja- ja hedelmäluonnetta.
Valitettavasti kirsikkatuoksuja pilataan myös usein lisäämällä sekoitukseen karvasta tuoksua, kuten karvasmantelia. Tai vaihtoehtoisesti alkoholijuomien hajuja kuten konjakkia tai rommia, jolloin kaikki luulee että sitä on päiväkännäilty ja vedetty röökiä koska ne teettää helposti siitä kirsikasta myös savuisen hajuisen :-o
Kommentoin tässä vaan siihen kun joku aiemmin harmitteli, että näytteitä on vaikea ulkonäöltä erottaa toisistaan, että Notinon experience boksit vai mitä ne nyt on, missä on monta näyteputkiloa samassa, niin niissä jokaisen näytteen ympärillä on pienet pahviset "kirjankannet". Siinä on sitten kyseisen tuoksun brändi-ilme. Väri, nimi, jne. Aika kiva idea 🙂
Herreran Very Good Girl Glam oli aluksi aivan ihana kirsikkatuoksu minun nenääni, mutta useamman tunnin iholla olon jälkeen tuntui kumminkin liian makealta, vaikka miten nuoteista löytyy sour cherry ja bitter almond. Joten jäi Viking Gloryn hyllyyn, vaikka kirsikkatuoksu olisikin ollut mukava tälle syksylle. Mukaan lähti sitten ihan erilainen tuoksupullo, Trussardin Le Vie di Milano Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II. Pähkinäiskahvistuberosa on kyllä nappiostos syksyyn ja talveen. Käytinkö tuossa alussa sanoja aivan ihana? Passeggiata on se aivan ihana! Mietin sitä jo vuosi sitten Gracella, mutta pidin sitä silloin liian kalliina. Nyt järkeilin, että onhan se sentään sadan millin pullo, siinä on pitkäksi aikaa minulle syys- ja talvituoksua. No, saattaa se mennä ajateltua nopeammin, koska olen siitä ollut aivan hurmaantunut koko viime viikon ja nyt jo monena päivänä se on ollut minulla SOTD. 😄
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin kirjoittaa niistä ensiksi, oliko syksyllä -19? En ole vieläkään somessa (jep, paitsi täällä), joten mulle sopuli on eläin. Jos etsii jotain muuta kuin helposti sulavaa ja unohdettavaa, kannattaa tutustua. Pullot n 165 e.
Tänään vihdoin otin kokeiluun rinnakkain Byredon Blanchen ja Moschinon Toy 2:n. Eri päivinä kun niitä on kokeillut, ovat olleet omaan nenään lähes identtisiä. Nyt kun niitä haistelee rinnan, ero on selkeä, etenkin alkuun. Blanche hukuttaa Toyn alleen armotta, se on selkeästi alussa huomattavan voimakas verrattuna Toyhin. Vaikka molemmat ovat saippuaisia, Toy on makeampi ja pehmeämpi, se ei rääkäise ihan niin kovaa kuin Blanche. Ensimmäisten minuuttien kuluttua ja Blanchenkin hieman rauhoituttua, ero niiden välillä vähenee, mutta Toy pysyy koko ajan pehmeämpänä ja vaimeampana. Itselle Toy 2 on miellyttävämpi kuin Blanche, mutta molemmat ajavat asiansa. Onneksi kuitenkin nyt on niin päin, että Blanchea on näyte, Toy 2 on 50 ml pullo.
Pidän molemmista tuoksuista, vaikka me ovat hyvin erilaisia kuin Tinhare tai BR 540 joissa olen eniten kotonani. Nämä molemmat tuoksut kuitenkin tuovat ensimmäisenä mieleen saippuan, puhtaat ulkona narulla kuivuneet lakanat, yms. ja varmaan kenen mielestä vaan on mukava tuoksua puhtaalle. Siinä mielessä siis erittäin helppoja valintoja toimistolle ja mihin vaan, puhtaudesta muistuttava tuoksu tuskin käy hirveän negatiivisesti kenenkään nenään, ja mitään seksikästä näissä ei mielestäni ole. Blanchesta ei ole pitkän ajan kokemusta, mutta Toy ainakin pysyy varsinkin vaatteissa todella hyvin koko päivän. Luulen kuitenkin tarttuvani ennemmin Toyn hölmöön nallepulloon kuin Blanchen näytteeseen jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkatuoksut ovat haastavia: usein se kirsikka niissä on pelkkä kukka (esim. Escada Cherry in Japan), tai esanssinen makea karkkimainen ja ehkä cocktailkirsikkamainen joka katoaa aika nopeaan mutta sellaisen jälkihaju muuttuu leijuvaksi miesten partavedeksi (esim. Tom Ford Lost Cherry), tai todella nopeasti häipyvä eli viiden minuutin päästä ei ole kirsikasta enää tietoakaan (esim. Kardashianin Kimoji Cherry, joka lopetettu), tai liian hapan mikä tekee koko tuoksun terävän tuntuiseksi (Guerlainin Robe Noir-sarjan tuoksut) ja vie siltä marja- ja hedelmäluonnetta.
