Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19304)

Vierailija
12201/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna synttärit ja ajattelin ostaa jonkun tuoksun vaikka pitäisi periaatteessa käyttää kaapista vanhat ensin. Mutta mistäs sitä tuoksuhörhö muusta saa elämään piristystä. Mitä suosittelisitte? Harkinnassa ainakin Margielan Autumn vibes. Plussaa jos tuoksu myynnissä vain nettikaupassa.

Autumn Vibes on herättänyt ristiriitaisia tunteita, mutta ainakin minä olen tuoksun vankka fani. Odottelen syksyä, että saan kaivaa sen taas esiin. 😄

Juhannusaaton tuoksuni on tähän kuumaan ilmanalaan sitruisasti sopiva Atelier Colognen Clementine California. Olen spreijjanut sitä pitkin päivää jo ainakin 15-20 kertaa, sitrukset kun häviävät niin äkkiä iholta.

Minä sain näytteen tuosta Atelier Colognen Clementine California-tuoksusta, ihanan mandariininen ja pirteä, ei yhtään sellainen hapan kuin monet sitrustuoksut!

Vierailija
12202/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ideoita tuoksujen säilytykseen. Tiedän siis kyllä, ettei esim. auringonvalo tai kylpyhuone ole hyvä paikka. Missä te pidätte tuoksujanne? Mulla on tuoksuilleni tällä hetkellä vanha peltirasia ja pahvinen kenkälaatikko, mutta haluaisin paikan, johon saisin kaikki tuoksun samaan paikkaan. Ei ole tilaa lipastossa eikä vaatekomerossakaan. :D 

Pukeutumishuoneessa jossa pimennysverhot eli siinä on nyt kesätuoksut esillä ja muutama näyte pienessä cocktaillasissa. Ne jotka sesongin ulkopuolella, menee vierashuoneen kaappiin ja laatikoihin.

Pääasia ettei lämpötilat vaihdu että yhtäkkiä laittaa +25 huoneilmassa olleet tuoksut jääkaappiin ja otta ne vielä sieltä pois. Huonoin vaihtoehto säilytykseen on kylppäri jonka yhteydessä on sauna. Ellei kyseessä ole iso spa-osasto :)

Pukeutumishuone jossa ikkuna ja se peitetään pimennysverholla hajuvesien takia! Eikö kannattaisi ostaa joku seinäkaappi tms. hajuvesille?

Miksi vaatehuoneeseen pitäisi tulla valoa, haalistamaan nahkalaukkuja, nahkakenkiä ja vaatteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12203/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta saa nykyään aika hyviäkin tuoksuja. Mukavan keveitä mutta silti persoonallisia.

Yhteen aikaan oli liikaa niitä tunkkaisia ja halvan oloisia n.s. julkkistuoksuja.

Tämä ensimmäisen sivun kommentti aina jaksaa ihmetyttää ja ärsyttää!

Julkkistuoksuja on varmasti nykyään enemmän kuin koskaan ennen! Alussa taisi olla joku Elizabeth Taylor se ensimmäinen tuoksujlkkis, nykyään on vaikka kuinka paljon. Ja niitä Lissu Taylorin ekojakin tuoksuja myydään edelleen, niille on ystävänsä!  Miksi niitä ei saisi olla olemassa, eihän niitä ole pakko ostaa. Julkkistuoksuja luovat samat nenät ja parfyymitalot kuin niitä design-tuoksuja ja jopa niche-tuoksujakin. 

Eivätkä ne läheskään kaikki ole tunkkaisia, ehkä enemmänkin makeita. Myös hyvin erikoisia on, esim Sarah Jessica Parkerin Covet ja Stash ovat varsin arvostettuja.

Itselläni on tällä hetkellä 3 julkkistuoksua:

SJP:n klassikko Lovely

Ariana Grandelta Cloud, R.E.M. ja God is a Woman (=aivan ihana päärynätuoksu).

Ennakkoluulot pois! 

Tuossa varmaan tarkoitettu niitä todella suosittuja markettien Nicki Minajin, Christina Aguileran, Beyoncen, Naomi Campbellin ja Paris Hiltonin tusinatuoksuja, niitä joille joka toinen nuorempi nainen tuoksui jokunen vuosi sitten.

