Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Hei onko mitään kokemusta Jeanne de Provence tuoksuista? (Eri kuin Jeanne Arthes). Ovat Notinolla superhalpoja ja Fragranticassa näköjään lähinnä kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Hei onko mitään kokemusta Jeanne de Provence tuoksuista? (Eri kuin Jeanne Arthes). Ovat Notinolla superhalpoja ja Fragranticassa näköjään lähinnä kehuja.
On kokemusta vain Jasmin-suihkuöljystä, jonka tuoksu on aivan ihana, hyvin kesäisen kukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Ikänsä mainitsi ja "ilmoittautui" 10kpl tähän mennessä. Ei meitä tosiaan täällä kovin montaa aktiivista ole. 10-15 varmaan.
Käyn täällä aktiivisesti lukemassa ja kirjoittelemassa, mutta en ole ilmoittautunut tähän listaukseen.
Täältä saatujen vinkkien perusteella olen ostanut monta ihanuutta ja löytänyt huipputarjouksia.
Aika keski-ikä painotteiselta vaikuttaa palstaa seuraavat, itsekin 49. Isoja pulloja (30ml tai yli) noin 60 kpl ja pieniä 7,5 - 20 ml jonkun verran päälle. Suosikkituoksuni on Kilian good girl gone bad extreme.
N49. Kevytharrastelija verrattuna moneen muuhun täällä. olen ollut kiinnostunut tuoksuista siitä lähtien kun tuoksuja aloin käyttämään (ekat tuoksumuistot liittyy etelänlomiin ja sieltä hankittuihin tuoksuöljyihin sekä Yves Rocherin dödöön jossa oli valkoisella pohjalla kukkia). Nyt käytössä mm Comme des Carconsia, Kurkdjiania ja Diptyqueta. Yleensä kun löydän jotain mistä pidän, hamstraan samaa tuoksua monta pulloa.
Kokeilin tänään Sokoksella Guccin Gorgeous Jasminea. Tosi kaunis, naisellinen tuoksu viehättävässä pullossa mutta ainakin minun ihollani se on kestoltaan ja tuoksuvoimaltaan ihan onneton. Kotiin tultuani haistoin sen enää rannetta tiiviisti nuuhkimalla. Pöh.
N50 (oikeastaan pitäisi päivittää muotoon N51) täällä, tuoksujen rakastaja olen ollut koko ikäni. Enemmän pulloja on tosin kertynyt vasta muutaman viimeisen vuoden aikana. Nyt niitä on vähän alle 50, enkä halua lisätä määrää. Näytteitä ja dekantteja on kyllä noin 100. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikänsä mainitsi ja "ilmoittautui" 10kpl tähän mennessä. Ei meitä tosiaan täällä kovin montaa aktiivista ole. 10-15 varmaan.
Käyn täällä aktiivisesti lukemassa ja kirjoittelemassa, mutta en ole ilmoittautunut tähän listaukseen.
Täältä saatujen vinkkien perusteella olen ostanut monta ihanuutta ja löytänyt huipputarjouksia.
Sama juttu. En muutenkaan lue säännöllisesti tätäkään palstaa, vaan saattaa tulla kuukausienkin taukoja välillä. Lisäksi kaikilla keskustelupalstoilla on ihan yleinen suhde 80% lukee ja seuraa ja 20% on aktiivisia kirjoittajia. Veikkaan samaa täälläkin. Lisäksi vanha ketju saa aina uusia lukijoita ja osallistujia, sehän on selvää. En tiedä miksi joillekin on kovin tärkeää tietää montako kirjoittajaa / lukijaa / kommentoijaa missäkin on, mitä sillä edes on väliä?
Täällä yksi 40-vuotias ketjun aktiivinen seuraaja, välillä myös kirjoittelija. Yläasteella ostin kaikki kolme YR:n pallot ja rakastin äidin LouLou -tuoksua. Lukiossa suosikkini oli Tempore Donna. Olen ostanut elämäni aikana kymmenittäin pulloja, mutta vain harvasta tykännyt niin paljon että olisin käyttänyt tuoksun loppuun, saati ostanut uutta pulloa samaa. Myyn pois vähän käytettyjä tuoksuja ja tällä hetkellä kaapissa on alle 20 putelia, mutta käytän melkein kaikkia.
Olen myös 49-vuotias, meitä on näköjään täällä useita. Hyvä ikä ja hyvä harrastus.
Hyvää lauantaita! Huomasin myös nuo Notinon discovery boxit, joita näyttää tällä hetkellä olevan isompi joukko kuin ennen - ja 6 euroa viidestä näytteestä on ystävällinen hinta, semminkin kun nämä tulevat sievästi valmistajan pahveissa. Enimmäkseen tarjolla on, kuten ennenkin, suosittuja designer-tuoksuja, mutta ei se oikeastaan haittaa - mukava näihinkin on tutustua rauhassa, vaikkapa jo siksi, että ne ovat niin puhuttuja.
