Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19304)
Ostin itselleni Cacharelin Yes I am Glorious huulipunapullo- tuoksun kesätuoksuksi, ja olen suihkinut sitä päivittäin. Se ei todellakaan ole mikään ladylike, klassisen naisen tuoksu, vaan juurikin sellaisen farkkushortsit ja bikinit päällä seikkailevan ja iltaisin pöydillä tanssivan spontaanin ja hassun naisen tuoksu. 😄 Se on samaan aikaan mehukas ja pehmeä, omalla ihollani sellainen suihkusta suoraan ulos- tuoksu, jossa kuitenkin on hivenen syvyyttä kehittyessään. Vaikka en yleensä ikinä osta kahta pulloa samaa tuoksua, niin tämän kohdalla voisin kyllä harkita. Tätä voi huoletta käyttää myös töissä, kun ei ole raskas eikä leviä liiaksi kenenkään nenään. Tätä onkin taidettu kuvailla persikkanektari-pirtelöksi, mutta omaan nenääni tämä ei ole mitenkään liian makea, vaikka kuvaus voisi siitä antaa osviittaa.
Armanin Mania tuoksu, saako enää mistään?
Olisiko jollain suosituksia Lancomen Poemen ystävälle? Olen haalinut sitä varastoon, mutta kaipaisin uusia tuttavuuksia lievittämään eroahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin itselleni Cacharelin Yes I am Glorious huulipunapullo- tuoksun kesätuoksuksi, ja olen suihkinut sitä päivittäin. Se ei todellakaan ole mikään ladylike, klassisen naisen tuoksu, vaan juurikin sellaisen farkkushortsit ja bikinit päällä seikkailevan ja iltaisin pöydillä tanssivan spontaanin ja hassun naisen tuoksu. 😄 Se on samaan aikaan mehukas ja pehmeä, omalla ihollani sellainen suihkusta suoraan ulos- tuoksu, jossa kuitenkin on hivenen syvyyttä kehittyessään. Vaikka en yleensä ikinä osta kahta pulloa samaa tuoksua, niin tämän kohdalla voisin kyllä harkita. Tätä voi huoletta käyttää myös töissä, kun ei ole raskas eikä leviä liiaksi kenenkään nenään. Tätä onkin taidettu kuvailla persikkanektari-pirtelöksi, mutta omaan nenääni tämä ei ole mitenkään liian makea, vaikka kuvaus voisi siitä antaa osviittaa.
Samaa mieltä. Minä olen käyttänyt sitä paljon myös yötuoksuna nukkumaan mennessäni. Jostain syystä minuun sillä on myös rauhoittava vaikutus, ne ovat ne laktooniset nuotit vissiin? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä olen käyttänyt sitä paljon myös yötuoksuna nukkumaan mennessäni. Jostain syystä minuun sillä on myös rauhoittava vaikutus, ne ovat ne laktooniset nuotit vissiin? 😄
Joo, hyvää unimaitoa 😄👍
Mulle tuli ihan äkkinäinen flashback tuosta Paco Rabannen Fame-tuoksusta, tai siis luettuani Fragrantican news-osastolta sitä koskevan artikkelin ja nähtyäni sen yhteydessä olevan Elle Fanningin pressikuvan. Elle Fanning on siis tuoksun mainoskasvo ja pukeutunut kullanväriseen paljettipukuun ja paljetit ovat isokokoisia. Flashback tuli lapsuudesta, muistaakseni yhdestä Me Naiset -lehden numerosta 70-luvun alkupuolelta. Kyseinen lehti oli meillä mökillä vanhojen aikakauslehtien pinossa ja olen lueskellut sitä aika ajoin ihan aikuisenakin.
Lehdessä oli juorupalstalla tuttuun tapaan myös ulkomaisten julkkisten kuulumisia valokuvien kera. Sen flashbackin sain kuvasta, joka taisi olla mustavalkoinen ja siinä oli nainen kiiltävässä paljettipuvussa. Paljetit olivat isokokoisia, mutta hamosen pituus oli mini. Päässä naisella oli asuun sopiva kiiltävä turbaani, olikohan siinäkin paljetteja. Kuvatekstissä kerrottiin, että nainen oli Jugoslavian prinsessa ja hänellä oli päällään Paco Rabannen futuristinen muotiluomus osallistuessaan johonkin jet set -tilaisuuteen jossain päin maailmaa. Tuon siis muistin Fragrantican juttua lukiessani ja sitten piti lähteä googlailemaan, pitikö muistikuva paikkansa.
Juu, kyllä se piti, siis Jugoslavian prinsessa oli nimeltään Elizabeth, syntynyt 1936, ja mm. Catherine Oxenbergin äiti (Dynastiaa aikoinaan katsoneet muistavat varmasti tuon nimen). Elää vielä, ollut kolme kertaa naimisissa ja kerran kihloissa, Richard Burtonin kanssa siinä välissä, kun Richard oli vähän aikaa olematta naimisissa Elizabeth Taylorin kanssa v. 1974.