J.Lolla oli myös joitakin pistäviä hajuja, muistaisin että Still oli hyvä ja Miami Glow kesähelteellä. Ulkomailla tätä samaa julkkissarjaa edustaa Kardashianin perheen tuoksut, niistä ainoa hyvä oli se Kim K:n eka tummassa pullossa oleva mutta se oli aika kopio Michael Korsin ekasta tuoksusta joka oli Kim K:n oma suosikkituoksu siihen aikaan, löysin tuon kommentin kuin luin jotain jenkkiläistä muotilehteä, ja kun olin havainnut yhtäläisyyttä mutta Michaelin kyseinen valkoisten kukkien tuoksu on "creamympi", moniulotteisempi ja pysyi paremmin.

Britney Spearsin, Sarah Jessica Parkerin, Jessica Simpsonin ja Ariana Granden tuoksut ovat saaneet kehuja nuoteistaan ja pitkäkestoisuuksistaan.

Vierailija
12204/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla ja täällä hellepäivänä väkipaljoudessa meni ohi joku, jolla oli ihanan viileää kurkkutuoksua.

Olin jotenkin unohtanut, miten olen pitänyt kurkusta tuoksunuottina! Vai olinko se sittenkään vain minä, vai oliko se vain tuutausarilla (auts) yleisesti pinnalla? Musta naruolkaintoppi, glitteriä silmiin, vihreän omenan makuinen drinkki (tietysti kirkkaanvihreä) ja kurkku tuoksuna?

Joka tapauksessa voisin testata kurkkutuoksuja, jos sieltä löytyisi jotain mikä ei vie liian syvälle muistoihin.

Ainakin DKNY:n Be Delicious on kai vielä tuotannossa? Tuleeko mieleen muita?

Vierailija
12205/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt tuli pettynyt olo. Kävin ostamassa Chloen Signature hajuveden ja on kyllä muuttunut täysin alkuperäisestä. Tuoksu on kyllä sama mutta pysyvyys! Itse ihastuin tähän tuoksuun kun sain äidin vanhan pullon, jolla oli ikää varmaan jo 10 vuotta mutta tuoksu oli ennallaan ja pysyi iholla koko päivän. Nyt tämä uusin versio minkä kävin ostamassa, häviää iholta jo puolessa tunnissa.  Otin onneksi pienen pullon, jonka voi sitten ottaa mukaan ja tarvittaessa suihkutella uudelleen.

Toinen pettymys oli sitten Diorin J`adore. Tämänkin pullon viimeisimmät 30 milliä sain nautittavaksi äidiltä lukiossa, josta on jo reippaasti yli 10 vuotta. (Mainittakoon vielä että säilytin tätä suorassa auringonvalossa ikkunalla, eikä tuoksu mennyt miksikään). Tätä pulloa olen nyt sitten säästänyt hartaudella ja päätin käydä ostamassa varastoon jo uuden pullon mutta hyllyyn ikävä kyllä jäi. Koko tuoksu tuntui olevan ihan eri hajuvesi, ei mitään samaa alku/pohjatuoksussa. Harmittaa mutta nyt käytän tätä vanhaa tuoksua vieläkin säästeliäämmin ja taidan jättää pullon pohjalle pari milliä säästöön jota voin sitten tuoksutella nostalgisena. 

Vierailija
12206/19304 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla ja täällä hellepäivänä väkipaljoudessa meni ohi joku, jolla oli ihanan viileää kurkkutuoksua.

Olin jotenkin unohtanut, miten olen pitänyt kurkusta tuoksunuottina! Vai olinko se sittenkään vain minä, vai oliko se vain tuutausarilla (auts) yleisesti pinnalla? Musta naruolkaintoppi, glitteriä silmiin, vihreän omenan makuinen drinkki (tietysti kirkkaanvihreä) ja kurkku tuoksuna?

Joka tapauksessa voisin testata kurkkutuoksuja, jos sieltä löytyisi jotain mikä ei vie liian syvälle muistoihin.

Ainakin DKNY:n Be Delicious on kai vielä tuotannossa? Tuleeko mieleen muita?

Jo Malonella on Earl Grey& Cucumber.

Vierailija
12207/19304 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt viime päivinä Guerlainin Herba Frescaa ja täytyy sanoa, että toimii näillä helteillä. Suihkun jälkeen pari suihkausta ja jää ihana raikkauden tunne pitkäksi aikaa.

Vierailija
12208/19304 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuoksulakossa vakavan sairauden vuoksi. Hajuaisti on herkistynyt ja pahoinvointia ehkäistäkseni en käytä tuoksuja. Yritän myös olla tuoksumatta muiden potilaiden turvaksi (joudun käymään hoidoissa).

Juhannustuoksuni on nyt Nivean sinisen peltirasian perusvoide, joka tässä tilassa tuoksuu huumaavan voimakkaalta. Mutta ei tehnyt huonoa oloa, vaikka sitä pelkäsin :)

Voin onneksi nauttia näistä keskusteluista täällä ja teidän kuvailuistanne. Saan tosi voimakkaat mielikuvat tuoksuista vain lukemalla juttuja. Jatkakaa oi tuoksufanit!

