Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chypret on tosiaan kaikkein parhaita. Tuohon olisi voinut lisätä Givenchy III:n, mutta valitettavasti olen sille allerginen. N50
Mainitsitkohan sä aiemmin tän Givenchyn kera Scherrerin ja Aliagen..?
Mun piti jo siihen huikata, et kokeile Scherreriä, jos Givenchy ei sovi. Itselläni toi Givenchy III on jäänyt oikeastaan käyttämättömäksi, koska Scherrer on tehnyt sen vain niin paljon paremmin...No makuasioita :)
Scherrer on kyllä paljon vihreämpi ja terävämpi, kuin tämä nykyversio Givenchystä - mutta mulle se on vain plussaa...ja se kestää ja on halpaa.
On mulla se Aliagekin - mutta ollut kans sitten alun täysin käyttämättä. Siinä taisi olla aika onneton kestävyys - eikä tuoksu itsessäänkään sit ollut mikään mestariteos sarjassaan.
T. Se yksi retroilija (jolle green chypret on se kaikkein rakkain genre)
Ehkä oli ;)
Tarkoitatko nyky-Scherreriä? Mietin sitä. Allergia uli vintage-Givenchysta, surullista kyllä. Aliagea en ole kokeillut. N50Ihan nykyistä - just korkkasin uuden pullon. En ole vintagea nuuskinut mut uskoisin, että alkuperäisen luonne löytyy tästä yhä.
Ahaa, kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla :) N50
Oletko kokeillut Schiaparellin vintagetuoksua?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tilannut parfyymi-klikkaus.fi sivulta? Onko sujunut ihan ok?
Kyllä. Ei mitään ongelmia.
Tilasin uusia näytteitä kun vanhat on loppu. Ihanaa päästä testailemaan taas.
Toivottavasti Essenza Nobile laittaa taas muutaman yllätyksen mukaan.
Aikanaan en piitannut Poisonista kun se ilmestyi. Nyt antaisin paljon että saisin testata ihan sitä originaalia alkuperäistä tuoksua. Mistä lie moinen himo.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan en piitannut Poisonista kun se ilmestyi. Nyt antaisin paljon että saisin testata ihan sitä originaalia alkuperäistä tuoksua. Mistä lie moinen himo.
Mun mielestä se ei ole muuttunut. Ostin ekan v. 1991 ja ainut mikä siinä erosi nykyisestä oli se, ett se värjäsi vaatteen violetiksi, neste oli siis violettia, nykyinen ei värjää.
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi kaivelemaan kun Salvador Dali Laguna jäi aikanaan kokeilematta.
Sitä saa yhä! On se tietysti laimennettu versio, mutta eipä ole hintakaan paha. Lueskelin arvosteluja. Kiinnosti niin paljon että sokkostin sen sekä Dali Parfum de Toiletten (mitä tuo vahvuus lieneekään) vielä kaupan päälle.
Jännittävää nähdä miten kävi😬.
Pullot ainakin on kauniita, jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se ei ole muuttunut. Ostin ekan v. 1991 ja ainut mikä siinä erosi nykyisestä oli se, ett se värjäsi vaatteen violetiksi, neste oli siis violettia, nykyinen ei värjää.
On tuoksu muuttunut. Nykyään siinä on melko voimakas savuinen tai suitsukemainen haju, ja taikuus puuttuu. Ikään kuin tuoksu ei heräisi eloon iholla kuten ennen. Toki minulla oli aikoinaan paitsi Edt, myös esprit de parfum ja vartalovoide. Kaikki niin lumoavia, että olen itkenyt niiden perään. Kun tuoksu on taikaa niin se on. Kun taika katoaa reformuloinnin vuoksi, tietty aikakausi on päättynyt eikä kadonnutta aikaa saa takaisin.
Mutta periaatteessa nykyinen on tuota savuisuutta ja elottomuutta lukuun ottamatta muuten samanlainen kuin silloin. DIor on edelleen huipputalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuoksu muuttunut. Nykyään siinä on melko voimakas savuinen tai suitsukemainen haju, ja taikuus puuttuu. Ikään kuin tuoksu ei heräisi eloon iholla kuten ennen. Toki minulla oli aikoinaan paitsi Edt, myös esprit de parfum ja vartalovoide. Kaikki niin lumoavia, että olen itkenyt niiden perään. Kun tuoksu on taikaa niin se on. Kun taika katoaa reformuloinnin vuoksi, tietty aikakausi on päättynyt eikä kadonnutta aikaa saa takaisin.