Me tunnemme Paco Rabannen nimen ennen kaikkea hänen mukaansa nimettyjen tuoksujen takia, mutta mies oli aikoinaan muodinluoja Giorgio Armanin ja Yves Saint Laurent'n tapaan. Rabannesta ei kuitenkaan tullut sellaista suurta nimeä ja muotitehdasta kuin esimerkiksi noista kahdesta mainitsemastani. Rabanne on kuulemma ollut eksentrikko koko ikänsä ja 60-luvulla miehen futuristiset luomukset olivat tiettyjen piirien suosiossa, mutta tavalliset ihmiset eivät koskaan niistä innostuneet. Ei tainnut paljon Rabannea asia kuitenkaan vaivata. Ja tuoksut ovat varmasti hänelle toimeentuloa vuosien mittaan tuoneet, mitä kaikkea muuta on sen lisäksi sitten puuhaillutkaan.
Tämä pitkä epistola siis vanhasta muistostani. Uuden tuoksun pullon muoto ja mainoskasvon asu siis lienevät saaneet innoitusta Paco Rabannen omasta menneisyydestä 50 vuoden takaa.
Tuo Fame ei ollut hyvä :( todella saman tyyppinen kuin Zadig Voltairen This is Her. Paksun samettinen, tunkkainen toffee.
Katsoin eilen tv-sarjaa lasinpuhallus -kilpailusta ja siellä oli yhtenä tehtävänä suunnitella ja valmistaa parfyymipullo. Oli jännä seurata sitä prosessia, vaikka minusta lopputulokset eivät olleet kovinkaan onnistuneita. Siitä tuli mieleen, että mikä pullo on mielestäsi kaikista kaunein hajuvesipullo? Minun suosikki on Kenzon Amour, valkoisena. Todella linjakas ja veistoksellinen puteli ja tykkään itse tuoksustakin.
Oman kokoelman kauneimmat pullot top 3:
Guerlain Shalimar Millesime Vanilla Planifolia
- lepakkoetiketti kruunaa pullon
Roja Parfums 51 essence de parfum
- violetti liukuvärjäys, vau
Kilian Angels Share
-hauska grogilasi
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollain suosituksia Lancomen Poemen ystävälle? Olen haalinut sitä varastoon, mutta kaipaisin uusia tuttavuuksia lievittämään eroahdistusta.
Onko Jean-Paul Gaultier classique edt tuttu? Mielestäni se on hyvin paljon samanlainen.
Kaikkein kaunein tai ainakin mieleenpainuvin pullo on mielestäni Alexander McQueenin Kingdomilla: https://www.fragrantica.com/perfume/Alexander-McQueen/Kingdom-1195.html
Itse tuoksukin vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta sen hinta on nykyään vähän liian korkealla sokkona ostettavaksi.
Mun kokoelmani kaunein pullo saattaa olla yksinkertainen Jo Malone tai kauniisti valossa heijastuva Lancome La Vie est Belle L'Eclat.
Aqua Allegoria-pullot ovat kaikki kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jean-Paul Gaultier classique edt tuttu? Mielestäni se on hyvin paljon samanlainen.
En ole tuota edt:tä tainnut kokeilla. Edp on mielestäni ihan ok, mutta tuntuu jotenkin vähän liian "kypsältä" sopiakseen minulle.
Chanelin klassinen parfyymipullo on kaunein, täydellinen pullo mielestäni.
Rupesin miettimään mun pulloja ja ehkä näistä kahdesta tykkään ulkonäöltä eniten:
https://cdn.perfumetrader.de/media/catalog/product/cache/3/image/700x86…
https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/41Jn6mC2qLL.jpg
Tom Fordin Cafe Rose on mun suosikki. Usein tulee kehuja myös
Mahdotonta listata kauneimpia parfyymipulloja, koska olen "sekakäyttäjä" makumieltymyksissäni. Pidän vintagetyylisistä koristeellisista pulloista. Just sellaisista, joissa on myös se höpsö letkun päässä oleva painettava juttu. Tai naurettavan koristeellisista keijupulloista, joissa on värejä, hiontaa, kimalletta, timantteja blingiä ja keijupatsaita korkin päällä. Ja samalla silmääni viehättää neliskanttinen ankara yksinkertaisuus, tai sileä simppeli pinta. Mutta entäs nuo väriluomukset, hehkuvat punaiset, myrkylliset violetit, kirkkaan siniset.. tai muodot, pienet hahmot, hassut hahmot, hedelmät?!
En voi valita.
Pakko tulla tänne hehkuttamaan, että löysin tänään legendaarista 4711 eau de colognea Tokmannin hyllystä hintaan 5,99!
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla tänne hehkuttamaan, että löysin tänään legendaarista 4711 eau de colognea Tokmannin hyllystä hintaan 5,99!
Oho! Aikoinaan sitä olikin marketin hyllyssä, kun minäkin ostin sitä mummolle (hänen suosikkinsa) lahjaksi, sittemmin hävinnyt valikoimista. No on onneksi netistä saanut, mulla on kölninvettä ja -saippuaa nostalgian takia aina varastossa.
Jonkinlaisia paljetteja :D apua, olen samaa mieltä.