Tuo Nivean perusvoide on ihan terveellekin tuoksuharrastajalle voimakkaan tuoksuinen, ainakin minun mielestäni. Hyvä kuitenkin, ettei aiheuta pahoinvointia.

Kaipaatko mitään tuoksua, vai aiheuttaako niiden ajatteleminenkin pahoinvointia? Tai onko tuoksumakusi nyt muuttunut?

Mielenkiintoisia nämä tuoksuasiat, ne liittyvät niin voimakkaasti elämäntilanteeseen ja kokemuksiin, kukin tuoksu kiinnittyy tiettyyn aikaan ja tunnelmaan.

Vierailija
12209/19304 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietäjillä tietoa Dolce Vitasta, onko säilynyt entisellään vai reformuloitu eli paskottu pilalle? Pullo on ainakin niin iloinen, että voisin ostaa ihan sen vuoksi.

Vierailija
12210/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia teillä on tuoksuverkkokauppojen palautuskäytännöistä? Mulle tuli yllätyksenä (ja järkytyksenä) kun Notinolta tilaamani tuote oli rikkinäinen ja palautus (jonnekin Tanskaan) maksoi 22,90. Maksullisuudesta ei mainita missään, kovasti mainostavat hyviä palautusehtojaan. Joo tosia hyviä. Taidanpa olla nyt entinen asiakas.

Vierailija
12211/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellepäivien tuoksuna minulla on ollut Moschinon sitruunainen I Love Love. Hajuaistini palailee koronasta hiljakseen, ja tämän jo haistan, en kylläkään kaikkia nyansseja kuten aiemmin. Ihana tuoksu tähän 30 asteen helteeseen, terassilla lueskeluun ja kesäkukkien nyppimiseen.

Vierailija
12212/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on tuoksuverkkokauppojen palautuskäytännöistä? Mulle tuli yllätyksenä (ja järkytyksenä) kun Notinolta tilaamani tuote oli rikkinäinen ja palautus (jonnekin Tanskaan) maksoi 22,90. Maksullisuudesta ei mainita missään, kovasti mainostavat hyviä palautusehtojaan. Joo tosia hyviä. Taidanpa olla nyt entinen asiakas.

Eikö tuosta olisi pitänyt tehdä reklamaatio eikä palautus. En ole tehnyt juuri Notinolle reklamaatioita mutta normaalisti riittää reklamaatioilmoitus ja kuva vauriosta. Palauttavat rahat tai lähettävät ehjän tilalle.

Vierailija
12213/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuoksulakossa vakavan sairauden vuoksi. Hajuaisti on herkistynyt ja pahoinvointia ehkäistäkseni en käytä tuoksuja. Yritän myös olla tuoksumatta muiden potilaiden turvaksi (joudun käymään hoidoissa).

Juhannustuoksuni on nyt Nivean sinisen peltirasian perusvoide, joka tässä tilassa tuoksuu huumaavan voimakkaalta. Mutta ei tehnyt huonoa oloa, vaikka sitä pelkäsin :)

Voin onneksi nauttia näistä keskusteluista täällä ja teidän kuvailuistanne. Saan tosi voimakkaat mielikuvat tuoksuista vain lukemalla juttuja. Jatkakaa oi tuoksufanit!

Tuo Nivean perusvoide on ihan terveellekin tuoksuharrastajalle voimakkaan tuoksuinen, ainakin minun mielestäni. Hyvä kuitenkin, ettei aiheuta pahoinvointia.

Kaipaatko mitään tuoksua, vai aiheuttaako niiden ajatteleminenkin pahoinvointia? Tai onko tuoksumakusi nyt muuttunut?

Mielenkiintoisia nämä tuoksuasiat, ne liittyvät niin voimakkaasti elämäntilanteeseen ja kokemuksiin, kukin tuoksu kiinnittyy tiettyyn aikaan ja tunnelmaan.

Kaipaan voimakkaita, synkeitä, merellisiä, tummia ja ambraisia tuoksuja. Niitä en vaan uskalla kokeilla.  Olen käyttänyt vähäisessä määrin Lushin Dirty ja Grass -tuoksuja: molemmat ovat hyvin vihreitä, Dirty enemmän minttuinen. Kumpaakaan en uskalla suihkauttaa vyötäröä ylemmäs. Yrttien tuoksut miellyttävät, kukkien tuoksu luonnossa on aavistuksen liian huumaava.