Mutta periaatteessa nykyinen on tuota savuisuutta ja elottomuutta lukuun ottamatta muuten samanlainen kuin silloin. DIor on edelleen huipputalo.
Mullakin on myös esprit de parfum, vartalovoide ja talkki, sekä tuo edt joka on muutaman vuoden vanha. Se on mielestäni sama kuin alkuperäinen eikä siinä ole mitään savunhajua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Schiaparellin vintagetuoksua?
Olen kokeillut, todella brutaalin tuoksuinen.
Minun 10 parasta tällä hetkellä:
1. Hermes: Un Jardin Sur Le Nil
2. Jo Malone: Wild Bluebell
3. Avon Artistique: Magnolia en Fleur
4. Guerlain: La Petite Robe Noire edt
5. Davidoff: Cool Water Sea Rose
6. Maison Margiela: Replica: Autumn Vibes
7. Dior: Addict Eau Fraiche
8. Ariana Grande: R.E.M.
9. Hermes: Un Jardin de Monsieur Li
10. Escada: Cherry in Japan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on muuttunut. Muistan tuoksun hyvin 80-luvulta, ja minulla on pikkupullo vintage-edt:tä ihan nostalgian vuoksi vaikka harvoin käytän sitä.
Kokeilin huvikseni nykyistä extrait'tä, kun pullo oli sopivasti esillä Diorin tiskillä. Ei se minusta savuiselta tuoksunut, mutta siinä on nykyään karkkimainen vivahde, jota ei vintagessa ole. Nykyversiosta puuttuu myös jotain, joka antoi vanhalle Poisonille särmää. Se on jotenkin latteutettu. Ei se toki hirveä tuoksu ole, mutta tuo karkkimaisuus häiritsee minua. Vanha Poison ei todellakaan tuoksunut karkille! N50
Vierailija kirjoitti:
Kun tuoksu on taikaa niin se on. Kun taika katoaa reformuloinnin vuoksi, tietty aikakausi on päättynyt eikä kadonnutta aikaa saa takaisin.
Tuo on totta. :( N50
Juliette has a gun nettisivuilla on matkakokojen tarjous 3 x7,5 ml viisikymppiä toimituskuluineen ja yksi näyte ilmaiseksi. Tilasin kesäksi Vanilla Vibes ja Moscow Mule sekä Lipstick Fever, näytteeksi Lily Fantasyn. Vanilla vibes ja Lipstick fever ovat testattu aikaisemmin ja hyviksi todettu, Moscow mule kuulostaa sopivalta kesätuoksulta, inkivääri on ehdoton suosikkini.
Onko kellään kokemuksia Ex Nihilosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on muuttunut. Muistan tuoksun hyvin 80-luvulta, ja minulla on pikkupullo vintage-edt:tä ihan nostalgian vuoksi vaikka harvoin käytän sitä.
Kokeilin huvikseni nykyistä extrait'tä, kun pullo oli sopivasti esillä Diorin tiskillä. Ei se minusta savuiselta tuoksunut, mutta siinä on nykyään karkkimainen vivahde, jota ei vintagessa ole. Nykyversiosta puuttuu myös jotain, joka antoi vanhalle Poisonille särmää. Se on jotenkin latteutettu. Ei se toki hirveä tuoksu ole, mutta tuo karkkimaisuus häiritsee minua. Vanha Poison ei todellakaan tuoksunut karkille! N50
Miguel Matos on kanssasi samaa mieltä, tai ainakin hän puhuu kemikaalisotkusta.
https://www.fragrantica.com/news/Please-Dior-Kill-Poison-Already-16594…
Milloin haistoit tuota extraitia?
