Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19314)

Vierailija
12621/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

'Per FUMES - kait te tiedätte? Mutta miksi pääosa naisista hajustaa niin voimakaast, että tuulen alapuolella oleminen on kuin pajavasaralla löisi päähän! ...ei se heikko tuulahdus vienosta hajuveden tuoksusta käy. Oikeassa hajuvesiliikeessä pystyn käymään ja se on viehättävän tuoksuista.

En muista koska olisin Suomessa havainnut vastaantulevan naisen tuoksuvan hajuvedeltä. En kylläkään käy yökerhoissa mutta esim Virossa kadulla leijuu keskellä päivää voimakkaat, juhlavat tuoksut. Suomalaiset ovat kyllä erittäin maltillisia tässä asiassa.

Vierailija
12622/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä valitusvirsi aloituksessa. Ihan kuin parfyymit kuuluisivat vain niille, jotka niihin ja niiden tehtailijoihin ja lemujen saloihin ovat perehtyneet. 😂 Tähänhän voisi jo suorastaan haistatella!

Mutta haistattelun sijaan suosittelen parfyyminipottajia katsomaan vaikkapa elokuvan nimeltä "Parfyymi, erään murhaajan tarina" (Perfume: The Story of a Murderer). Jospa vaikka liika intoilu parfyymeihin menisi sen myötä. 👃

Sekä elokuvan nähneenä että kirjan lukeneena suosittelisin itse mieluummin kirjaa, vaikka ei elokuvakaan huono ole.

Sitä en kyllä ymmärrä, miten innostus parfyymeihin laantuisi sen paremmin elokuvan katsomisesta kuin alkuperäisen teoksen lukemisesta. Melkein päin vastoin, itse luin yläkouluikäisenä Parfyymin ja siitä kiinnostukseni tuoksuihin juuri lähti.

Suosittelen myös kirjaa, se on erinomainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12623/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä odotellessa jos Lidl toisi jotain kiintoisaa hyllyille tänä syksynä/talvena. Vuosi sitten oli ne 0,99€ saippuat, käytin pari palaa patsulisaippuaa.

Lidlissä on valtava ero eri maissa. Espanjassa voi olla hyllyssä kaikki tuoksut kerralla edelleen, meillä esim. sitä no.5 kloonia ei ole saanut vuosiin.

Miksi meillä on kaikkea aina niukemmin kuin muualla 🙄

Lidlissä on ainakin meilläpäin yhä nuo ihanat saippuat saatavilla, ja säännöllisesti lavuaari on mustia tahroja täynnä kun se ihana patsuli myös sotkee :) Tykkään niistä kovasti. Lidlin tuoksuihin en ole perehtynyt, mutta käsittääkseni niissä on aika hyviä "dupeja".

Vierailija
12624/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin Parfyymin verhoutuneena shaaliin ja tuoksuen Cologne Pour Le Soir:lta. Fantsu kirja oli kyllä.

Minua siis yökötti koko Parfyymi-elokuva. Kaapia nyt ruumiista lemuja talteen. Hyi sentään. Vaikutti myös omaan parfyymi-intoiluuni.

Vaniljankin maku ja uute kuulemma saadaan majavan anaalirauhasista. Kannattaa todellakin tarkistaa, että on tuotteessa aitoa vaniljaa käytetty ennen kuin sanoo nam nam. Samaa hauste- eli castoreum-nimistä a.ainetta käytetään myös hajusteteollisuudessa.

Nämä asiat eivät todellakaan tule kunnon harrastajille minkäänlaisina uutisina :D Hassua.. mutta nykyaikana eläinperäiset tuoksut on korvattu synteettisillä. Eläinystävänä se on mielestäni ok, myski tulee labrasta, mutta toisaalta, se ambra.. se tulee yhä merestä ja valaista.

Vierailija
12625/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Per FUMES - kait te tiedätte? Mutta miksi pääosa naisista hajustaa niin voimakaast, että tuulen alapuolella oleminen on kuin pajavasaralla löisi päähän! ...ei se heikko tuulahdus vienosta hajuveden tuoksusta käy. Oikeassa hajuvesiliikeessä pystyn käymään ja se on viehättävän tuoksuista.

En muista koska olisin Suomessa havainnut vastaantulevan naisen tuoksuvan hajuvedeltä. En kylläkään käy yökerhoissa mutta esim Virossa kadulla leijuu keskellä päivää voimakkaat, juhlavat tuoksut. Suomalaiset ovat kyllä erittäin maltillisia tässä asiassa.

Sain nuorempana hyvän Blue Lady-parfyymin lahjaksi Virosta, jota ei löydy Suomesta lainkaan. Se harmittaa minua kovasti, kun en ole mikään Viron matkaaja itse. Se oli kuitenkin ainut tuoksu, josta joku tuntematon mieshenkilökin tokaisi minulle joskus kehut.

