Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
N52, tuoksut yhtenä harrastuksena vuodesta 2007.
N31, rakastanut tuoksuja jo pikkutytöstä. Sain aina tädiltäni hänen hajuvesipullojensa rippeet. Teininä sain ensimmäiset omat hajuveteni ja nyt niitä on kymmeniä.
N43, harrastaja ehkä 25 vuotta. Ensin miniatyyrejä, nykyään näytteitä. Paaljon.
N48 tuoksuja 69 kpl. Noin 10 vuotta harrastanut, sitä ennen ostin ehkä yhden uuden pullon parin vuoden välein.
N55, tuoksufriikki jo v:sta -83. Siitä lähtien tullut ostettua yli 600 erilaista tuoksua, designereitä, ei celebrity- tai niche-tuoksuja. Ensimmäinen taisi olla Armanin Armani, se mustakorkkinen.
N39, en ehkä kehtaa nimittää itseäni edes harrastajaksi, mutta tuoksuja olen fiilistellyt yläasteikäisestä asti. Tuolloin haistoin ensimmäistä kertaa Diorin Hypnotic Poisonia ja siitä kaikki alkoi.
49 v ja olen ollut tuoksujen fani teinistä saakka.
Valitettavati astma, allergia ja migreeni vaivana viimeiset 20 vuotta, joten se on hidastanut hieman tätä harrastusta ja olen joutunut olla varovainen testatessani, ja pitää lääkkeet lähellä. Omistan toista sataa pulloa, vanhimmat noin 30 vuoden takaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta löytyi tämmöiset kuin "Discovery Box", monta erilaista settiä joissa 5 x näyte yht. 6e.
Tilasin
-Best of Guerlain (no eivät ole kyllä "best" mutta kaikki sellaisia joita mulla ei ole)
-Best of Loewe
-Introduction to niche perfumes
-Floral scents for women I.
-Light fragrances for women
Tuossa tulee 25 näytettä, hinta 30e.
Etsin, mutten löytänyt boxeja.
Hakukenttä ja siihen kirjoittaa "discovery box" ja myös "discovery set" kannattaa hakea
Mitenköhän nuo näytepullojen litkut on siirretty näytepulloihin, koska nehän eivät ole parfyymitalojen omia testereitä. Haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Alla sieltä tuoksut.com sivulta lainaus. En allekirjoita sanaakaan, vanhoja harhaluuloja. Nykyisin tuoksua ei enää laiteta noihin paikkoihin koska ihon rasvaisuus muuttaa tuoksua yleensä huonommaksi. Korvien taakse tai kaulaan? Ei ikinä, ei haisevaa päätä minulle. Eikä tuoksujen sekoittaminen ole amatöörimoka vaan sille on termi "layering" eli kerrostaminen.
Lainaus:
"Suosittelen suihkuttamaan hajuvettä kehon pulssipisteisiin, jotta se kestää kauemmin ja tuoksuu paremmin. Näitä pulssipisteitä ovat: ranteet, korvien takaosa, polvitaipeet ja kaula. Muista myös, että noin yksi tai kaksi painallusta riittää, äläkä tee pahinta amatöörimokaa eli sekoita tuoksuja toistensa kanssa keskenään."
Ihon rasvaaminen ennen tuoksun lisäämistä pidentää tuoksun kestoa valtavasti. Joten ei ole ihme etteivät valmistajat pidä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta löytyi tämmöiset kuin "Discovery Box", monta erilaista settiä joissa 5 x näyte yht. 6e.
Tilasin
-Best of Guerlain (no eivät ole kyllä "best" mutta kaikki sellaisia joita mulla ei ole)
-Best of Loewe
-Introduction to niche perfumes
-Floral scents for women I.
-Light fragrances for women
Tuossa tulee 25 näytettä, hinta 30e.
Etsin, mutten löytänyt boxeja.
Hakukenttä ja siihen kirjoittaa "discovery box" ja myös "discovery set" kannattaa hakea
Mitenköhän nuo näytepullojen litkut on siirretty näytepulloihin, koska nehän eivät ole parfyymitalojen omia testereitä. Haluaisin tietää.
Onhan nuo parfyymitalojen omia testereitä noissa discovery-seteissä.
Täällä N56, melkein 57. Olen tykännyt tuoksuista ihan pikkutytöstä saakka. Ensimmäinen oma tuoksuostos oli 12-vuotiaana äidin mukana Yves Rocherilta tilattu ja nimeltään Chevrefeuille.
