Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
.............
Ja ihan toisenlainen uutuus: Landome Idole Nectar. Miten popcorn toimii? Onko tuo sievä gourmand vai jotain muuta?
Minusta siinä tuoksuu vain ruusu, hyvin samanlainen kasteisen raikas ruusutuoksu kuin Bvlgari Rose Goldea. Katsoin jo että onko sama suunnittelija (Alberto Morillas) mutta Idole Nectarin suunnittelijaa ei kerrota Fragranticassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jännittää. Että millainen versio Opiumista tuutataan markkinoille tänä syksynä. Minä kun haluaisin vain takaisin sen originaalin kaikessa jumalaisuudessaan.
Siitä tulee minulle mieleen 80-luvun alku. Täti oli saanut jostain tuliaisiksi ja käytti sitä aina. Oli kyllä ihana ja mieleen jäävä tuoksu.
80-luvun loppu taas tuoksuu minusta Cacharelin Louloulta. Kävin Pariisissa ja siellä tavaratalo olivat täynnä sitä taivaansinistä ja 20-luvun tyylin mukaan laitetun mallin kuvia. Ostin sen kulmikkaan pullon, jossa oli punainen korkki, ja käytin niihin aikoihin. Laitoin pitkästä aikaa muutama päivä sitten ja tuli nuoruus äkkiä mieleen.
Rakastin tuota LouLouta lukioaikoina! Nyt kun kesällä haistelin laivalla sitä niin ei edes etäisesti tuoksunut siltä miltä silloin. Ei mitään tunnistettavaa ollut siinä rumassa sinisessä muovipullossa 😔
LouLou on kyllä todella muuttunut. Äidilläni oli sitä 90-luvun alussa. Muistan tuoksun olleen pehmeä ja hieman makea, kuin yhdistelmä puuteria, vaniljaa, tonkapapua ja suitsuketta. Pidin siitä kovasti, vaikka olin vasta alaluokilla koulussa. Kun olin jo parikymppinen, ostin pullollisen ulkomaanmatkalta, ja petyin. Puuterisuus ja pehmeys oli tiessään, ja tilalla oli jokin pistävä ja keinotekoisen tuoksuinen ainesosa.
Cacharel on reformuloinut tuoksunsa vuosia sitten, AnaisAnaiskaan ei enää tuoksu samoille herkkien pariisilaiskukkien sinfonialle. LouLou on pistävä ja muovisen hajuinen ja se vanilja on muuttunut vaniljasokeriksi. Oma suosikkini oli Eden, en uskalla enää edes haistaa sitä jos tulee jossain vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jännittää. Että millainen versio Opiumista tuutataan markkinoille tänä syksynä. Minä kun haluaisin vain takaisin sen originaalin kaikessa jumalaisuudessaan.
Siitä tulee minulle mieleen 80-luvun alku. Täti oli saanut jostain tuliaisiksi ja käytti sitä aina. Oli kyllä ihana ja mieleen jäävä tuoksu.
80-luvun loppu taas tuoksuu minusta Cacharelin Louloulta. Kävin Pariisissa ja siellä tavaratalo olivat täynnä sitä taivaansinistä ja 20-luvun tyylin mukaan laitetun mallin kuvia. Ostin sen kulmikkaan pullon, jossa oli punainen korkki, ja käytin niihin aikoihin. Laitoin pitkästä aikaa muutama päivä sitten ja tuli nuoruus äkkiä mieleen.
Rakastin tuota LouLouta lukioaikoina! Nyt kun kesällä haistelin laivalla sitä niin ei edes etäisesti tuoksunut siltä miltä silloin. Ei mitään tunnistettavaa ollut siinä rumassa sinisessä muovipullossa 😔
LouLou on kyllä todella muuttunut. Äidilläni oli sitä 90-luvun alussa. Muistan tuoksun olleen pehmeä ja hieman makea, kuin yhdistelmä puuteria, vaniljaa, tonkapapua ja suitsuketta. Pidin siitä kovasti, vaikka olin vasta alaluokilla koulussa. Kun olin jo parikymppinen, ostin pullollisen ulkomaanmatkalta, ja petyin. Puuterisuus ja pehmeys oli tiessään, ja tilalla oli jokin pistävä ja keinotekoisen tuoksuinen ainesosa.
Cacharel on reformuloinut tuoksunsa vuosia sitten, AnaisAnaiskaan ei enää tuoksu samoille herkkien pariisilaiskukkien sinfonialle. LouLou on pistävä ja muovisen hajuinen ja se vanilja on muuttunut vaniljasokeriksi. Oma suosikkini oli Eden, en uskalla enää edes haistaa sitä jos tulee jossain vastaan.