Toinen lempituoksuni sen jälkeen oli eräs jasmiinipohjainen tuoksu, jota ei myöskään enää saa. Siitäkin sain kehuja joskus.

Kerran löysin vain muutaman euron hintaisen tuoksun tavaratalosta, joka oli aivan ihana. Mutta sekin lopetettiin!

Minulla ei siis ole onnea ollut lempituoksuissani. Lopulta palasin klassiseen Anais Anais-tuoksuun, jota näköjään on saanut kymmeniä vuosia ja saa edelleen.

Parfyymit ovat ihania ja tykkään laittaa sitä myös illalla ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
12626/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin Parfyymin verhoutuneena shaaliin ja tuoksuen Cologne Pour Le Soir:lta. Fantsu kirja oli kyllä.

Minua siis yökötti koko Parfyymi-elokuva. Kaapia nyt ruumiista lemuja talteen. Hyi sentään. Vaikutti myös omaan parfyymi-intoiluuni.

Vaniljankin maku ja uute kuulemma saadaan majavan anaalirauhasista. Kannattaa todellakin tarkistaa, että on tuotteessa aitoa vaniljaa käytetty ennen kuin sanoo nam nam. Samaa hauste- eli castoreum-nimistä a.ainetta käytetään myös hajusteteollisuudessa.

Nämä asiat eivät todellakaan tule kunnon harrastajille minkäänlaisina uutisina :D Hassua.. mutta nykyaikana eläinperäiset tuoksut on korvattu synteettisillä. Eläinystävänä se on mielestäni ok, myski tulee labrasta, mutta toisaalta, se ambra.. se tulee yhä merestä ja valaista.

Ai tiesit, että jugurttisi vaniljauute on majavan anaalirauhasista? Ei sitä nimittäin vain hajuvesiin laiteta.

Majavanpyllytahnajugurttia. Mmm. Ilmankos en oo tykännyt koskaan noista vanilja-aromeista, vaan ainoastaan aidosta vaniljatankovaniljasta. 

Vierailija
12627/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tiesit, että jugurttisi vaniljauute on majavan anaalirauhasista? Ei sitä nimittäin vain hajuvesiin laiteta.

Höpöhöpö, ei ole käytetty ruoassa sitten 1900-luvun alkuvuosien

Vierailija
12628/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei onko mitään kokemusta Jeanne de Provence tuoksuista? (Eri kuin Jeanne Arthes). Ovat Notinolla superhalpoja ja Fragranticassa näköjään lähinnä kehuja.

Minulla on, ostin juurikin Notinolta, Guipure & Silk ja Guipure & Silk Ylang. Kummatkin positiivinen yllätys, hintaansa nähden selvästi laadukkaampia. Fragrantican kuvailut ja kehut pitävät aika lailla paikkansa. Myös kesto on kummassakin hyvä. Olen tyytyväinen että uskalsin ostaa, mietitytti että millaisiakohan ovat.

Ai niin, onhan minulla myös Macarons d'Amande, se tuoksuu macarons-leivoksilta ja mantelilta, herkullinen gourmand ja tykkään tästäkin, vaikka kesto ja ehkä laatukaan eivät ole ihan samalla tasolla noiden Guipureiden kanssa. Hyvä hinta/laatusuhde kuitenkin ja helppo hyvänmielen tuoksu. Tämän hankin kun eräs youtuben hajuvesivideoita tekevä kuvaili ja suositteli tätä. Se Hollannissa asuva jenkki 🤔 En nyt muista nimeä.

Vierailija
12629/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei onko mitään kokemusta Jeanne de Provence tuoksuista? (Eri kuin Jeanne Arthes). Ovat Notinolla superhalpoja ja Fragranticassa näköjään lähinnä kehuja.

Minulla on, ostin juurikin Notinolta, Guipure & Silk ja Guipure & Silk Ylang. Kummatkin positiivinen yllätys, hintaansa nähden selvästi laadukkaampia. Fragrantican kuvailut ja kehut pitävät aika lailla paikkansa. Myös kesto on kummassakin hyvä. Olen tyytyväinen että uskalsin ostaa, mietitytti että millaisiakohan ovat.

Ai niin, onhan minulla myös Macarons d'Amande, se tuoksuu macarons-leivoksilta ja mantelilta, herkullinen gourmand ja tykkään tästäkin, vaikka kesto ja ehkä laatukaan eivät ole ihan samalla tasolla noiden Guipureiden kanssa. Hyvä hinta/laatusuhde kuitenkin ja helppo hyvänmielen tuoksu. Tämän hankin kun eräs youtuben hajuvesivideoita tekevä kuvaili ja suositteli tätä. Se Hollannissa asuva jenkki 🤔 En nyt muista nimeä.

No niin, ja huomasinkin sitten että kyselit Provence-sarjasta. Nuo ovat Jeanne Arthesilta.