Sen jälkeen minulla oli kauan vain 1-3 tuoksua kerrallaan ja ostin uuden vasta, kun yksi meni tyhjäksi, useimmiten ruotsinlaivalta. Tämä tuoksuhullutus ja -hulluus alkoi vasta tammikuussa 2019. Sen jälkeen onkin pulloja kertynyt. Nyt olen luvussa 52, mutta lasken niihin kaikki matkakoot ja muut minipullotkin. 30-100-millisiä minulla taitaa olla jotain 30-35 kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Givechyn Amarige oli hyvä. Ei taida löytyä enää mistään.
Onhan sitä vielä kaikkialla muualla paitsi Suomen tavarataloissa. Laivalla, Virossa, verkkokaupassa, löytyy.
Juhuu, kiitos vinkistä!
Löysin aivan ihanan, uuden hajuveden, Korresin Black Sugar. Nuotit "oriental lily" karamelli, heliotrooppi, ruusu, tumma sokeri, "brazilian rosewood", "vanilla bean", ambra, tonkapapu (sori, en jaksanut etsiä kaikille tarkkoja suomennoksia).
Tässä tuoksuu lievästi itämainen vivahde, kukat ovat ikään kuin kuorrutettu karamellisoidulla sokerilla ja mausteisella ambralla. Tuoksu ei ole kuitenkaan raskas, ja kukkaisuus ei siis tule liian paljon esiin, mutta kivasti esim. heliotroopin voi havaita. Musta sokeri tuo makeutta. Hyvä ns. transition-tuoksu kesästä syksyyn. Myös tosi uniikki, en omista mitään vastaavaa. Notinon alesta ihan sattumalta ostin sokkosena, kun nuotit miellyttivät.
Ikänsä mainitsi ja "ilmoittautui" 10kpl tähän mennessä. Ei meitä tosiaan täällä kovin montaa aktiivista ole. 10-15 varmaan.
Ei me kaikki aktiivit haluta kertoa ikiämme. :D
Haluan taas kiittää teitä notinovinkistä. Oli ihan pakko käydä tilaamassa parit discovery boxit sieltä syksyn iloksi!
Olen 50 v. ja tuoksuja on kertynyt vajaa 30 pulloa, kaikki 30-100 ml:n pulloja, pienempiä en laske. Mukana on La Riven tuoksujäljitelmiä, niissä on hyviä. Aloin teini-iässä kiinnostua tuoksuista. Uusin ihastus on Burberryn London, ihollani se tuoksuu etenkin mandariineilta, klementiineiltä, tiare-kukalta (kookosmainen mun iholla) ja puilta. Toki siinä muutkin kukat tuoksuvat. Sitä ostin 30 ml:n pullo, pitää ostaa varmaan ensi vuoden puolella isompi pullo. Kyllä se sinne asti riittää, kun käytän useampaa tuoksua kerralla. Nyt omistan myös La Nuit Tresorin, sekin aivan ihana.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v. ja tuoksuja on kertynyt vajaa 30 pulloa, kaikki 30-100 ml:n pulloja, pienempiä en laske. Mukana on La Riven tuoksujäljitelmiä, niissä on hyviä. Aloin teini-iässä kiinnostua tuoksuista. Uusin ihastus on Burberryn London, ihollani se tuoksuu etenkin mandariineilta, klementiineiltä, tiare-kukalta (kookosmainen mun iholla) ja puilta. Toki siinä muutkin kukat tuoksuvat. Sitä ostin 30 ml:n pullo, pitää ostaa varmaan ensi vuoden puolella isompi pullo. Kyllä se sinne asti riittää, kun käytän useampaa tuoksua kerralla. Nyt omistan myös La Nuit Tresorin, sekin aivan ihana.
Paljon on myös hajuvesiä, jotka ovat mun iholla mitäänsanomattomia, esim. Eclat Arpege. Tosin en välitä tuoksuista yleensä, jos niissä on vain kukkaiselementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei me kaikki aktiivit haluta kertoa ikiämme. :D
Haluan taas kiittää teitä notinovinkistä. Oli ihan pakko käydä tilaamassa parit discovery boxit sieltä syksyn iloksi!
Täällä toinen anonyymi. Olen seurannut ketjua lähes alusta saakka ja kommentoinut joskus vilkkaammin, joskus vähemmän. Tiiviisti tuoksuja kuitenkin koko ajan harrastan, kaikista en ole tänne raportoinut, jos ei ole ollut kirjoitusfiilis.
Täytin just 50. Aina tykännyt hajuvesistä, mutta viimeset 10 vuotta ollut oikea tuoksufriikki ja kokoelma meinaa kasvaa liikaakin (pari sataa jo).