Mä tein sen virheen. Uudessa Edenissä on myös pistävä ja muovinen tuoksu, liekö sitten sama kuin LouLoussa. Yhdessä päällekäyvän vihreyden kanssa muistutti lähinnä jotakin lääketehtaan kemikaalipäästöjä (sanoo ihminen, joka sujuvasti käyttää Piguet'n Futuria). Itse taas vaalin Noaa, joka on vielä pehmeä ja pyöreä ja jossa aistii kahvin. Näytteeni vuosimallista ei ole aavistustakaan, mutta tämä on lähellä sitä muistojeni alkuperäistä.
Onko mikään ikinä parantunut reformulaatioden myötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sen virheen. Uudessa Edenissä on myös pistävä ja muovinen tuoksu, liekö sitten sama kuin LouLoussa. Yhdessä päällekäyvän vihreyden kanssa muistutti lähinnä jotakin lääketehtaan kemikaalipäästöjä (sanoo ihminen, joka sujuvasti käyttää Piguet'n Futuria). Itse taas vaalin Noaa, joka on vielä pehmeä ja pyöreä ja jossa aistii kahvin. Näytteeni vuosimallista ei ole aavistustakaan, mutta tämä on lähellä sitä muistojeni alkuperäistä.
Ei liity Cachareliin, mutta itse ostin Rumban, kun joku kirjoittaja täällä kehui, että se on säilytetty ennallaan. Eipä ollut. Se tuoksuu hieman herneeltä ja sitten joltain keinotekoiselta ja elottomalta, ei ehkä muovilta mutta hyvin oudolta. Ei siinä ole iloa, makeutta tai runsautta.
Toki yrittelen vielä, voihan pullo tarvita vain lisää happea ja aikaa. Monta kertaa tuoksu on tekeytynyt ajan kanssa. Tällä kertaa kyllä epäilen.
Saako tyhjentyneestä pullosta irrotettua suuttimen jotenkin?
Silloin niitä voisi käyttää vaik kukkamaljakkona.
Olisi kiva säilyttää kaunis pullo, mutta jos metalliosat ei irtoa niin ei sillä ole mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva säilyttää kaunis pullo, mutta jos metalliosat ei irtoa niin ei sillä ole mitään virkaa.
Vaatinee tongit ja/tai sivuleikkurit, ja siltikin pitää varoa painetta ettei lasi hajoa. Kertokaa jotka kokeilette, kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva säilyttää kaunis pullo, mutta jos metalliosat ei irtoa niin ei sillä ole mitään virkaa.Vaatinee tongit ja/tai sivuleikkurit, ja siltikin pitää varoa painetta ettei lasi hajoa. Kertokaa jotka kokeilette, kiinnostaa!
Kiitos!
Pullot näkyy tehdyn niin että niitä ei ole tarkoitus purkaa osiin.
Työkaluja kyllä löytyy joten aion kokeilla. Suojalasit päässä.
Vierailija kirjoitti:
Voimakkaasta tuoksusta tulee mieleen idän ja etelän turistot. Alemman sosiaaliluokan touhua on, haiseminen.
Niin, tuoksuminen onkin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity Cachareliin, mutta itse ostin Rumban, kun joku kirjoittaja täällä kehui, että se on säilytetty ennallaan. Eipä ollut. Se tuoksuu hieman herneeltä ja sitten joltain keinotekoiselta ja elottomalta, ei ehkä muovilta mutta hyvin oudolta. Ei siinä ole iloa, makeutta tai runsautta.
Toki yrittelen vielä, voihan pullo tarvita vain lisää happea ja aikaa. Monta kertaa tuoksu on tekeytynyt ajan kanssa. Tällä kertaa kyllä epäilen.
Minun vuosi sitten ostamani Rumba on säilytetty ennallaan, onkohan meidän sitten olleet eri erää tai säilytetty jossain eri lämpötiloissa valmistuksen jälkeen? Oletko sairastanut koronan, koska se saattaa sekoittaa hajuaistin pitkäksi aikaa? Näin kävi tutulle, joka ei enää haista Chloen edp:a samanlaisena kuin on tehnyt vuosia aiemmin ja on siis käyttänyt lähes pelkästään tuota tuoksua. Ellei se ole sitten muokkailtu uuksiksi viime vuodesta?
Ted Lapiduksen nimissä kuitenkin, Balenciagahan ei ole tehnyt sitä enää 1988 jälkeen ja tämä Lapidus tullut 1989. Samat 28 ainesosaa sisältää molemmat. Voikohan tuo olla se basilika minkä haistat hernemäisenä? Noussut niin sanotusti pintaan, kuten ruuan valmistuksessakin öljystä? :)
Jotkut tosin sanoneet että tämä tuoksu tarvitsee viileän sään toimiakseen. Voihan olla että se tarvitsee myös happea, minä jouduin suihkaista muutaman kerran pullostani ennen kuin se alkoi voimistua ja "kehittyä", siksi mietin että onkohan ollut kauan pakkauksessaan valmistuksen jälkeen. Notinolta tilasin.
Tiristin viimeiset tipat mieluisesta tuoksusta.