Ja testaamani Tom Fordin Lost Cherry kummittelee mielessäni. Tekisi kovasti mieli tilata se, mutta en ole varma pystynkö käyttämään sitä.

Vierailija
12214/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuosta olisi pitänyt tehdä reklamaatio eikä palautus. En ole tehnyt juuri Notinolle reklamaatioita mutta normaalisti riittää reklamaatioilmoitus ja kuva vauriosta. Palauttavat rahat tai lähettävät ehjän tilalle.

Minullakin näin, hajuveden suutin vuoti, otin siitä videon jossa se tuli todennettua, ja sieltä lähetettiin uusi tilalle ilman että minulle tuli mitään kuluja. Ei tarvinnut edes lähettää rikkinäistä takaisin. Tosi outoa tuo takaisinlähetykdestä maksaminen, viestitkö jonkun aspasta kanssa?

Vierailija
12215/19304 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selasin Notinoa tänään, ja tuuppasin ostoskoriin useamman näytteen. Montalet jätin nyt pois, 5 tai 6 olen kokeillut ja mikään ei vaan mun iholle istu. Nämä näytteet valitsin aika satunnaisotannalla, mikä nyt kuulosti mielenkiintoiselta tai olen jostakin kuullut hyvää merkistä. Jos jollakulla on kokemusta jostakin seuraavista, kertokaa:

Rasasi: La Yuqawam Orchid Prairie

Mancera: Roses Vanille

Mancera: Greedy Pink Roses and Chocolate

Comptoir Sud Pacifique: Aloha Tiare (tämän otin monoi de tahitin takia, jossa myös tiare)

Byredo: Infloresence

Annick Goutal: Petite Cherie

En katsonut edes Fragranticaa näiden kanssa. En ole suuri puhtaiden kukkaistuoksujen ystävä, mutta ihan sattumalta olen jokusen sellaisenkin löytänyt mistä olen pitänyt. Vanilja on yksi suosikeistani tuoksuissa, mutta yleensä sitten vasta kylmemmällä kelillä. Suosikkejani ovat yleensä tuoksut joissa yhdistyvät marjat/hedelmät, kukat, ja vanilja. Katsotaan miten näiden kanssa käy.

Noniin, nyt on testattu suurin osa näistä ainakin kerran.

Rasasi; kuten fragranticassa sanotaan, likainen Alien. Alien on yksi mun lemppareista, en vaan tiedä koska ja missä sitä voisi käyttää kun toimistoon se on hieman liikaa. Rasasin tuoksu on tosiaan jotenkin likaisempi, en vielä tuomitse mihinkään suuntaan. Olen testannut vasta helteellä, luulen että viileämmässä parempi.

Comptoir sud Pacifique; juuri sellainen kuin kuvittelin. Ei varsinaisesti mun tuoksu, ehdottomasti lämpimälle säälle. Ihana kuitenkin, näytteen käytän kyllä loppuun. Ehkä sitten kun lämpötila laskee lähemmäs +20. Näin helteellä kaipaan raikkaampaa tuoksua (limpertarice). Tämä tuoksu ainakin sopii kun yhteen monoi de tahitin kanssa kun rasvailen sillä jalkoja, ei tule kakofoniaa.

Byredo; valkoisia kukkia. Miellyttävä, ei mitään ihmeellistä. Aika simppeli tuoksu, saan näytteen käytettyä ja sitten unohdan. Käy hyvin tähän hellekeliin.

Goutal; jollakin tavalla häiritsevä. Ehkä se myski pohjalla tuo tähän raskautta josta en taas näin helteellä välitä. Täytyy kokeilla uudestaan kun helle hellittää.

Mancera; ruusu ja vanilja. Ihan ok, tosi sokerinen. Parempi kuin odotin näin ruusua inhoavana. Kuitenkin aika mitäänsanomaton. Näytteen saanen käytettyä pois. Kestää huonosti iholla, mutta vanilja on kevyempi kuin Montalen tuoksuissa tähän mennessä. Alan huomata että tietyt vaniljat on liikaa.

Pitänee kaivaa Muglerin Aura sensuelle kaapista ja katsoa miten se toimii näin helteellä. Muglerin tuoksut ovat tähän mennessä kaikki olleet nenääni sopivia, mitä olen haistellut (Alien, Angel, Womanity, Aura sensuelle), mutta usein niin hirveän voimakkaita ettei töihin voi laittaa.