Valitettavasti kirsikkatuoksuja pilataan myös usein lisäämällä sekoitukseen karvasta tuoksua, kuten karvasmantelia. Tai vaihtoehtoisesti alkoholijuomien hajuja kuten konjakkia tai rommia, jolloin kaikki luulee että sitä on päiväkännäilty ja vedetty röökiä koska ne teettää helposti siitä kirsikasta myös savuisen hajuisen :-o
Heh, Calaj'n kirsikka-tuberoosa-sivetti Transylvania (nenänä Miguel Matos, kuinkas muuten) oli myös aika jännittävä. Nimensä veroisesti ensin hurmaava ja sitten uhkaava. Siinä kirsikka oli upea, tumma ja mehukas, mutta jäi toiseksi kukille. Jossain klassikkokauhunovellissa (Kipling?) kirjoitettiin verta imevästä orkideasta, joka vaivutti uhrinsa tuoksullaan narkoosiin. Se varmaankin tuoksuisi Transylvanialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin kirjoittaa niistä ensiksi, oliko syksyllä -19? En ole vieläkään somessa (jep, paitsi täällä), joten mulle sopuli on eläin. Jos etsii jotain muuta kuin helposti sulavaa ja unohdettavaa, kannattaa tutustua. Pullot n 165 e.
Disclaimer: reformulaatioista en tiedä, niitä on tehty jo ihan urakalla vuoden 2020 jälkeen.
Xerjoff Dama Bianca. Todella makean voimakas tuoksu. Ja saman tien heräsi mielessä tuoksumuisto ysäriltä, jonka vasta monen viikon päästä osasin yhdistää. Yves Rocherilla oli ysärillä sellainen kullanvärinen pallotuoksu ja Dama Bianca aivan samanlainen kuin se. Muistaako kukaan muu tällaista Yves Richerin tuoksua?
Anyways, näin öklön makeaa samplea en ihan heti muista tuoksutelleeni. Ei jatkoon. Fragrantican pisteet tälle todella korkeat, erikoista.
Onko kellään kokemusta Atomic Rose tuoksusta tai muista Inition parfyymeistä? Olen tykästynyt ruusu-tuoksuun, mutta puinen ruusu liian voimakkaalla oudilla ei natsaa.. kuten Montalen roses elixir. Harmikseni se on mieheni mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Lancome La Nuit Tresor Intense on mielestäni onnistunut kirsikkatuoksu. Guerlainin La petit robe -sarjan tuoksuista ei löytynyt hyvää kirsikkaversiota minulle.
Designer-tuoksuissa näyttää kaikilla olevan vuosittain sama päänuotti, tänä vuonna kirsikka, viime vuonna kookos, sitä edellisenä manteli.
Vierailija kirjoitti:
Xerjoff Dama Bianca. Todella makean voimakas tuoksu. Ja saman tien heräsi mielessä tuoksumuisto ysäriltä, jonka vasta monen viikon päästä osasin yhdistää. Yves Rocherilla oli ysärillä sellainen kullanvärinen pallotuoksu ja Dama Bianca aivan samanlainen kuin se. Muistaako kukaan muu tällaista Yves Richerin tuoksua?
Anyways, näin öklön makeaa samplea en ihan heti muista tuoksutelleeni. Ei jatkoon. Fragrantican pisteet tälle todella korkeat, erikoista.Onko kellään kokemusta Atomic Rose tuoksusta tai muista Inition parfyymeistä? Olen tykästynyt ruusu-tuoksuun, mutta puinen ruusu liian voimakkaalla oudilla ei natsaa.. kuten Montalen roses elixir. Harmikseni se on mieheni mieleen.
Mulla Dama Bianca tuoksuu mallasuutteelle (lisää leivonta-assosiaatioita...). Sitä ostettiin vauvan ummetukseen vuonna nakki ja muusi. Ei siis jatkoon täälläkään.
Olisiko se YR:n keltainen pallo Cap Nature Vanille? https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Cap-Nature-Vanille-9278…
Edelliselle, juuri tuo on se Yves Rocher -tuoksu, josta Dama Bianca kopioitu :D
Tänä syksynä muuten tullut LInterditistä uudelleen formuloitu versio, samoin la petite robe noir intensestä.
Ehkä sun pitää vaan vaihtaa p:llä alkava sana joihinkin sopiviin tuoksunuotteihin tyyliin
https://www.fragrantica.com/notes/Civet-104.html
Minulle kyllä sopivat vähän ronskimmatkin kuvailut, kunhan muuten on osuvaa ja taitavaa verbaliikkaa. Ehkä sellainen "tämä haisee p....ltä" olisi liian töksähtävä, mutta ei se varmaan ihan niin minimalistinen ollut. Ei muuta kuin uusi yritys.
Joskus viestejä poistuu, joskus tulee kirjoitettua typeryyksiä ja hankittua väärä hajuvesi. Ainakin näin itsellä on käynyt :)