Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tietoutta hajuvesistä. https://www.tuoksut.com Löytyy laidasta laitaan, kannattaa katsella.
Naistenlehtiartikkeli aloittelijoille.
Tuntuu enemmänkin kaikkein myydyimpien tuoksujen myyntiesitteeltä: näitä kaikki muutkin ostavat, tule sinäkin hakemaan omasi.
Olen nyt aamuisin ottanut sokkona satunnaisen näytteen päivän tuoksuksi ja tänään tulikin tosi kiva tuoksu: Givenchyn L'Interdit Rouge.
En odottanut ihastuvani, koska en muista hirveästi välittäneeni alkuperäisestä versiosta... mutta tämä olikin positiivinen yllätys. Muistuttaa mielestäni Hugo Bossin Deep Rediä aika paljon! Harmi että mulla ei ole kotona Deep Rediä, niin en voi tarkistaa, miltä tuoksuisivat rinnakkain. Tässä on enemmän valkoisia kukkia ja Deep Redissä on vaniljaa, mitä tässä en haista yhtään. Tämä on pehmeä, makea, samettinen. Tuberosaa löytyy. Aika täydellinen syyspäivän tuoksu.
Nyt pitää kyllä varmaan testailla se alkuperäinen L'Interdit uudestaan myös, koska tämä flanker miellyttää niin kovasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin testaamassa uuden Lancomen Idole Nectarin. Tuoksu on oikein hyvä. Kuin naisellisempi ja pehmeämpi versio alkuperäisestä Idolesta. Nämä uuden ajan gourmand-nuotit tuntuvat olevan kaukana perinteisistä. En haista ollenkaan popcornia. Korkeintaan aivan pieni häivähdys makeutta ja aavistus jotain samaa kuin Miss Dior Cheriessä.
Minä en haista tässä mitään samaa Miss Dior Cherien kanssa. Tähän liittyen tuli mieleen mainita Montalen Roses Elixir, se on hyvin paljon Miss Cherien kaltainen, osin samoja nuottejakin kuten mansikka. Ei ole täysin identtinen, mutta hyvin lähellä. Oli valtava yllätys kun ekan kerran testasin. Cherie oli aikanaan yksi lempituoksuistani.
Miss Dior Cherie oli siis se mansikkais-popcorn tuoksu jonka mallina Elviksen tyttärentytär oli aikoinaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt aamuisin ottanut sokkona satunnaisen näytteen päivän tuoksuksi ja tänään tulikin tosi kiva tuoksu: Givenchyn L'Interdit Rouge.
En odottanut ihastuvani, koska en muista hirveästi välittäneeni alkuperäisestä versiosta... mutta tämä olikin positiivinen yllätys. Muistuttaa mielestäni Hugo Bossin Deep Rediä aika paljon! Harmi että mulla ei ole kotona Deep Rediä, niin en voi tarkistaa, miltä tuoksuisivat rinnakkain. Tässä on enemmän valkoisia kukkia ja Deep Redissä on vaniljaa, mitä tässä en haista yhtään. Tämä on pehmeä, makea, samettinen. Tuberosaa löytyy. Aika täydellinen syyspäivän tuoksu.
Nyt pitää kyllä varmaan testailla se alkuperäinen L'Interdit uudestaan myös, koska tämä flanker miellyttää niin kovasti...
Alkuperäistä L'Interditiä ei ole tainnut saada sitten 80-luvun? Jos tarkoitat sitä mitä Audrey Hepburn käytti Tiffanys-leffasta saakka, ja josta tuli hänen signaturetuoksunsa?
Siitä tuli uusi versio 2000-luvulla mutta sen on sanottu olevan aivan erilainen tuohon Audreyn tuoksuun.
Alla sieltä tuoksut.com sivulta lainaus. En allekirjoita sanaakaan, vanhoja harhaluuloja. Nykyisin tuoksua ei enää laiteta noihin paikkoihin koska ihon rasvaisuus muuttaa tuoksua yleensä huonommaksi. Korvien taakse tai kaulaan? Ei ikinä, ei haisevaa päätä minulle. Eikä tuoksujen sekoittaminen ole amatöörimoka vaan sille on termi "layering" eli kerrostaminen.
Lainaus:
"Suosittelen suihkuttamaan hajuvettä kehon pulssipisteisiin, jotta se kestää kauemmin ja tuoksuu paremmin. Näitä pulssipisteitä ovat: ranteet, korvien takaosa, polvitaipeet ja kaula. Muista myös, että noin yksi tai kaksi painallusta riittää, äläkä tee pahinta amatöörimokaa eli sekoita tuoksuja toistensa kanssa keskenään."
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on hyviä Paco Rabannen hajuvesiä?
Oma suosikki Ultraviolet: tuoksussa orvokkia, pippuria, korianteria, mantelimaitoa, vaniljaa.
Vierailija kirjoitti:
Alla sieltä tuoksut.com sivulta lainaus. En allekirjoita sanaakaan, vanhoja harhaluuloja. Nykyisin tuoksua ei enää laiteta noihin paikkoihin koska ihon rasvaisuus muuttaa tuoksua yleensä huonommaksi. Korvien taakse tai kaulaan? Ei ikinä, ei haisevaa päätä minulle. Eikä tuoksujen sekoittaminen ole amatöörimoka vaan sille on termi "layering" eli kerrostaminen.
Lainaus:
"Suosittelen suihkuttamaan hajuvettä kehon pulssipisteisiin, jotta se kestää kauemmin ja tuoksuu paremmin. Näitä pulssipisteitä ovat: ranteet, korvien takaosa, polvitaipeet ja kaula. Muista myös, että noin yksi tai kaksi painallusta riittää, äläkä tee pahinta amatöörimokaa eli sekoita tuoksuja toistensa kanssa keskenään."
Mäkin olen aina pitänyt hajustettua päätä omituisena. Tunnistan toki vanhat ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäistä L'Interditiä ei ole tainnut saada sitten 80-luvun? Jos tarkoitat sitä mitä Audrey Hepburn käytti Tiffanys-leffasta saakka, ja josta tuli hänen signaturetuoksunsa?
Siitä tuli uusi versio 2000-luvulla mutta sen on sanottu olevan aivan erilainen tuohon Audreyn tuoksuun.
Tarkoitin alkuperäisellä vuoden 2018 EdP:tä, erotuksena siitä tehtyihin flankereihin, joista yksi on tämä Rouge.
Vierailija kirjoitti:
Rouge kiinnostaa minuakin. Olen jättänyt ihan tahallani tutustumatta niin L'Interditeihin kuin esim Armanin Si-sarjaankin. Maailmassa on niin paljon tuoksuja ja tietyt saavat peräänsä hirveät määrät flankereitä, että minulle on tullut eräänlainen vastareaktio: kiitos ei. Mutta nyt pari viikkoa sitten Wiklundin (Sokos) tuoksuhyllyjen viertä kiertäessäni nappasin jostain oikusta tuon Rougen käteeni (taisi pullon kaunis väri houkuttaa) ja suihkautin sitä paperiliuskalle. Ai kun tuoksui hyvältä! Jokin kiva syksyinen mausteisuus siitä lehahti, ja nyt olen miettinyt, että pitäisi varmaan käydä kokeilemassa sitä iholle.
Givechyn Amarige oli hyvä. Ei taida löytyä enää mistään.
Uutta Interditistä on sekä Edt että EdP, ovat erilaisia nekin. Ehkä EdT muistuttaa enemmän alkuperäistä, en tiedä (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin testaamassa uuden Lancomen Idole Nectarin. Tuoksu on oikein hyvä. Kuin naisellisempi ja pehmeämpi versio alkuperäisestä Idolesta. Nämä uuden ajan gourmand-nuotit tuntuvat olevan kaukana perinteisistä. En haista ollenkaan popcornia. Korkeintaan aivan pieni häivähdys makeutta ja aavistus jotain samaa kuin Miss Dior Cheriessä.
Minä en haista tässä mitään samaa Miss Dior Cherien kanssa. Tähän liittyen tuli mieleen mainita Montalen Roses Elixir, se on hyvin paljon Miss Cherien kaltainen, osin samoja nuottejakin kuten mansikka. Ei ole täysin identtinen, mutta hyvin lähellä. Oli valtava yllätys kun ekan kerran testasin. Cherie oli aikanaan yksi lempituoksuistani.
Miss Dior Cherie oli siis se mansikkais-popcorn tuoksu jonka mallina Elviksen tyttärentytär oli aikoinaan?
Kyllä, juuri se
Vierailija kirjoitti:
Givechyn Amarige oli hyvä. Ei taida löytyä enää mistään.
Onhan sitä vielä kaikkialla muualla paitsi Suomen tavarataloissa. Laivalla, Virossa, verkkokaupassa, löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Uutta Interditistä on sekä Edt että EdP, ovat erilaisia nekin. Ehkä EdT muistuttaa enemmän alkuperäistä, en tiedä (?).
Jep, on edt, edp, edp intense, edp rouge, edition millesime jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on hyviä Paco Rabannen hajuvesiä?
Oma suosikki Ultraviolet: tuoksussa orvokkia, pippuria, korianteria, mantelimaitoa, vaniljaa.
Vielä tarkennuksena, että tuo korianteri taitaa olla mainittu nuoteissa, mutta tuoksuu omaan nenään enemmän lakritsilta/anikselta. Tälle tuoksulle soisin enemmänkin huomiota, ehkä nyt trendikkään y2k-hypetyksen myötä uutta nostetta tälle vuodelta -99 peräisin olevalle tuoksulle?
GOOD GIRL GONE BAD BY KILIAN
Ketjua lukeneena olisi kiva tietää minkä ikäisiä olette?