Itse ostin viimeisimmän Poisonini joskus helmi-maaliskuussa. Sitä oli ollut hetkeä aiemmin Sokoksilla, mutta kun menin ostamaan, sitä ei ollutkaan missään. Myyjä tarkisti koneelta ja yhdessä Emotionissa oli yksi pullo, joka tilattiin minulle. Mietin, ollaanko Poisonia lopettamassa vai onko se uudistumassa, kun se on myyty loppuun. Mielestäni tämä ostamani on niin ok kuin nyt nykytuoksu voi enää kaikkien rajoitusten vuoksi olla. Se muistuttaa alkuperäistä Poisonia tarpeeksi ja siinä on jotain luonnollistakin. Täytyykin tarkistaa, milloin minun pulloni on tehty. Luulen, että se on viimeisiä edellisiä versioita, ja uusin versio on vasta tuo kemikaalisotku jota Matos suomii jutussaan.
Totta ja hyvin surullista. Dior on mennyt niin alas, ettei minua kiinnosta enää lainkaan. Heiltä puutuu ilmeisesti täysin kunnioitus omia klassikkotuoksuja kohtaan, koska ne on kaikki tuhottu.
En tiedä miten uusi se pari kuukautta takaperin kokeilemani pullo oli. Epäilen, että Poison extrait'a ei kovin moni edes kokeile joten se voi olla muutaman vuodenkin vanha. N50
Testailin muutamaa Zoologistia. Odottamassa vielä Civet ja Musk deer.
Hummingbird - naisellinen hiukan vintage-henkinen hunajainen kukkaistuoksu, jossa on hedelmäisyyttä. En osaa eritellä nuotteja (nuottilista on huikean pitkä). Tulee mieleen trooppiset, keltaiset ja valkoiset kukat ja niiden nektari. Tuoksussa on myös vihreyttä. Kaunis tuoksu, eikä ihan tavanomainen.
Nightingale - tämäkin on erittäin feminiini ja vähän vintage-henkinen. Itse asiassa huomaan selvästi homagen Mitsoukolle. Toisin kuin Mitsoukossa, tässä ei ole persikkaa - eikä varmasti tammensammalta - mutta sen sijaan enemmän kukkaisuutta ja makeutta. Tykkäsin ensin, mutta ajan mittaan satakieli alkoi tuntua liian makealle ja ärsyttävälle. Täytyy nyt kuitenkin kokeilla toisen kerran, vaikka itse valitsen mieluummin alkuperäisen Mitsoukon kuin "modernisoidun" makean gourmand-version. Silti sanoisin, että mielenkiintoinen ja tavallisesta poikkeava tuoksu.
Elephant - tämä on kiva. Elefantti ei ole ollenkaan raskas eikä tuoksu eläimelliselle, vaan vihreälle. Alkutuoksussa on ruohoa ja heinää. En taaskaan erota nuotteja paitsi kookoksen, joka ihme kyllä ei ole ollenkaan ärsyttävä (inhoan yleensä kookosnuottia tuoksuissa). Olisin voinut vannoa, että tässä on vaniljaa, mutta ehkä makeus tulee jostain muualta. Vertasin tätä mielessäni Dusitan Erawaniin, joka on alussa vihreämpi ja muuntuu sitten ihan toiseksi. Elefantti on parempi kokonaisuus. Hyvä idea, hyvin toteutettu, epätavallinen mutta kuitenkin helposti lähestyttävä tuoksu. Ei sentään ihan ostoslistalle pääse. N50
Onko jollain kokemusta Merchant of Venicen tuoksuista? Muistan että täällä oli joskus juttua niistä, mutta en löydä. Tilasin Andalusian Soul-tuoksun, jossa houkuttelevia nuotteja; rommi, acacia, suitsuke, rosmariini, salvia, labdanum, vanilja, ambra ja sivetti. Luin tästä paljon ylistäviä arvioita, tuoksu on monitahoinen, muuttuu, makeiden tuoksujen ystäville. Toivottavasti on niin hyvä miltä vaikuttaa. Toinen joka kiinnostaa erityisesti on Mystic Incense.
Onko kenelläkään kokemusta Kilianin Playing with the devilistä? Kiinnostaisi kokeilla, mutta en äkkiseltään löydä mistään samplea.
Kiitos molemmille jotka vastasivat!