Vierailija
12630/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Ford private blend sarjasta löytyy useitakin kevyempiä tuoksuja naisille, miehille ja unisex, suosittelen kokeileen.

Vierailija
12631/19314 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös valaan oksennus ole nykyään myös synteettistä, eli ambroxania

Vierailija
12632/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltillisia käyttäjiä ei huomata. Ajatellaan siis helposti ettei sellaisia ole. Huomataan vaan ne parfyymissä kylpevät ja ajatellaan, että sitä se parfyymiharrastus on.

Vierailija
12633/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen

Vierailija
12634/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frag_Jr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös valaan oksennus ole nykyään myös synteettistä, eli ambroxania

Olet oikeassa, niinhän se on!

Vierailija
12635/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain nuorempana hyvän Blue Lady-parfyymin lahjaksi Virosta, jota ei löydy Suomesta lainkaan. Se harmittaa minua kovasti, kun en ole mikään Viron matkaaja itse. Se oli kuitenkin ainut tuoksu, josta joku tuntematon mieshenkilökin tokaisi minulle joskus kehut.

Toinen lempituoksuni sen jälkeen oli eräs jasmiinipohjainen tuoksu, jota ei myöskään enää saa. Siitäkin sain kehuja joskus.

Kerran löysin vain muutaman euron hintaisen tuoksun tavaratalosta, joka oli aivan ihana. Mutta sekin lopetettiin!

Minulla ei siis ole onnea ollut lempituoksuissani. Lopulta palasin klassiseen Anais Anais-tuoksuun, jota näköjään on saanut kymmeniä vuosia ja saa edelleen.

Parfyymit ovat ihania ja tykkään laittaa sitä myös illalla ennen nukkumaanmenoa.

Anais Anais hyvä 👍🏻

Vierailija
12636/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vau miten Scentbird.com (usa)  esittelee tuoksut sivuillaan. Isot tarkat kuvat ja pullon alla pikku kuvakkeina tärkeimmät nuotit. Muuten ei ole kokemusta heistä mutta sivut kannattaa käydä katsomassa ihan jo niiden upeuden vuoksi.

Vierailija
12637/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse en tiedä kovin paljoa tuoksuista, joten olisiko jollakin suositella minulle? Haluaisin jonkin lämpimän ja makean, feminiinisen tuoksun. Mieluiten ei kovin mausteinen tai kirpeä. Sellainen syvä, mutta ei päällekäyvä, vaan mieluummin pehmeä. Olisiko herkullinen hyvä kuvaus? Ei kuitenkaan mitään aivan ällömakeaa. Kivoja tuoksuja mielestäni ovat: vanilja, hedelmät (erityisesti appelsiini) ja karamelli, mutta mikä tahansa noihin aiempiin kriteereihin sopiva käy, vaikka ei olisi näitä tuoksuja :)

Vierailija
12638/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, itse en tiedä kovin paljoa tuoksuista, joten olisiko jollakin suositella minulle? Haluaisin jonkin lämpimän ja makean, feminiinisen tuoksun. Mieluiten ei kovin mausteinen tai kirpeä. Sellainen syvä, mutta ei päällekäyvä, vaan mieluummin pehmeä. Olisiko herkullinen hyvä kuvaus? Ei kuitenkaan mitään aivan ällömakeaa. Kivoja tuoksuja mielestäni ovat: vanilja, hedelmät (erityisesti appelsiini) ja karamelli, mutta mikä tahansa noihin aiempiin kriteereihin sopiva käy, vaikka ei olisi näitä tuoksuja :)

Tämähän on kuin Prada Candyn kuvaus :) Kokeile sitä. Siitä on myös erilaisia versioita (flankereiksi niitä tässä keskustelussa kutsutaan).

Vierailija
12639/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kuin Prada Candyn kuvaus :) Kokeile sitä. Siitä on myös erilaisia versioita (flankereiksi niitä tässä keskustelussa kutsutaan).

Onko Pradan candyllä paljonkin ihailijoita. Itse omistan tuoksun mutta ostin sen hobby hallista ja tuntuu ettei ole samanlainen mitä kokeilin kicksissä. Jotenkin makeus ja tietynlainen raikkaus uupuu. Oli ihan uutta erää. Voi olla että ovat muuttaneet tuoksua.

Vierailija
12640/19314 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siirrän tuoksutarjottimeltani muutamat tuoksut kaapin pimeyteen odottamaan ensi kevättä ja kesää.

Nyt on syksyisempien tuoksujen aika, sammaleis-hedelmäinen Chloe Nomade edt on täydellinen tuoksu juuri nyt kun ulkona lämpöasteita on vähän yli 10.

Mietin juuri laitanko "trooppisempaan päin" olevan taatelis-hedelmäisen Chloe Nomade Naturellen jo kaappiin odottamaan kevättä :)