Vierailija
12216/19304 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saapui hajuvesipaketti Hopparista - ja hyvin epäjärkevän kaiken kuuden tuoksun samanaikaisen kokeilun perusteella voin sanoa seuraavaa:

Jil Sander - Softly. Sellainen "kuinka kukaan voisi olla tykkäämättä" pehmoinen ja puuterinen myski. Tilanteisiin, kun ei halua tuoksua hajuvesimäiselle.

Rochas - Tocade. Tämän ensituoksua haistaessa muistin, miksi en ostanut sitä silloin 90-luvulla. Aivan hirveä muovin tai kumin löyhkä viipyilee muutamat ekat minuutit ennen kuin se vastapaistetun leivän kautta muuntuu ehkä vaniljaisen paahtovanukkaan tuoksuiseksi. Muistin, että tämä oli seksikäs tuoksu mutta sitä se ei kyllä missään nimessä ole - pikemminkin päinvastoin.

Gabriela Sabatini - Gabriela Sabatini. Tämä äitinikin joskus käyttämä voimakasari on varjo entisestään, vaikka tuoksun tunnistaakin. Retroon tyyliin siinä on vähän kaikkea...hedelmiä, valkoisia kukkia... Hyvä tuoksu kyllä yhä.

Iceberg - Twice. Fragrantica ei listaa tässä olevan melonia mutta mun nenään se on juurikin sitä...vieläpä oikein mehukasta sellaista. Hyvää vaihtelua kesätuoksuihin sitrusten, viher- ja vesituoksujen oheen. Vaikuttaa myös monista noista poiketen kestävältä.

Givenchy - Ysatis. Muistin tämän aivan toisenlaiseksi - että siinä oli enemmän kyse mausteista ja puusta - vaan tämähän onkin tymäkkä paketti valkoisia kukkia hyvin klassiseen tapaan. Fragrantica mainitsi ainakin tuberoosan, jasmiinin ja narsissin - mutta itse haistoin lisäksi sireeniä ja kieloa. Oikein hieno ja kestävä tuoksu.

Ja vielä Kenzo - Ca Sent Beau. Tätä mulla on ollut aiemminkin mutta muistin ehkä enemmän patsuliseksi. Joka tapauksessa hieno kukkaistuoksu, jolle patsuli ja joku mausteisuus antaa syvyyttä.

Vierailija
12217/19304 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armanin Di Giot: Mitä mieltä, ja jos tykkäätte niin mikä on suosikkinne? Millaiselle ihmiselle sopisi?

Vierailija
12218/19304 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armanin Di Giot: Mitä mieltä, ja jos tykkäätte niin mikä on suosikkinne? Millaiselle ihmiselle sopisi?

Tai naistentuoksujen puolelta Di Gioiat. Pitääkö suomalaiset naiset niistä?

Vierailija
12219/19304 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääs nyt mulle kun mä en ymmärrä tätä lämpötilajuttua että joku tuoksuu lämpöisellä kelillä hyvältä ja kylmällä ei. Minä en ole vaihtolämpöinen, eli ruumiinlämpö on aina n. 37, ja sisälämpö kotona n. 21-22, poikkeuksena tällaiset helteet jolloin enemmän, joten en tajua miten se lämpö vaikuttaa tuoksuun.

Vierailija
12220/19304 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääs nyt mulle kun mä en ymmärrä tätä lämpötilajuttua että joku tuoksuu lämpöisellä kelillä hyvältä ja kylmällä ei. Minä en ole vaihtolämpöinen, eli ruumiinlämpö on aina n. 37, ja sisälämpö kotona n. 21-22, poikkeuksena tällaiset helteet jolloin enemmän, joten en tajua miten se lämpö vaikuttaa tuoksuun.

Vartalon ja ilman lämpötila vaikuttaa siihen kuinka nopeasti tuoksumolekyylit haihtuvat, ja se vaikuttaa sitten siihen miltä hajuvesi tuoksuu. Kylmässä ilmassa tuoksulla on enemmän aikaa kehittyä ennen kuin molekyylit haihtuvat.

Tämän lisäksi tietenkin on jokaisen omat fiilikset, minkä fiiliksen tai muiston jokin tuoksu tuo mieleen. Useimmiten esim. kevyen kukkaiset, tai vesimäiset tuoksut tuovat mieleen kesän ja lämpimän ilman, jolloin tuntuisi jotenkin hassulta käyttää sellaista tuoksua talvella.

Esim. Minä kaipaan kesäisin raikkaita tuoksuja, talvisin taas lämpimiä tuoksuja. Syksyllä on kun on kuraista ja synkkää, tykkään tuoksuista jotka tuovat mieleen puhtaan pyykin tuoksumatta ihan suoraan joltain pyykinpesuaineelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme