Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19304)

Vierailija
12261/19304 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko kaupasta tilattuja pikku hajuvesipulloja

Vierailija
12262/19304 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen tv-sarjaa lasinpuhallus -kilpailusta ja siellä oli yhtenä tehtävänä suunnitella ja valmistaa parfyymipullo. Oli jännä seurata sitä prosessia, vaikka minusta lopputulokset eivät olleet kovinkaan onnistuneita. Siitä tuli mieleen, että mikä pullo on mielestäsi kaikista kaunein hajuvesipullo? Minun suosikki on Kenzon Amour, valkoisena. Todella linjakas ja veistoksellinen puteli ja tykkään itse tuoksustakin.

Mä tykkään Eau D'Issey ja Kenzon Flower pulloista, vaikka en niistä hajuvesistä pidä. Omistamistani hajuvesipulloista alkuperäinen Lolita Lempicka on kivoin, ja tuoksukin on kaikkien aikojen top vitosessa.

Muotoilupuolessa jotenkin muutenkin tuo tötterö-pallo vetää puoleensa, Michael Graves Alessi tuotteet ja Arabian Harlekiini esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12263/19304 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Osaisitteko neuvoa tuoksua mikä olisi puhtaan Raikas ja kevyt? Olen herkistynyt vuosien saatossa. Ennen pidin paljon CkOnesta. Myös Date -deodoranttisarjan Robyn -erikoistuoksu oli ihana. Samoin Elizabeth Ardenin Sunflowers.

Vierailija
12264/19304 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin ebayssa Pepe Jeansin tuoksuihin, pullojen takia voisi ostaakin, näitä on eri värisiä ja eri tuoksuisia.

https://www.fragrantica.com/perfume/Pepe-Jeans-London/Pepe-Jeans-for-He…

https://www.fragrantica.com/perfume/Pepe-Jeans-London/Pepe-Jeans-For-He…

Vierailija
12265/19304 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tällä kullatulla jalokivi Shalimar-pullolla on hintaa?

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Shalimar-Indes-Merveilles-…

Vierailija
12266/19304 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ostanut sen ekan kerran jälkeen (kun tuoksut tulivat verkkokauppaan) Tokmannilta tuoksuja. Nyt kun kävin pitkästä aikaa sivuilla, sieltä löytyi Paco Rabannen Olympea Intenseä, joka on lopetettu eikä löydy enää nettikaupoistakaan. Tuoksu on ihana ambra/suolainen vanilja -kombo, jolla tosi hyvä kesto iholla. Hintakin oli tosi kohtuullinen 50 ml pullolle niin ei voinut olla tilaamatta.

Vierailija
12267/19304 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlainin mehiläispullot on mielestäni kauneimpia, etenkin kultaisina.

Vierailija
12269/19304 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen on lanseerattu Paco Rabannen Fame! Nyt löytyy tietoja ympäri nettiä, ja Fragranticassakin ei niin mairitteleva juttu tuoksusta, joka saanut jo kymmeniä kommentteja.

Tuoksulla on ollut "prelaunch" matkailu- ja tax free-kuvioissa, sen takia oli myynnissä Tallink Siljallakin. Tuoksu tulee laajemmin myyntiin Euroopassa syyskuussa, ja Jenkeissä 2023. Viimein mysteeri selvisi 😆

Aika älykästä markkinointia oikeastaan, lätkäistään tuoksu jonnekin myyntiin ilman mitään tietoja netissä/valmistajan sivuilla jne. Täälläkin pähkäiltiin pari viikkoa, että mikä juttu. Sitten kun tuoksu viimein lanseerataan niin kerää valtavan huomion, kun on jo ennakolta herättänyt kiinnostusta.

Jo on h i r v e ä pullo. 😱

Vaikka tuoksu olisi sitten mikä, jää kyllä minulta kaupan hyllyyn. Nuoremmat ostakoot, minä jätän suosiolla väliin.