Tilasin laatikollisen Chloen tuoksuja, ja laatikon avattuani toisen, eri boksin (heillä oli siis kaksi Chloen kokoelmaa tarjolla). Olin ihan ällikällä lyöty siitä, miten hyviä ne olivat. Chloe on mennyt minulta aika lailla ohi, mutta hehän näköjään todella osaavat ruusun, ja muutkin kukkaset.. Kukkaistuoksut ovat minulle helposti 'liikaa', minulle tulee niistä sellainen hajuvesitäti-olo. Mutta eivät nämä. Chloen kukat ovat pehmeitä ja kiinnostavia. Kokeiltuna nyt Chloe Chloe (edp ja l'eau), Nomade (edp ja edt, kaunis moderni chypre) ja Love story. Viihdyin näissä niin hyvin, että olen tuoksunut Chloelta koko viikon.
Sitä odotellessa jos Lidl toisi jotain kiintoisaa hyllyille tänä syksynä/talvena. Vuosi sitten oli ne 0,99€ saippuat, käytin pari palaa patsulisaippuaa.
Lidlissä on valtava ero eri maissa. Espanjassa voi olla hyllyssä kaikki tuoksut kerralla edelleen, meillä esim. sitä no.5 kloonia ei ole saanut vuosiin.
Miksi meillä on kaikkea aina niukemmin kuin muualla 🙄
Olipa typerä valitusvirsi aloituksessa. Ihan kuin parfyymit kuuluisivat vain niille, jotka niihin ja niiden tehtailijoihin ja lemujen saloihin ovat perehtyneet. 😂 Tähänhän voisi jo suorastaan haistatella!
Mutta haistattelun sijaan suosittelen parfyyminipottajia katsomaan vaikkapa elokuvan nimeltä "Parfyymi, erään murhaajan tarina" (Perfume: The Story of a Murderer). Jospa vaikka liika intoilu parfyymeihin menisi sen myötä. 👃
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä valitusvirsi aloituksessa. Ihan kuin parfyymit kuuluisivat vain niille, jotka niihin ja niiden tehtailijoihin ja lemujen saloihin ovat perehtyneet. 😂 Tähänhän voisi jo suorastaan haistatella!
Mutta haistattelun sijaan suosittelen parfyyminipottajia katsomaan vaikkapa elokuvan nimeltä "Parfyymi, erään murhaajan tarina" (Perfume: The Story of a Murderer). Jospa vaikka liika intoilu parfyymeihin menisi sen myötä. 👃
Sekä elokuvan nähneenä että kirjan lukeneena suosittelisin itse mieluummin kirjaa, vaikka ei elokuvakaan huono ole.
Sitä en kyllä ymmärrä, miten innostus parfyymeihin laantuisi sen paremmin elokuvan katsomisesta kuin alkuperäisen teoksen lukemisesta. Melkein päin vastoin, itse luin yläkouluikäisenä Parfyymin ja siitä kiinnostukseni tuoksuihin juuri lähti.
Mä luin Parfyymin verhoutuneena shaaliin ja tuoksuen Cologne Pour Le Soir:lta. Fantsu kirja oli kyllä.
'Per FUMES - kait te tiedätte? Mutta miksi pääosa naisista hajustaa niin voimakaast, että tuulen alapuolella oleminen on kuin pajavasaralla löisi päähän! ...ei se heikko tuulahdus vienosta hajuveden tuoksusta käy. Oikeassa hajuvesiliikeessä pystyn käymään ja se on viehättävän tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Mä luin Parfyymin verhoutuneena shaaliin ja tuoksuen Cologne Pour Le Soir:lta. Fantsu kirja oli kyllä.
Mää revin tervaskannon maasta irti ja kannoin olkariin ja sinne levisi tervasroson tuoksu miedosti
Vierailija kirjoitti:
Minua siis yökötti koko Parfyymi-elokuva. Kaapia nyt ruumiista lemuja talteen. Hyi sentään. Vaikutti myös omaan parfyymi-intoiluuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua siis yökötti koko Parfyymi-elokuva. Kaapia nyt ruumiista lemuja talteen. Hyi sentään. Vaikutti myös omaan parfyymi-intoiluuni.
Vaniljankin maku ja uute kuulemma saadaan majavan anaalirauhasista. Kannattaa todellakin tarkistaa, että on tuotteessa aitoa vaniljaa käytetty ennen kuin sanoo nam nam. Samaa hauste- eli castoreum-nimistä a.ainetta käytetään myös hajusteteollisuudessa.
Koluan ja siistin kaappeja. Meinasin jo heittää muutaman "muisto-hajuvesipullon", jopa 90-luvulta saakka olevan, roskiin, mutta en raaskinutkaan. Ovathan ne myös aika kauniita esineitä. Joskus avaan korkin ja nuuhkaisen: muistot, ihmiset, vaatteet ja tilanteet tulvii mieleen.