Siihen se loppui eikä lisää saa. Yllättävän haikea olo, vaikka yritän järkeillä että hajuvesi se vaan oli ja onhan noita muita.
Hajuvesi on kuin kengät. Ensin ne on oudot ja epämukavat. Voi tuntua ettei ne sovi ollenkaan. Kunnes ne mukautuu jalkaan ja huomaa käyttävänsä niitä koko ajan. Lopulta ne on kumminkin hyvästeltävä.
Älkää vastailko noille trolleille.
Pitkästä aikaa suihkaisin testeristä Coco Mademoisellea kun sitä tässä ketjussa aikaisemmin moni piti yliarvostettuna. Omankin muistikuvani mukaan ei mikään ihmeellinen, en ole Chanel-tyttö, mutta yllätyksekseni pidinkin siitä kovasti tällä kertaa. Omalla kemiallani siitä ei noussut esiin teennäisyyttä eikä kemikaalisuutta, vaan kokonaisuus oli hienostunut ja monitahoinen. Ehkä lämmin sää suosi Mademoisellea?
Muuten olen tänä kesänä ollut kovasti makeiden gourmand-vivahteisten tuoksuhen perään. En ole juuri välittänyt Guccin Flora Gorgeous Jasminesta, mutta pullo on ollut niin mieluinen että on tehnyt mieli ostaa se ihan vaan koristeeksi :D Nyt löysin Flora Gorgeous Gardenian jossa paljon miellyttävämpi tuoksuprofiili. Päätöksen sinetöi pohjatuoksussa oleva ruskea sokeri, joka on mielestäni aivan ihana. Vaaleanpunainen pullo ei ole aivan yhtä ihana kuin Jasminen turkoosi pullo, mutta ihana tuoksu+ihana pullo on tieteniin paljon parempi diili kuin ikävä tuoksu+upea pullo.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastailko noille trolleille.
Niin juuri.
Ilmiantakaa vain kommentoimatta, niin pysyy ketju siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Notinolta löytyi tämmöiset kuin "Discovery Box", monta erilaista settiä joissa 5 x näyte yht. 6e.
Tilasin
-Best of Guerlain (no eivät ole kyllä "best" mutta kaikki sellaisia joita mulla ei ole)
-Best of Loewe
-Introduction to niche perfumes
-Floral scents for women I.
-Light fragrances for women
Tuossa tulee 25 näytettä, hinta 30e.
Etsin, mutten löytänyt boxeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta löytyi tämmöiset kuin "Discovery Box", monta erilaista settiä joissa 5 x näyte yht. 6e.
Tilasin
-Best of Guerlain (no eivät ole kyllä "best" mutta kaikki sellaisia joita mulla ei ole)
-Best of Loewe
Mene kohtaan TUOKSUT ja sen alla näkyy kohta nimeltä TUOKSUNÄYTTEET, siinä tulee heti ekana ne boksit, kuvan kera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin
-Best of Loewe
Hakukenttään kirjoitat Discovery box. 🙂
Onkohan aina kyse vain reformuloinnista? Suurin osa nuoruuden tuoksuista on sellaisia, etten käyttäisi niitä enää. Niissä on nostalgiaa ja tunnistan miellyttäviä muistinuotteja, mutta yleisvaikutelma on aina "liikaa". Luulen, että myös hajumaku muuttuu iän myötä. Ehkä myös iho ja hormonit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva säilyttää kaunis pullo, mutta jos metalliosat ei irtoa niin ei sillä ole mitään virkaa.Vaatinee tongit ja/tai sivuleikkurit, ja siltikin pitää varoa painetta ettei lasi hajoa. Kertokaa jotka kokeilette, kiinnostaa!
Kiitos!
Työkaluja kyllä löytyy joten aion kokeilla. Suojalasit päässä.
Antaa sittenkin olla. Pullon metalliosa on tosi jämerä eikä siinä ole minkäänlaista reunaa tms. mistä alkaisi purkaa.
Myöskin pullon suu tuskin on kummoinen, ei luultavasti edes hiottu. Hajuvesipulloja ei vaan ole tarkoitettu uusiokäyttöön.
Joten roskiin se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Työkaluja kyllä löytyy joten aion kokeilla. Suojalasit päässä.Antaa sittenkin olla. Pullon metalliosa on tosi jämerä eikä siinä ole minkäänlaista reunaa tms. mistä alkaisi purkaa.
Myöskin pullon suu tuskin on kummoinen, ei luultavasti edes hiottu. Hajuvesipulloja ei vaan ole tarkoitettu uusiokäyttöön.
Joten roskiin se meni.
Kiitos tästä, ei tarvitse nyt kokeilla. Arvatenkin väkivaltaa joutuisi käyttämään sen verran, että vähintään pullonsuu kärsisi. Uusiokäyttöpullot olisivat kyllä mahtavia.
Mikäs D&G:ssä nyt vikana?