Tuo pullo näyttää las vegasilaiselta bilehile-robotilta! :DD

Vierailija
12270/19304 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selasin Notinoa tänään, ja tuuppasin ostoskoriin useamman näytteen. Montalet jätin nyt pois, 5 tai 6 olen kokeillut ja mikään ei vaan mun iholle istu. Nämä näytteet valitsin aika satunnaisotannalla, mikä nyt kuulosti mielenkiintoiselta tai olen jostakin kuullut hyvää merkistä. Jos jollakulla on kokemusta jostakin seuraavista, kertokaa:

Rasasi: La Yuqawam Orchid Prairie

Mancera: Roses Vanille

Mancera: Greedy Pink Roses and Chocolate

Comptoir Sud Pacifique: Aloha Tiare (tämän otin monoi de tahitin takia, jossa myös tiare)

Byredo: Infloresence

Annick Goutal: Petite Cherie

En katsonut edes Fragranticaa näiden kanssa. En ole suuri puhtaiden kukkaistuoksujen ystävä, mutta ihan sattumalta olen jokusen sellaisenkin löytänyt mistä olen pitänyt. Vanilja on yksi suosikeistani tuoksuissa, mutta yleensä sitten vasta kylmemmällä kelillä. Suosikkejani ovat yleensä tuoksut joissa yhdistyvät marjat/hedelmät, kukat, ja vanilja. Katsotaan miten näiden kanssa käy.

Noniin, nyt on testattu suurin osa näistä ainakin kerran.

Rasasi; kuten fragranticassa sanotaan, likainen Alien. Alien on yksi mun lemppareista, en vaan tiedä koska ja missä sitä voisi käyttää kun toimistoon se on hieman liikaa. Rasasin tuoksu on tosiaan jotenkin likaisempi, en vielä tuomitse mihinkään suuntaan. Olen testannut vasta helteellä, luulen että viileämmässä parempi.

Comptoir sud Pacifique; juuri sellainen kuin kuvittelin. Ei varsinaisesti mun tuoksu, ehdottomasti lämpimälle säälle. Ihana kuitenkin, näytteen käytän kyllä loppuun. Ehkä sitten kun lämpötila laskee lähemmäs +20. Näin helteellä kaipaan raikkaampaa tuoksua (limpertarice). Tämä tuoksu ainakin sopii kun yhteen monoi de tahitin kanssa kun rasvailen sillä jalkoja, ei tule kakofoniaa.

Byredo; valkoisia kukkia. Miellyttävä, ei mitään ihmeellistä. Aika simppeli tuoksu, saan näytteen käytettyä ja sitten unohdan. Käy hyvin tähän hellekeliin.

Goutal; jollakin tavalla häiritsevä. Ehkä se myski pohjalla tuo tähän raskautta josta en taas näin helteellä välitä. Täytyy kokeilla uudestaan kun helle hellittää.

Mancera; ruusu ja vanilja. Ihan ok, tosi sokerinen. Parempi kuin odotin näin ruusua inhoavana. Kuitenkin aika mitäänsanomaton. Näytteen saanen käytettyä pois. Kestää huonosti iholla, mutta vanilja on kevyempi kuin Montalen tuoksuissa tähän mennessä. Alan huomata että tietyt vaniljat on liikaa.

Pitänee kaivaa Muglerin Aura sensuelle kaapista ja katsoa miten se toimii näin helteellä. Muglerin tuoksut ovat tähän mennessä kaikki olleet nenääni sopivia, mitä olen haistellut (Alien, Angel, Womanity, Aura sensuelle), mutta usein niin hirveän voimakkaita ettei töihin voi laittaa.

Minäkin pidän D&G raparperi-sitrus-mansikkaisesta l'Impertarice:sta lämpimällä säällä :)

Vierailija
12271/19304 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljaa

Vierailija
12272/19304 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoo millanen tämä Viktor&Rolf good fortune tuoksu on 🤔

Vierailija
12273/19304 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva ketju! Osaisitteko neuvoa tuoksua mikä olisi puhtaan Raikas ja kevyt? Olen herkistynyt vuosien saatossa. Ennen pidin paljon CkOnesta. Myös Date -deodoranttisarjan Robyn -erikoistuoksu oli ihana. Samoin Elizabeth Ardenin Sunflowers.

Puhtaan raikkaita ja kevyitä ovat mielestäni Jennifer Lopezin Glow, Dolce & Gabbanan Light Blue ja Imperatrice 3, Marc Jacobsin Daisy, Elizabeth Ardenin Green Tea ja useimmat sen muunnelmat, Issey Miyaken L'Eau de Issey ja sen lukuisat muunnelmat, Davidoffin Cool Waterit (useita naisillekin), Cleanin tuoksut, Calvin Kleinin Eternityt (ainakin ne summerit ja acquat). Myös Jo Malonella on kevyitä raikkaita tuoksuja. Tuossa nyt tavallisimmat, jotka tuli mieleen.

Itse en juuri käytä tuontyyppisiä tuoksuja, mutta noista mainitsemistasi miellyttävimpiä ovat mielestäni Light Blue ja L'Eau de Issey. Daisy taas löytyy monista "Maailman parhaat tuoksut" -listauksista, se on jo klassikko. Ardenin Tea-tuoksut ovat sitten edullisimmasta päästä.

Komppaan ja lisään vielä Estee Lauderin White Linen eri versiot ja Guerlainin Champs Elysees. Samoin Escada S jos jostain löytyy kun on lopetettu.

Vierailija
12274/19304 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko testailleet Vilhelm Parfumerien parfyymeja? Mitä piditte?

Mulla on Mango Skin ja Dear Polly -näytteet, ja molemmat ovat mielestäni tosi hyviä ja herättivät mielenkiinnon testailla enemmänkin näytteitä VP:lta.

Mango Skin on pehmeä, trooppinen ja makea mangotuoksu, jossa on mangon lisäksi mm. mustaherukkaa. Kiva, mutta ei niin ihana, että raaskisin maksaa tästä 250 €. 

Dear Polly sen sijaan on niin täydellinen, että menee heti tilaukseen ja on mielestäni joka sentin arvoinen. Olen jo lähtökohtaisesti teetuoksujen ystävä, ja tämä on mielestäni ihan huippu lajissaan. Earl grey -teetä,  sitruksia ja pohjalla jotain lämmintä ja suitsukemaista. Tästä voisi jopa tulla mulle ns. signature scent, niin tutulta, helpolta ja kuitenkin mielenkiintoiselta tämä tuoksuu. 

Vierailija
12275/19304 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli se odotettu Lost Cherry - enkä uskalla käyttää sitä, kun pelkään ampiaisia ja muita. Ehkä odotan syksyyn ja otan vasta sitten käyttöön.

Nyt pitäisi saada jokin sitrustuoksu tähän, siitä ei öttiäiset tykkää.

Vierailija
12276/19304 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelm parfumerie kiinnostelisi. Noita nichejen näytteitä pitäisi saada keskitetysti jostain kohtuuhinnalla.

Vierailija
12277/19304 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilhelm parfumerie kiinnostelisi. Noita nichejen näytteitä pitäisi saada keskitetysti jostain kohtuuhinnalla.

Olen tilannut pari 20 ml pulloa, kun on ollut 20% alennus Parfumdreamsillä. Mango skin on enemmän makuuni kuin Poets of Berlin, muita en ole kokeillut.

Vierailija
12278/19304 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli se odotettu Lost Cherry - enkä uskalla käyttää sitä, kun pelkään ampiaisia ja muita. Ehkä odotan syksyyn ja otan vasta sitten käyttöön.

Nyt pitäisi saada jokin sitrustuoksu tähän, siitä ei öttiäiset tykkää.

Mitä tykkäät Lost Cherrystä? Se oli pitkään itsellä toivelistalla, mutta kun viimein sain sen ostettua, oli se vain ihan kiva tuoksu ja lisäksi tosi mieto. Eli ei jatkoon, kun 30 ml on käytetty, Bdk Rouge Smoking saa edustaa kirsikka kategoriaa, se tuoksuu toki erilaiselta kirsikalta, mutta omaan nenään paremmalta ja kestää itsellä pitkään iholla.

Vierailija
12279/19304 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeillut My Way:n uutta floral-versiota? Poikkeaako kuinka paljon alkuperäisestä?

Vierailija
12280/19304 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen Baccarat Rougesta ja Eau satin moodista. Ei vaan ole varaa. Harmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi